Aanstootgevend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:56

Ibbel schreef:
Ja hallo, maar die oproep slaat hier toch nergens op.
Of weet het team tóch wel wie PBs verstuurt? :+

Maar goed, I'm out of here

Van één weten ze het zeker. Ik heb ze erop gewezen. Of er iets mee gedaan is weet ik niet, want ik heb er nooit meer iets over gehoord.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:34

rien10 schreef:
Ik heb al mijn PB ‘d gedelete. Voor mij helpt dat om er van af te zijn.
En als ik nog een keer een een PB van dat lage kaliber krijg, zet ik het misschien wel openbaar. Daarmee moet ik van Bokt weg of krijg ik een of andere sanctie. Maar dat is dan maar zo. Sommige PB’s kunnen echt niet en de schrijver komt er mee weg.

En dan zelf geband worden en die persoon loopt nog vrolijk rond. Ik heb al vaak op mijn handen gezeten om het niet allemaal online te gooien. Nu hoop ik ook dat er daadwerkelijk een keer iets mee gedaan wordt. Misschien dat ik anders echt een keer mezelf niet kan inhouden. :Y)

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:07

En toch is negeren/inhouden voor nu het beste, zolang wij geen oplossing hebben zou het zonde zijn dat je een waarschuwing of zelfs ban zou krijgen omdat je je niet meer kan inhouden.
Klinkt cliché en stom, maar het is voor nu even niet anders.

Zolang jullie zien zijn we écht bezig met deze serieuze zaken. Zo'n pilot is sneller gemaakt en bedacht dan diepere zaken zoals Prrrr ook al aangaf, dit verander je niet zomaar eventjes. Er komt zoveel meer bij kijken dan gewoon zeggen. 'Joh we gaan alle pb's even lezen' :list:

Weet nu zeker dat we er echt mee bezig zijn en dit is geen zoethoudertje. Daar kan ik zelf ook niet zo goed tegen, maar realiseer ook dat het misschien niet kan veranderen. Dan is het ook behandeld, alleen is de uitslag dan anders dan jij/jullie/wie dan ook zou willen.

Even een klein beetje weer de voetjes op aarde zetten, voordat we enorme hoop krijgen en het toch tegenvalt. Niemand houdt van tegenvallers.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:10

Goed bezig modjes :D! Fijn dat er zo meegedacht en meegepraat wordt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:11

IMANDRA schreef:
Goed bezig modjes :D! Fijn dat er zo meegedacht en meegepraat wordt.

Dat mag zeker gezegd worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:12

[***] schreef:
En toch is negeren/inhouden voor nu het beste, zolang wij geen oplossing hebben zou het zonde zijn dat je een waarschuwing of zelfs ban zou krijgen omdat je je niet meer kan inhouden.

Zolang jullie zien zijn we écht bezig met deze serieuze zaken. Zo'n pilot is sneller gemaakt en bedacht dan diepere zaken zoals Prrrr ook al aangaf, dit verander je niet zomaar eventjes. Er komt zoveel meer bij kijken dan gewoon zeggen. 'Joh we gaan alle pb's even lezen' :list:

Weet nu zeker dat we er echt mee bezig zijn en dit is geen zoethoudertje. Daar kan ik zelf ook niet zo goed tegen, maar realiseer ook dat het misschien niet kan veranderen. Dan is het ook behandeld, alleen is de uitslag dan anders dan jij/jullie/wie dan ook zou willen.

Even een klein beetje weer de voetjes op aarde zetten, voordat we enorme hoop krijgen en het toch tegenvalt. Niemand houdt van tegenvallers.

Fijn dat jullie er mee bezig zijn. En toch, als het er op aan komt zou ik
Misschien zo’n ban er wel voor over hebben. Dan (lees in dat geval) wil ik ook niet meer bij het clubje horen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:24

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:
Ik wil mee lezen op PP maar de site is er uit. :+

Na het overlijden van Papagroom is de stekker eruit getrokken.

Maar het liep ook voor geen meter.
Alleen in het begin was het even "succesvol".
Toen er vooral gehakt werd op Bokt en Bokkers.
Maar het is nooit een goedlopend forum geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:32

Poetsplaats was wel om te lachen soms, had je hier een kritische opmerking geplaatst en ging je dan een dag later op PP kijken dan werd je me daar toch afgekat. Maar het grappige was dat ook daar gebruikers zaten die dan terug gingen lezen op bokt en dan de klager van repliek dienden dat ze zich niet zo aan moesten stellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:36

Electra63 schreef:
Maar het liep ook voor geen meter.
Alleen in het begin was het even "succesvol".
Toen er vooral gehakt werd op Bokt en Bokkers.
Maar het is nooit een goedlopend forum geweest.

Tja, ik ben er dankzij PP in geslaagd om door één deur te geraken met iemand die me altijd aan het afzeiken was. (ook op PP overigens.)

PP is gestopt omdat Kim wat anders ging doen en geen tijd meer had voor het forum. Bij gebrek aan nieuwe beheerder is het dan volledig gestopt. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:39

Vandaar je Ava ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:40

Oh wauw, dat zie ik nu pas. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:48

Ben nu wel benieuwd wat daar allemaal op heeft gestaan. :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:53

[***] schreef:

Een pb ongeopend terug sturen zou toch een oplossing kunnen zijn? dan heeft de pb schrijver geen lol aan zijn pb's en de ontvanger kan zeggen talk to de hand.

Ik vraag me ook af of iemand wel door heeft als hij wat irritant is? Of dat iemand zich daar wel bewust van is?
Want ik zie in dit topic iemand geregeld reageren ,die in een ander topic iemand iedere keer aanvalt om haar ideeën.
Dus ik denk dat het niet altijd bewust vervelend gedrag is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:54

Maar je weet natuurlijk niet of er iets beledigends in een PB staat zonder hem te openen. Het zou zo ook een excuus kunnen zijn, of een poging om privé via een nette manier verder te praten.

Of begrijp ik je verkeerd?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:55

Ods schreef:
Inderdaad, Ibbel mijn bericht slaat op de mensen welke er aan mee doen, jammer dat je hem zo negatief hebt opvat. Maar de manier waarop je reageert voelt niet echt tof, op deze manier communiceren draagt ook niet bij aan een fijne sfeer.

"Niet leuk over wie het gaat maar ook niet fatsoenlijk van de mensen die het doen"

Deze formulering schoot mij echt hélemaal het verkeerde keelgat in.
Als 'niet leuk' de kwalificatie is voor doodsbedreigingen en 'niet fatsoenlijk' de benaming is voor de daders dan begrijp ik heel goed waarom iedereen hier gefrustreerd over is en het team er geen zak aan doet. Dan wordt de ernst er dus gewoon niet van ingezien.

En als er vervolgens wordt gezegd: "je moet eerst eens naar jezelf kijken", dan zijn die 'je' toch echt taalkundig gezien de posters in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:59

Ibbel, wil je het echt niet begrijpen of op een enigszins normale manier bespreken?
Je zegt/leest dingen die er echt niet zo staan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:01

Misschien is het taaltechnisch dan niet perfect geformuleerd, maar met de uitleg erbij is toch duidelijk dat het zo niet is bedoeld?
Dan kun je er over blijven muggenziften of er overheen stappen.
En ik zie jou anders in topics nooit als muggenzifter maar iemand met fijne bijdrage. Dus kom op :)

Ayasha
Blogger

Ailill schreef:
Vandaar je Ava ;)

Mijn ava is van de penny patrouille. _O- En toen ik die eens veranderde kreeg ik PB's dus heb hem maar terug gezet. _O-

Ailill

Giolli schreef:
Oh wauw, dat zie ik nu pas. :')
Ik dus ook!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:03

beatje schreef:
[***] schreef:

Een pb ongeopend terug sturen zou toch een oplossing kunnen zijn? dan heeft de pb schrijver geen lol aan zijn pb's en de ontvanger kan zeggen talk to de hand.

Ik vraag me ook af of iemand wel door heeft als hij wat irritant is? Of dat iemand zich daar wel bewust van is?
Want ik zie in dit topic iemand geregeld reageren ,die in een ander topic iemand iedere keer aanvalt om haar ideeën.
Oprechte interesse, gaat dit over mij?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:05

Zoals ik het nu zie, wordt er nu een stuk constructiever gediscussieerd en is het voor de mods inmiddels wel duidelijk waar het aan schort. Persoonlijk denk ik dus niet dat het nog langer zin heeft om te klagen maar juist om vooruit te kijken naar hoe het wél kan.

We kunnen het er allemaal wel over eens zijn dat er verbeterpunten zijn en de aanwezige mods in dit topic staan hier ook open voor. Wat wil je nu nog horen dan, Ibbel?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:21

beatje schreef:

Bovenstaande optie voor PB's zou ik een prima toevoeging vinden. :-)

Verder, als je iemand irritant vindt reageren ri. een andere discussiegenoot, kun je daar gewoon op Temmen? Ook al is het misschien niet OW-waardig, mod's kunnen ook een pb sturen met daarin het verzoek even rekening te houden met de manier van discussiëren. Dit gebeurt gelukkig gewoon in het openbaar en niet achterbaks via pb wat (nog) niet te modden valt. :-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:22

Jolien87 schreef:
Wat wil je nu nog horen dan, Ibbel?

Ik heb m'n zegje gedaan.

Als officieel vanuit beheer een formulering gebruikt wordt (maar ik val in herhaling) die domweg geen recht doet aan het probleem, tja... Daar zít het probleem dus imo. Maar dat is al heel lang bekend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:23

Ann schreef:
beatje schreef:

Bovenstaande optie voor PB's zou ik een prima toevoeging vinden. :-)

Verder, als je iemand irritant vindt reageren ri. een andere discussiegenoot, kun je daar gewoon op Temmen? Ook al is het misschien niet OW-waardig, mod's kunnen ook een pb sturen met daarin het verzoek even rekening te houden met de manier van discussiëren. Dit gebeurt gelukkig gewoon in het openbaar en niet achterbaks via pb wat (nog) niet te modden valt. :-)

Dat kan al bij mijn weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:24

Ibbel, je kunt ook een beetje meegeven.
Het is toch uitgelegd. Ik snap het probleem echt ff niet.

Dit ligt blijkbaar erg gevoellig.