Zou best kunnen, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik ben nooit zo TEM-merig geweest, pas het laatste jaar ofzo TEM ik wat vaker als ik echt rottigheid zie. Maar in dat vaccinatie-topic doe ik niet mee en ik las die misselijke opmerking dan ook pas een stuk later toen ik via dit topic, daar in dat topic de laatste blz. eens ging lezen om te zien hoe het er anno eind 2019 nu aan toe ging in dat soort topics.
Kan best dat ik dan denk: het is al te lang geleden / er zullen vast al anderen op geTEMd hebben.
Maar ik vind het wel wanstaltig dat men elkaar dan ook niet even tot de orde roept als er zulke dingen gezegd worden. Dat gaat toch elke vorm van fatsoen te buiten? Die zelfregulering lijkt dan alleen te werken op het aanspreken van "de anderen" en als mensen van je eigen kerkje zoiets doen dan is het humor....

Shadow0 schreef:...
Want het niet-maken van keuzes heeft ook gevolgen en leidt ook tot het verdwijnen van pluriformiteit... alleen dan op het middengebied, omdat het voor de extremen zo makkelijk is om discussies te domineren en uit z'n verband te trekken. Juist daarom ben ik voor een modteam dat als die extremen te storend aanwezig zijn in discussies en daarnaast ook nog eens grondig in strijd met de feiten, daar ook inhoudelijk gewoon op gemod kan worden. JUIST om een heleboel discussieruimte te behouden.
Dit vind ik ook mooi gezegd Shadow

Zo ook een eerdere post volgens mij ook van jou over die storende extremen.
Die nemen een topic op een hele vervelende manier over, waardoor het alleen maar hakken wordt op details in plaats van een interessante discussie.
Maar dan kom je toch ook weer bij het probleem: WILLEN bepaalde mensen wel een discussie.
Of gaat het ze er alleen maar om om elk ander geluid te vermorzelen omdat ze geen respect op kunnen en willen brengen voor een andere mening....