Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:31

Lijkt mij handiger om daar een apart topic over te maken als je daar iets over kwijt wilt zodat het hier in topic kan blijven. De echte vragen voor in dit topic blijven onbeantwoord omdat ze ondergesneeuwd worden door reacties die niks met dit onderwerp te maken hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:47

ingedebruijn schreef:
Lijkt mij handiger om daar een apart topic over te maken als je daar iets over kwijt wilt zodat het hier in topic kan blijven. De echte vragen voor in dit topic blijven onbeantwoord omdat ze ondergesneeuwd worden door reacties die niks met dit onderwerp te maken hebben.

Volgens mij word er niks ondergesneeuwd hier, wel gebrekkig gelezen en dingen niet geaccepteerd. De mods hebben heel duidelijk gezegd dat er nog een duidelijk antwoord gaat komen wat betreft het sluiten van de ene en niet van de andere, en dat ze er mee bezig zijn. Heeft geen bal te maken met offtopic reacties.
Daarbij is het merendeel prima beantwoord, alleen die antwoorden worden niet geaccepteerd...

Edit: flauwe sarcastische opmerking even weggehaald.

Gnome

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:21

Als ik steeds moet zoeken naar de vragen die wel over dit topic gaan wordt er dus veel offtopic geplaatst. Toch niet zo'n rare vraag om dat ergens anders te doen. Zie niet in waarom je daar zo op moet reageren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:26

Als mods binnen een dag een topic van een bb-er kunnen sluiten onder het mom die gaat niet meer reageren (op een zonnige weekenddag)
En ze moeten er dagen over vergaderen hoe ze nu toch eens gaan brengen waarom dat andere topic nog wel Open is.
Dan weten wij eigenlijk allemaal wel dat er geen bal van die uitleg gaat kloppen.
Als je zo netjes de regels naleeft en niet meet met twee maten is dat antwoord namelijk in vijf minuten geschreven.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:30

ingedebruijn schreef:
Als ik steeds moet zoeken naar de vragen die wel over dit topic gaan wordt er dus veel offtopic geplaatst. Toch niet zo'n rare vraag om dat ergens anders te doen. Zie niet in waarom je daar zo op moet reageren.

Klopt, er word veel offtopic geplaatst. Daarom leek het me niet zo'n issue om 1 opmerking, die imo flauw en onnodig was, even flauw te beantwoorden. Je vraag is ook zeker niet raar (ga hierna weer braaf onder de meeleessteen, dont worry) maar vind het wel vreemd dat je alleen op mij leek te reageren, terwijl er al heel lang en heel veel offtopic berichten worden geplaatst en je daar niks van zegt.
En mijn (te) flauwe opmerking heb ik verwijderd, bedoel je die met "zo reageren"? Of het stuk wat er nu staat! Want dat is heel serieus bedoeld en imo redelijk ontopic.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:38

Zwerte schreef:
ingedebruijn schreef:

Klopt, er word veel offtopic geplaatst. Daarom leek het me niet zo'n issue om 1 opmerking, die imo flauw en onnodig was, even flauw te beantwoorden. Je vraag is ook zeker niet raar (ga hierna weer braaf onder de meeleessteen, dont worry) maar vind het wel vreemd dat je alleen op mij leek te reageren, terwijl er al heel lang en heel veel offtopic berichten worden geplaatst en je daar niks van zegt.
En mijn (te) flauwe opmerking heb ik verwijderd, bedoel je die met "zo reageren"? Of het stuk wat er nu staat! Want dat is heel serieus bedoeld en imo redelijk ontopic.

Ohh nee hoor was absoluut niet op jouw bericht bedoeld. Wordt al langer over meerdere dingen gesproken. Doelde daar ook al op in mn berichtje op de vorige pagina. Ik vond de toon in je berichtje niet zo prettig maar dat kan ook mijn interpretatie zijn uiteraard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:54

bruintje123 schreef:
Als mods binnen een dag een topic van een bb-er kunnen sluiten onder het mom die gaat niet meer reageren (op een zonnige weekenddag)
En ze moeten er dagen over vergaderen hoe ze nu toch eens gaan brengen waarom dat andere topic nog wel Open is.
Dan weten wij eigenlijk allemaal wel dat er geen bal van die uitleg gaat kloppen.
Als je zo netjes de regels naleeft en niet meet met twee maten is dat antwoord namelijk in vijf minuten geschreven.

Precies. :D

Het is een beetje trendy: niet meer reageren, dan zakt het topic vanzelf weg. ;)

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:51

Dat is niet trendy, dat is gewoon de wijze persoon zijn in dit soort discussies. Dat is al zo oud als de weg naar Rome :D

Maar de haaibaai noemt het tegenwoordig "uitgeluld" zijn :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:53

Ik denk haast dat als ze gewoon normaal hadden gereageerd op het zadel vanaf het begin, dat het ook niet steeds was herhaald over het zadel. Je kiest zelf hoe je reageert, je kan altijd commentaar verwachten als je een topic maakt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:07

bruintje123 schreef:

O het waarom is wel helder hoor, maar een groot aantal mensen loopt in dit topic zo op alle slakken zout te leggen (scheppen) dat elk woord nu een miljoen keer omgedraaid moet worden om te bedenken hoe het ook nog geinterpreteerd kan worden. De mods kunnen nu toch niks goeds meer doen of zeggen, in het bijzonder die van ITP, dus hoe dan ook worden ze toch afgeknald. Ik heb zelfs geen idee of ze online zijn.

Ik ben vandaag echt níet met plezier mod en ik heb met dat hele topic zelfs niks van doen.
(en nee, dit is niet overdacht en overlegd, wel heel rechtstreeks. Shoot me)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:17

Urielle schreef:
O het waarom is wel helder hoor, maar een groot aantal mensen loopt in dit topic zo op alle slakken zout te leggen (scheppen) dat elk woord nu een miljoen keer omgedraaid moet worden om te bedenken hoe het ook nog geinterpreteerd kan worden. De mods kunnen nu toch niks goeds meer doen of zeggen, in het bijzonder die van ITP, dus hoe dan ook worden ze toch afgeknald. Ik heb zelfs geen idee of ze online zijn.

Ik ben vandaag echt níet met plezier mod en ik heb met dat hele topic zelfs niks van doen.
(en nee, dit is niet overdacht en overlegd, wel heel rechtstreeks. Shoot me)

Modjes zijn net mensen hè :(:) Je kan het als mod nooit goed doen denk ik.
Grijp je in, trek je mensen voor..
Grijp je niet in, dan zitten de modjes weer te slapen..
Van mij krijgen de modjes een +:)+ omdat ze zich blijven inzetten zelfs na bakken kritiek.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:19

Uriëlle. Ik waardeer je eerlijkheid echt enorm. Het voelt juist zeer verfrissend om een recht uit het hart reactie te lezen in plaats van een veel stof maar weinig wol.

Soms is het wellicht gewoon verstandig om te zeggen: jongens. Jullie hebben gelijk. We messed up. Verkeerd ingeschat. Verklaringen dichttimmeren is dan ook niet meer nodig. We moeten dit soort topics gewoon allemaal op dezelfde manier behandelen en we gaan ermee aan de slag.

Maar hoe gelikter de reactie hoe minder je daadwerkelijk vaak zegt want er zou zomaar iemand over kunnen struikelen.

Hoop dat je je modplezier weer terug vindt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:21

ZE geven ook al dagen om te scheppen :+

Als er gewoon eerlijk was gemodereerd en het sluiten een foutje was had betreffende mod kunnen zeggen mijn foutje en Open.
Dan was het klaar geweest.

Nee dat duurt langer dan dat het topic Open was. De groene balk wordt aangepast in dat er niets meer gezegd mag worden in wat er wel te zien is.
Dan komen er hier wat zoethouders. Maar nu ligt het ineens aan ons zout dat het zo lang duurt voordat er antwoord komt.

Hoe schuiven we alles af.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:23

Iris82 schreef:
Uriëlle. Ik waardeer je eerlijkheid echt enorm. Het voelt juist zeer verfrissend om een recht uit het hart reactie te lezen in plaats van een veel stof maar weinig wol.

Soms is het wellicht gewoon verstandig om te zeggen: jongens. Jullie hebben gelijk. We messed up. Verkeerd ingeschat. Verklaringen dichttimmeren is dan ook niet meer nodig. We moeten dit soort topics gewoon allemaal op dezelfde manier behandelen en we gaan ermee aan de slag.

Maar hoe gelikter de reactie hoe minder je daadwerkelijk vaak zegt want er zou zomaar iemand over kunnen struikelen.

Hoop dat je je modplezier weer terug vindt.

Precies dat. Maar dan beter omschreven. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:27

Aangezien ik sterk het gevoel heb dat enkele gebruikers over mijn bericht heen hebben gelezen zal ik deze nog een keer plaatsen.
Omdat ik naast mod zijn ook nog leven heb was het voor mij niet mogelijk om eerder te antwoorden dan ik al gedaan heb.
zonnebloem18 schreef:
Aangezien ik de mod ben die gisteren het slotje geplaatst heeft wil ik graag uitleggen waarom ik tot deze beslissing ben gekomen. Bij het heropenen van het topic is door Agossie duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling was te veel in herhaling te vallen. Voor mijn gevoel gebeurde dit na de moderatoropmerking toch weer, er waren op dat moment geen andere ITP mods aanwezig, het topic liep erg hard en toen heb ik besloten het te sluiten. Achteraf gezien had dit beter eerst een slotje voor overleg kunnen zijn en was het iets te voorbarig om het topic definitief te sluiten. Vandaar dat het topic zojuist heropend is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:30

Daarop heb ik al geantwoord.
Jou slotje is begrijpelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:32

Maar dat hebben de mods van ITP al gedaan Iris, er is gezegd dat er eerst een hulk geplaatst had moeten worden, door de betreffende mod zelf is dat geplaatst. Er is aangegeven dat we aan het overleggen zijn hoe we voortaan met die herhalingen omgaan. Maar vervolgens moeten er ook nog andere topics verantwoord worden.
Vandaag lijkt het gewoon nooit goed te zijn.

Diverse mods van andee fora hebben op de klachten dat het zo lang duurde geprobeerd een antwoord te geven. Zo goed en zo kwaad als het kan, want je weet niet alles van het handelen op de andere subfora. Die moeite van je inlezen en logs nazoeken en blablabla wordt 'beloond' met kritiek dat we proberen een zoethoudertje te geven en dat we rookgordijnen creeren. Maar laten we het begaan omdat het niet onze afdeling is, is het ook niet goed.

Ik weet echt eerlijk niet meer hoe we nu het beste reageren als team.

Er is geen enkel topic of subforum gelijk en we doen ons best om het zo goed mogelijk te doen, maar zelfs die verklaring wordt niet geloofd en zelfs naar mijn gevoel in het belachelijke getrokken met referentie aan mods uit het verleden die over de schreef zijn gegaan (en op zwart zijn gegaan).

------

Dank je wel Selina, dat is heel lief.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:36

Uitleg waarom een ander vergelijkbaar topic Open is is er niet gekomen.
En ik denk dat daar over gevallen wordt.

Ik denk niet dat het persoonlijk genomen moet worden.
Althans dat is niet mijn intentie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:38

Het gaat mij persoonlijk niet om het topic over het zadel. Maar meer het algemene beleid van Bokt. Ik ben daarin niet de enige :D , om de zoveel tijd, wordt er weer een topic geopend, met name over transparantie. :D
Het zal nooit veranderen, Mods zijn mensen en hebben zo hun eigen voorkeuren, ervaringen, vooroordelen en vrienden. ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:39

Ik snap jullie wel wat als MOD'jes, echter is dit hele topic ooit begonnen met maar 1 vraag: Waarom worden topics van BB's veel sneller gesloten/ingegrepen dan bij andere bokkers. Helaas heb ik daar geen antwoord op gezien. Eerst werd er aangegeven dat dit niet zo is vanuit jullie dus je zou zeggen, dan is het gewoon een gevoel dat heerst. Echter kan er niet aangegeven worden waarom, in een voorbeeld genoemd topic, wel door blijft lopen. Waar zit dat verschil in. Wellicht begrijpen we het dan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:46

ingedebruijn schreef:
Ik snap jullie wel wat als MOD'jes, echter is dit hele topic ooit begonnen met maar 1 vraag: Waarom worden topics van BB's veel sneller gesloten/ingegrepen dan bij andere bokkers. Helaas heb ik daar geen antwoord op gezien. Eerst werd er aangegeven dat dit niet zo is vanuit jullie dus je zou zeggen, dan is het gewoon een gevoel dat heerst. Echter kan er niet aangegeven worden waarom, in een voorbeeld genoemd topic, wel door blijft lopen. Waar zit dat verschil in. Wellicht begrijpen we het dan.

Maar er zijn toch wel antwoorden op gekomen?
Ten eerste al dat er meer lezers zijn dus zal er meer getemd worden als het mis gaat. Hoe meer tems, hoe sneller en duidelijker de mods dat topic zien. Dus sneller zullen ingrijpen.
De overige redenen kunnen verklaringen in mn eigen hoofd zijn (en wellicht niet gezegd door de mods maar door mij en andere bokkers) dus zal ik even buiten beschouwing laten, maar dit is sowieso een belangrijke reden lijkt me.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:50

Over het andere topic heb ik in het systeem alleen gevonden dat daar erg veel verwijderd is en mensen via PB zijn aangesproken, tevens is er een waarschuwing geplaatst. Ik weet ook verder niet hoe hard dat topic liep, dat de mods daar meer tijd hadden om het wat meer recht te trekken?, en ik heb het topic ook niet nagelezen of het na de groene balk verbeterd is of simpelweg uit het oog verloren of dat de ITP concensus hadden om het topic op zijn beloop te laten in de hoop dat de Bokkers het zelf reguleerden. Dat zijn verklaringen die ik kan bedenken. Verder moeten de ITP mods die daarop gemod hebben daar maar op reageren.

Over de zogenaamde Bekende Bokkers (dat zijn jullie voor mij ook trouwens :') ) kan ik alleen zeggen wat ik eerder zei, dat er niet bewust anders gemod wordt en dat je bij enorme sympathie en antipathie je onthoudt van commentaar.
Het is wel zo dat die topics harder lopen, vanuit de Bokkers zelf ook een bepaalde vaste lijn volgen die je als mod al kunt voorspellen zodat je hem stipt om op te volgen en bij onbekende Bokkers moet de titel al alarmerend zijn of je komt hem steeksproefgewijs tegen. Anders wacht je op de TEMs.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:51

Dat temmen is vaak subjectief. Het zijn vaak de vrienden van een TS die temmen :D. Of het moeten zwaar beledigende, opruiende teksten zijn. Ik verbaas me altijd, hoeveel mensen temmen :D
Ik kan de keren dat ik heb getemd op 2 handen tellen. Vaak 's avonds laat op een sexueel getint bericht.
Ik vind dat temmen verder maar "klik-gedrag", ik ben dan ook voor zelfreguliering. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:01

Electra63 schreef:
Dat temmen is vaak subjectief. Het zijn vaak de vrienden van een TS die temmen :D. Of het moeten zwaar beledigende, opruiende teksten zijn. Ik verbaas me altijd, hoeveel mensen temmen :D
Ik kan de keren dat ik heb getemd op 2 handen tellen. Vaak 's avonds laat op een sexueel getint bericht.
Ik vind dat temmen verder maar "klik-gedrag", ik ben dan ook voor zelfreguliering. :D

Zelfregulering zou mooi zijn.

Op mijn fora heb ik naast de losse incidentele TEMs een vaste groep mensen die TEMt van verplaatsingen tot offtopic, hartstikke fijn juist want ik kan niet alles nalezen en dan zou er nog meer kritiek zijn over partijdigheid. Ik ben erg blij dat die mensen even de moeite nemen om op dat uitroepteken te klikken als ze iets tegenkomen! Dus dat ben ik niet met je eens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:01

Ik tem als er iets echt verkeerd staat, spam is of als er een oud topic (van 5 jaar of ouder vaak) ineens omhoog komt. :)
Niet om te klikken iig, tenzij mensen echt veel te ver gaan.