Angela schreef:*vraagt om zelfregulatie richting ontopic*
Heel subtiel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Ik heb recent geleerd over de wet van Parkinson. En ook in dit topic gaat die wet weer perfect op.
Want over paarden kan ik weinig meer leren op bokt. Alle echte kenners willen hier niet posten of zijn geband. Blijft er een heel aantal mensen over die net zo zoekende zijn als ik of nog erger, denken dat ze alles weten en mij nog wat kunnen leren terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en 1 meter al een hele hindernis vinden....
Anne_GTI schreef:Ik heb recent geleerd over de wet van Parkinson. En ook in dit topic gaat die wet weer perfect op.
Want over paarden kan ik weinig meer leren op bokt. Alle echte kenners willen hier niet posten of zijn geband. Blijft er een heel aantal mensen over die net zo zoekende zijn als ik of nog erger, denken dat ze alles weten en mij nog wat kunnen leren terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en 1 meter al een hele hindernis vinden....
nynke55 schreef:Ik trek het me niet aan, hoor, ben idd pas 2 jaar actief lid van Bokt. Ik heb daarvoor wel heel wat jaren meegelezen. Neemt niet weg dat het geen zin heeft om te treuren over bokkers die om de een of andere reden niet meer op Bokt zijn, net zo min als het zin heeft om te treuren over vrienden die je kwijtraakt.
Thats life, mensen komen en gaan.
Ik krijg nu zo'n idee van mijn schoonmoeder die niet naar het bejaardenhuis wilde omdat ze er niemand kende...
Angela schreef:Ik heb de post van PPG verkeerd geïnterpreteerd. Daarnaast denk ik dat je moet kijken naar wie er wel op bokt zijn, en het beleid omtrent het wel of niet ingrijpen (daar is FZ voor), en niet naar wie hier niet (meer) is.
Electra63 schreef:Ik heb nog wel een vraag aan het team.![]()
Zoals iedereen weet op Bokt, worden er regelmatig SA's aangemaakt. Het komt weleens voor, dat ik een PB krijg en dan antwoord verstuurd aan zo'n SA. Het valt mij dan op, dat soms de SA "ineens" geband is, soms al voordat het SA mijn antwoord heeft kunnen lezen. Nu weet ik, dat meerdere gebruikers weleens PB-en met SA's.
Kan het team zien met wie ik PB? Los van de vraag of zij de inhoud kunnen lezen.
Maar ik krijg de indruk, dat aan de hand van mailverkeer van "nieuwe' gebruikers = SA met "oude" gebruikers, schaduwaccounts worden ontdekt.
Electra63 schreef:Angela schreef:Ik heb de post van PPG verkeerd geïnterpreteerd. Daarnaast denk ik dat je moet kijken naar wie er wel op bokt zijn, en het beleid omtrent het wel of niet ingrijpen (daar is FZ voor), en niet naar wie hier niet (meer) is.
Maar dit topic en vele topics hiervoor, gaan juist wel over het boktbeleid inzake OW's/bans. Veel gebruikers begrijpen het soms niet waarom iemand geband is, los van het feit, of je gebruikers mist of niet, die zijn gemakkelijk traceerbaar op andere fora.
Omdat het vaak wat "mondiger" gebruikers zijn die geband worden, wordt de indruk door Bokt gewekt, dat sommigen "monddood" = ontopicworden gemaakt.
Electra63 schreef:Dat vind ik een tikkie overdreven, ik ben ook geen lid vanaf het begin. Maar adviseren vanaf een PC/foto's e.d. begrijp ik sowieso niet. dat kon vroeger, voor t internettijdperk ook niet. Als ik advies nodig heb, zoek ik daar een deskundige voor IRL, dwz DA, TA, smid of instructeur. Je kan wel op Bokt/internet achtergrondinfo zoeken. Of "lotgenoten", maar advies van een vreemde op internet? No way.