Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:48

Angela schreef:
*vraagt om zelfregulatie richting ontopic* O:)

Heel subtiel! :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:52

nynke55 schreef:
Maar even een vraagje, mogen we alleen geen ban's en PB's ed bespreken of geld dat ook voor de lopende topics?

Om mijzelf even te herhalen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:10

Angela schreef:
*vraagt om zelfregulatie richting ontopic* O:)

Je bent wel een liefie hoor Angela.
(Sorry off-topic)

Angela

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:20

@nynke15: ik weet ook niet alles (gelukkig maar, bijleren is altijd leuk) dus ik ga het even checken :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:34

Ik heb recent geleerd over de wet van Parkinson. En ook in dit topic gaat die wet weer perfect op.
Want over paarden kan ik weinig meer leren op bokt. Alle echte kenners willen hier niet posten of zijn geband. Blijft er een heel aantal mensen over die net zo zoekende zijn als ik of nog erger, denken dat ze alles weten en mij nog wat kunnen leren terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en 1 meter al een hele hindernis vinden....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:46

Anne_GTI schreef:
Ik heb recent geleerd over de wet van Parkinson. En ook in dit topic gaat die wet weer perfect op.
Want over paarden kan ik weinig meer leren op bokt. Alle echte kenners willen hier niet posten of zijn geband. Blijft er een heel aantal mensen over die net zo zoekende zijn als ik of nog erger, denken dat ze alles weten en mij nog wat kunnen leren terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en 1 meter al een hele hindernis vinden....

1 meter is ook een hele hoogte hoor...voor een zwarte shetland hengst.....maar IDD adviezen....uitsluitend nog per PB.....of PP....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:16

Anne_GTI schreef:

Ik heb hier een poosje over nagedacht, maar vind het toch een beetje kort door de bocht. Als je het hebt over echte kenners, heb je het dan over bekende namen als Anky, Monty Roberts, Parelli, topchirurgen van Utrecht? Dit soort mensen vind je idd niet op Bokt. Dat zie je ook niet op andere fora over dieren en sporten. Of bedoel je vroegere bokkers met veel verstand van zaken? Hoe dan ook, er zijn zoveel verschillende kanten aan het houden en rijden van paarden dat een paar mensen ook niet alles weten.
Bovendien is paarden houden nu ook heel anders dan zeg een 20 jaar geleden.

En het nadeel van zo'n groot forum is nu eenmaal dat er veel mensen reageren, ook al hebben ze er niet zoveel verstand van als jij, maar dat weten zij niet en bovendien kun je die berichten negeren.
Als ik een vraag stel op bokt, krijg ik een aantal antwoorden waarvan er een paar gelijk de prullenbak inkunnen, eeen paar waar ik over na wil denken en met geluk 1 of meer waarvan ik zeg; "dat zou kunnen werken".

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 03:50

Maar wat zou de zogenaamde kenners dan tegenhouden om nog advies te geven? Ik neem aan dat er op advies niet getemd wordt, dus dat heeft dan niks meer met het bokt-beleid te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:35

Op vragen komen ook steeds minder behoorlijke adviezen....dat nivo is nu ook een stuk lager.

Onlangs nog een kenner in de sport geband, iemand die echt wel weet hoe een paard de baan door moet, dan mis ik nog iemand die ook mijn favo is op paardentrainen

Zonder je te kwetsen, maar als je pas 2 jaar bokker bent, dan verwacht ik ook deze opmerking.
Zoals ik al eerder aangaf.
Natuurlijk mag je meepraten over het bokt van nu, maar de essentie ligt wat dieper...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:17

Dat vind ik een tikkie overdreven, ik ben ook geen lid vanaf het begin. Maar adviseren vanaf een PC/foto's e.d. begrijp ik sowieso niet. dat kon vroeger, voor t internettijdperk ook niet. Als ik advies nodig heb, zoek ik daar een deskundige voor IRL, dwz DA, TA, smid of instructeur. Je kan wel op Bokt/internet achtergrondinfo zoeken. Of "lotgenoten", maar advies van een vreemde op internet? No way.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:39

Ik ben dan misschien een tikje naief, maar voor 'adviezen' geven is nog nooit iemand gebanned?? Dan zal het de manier waarop deze adviezen gegeven worden, geweest zijn waarschijnlijk?

En je mag nog zo'n topkenner zijn, maar mensen denigrerend toespreken of de grond in boren hoort niet..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:08

Ik trek het me niet aan, hoor, ben idd pas 2 jaar actief lid van Bokt. Ik heb daarvoor wel heel wat jaren meegelezen. Neemt niet weg dat het geen zin heeft om te treuren over bokkers die om de een of andere reden niet meer op Bokt zijn, net zo min als het zin heeft om te treuren over vrienden die je kwijtraakt.
Thats life, mensen komen en gaan.
Ik krijg nu zo'n idee van mijn schoonmoeder die niet naar het bejaardenhuis wilde omdat ze er niemand kende...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:19

nynke55 schreef:
Ik trek het me niet aan, hoor, ben idd pas 2 jaar actief lid van Bokt. Ik heb daarvoor wel heel wat jaren meegelezen. Neemt niet weg dat het geen zin heeft om te treuren over bokkers die om de een of andere reden niet meer op Bokt zijn, net zo min als het zin heeft om te treuren over vrienden die je kwijtraakt.
Thats life, mensen komen en gaan.
Ik krijg nu zo'n idee van mijn schoonmoeder die niet naar het bejaardenhuis wilde omdat ze er niemand kende...

Voor schoonmoeder problemen moet je bij quartel zijn.......of hier.....
[KH] 1001 manieren om van je schoonmoeder af te komen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:23

En nu echt het verzoek om terug naar ontopic te gaan. Zou zonde zijn als er door gezellig geneuzel hier straks alsnog een slotje komt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:39

even over zelf regulering.....mijn voorgaande bericht is mijn manier om te zeggen.terug on topic.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:41

Angela,
Behalve het bericht van PPG over die schoonmoeder, is het toch nog steeds ontopic? Waarom komt er dan jouw vraag? Zo krijg je ook geen kans tot zelfregulering.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:45

Ik heb nog wel een vraag aan het team. :D
Zoals iedereen weet op Bokt, worden er regelmatig SA's aangemaakt. Het komt weleens voor, dat ik een PB krijg en dan antwoord verstuurd aan zo'n SA. Het valt mij dan op, dat soms de SA "ineens" geband is, soms al voordat het SA mijn antwoord heeft kunnen lezen. Nu weet ik, dat meerdere gebruikers weleens PB-en met SA's.
Kan het team zien met wie ik PB? Los van de vraag of zij de inhoud kunnen lezen.
Maar ik krijg de indruk, dat aan de hand van mailverkeer van "nieuwe' gebruikers = SA met "oude" gebruikers, schaduwaccounts worden ontdekt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:46

Nee, wij kunnen niet zien met wie jij pbt, noch de inhoud van pb's die jij verstuurd of ontvangt. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:49

Mars schreef:
Nee, wij kunnen niet zien met wie jij pbt, noch de inhoud van pb's die jij verstuurd of ontvangt. :)

OK, ik hoop het ;) :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:52

Ik heb de post van PPG verkeerd geïnterpreteerd. Daarnaast denk ik dat je moet kijken naar wie er wel op bokt zijn, en het beleid omtrent het wel of niet ingrijpen (daar is FZ voor), en niet naar wie hier niet (meer) is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:57

Angela schreef:
Ik heb de post van PPG verkeerd geïnterpreteerd. Daarnaast denk ik dat je moet kijken naar wie er wel op bokt zijn, en het beleid omtrent het wel of niet ingrijpen (daar is FZ voor), en niet naar wie hier niet (meer) is.

Maar dit topic en vele topics hiervoor, gaan juist wel over het boktbeleid inzake OW's/bans. Veel gebruikers begrijpen het soms niet waarom iemand geband is, los van het feit, of je gebruikers mist of niet, die zijn gemakkelijk traceerbaar op andere fora.
Omdat het vaak wat "mondiger" gebruikers zijn die geband worden, wordt de indruk door Bokt gewekt, dat sommigen "monddood" = ontopic ;) worden gemaakt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:00

Electra63 schreef:
Ik heb nog wel een vraag aan het team. :D
Zoals iedereen weet op Bokt, worden er regelmatig SA's aangemaakt. Het komt weleens voor, dat ik een PB krijg en dan antwoord verstuurd aan zo'n SA. Het valt mij dan op, dat soms de SA "ineens" geband is, soms al voordat het SA mijn antwoord heeft kunnen lezen. Nu weet ik, dat meerdere gebruikers weleens PB-en met SA's.
Kan het team zien met wie ik PB? Los van de vraag of zij de inhoud kunnen lezen.
Maar ik krijg de indruk, dat aan de hand van mailverkeer van "nieuwe' gebruikers = SA met "oude" gebruikers, schaduwaccounts worden ontdekt.

Nee, we kunnen inderdaad helemaal niets zien omtrent de PB's. Niet naar wie er is verzonden, niet wanneer er iets is verzonden, niet wat er is verzonden, en ook niet wie er ontvangen heeft (geen idee of je nog meer kunt verzinnen, maar we kunnen dus helemaal niets zien bedoel ik). Ik zou het ook echt not-done vinden als dit wil zou kunnen, en het zien als een ernstige schending van de privacy. (en dan had je me hier ook niet als mod gezien).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:02

Ok, Angela, bedankt voor je uitleg.
Dan zal het vast toeval zijn, sommige SA's zijn natuurlijk ook heel herkenbaar! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:16

Electra63 schreef:
Angela schreef:

Maar dit topic en vele topics hiervoor, gaan juist wel over het boktbeleid inzake OW's/bans. Veel gebruikers begrijpen het soms niet waarom iemand geband is, los van het feit, of je gebruikers mist of niet, die zijn gemakkelijk traceerbaar op andere fora.
Omdat het vaak wat "mondiger" gebruikers zijn die geband worden, wordt de indruk door Bokt gewekt, dat sommigen "monddood" = ontopic ;) worden gemaakt.

Dat snap ik. Maar we kunnen niet bespreken wat precies de reden is dat sommige gebruikers tegen een Ban voor Onbepaalde Tijd zijn aangelopen (BOT). Feit is wel dat daar vele PB's en meerdere OW's voor nodig zijn geweest. Het lijkt me dan ook nuttiger om te bespreken waarom de indruk bestaat dat er helemaal niets meer besproken kan worden. Zoals al aangegeven: voor goede argumentatie op de bal heeft nog nooit iemand een OW gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:34

Electra63 schreef:
Dat vind ik een tikkie overdreven, ik ben ook geen lid vanaf het begin. Maar adviseren vanaf een PC/foto's e.d. begrijp ik sowieso niet. dat kon vroeger, voor t internettijdperk ook niet. Als ik advies nodig heb, zoek ik daar een deskundige voor IRL, dwz DA, TA, smid of instructeur. Je kan wel op Bokt/internet achtergrondinfo zoeken. Of "lotgenoten", maar advies van een vreemde op internet? No way.

Ben ik het niet mee eens, dingen kunnen heel erg goed uitgelegd worden in tekst. Heb ik een specifiek probleem dan heb ik een deskundig iemand nodig, die ga ik dan zoeken en dat kan zo maar een bokker zijn met de goede manier vsn uitleggen en uitdiepen van algemene problemen.

Irl zoeken valt niet mee, heb je bronnen voor nodig, die bronnen moeten wel weten waar ze over praten.

Topics van goede smid gezocht en er reageren bokkers zonder tekst en uitleg en gaan ook nog eens met elkaar :9 over smidkontjes praten, voegen voor mij niets toe.

Een goede Da en wasrom is deze zo goed? Daar heb je bronnen voor nodig..

Biomechanica bespreken en goed uitleggen is kennis voor nodig, in geschreven woord rustig door te lezen, altijd leerzaam, heb i bokt voor nodig.

Als dergelijke mensen in een discussie afgezeken worden omdat hun visie niet strookt en kattig terug reageren en temmers op zijn of haar dak heeft, dan vertrekt zo iemand of wordt ge OW d en vertrekt ook