Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:52

Nee het gaat vooral om foto's bij het verkopen van paarden. Daar ligt vaak het probleem.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:08

Ik zag net een topic, maar kan niet meer reageren? Is dat al 1 van de veranderingen?!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:11

Heb je de OP wel gelezen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:15

Nu wel.. had hem al wel gelezen, maar dacht dat het wat langer zou duren. Niet dus.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:38

Corelli schreef:
Maar hoe zit het met foto's van internet, wordt dat ook goedgekeurd? Want ik heb nu bijv. een bikini te koop staan en ik heb in de OP alleen de verkoopfoto van de internetsite geplaatst. Als mensen geinteresseerd zijn in een (aan)foto van mij, dan krijgen ze die per PB, omdat ik het niet nodig vind om bij voorbaat mijn hele hebben en houden op internet te gooien :+

Plus, ik merk wel dat het verleidelijk is om zelf je topic hoog te houden door bijv. op verschillende momenten nog wat info toe te voegen..Eerder hield je je topic hoog doordat er regelmatig wel reacties geplaatst werden, maar nu dat zo niet meer werkt....

Als een foto die je van internet haalt recht doet aan het product dat je verkoopt, dan is het geen probleem. Als je bijv. een nieuw product aanbiedt dan komt dat normaal gesproken overeen met het product zoals je het elders gekocht hebt. Als je die foto mag gebruiken dan is er geen probleem.
Het wordt anders als je een tweedehands product aanbiedt. Dan wordt het discutabel omdat je dan geen indruk krijgt van de staat van het product.

Topics op EA kunnen al een aantal jaren niet meer omhoog gehaald worden. EA werkt op plaatsingsdatum en niet op basis van de laatste reactie. Dat is al heel lang zo en daar is ook niets aan veranderd. Of je nu veel of weinig updates plaatst, je advertentie blijft op dezelfde plaats staan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:40

Oh sorry, dan ben ik daarmee in de war :)
Duidelijk antwoord :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:40

Geeft niks, misverstandje kan gebeuren :)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:57

Ik vind het erg vervelend dat ik niet meer in een EA topic kan reageren. Anders kan het zijn dat er 100 x de zelfde vraag gesteld word. En ook dat je niet kan zien wat andere geboden hebben vind ik niet echt handig.
Daarbij denk ik ook niet dat ik nog snel een topic op EA open aangezien ik het niet handig vind om voor mezelf PB's overzichtelijk te houden.
Ik hoop heel erg dat dit maar tijdelijk is en dat er snel weer (serieus) gereageerd kan worden op EA topic's.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:54

Zo zie je maar weer dat verandering nog niet vooruitgang hoeft te betekenen :+
Laatst bijgewerkt door Hanneke84 op 24-02-11 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:56

Er wordt gewerkt aan een nieuw EA systeem zag ik.

Bart: is het mogelijk om tijdelijk je inbox te splitsen in reacties die je via EA krijgt en overige reacties.
Ik zag dat de quota voor het aantal inboxberichten was verhoogd maar is splitsen niet een relatief makkelijke tussenoplossing zodat je overzicht houdt en vooral niet andere belangrijke berichten over het hoofd gaat zien?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:58

In je inbox kun je met mappen werken, dat is zeker een optie om je EA-reacties te filteren :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:04

Ok, ik ben blond want dat heb ik nooit geweten.

(ga gelijk even kijken)

Thanks!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:22

Blijft nog steeds de niet beantwoorde vraag, is er al een inzicht over de hoeveelheid ervoor en erna geplaatste adverties en verkopen? Ik heb het idee dat het tot nu toeniet echt fijn loopt daar. En een standaard advertentietekst kan misschien voor paarden wel werken maar op overige of commercieel weet ik niet of je daar wat aan hebt.

En is er een grove indicatie wanneer het nieuwe eea klaar is of kan er een globale opzet bekend gemaakt worden? Misschien dat dat kritiek kan wegnemen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:11

Ik vind het wel opvallend dat naar mijn idee nu al meteen minder advertenties geplaatst worden. Ik snap ook niet waarom dit systeem er is gekomen. Het lijkt wel of bokt wil dat er geen verkoop meer komt.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:38

ook ik zou graag wat meer inzicht willen in hoe/wat met het toekomstige EA... gewoon globaal:
- wat is het plan?
- wanneer zou het af moeten zijn?

ook daarop zal natuurlijk weer enige kritiek geleverd worden maar geeft wel inzicht over hoe/wat er in de toekomst gaat gebeuren met EA

jammer dat ik hierachter moest komen doordat ik niks meer kon posten en daarom maar moest gaan zoeken... dit had eerder vermeld moeten worden en er had een link naar dit topic moeten staan vanaf OF de voorpagina OF vanuit een PB die naar IEDEREEN gestuurd is! dan was het duidelijk wat er ging veranderen...!!

@ haf_kadans; dit valt mij ook op, en ik merk ook dat ik geen zin meer heb om te reageren als ik iets niet weet en ik vertrouw de boel gewoon niet meer?? als ik ergens op aan het bieden ben en er is nog 'iemand', ben ik dan tegen de TS op aan het bieden om te kijken hoever je kunt gaan?? of bied ik écht tegen iemand op??

@ oscar; ik snap dat deze verandering is ingevoerd omdat het veel werk oplevert maar waarom gelijk zo extreem?? en waarom is dit niet eerder DUIDELIJK aangekondigd? ik snap dat er WAT veranderd moet worden maar een middenweg moet toch mogelijk zijn? dat de TS verantwoordelijk is voor wat er in het topic gebeurd en dat spelers die nutteloze/zinloze berichten posten zoals alleen: 'ruil je?' of 'dat is ... goedkoper' of weet ik veel! dat je de speler aan mag spreken om deze post te wijzigen/verwijderen en als dat niet gebeurd dat deze speler een ban van een dag/paar uur krijgt ofzo?? dat moet dan gewoon geregeld worden, concrete voorbeelden zoals hierboven staan kunnen een ban opleveren! dan hou je het voor de spelers die graag willen handelen zo dat ze kunnen handelen en krijgen de mensen die niet willen luisteren gewoon een ban, moeten ze de regels maar lezen... is ook een heftige optie maar gaat denk ik beter werken dan de complete charme van ea weghalen...

*edit:
nog even wat vragen:
hoe wil je het dan tegengaan als mensen belazerd worden in de verkoop?? dat valt niet openbaar meer te controleren... werkt dat oplichting juist niet veel meer in de hand?? en hoe wil je dat op gaan lossen mbt de regels? dat je geen PB's openbaar mag maken?? als jij iets in het topic zet wat via pb gekomen is verbreek je toch die regel??

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:02

Ik heb de afgelopen week nagenoeg niets bekeken terwijl het voor mij een dagelijkse stop is. Ik vind op deze manier de drempel behoorlijk hoog. Heb ook zelf helemaal geen zin meer om een topic te openen. Bij pb's ben ik altijd in de war, wie had er nou op wat geboden, wie had er nou een vraag... dat soort dingen. :n nee ben er ook niet gelukkig mee zo, hoop dat wanneer het uiteindelijk rond is weer overzichtelijker en aantrekkelijker om te handelen.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:27

Champie_Me schreef:
*edit:
nog even wat vragen:
hoe wil je het dan tegengaan als mensen belazerd worden in de verkoop?? dat valt niet openbaar meer te controleren... werkt dat oplichting juist niet veel meer in de hand?? en hoe wil je dat op gaan lossen mbt de regels? dat je geen PB's openbaar mag maken?? als jij iets in het topic zet wat via pb gekomen is verbreek je toch die regel??

_/-\o_

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:06

Corelli schreef:

Ik denk dat je bedoelt dat je topic in de lijst van Actieve onderwerpen komt te staan zodra er gepost wordt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:29

*edit:champie_Vie schreef:
nog even wat vragen:
hoe wil je het dan tegengaan als mensen belazerd worden in de verkoop?? dat valt niet openbaar meer te controleren... werkt dat oplichting juist niet veel meer in de hand?? en hoe wil je dat op gaan lossen mbt de regels? dat je geen PB's openbaar mag maken?? als jij iets in het topic zet wat via pb gekomen is verbreek je toch die regel??[/quote]

Hier had ik ook graag een antwoord op gehad

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:38

De bemiddelingen op EA blijven hetzelfde verlopen zoals altijd al het geval is geweest. In het geval van EA-transacties is er altijd sprake van PB-verkeer omdat bijv. adresgegevens ed. nooit op het forum uitgewisseld werden. Beide partijen dienen de PB's te bewaren totdat een transactie naar wens verlopen is.

Er wordt hier gesproken over het openbaar maken van PB's. Daarmee wordt iets anders bedoeld dan het in onderling overleg uitwisselen van PB's. Wanneer je een PB openbaar maakt op het publiekelijk toegankelijk forum (wellicht ook nog zonder toestemming) dan is dat anders dan wanneer je in overleg met de betrokken partijen PB's toont. Dan is er sprake van 2 partijen (+ een moderator die inzicht krijgt) die daarvoor toestemming geven om tot een oplossing te komen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:53

Pfff... erger me nu al... >;)
Al die incomplete advertenties en je kan niet eens tippen/mailen enz.. dat de Ts zijn/haar advertentie aan moet passen.
nu zou je als een schooljuffrouw aan de gang kunnen om TS te attenderen op hun inhoud.
Ik kan constant pb'en naar hen met vragen. Word er een beetje moe van. :O
En als je het dan doet is het de vraag of men het aanpast.
Misschien moet er regels wb inhoud advertenties?!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:58

Dus als je een bod per pb ontvangt, moet je eerst van diegene die een bod heeft gedaan toestemming krijgen om de inhoud (dus het bod) in het topic te zetten? Is wel heel omslachtig en tijdrovend.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:00

Ik meende dat je gewoon de naam van de bokker + het geplaatste bod mocht plaatsen? Althans zo doe ik het al tijden, tenzij de bokker specifiek van niet wenst.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:02

Oscar schreef:
Er wordt hier gesproken over het openbaar maken van PB's. Daarmee wordt iets anders bedoeld dan het in onderling overleg uitwisselen van PB's. Wanneer je een PB openbaar maakt op het publiekelijk toegankelijk forum (wellicht ook nog zonder toestemming) dan is dat anders dan wanneer je in overleg met de betrokken partijen PB's toont. Dan is er sprake van 2 partijen (+ een moderator die inzicht krijgt) die daarvoor toestemming geven om tot een oplossing te komen.

Bovenstaande is opzich duidelijk maar misschien nog iets breder trekken nav een hoop mensen die niet happy zijn met de EA actie zoals deze is uitgevoerd.

Is het niet een tussenoplossing om PB's met vragen of een bod in het topic te laten plaatsen door de starter.
Een klacht van een hoop mensen is dat er geen duidelijkheid is met vragen of als er een bod is gedaan.
Laat de starter van het EA onderwerp zelf als een soort mod werken in zijn/haar eigen topic.

Het bovenstaande zou je kunnen doen als beide het eens zijn dat de PB in het topic mag komen te staan.
Dit zou voor jullie mods ook maar een kleine aanpassing beteken in de regels en voor een hoop mensen meer duidelijkheid geven.
En dan ook alleen in EA.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:58

Georgette schreef:
Corelli schreef:

Ik denk dat je bedoelt dat je topic in de lijst van Actieve onderwerpen komt te staan zodra er gepost wordt.

Nee, dat had ik me nog niet eens gerealiseerd, maar dat is natuurlijk wel zo en dat is best een nadeel inderdaad :j