Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:11

BartVB schreef:
@manic; we zijn aan het kijken naar het OW systeem. We kunnen b.v. de 6 maanden vervangen door 12, 18 of zelfs meer maanden. Ook kunnen we het aantal OWs voor je op een BOT uitkomt verminderen.

@DubbelDun; Gisteren het toevallig gehad over 'topicbans', op zich een aardig idee (ik kwam er zelf mee :+) maar het is een nogal erg zware sanctie. Je maakt iemand in een bepaald topic monddood, kan daardoor b.v. gedane uitspraken niet meer verder verhelderen of 'verdedigen'. Belangrijker is echter dat iemand die b.v. door taalgebruik problematisch bezig is gewoon aan moet worden gesproken op zijn/haar gedrag en als dat niet helpt volgt daar een sanctie op. Als men vervolgens op dezelfde voet verder gaat in het topic is het weer een OW (en dus een ban van minimaal een dag).

Maar nu gaan de topics om iedere 'scheet' op slot waardoor de mensen hun zegje ook niet kunnen doen. Ik denk dat er te weinig rekening gehouden wordt met het feit dat een goede discussie op zijn tijd echt zo slecht nog niet is. Ik zie op het andere forum dat er hard geageerd wordt maar dat dit zichzel ook reguleert. De een zegt dit, de ander zegt dat en na verloop van tijd zie je bruggen ontstaan. Ja er vallen harde woorden, maar als mensen niet bang zijn om hun reactie geven dan kan iedereen zijn zegje doen en daarna is het klaar. Hier worden die topic te snel op slot gegooid waardoor mensen met een ontevreden gevoel blijven zitten. En dat doet de sfeer nou niet bepaald goed, ik denk dat we het daar met zijn allen over eens zijn!

Ik ben dan ook echt enorm blij met de toon en de manier waarop deze discussie op dit moment gevoerd wordt. Ik denk dat dit topic bewijst dat er wel degelijk goede standpunten uit een heftige discussie voort kunnen komen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:13

Dat vind ik dus ook Needje. Ik vind dat je juist uit moet gaan dat mensen dingen zelf zo veel mogelijk samen oplossen. Lijkt me dat juist met het temmen een hoop moderator tijd verloren gaat.

Wat betreft het waarschuwingen tegen malafide paardenhandelaren verhaal kun je mensen natuurlijk ook doorverwijzen naar bijvoorbeeld kassa dmv een sticky ofzo. Als zij die verantwoordelijkheid wel aankunnen laat ze daar dan hun verhaal doen, dan staat het tenminste nog ergens ipv dat het naar de Mesthoop verdwijnt. Daarnaast heeft die partij helemaal geen belangen dus dat is mischien wel beter ook.

Kerst? Wat is dat?

BartVB
Eigenaar

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:17

(ik ben echt bijna weg, familie wordt ongeduldig :+)
Wat ik nog vergeten ben om te zeggen; we zijn aan het kijken of we binnenkort een meeting kunnen organiseren voor beheerders van andere grote (NL) fora. Ervaringen uitwisselen, kijken hoe zij omgaan met 'probleemgebruikers', waar en hoe ze de grens trekken, wat in het verleden niet heeft gewerkt en waarom niet, etc, etc. Het wiel is in forumland nog niet uitgevonden maar er zijn al wel flink wat pogingen gedaan. Prettig als we dan op elkaars ervaringen verder kunnen bouwen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:18

DubbelDun schreef:
@needje: ik denk dat je dat dus onderschat.
Misschien als Bart is uitgebuikt in het nieuwe jaar dat ie eens een statje maakt mbt de ontvangen TeM's (hoeveel, welke fora etc).

Nee ik onderschat het niet. Ik weet dat t gebeurd. Maar IK vind het te stompzinnig voor woorden dat het daar zoveel voor gebruikt wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:19

O ik denk dat dat heel informatief is Bart. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:20

M_D_H schreef:
kunnen de ow/bans/bots niet anders bedeeld worden?
nu krijg je (don't shoot me if i'm wrong) na 5 ows een bot...
maar, op geit werd er een waar woord gezegd,
iemand met 500 berichten, die 4 of 5 ows heeft staan, maar er telkens een hele tijd tussen heeft staan vind ik idd een heel groot verschil met iemand over de duizenden berichten die mischien door de jaren heen het zelfde aantal ows heeft verzameld...

Een OW is no 6 maanden 'weg', dus als je er veel tijd tussen hebt zitten heeft het geen effect. Juist die OW's die kort achter elkaar vallen hebben nut. En dan maakt het dus niet uit hoeveel berichten je op je conto hebt. Feit blijft dat je kort op elkaar 'de fout' bent ingegaan.

Edit: 3 = 6 maanden :D
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 24-12-10 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:21

@Needje; daar gaan we vanuit. Is iets dat eigenlijk al een flinke tijd op de planning staat maar er zijn altijd weer dingen die eerst moeten gebeuren (nieuwe EA b.v. :+). Maar we gaan dus kijken wat we op korte termijn kunnen doen.

Wat betreft het TeMen, het komt idd voor dat er om iedere scheet geTeMd wordt maar hoe vaak dat gebeurt valt (bij mijn weten, ik lees zelden TeMs) behoorlijk mee. Dat soort TeMs worden ter kennisgeving aangekomen maar kunnen we verder weinig mee doen. We kunnen er ook vrij weinig tegen doen behalve melden dat we met dat soort TeMs weinig tot niets kunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:22

DubbelDun schreef:
@needje: ik denk dat je dat dus onderschat.
Misschien als Bart is uitgebuikt in het nieuwe jaar dat ie eens een statje maakt mbt de ontvangen TeM's (hoeveel, welke fora etc).

Needje schreef:
Nee ik onderschat het niet. Ik weet dat t gebeurd. Maar IK vind het te stompzinnig voor woorden dat het daar zoveel voor gebruikt wordt.

Dát ben ik met je eens.
Misschien aan het TeM-gebeuren Ideal hangen... elke Tem kost je een kwartje (of zo) kijken of er dan nog zoveel gebruik van gemaakt wordt.
Óf het is het je waard of niet en Bart kan de kas weer wat spekken ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:25

Suggereer jij nou dat OWs afgekocht zouden kunnen worden. Er zijn namelijk kwade geitestemmen die beweren dat dat allang zo is :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:25

Oeps, helemaal verkeerd gelezen, sorry :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:26

Nee dat suggereer ik niet. Ik koppel het geldtekort van Bokt aan de onzinnige Tem-drift van sommigen :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:28

Blijkbaar waren de scheten in ons oude HK topic net iets te hard. :')

haha DubbelDun, ik vind dat wel een strak plan. hahahaha
Al mag dat ook wel 1ct zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:31

Ik denk dat je met een te laag bedrag geen vermindering van de Tem krijgt (en weinig geld binnen :D )
Je moet net een balans zien te vinden, kwartje was een voorbeeldbedrag van mijn kant :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:33

Kijk zo een meeting is al een hele stap voorwaarts, zorg dat er ook wat mensen bij zijn die eventueel trainingen kunnen geven voor mod's en je gaat dan helemaal de goede kant op
Wat betreft de mod's zodra je samen in een hktopic ziet is je bril al gekleurd en vind ik dus dat je niet meer je werk als mod goed kunt doen
Sommige mensen kicken erop om met mod's in een topic te komen en zo een band te kneden..
Dit zou je dus moeten voorkomen, een idee is om idd mod's in te huren die niet als gebruiker op het forum zitten en dus nooit een gekleurde bril krijgen, zeker bij een forum zo groot als dit..

Daarbij zijn de mod's natuurlijk ook mensen en als die zoals gebleken is een bokker aardig vinden ondanks alles is hun mening niet meer onpartijdig..
zeker als het jongere mensen betreft die wat dat betreft nog weinig ervaring hebben en die al gauw dingen zielig vinden..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:34

DD: Nouja, je moet iig een bedrag online zetten eerst. Dat houdt al zat mensen tegen hoor. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:36

Sorry maar wat wordt er nou moeilijk gedaan over temmen? Het is klikken? Whah, zo zie ik het niet.
Ik ben actief temmer op EA, want wat ik niet mag (adverteren voor derden) mag een ander ook niet. Dus ja, zodra ik een advertentie zie met een aangeboden paard die niet van TS is, ram ik op die tem knop. Puur eigenbelang in feite :j.

Máár, ook wanneer ik weereens voor de zoveelste keer ikkuh hebbuh sielugh paardjuh langs zie komen, ram ik op de tem knop, evenals wanneer ik het vermoeden heb dat iets dubbel gepost is, of per ongeluk in de verkeerde sub gezet is. Niks mis mee IMO, puur een helpend handje voor de mods :j

Wat ik overigens wel graag zou zien is de mogelijkheid om HK topics besloten te houden en dat daar minder op gemodereert wordt.. Zo is er de regel dat er geen MP advertenties op bokt besproken mogen worden. Kan ik inkomen als de een na de ander een topic opent over een MP advertentie, maar wij (ons HK clubje) hebben het al meerdere keren mee gemaakt dat er door mee lezers (ook zo fijn...) getemt wordt dat er een MP advert in onze HK genoemt wordt (over het algemeen ivm aangeboden dwergpaardjes die alszijnde gezond aangeboden worden) en pats, binnen no time is het bericht weer weg. Daar zie ik niet zo de logica van

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:38

Het gaat ook om dat laatste soort TeMen waar ik niet tegen kan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:39

@Echwel : als je mod's anoniem maakt dan kunnen ze modden en bokker zijn tegelijk.
Hoe onpartijdig iemand dan is blijft altijd een moeilijk verhaal, maar ik denk dat je als Mod meer kan 'durven' te doen als nu vaak het geval is. Voeg daarbij dat als er wat regels versoepeld worden er ook minder te modden valt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:41

Ik denk dat het op een groot forum zoals dit, erg moeilijk is om mods te vinden die buiten alles staan.
Wie wil er nou modden op een paardenforum als die niets met paarden e.d heeft...

Denk niet dat dit haalbaar is...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:41

@stef: als je temmen op MP-gerelateerde dingen al onzin vind, want denk je dan van dingen op de Amerikaanse Ebay!! die niet besproken mogen worden.
Alsof Big Brother zo'n lange arm heeft :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:42

@jolliegirl: als ze er betaald voor krijgen wel ;)
*wacht nog steeds op dat beloofde bokt T-shirt* :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:47

Je zou kunnen denken aan het abonneren op HK topics, dat dan met dat abonneren een soort acceptatie gegeven wordt dat je weet dat dat topic niet gemodereerd gaat worden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:51

@manic: en als er van dat niet-gemodereert recht misbruik wordt gemaakt ??
En met misbruik bedoel ik dan geen MP dingetjes, maar echt dingen als spam, zeer grove taal etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:52

Dan nog pluizen sommige mensen al je berichten na enz enz..
Meelezers prima, zal mij echt aan mijn achterwerk oxideren, maar temmen omdat je een opmerking maakt die ze niet bevalt, bah..
En dan weer de tenzij......men je echt aan de schandpaal nagelt en je belachelijk maakt, maar waar trek je dan de grens..
Ga je het topic binnen en vertel je even hoe het zit, dat ze hun ..... moeten houden, dan krijg jij de OW..
Of ga je temmen en zorg je dat de anderen een OW krijgen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:54

Je kunt eenmalig even het topic binnen huppelen en netjes jouw kant van het verhaal laten weten en verder geloven in het zelfregulerende van de daar postende bokkers ;)