BartVB schreef:@manic; we zijn aan het kijken naar het OW systeem. We kunnen b.v. de 6 maanden vervangen door 12, 18 of zelfs meer maanden. Ook kunnen we het aantal OWs voor je op een BOT uitkomt verminderen.
@DubbelDun; Gisteren het toevallig gehad over 'topicbans', op zich een aardig idee (ik kwam er zelf mee) maar het is een nogal erg zware sanctie. Je maakt iemand in een bepaald topic monddood, kan daardoor b.v. gedane uitspraken niet meer verder verhelderen of 'verdedigen'. Belangrijker is echter dat iemand die b.v. door taalgebruik problematisch bezig is gewoon aan moet worden gesproken op zijn/haar gedrag en als dat niet helpt volgt daar een sanctie op. Als men vervolgens op dezelfde voet verder gaat in het topic is het weer een OW (en dus een ban van minimaal een dag).
Maar nu gaan de topics om iedere 'scheet' op slot waardoor de mensen hun zegje ook niet kunnen doen. Ik denk dat er te weinig rekening gehouden wordt met het feit dat een goede discussie op zijn tijd echt zo slecht nog niet is. Ik zie op het andere forum dat er hard geageerd wordt maar dat dit zichzel ook reguleert. De een zegt dit, de ander zegt dat en na verloop van tijd zie je bruggen ontstaan. Ja er vallen harde woorden, maar als mensen niet bang zijn om hun reactie geven dan kan iedereen zijn zegje doen en daarna is het klaar. Hier worden die topic te snel op slot gegooid waardoor mensen met een ontevreden gevoel blijven zitten. En dat doet de sfeer nou niet bepaald goed, ik denk dat we het daar met zijn allen over eens zijn!
Ik ben dan ook echt enorm blij met de toon en de manier waarop deze discussie op dit moment gevoerd wordt. Ik denk dat dit topic bewijst dat er wel degelijk goede standpunten uit een heftige discussie voort kunnen komen!