Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:57

Chiqa schreef:
inge81 schreef:
waarom zou een gebande bokker niet bepaalde posten weg mogen hebben. Juist een gebande bokker zou inspraak moeten kunnen hebben over het feit, dat die persoon schijnbaar niet bij bokt past. Passen zijn / haar posten dan wel bij bokt, dit vind ik krom. Een relatie is altijd nog wel 2 kanten uit hoor.

Waar staat dat een gebande bokker dit recht niet heeft?

Nou dat blijkt wel uit de laatste 3 pagina's dat het topic van Springert niet word verwijderd want anders was het al verwijderd en was deze hele drukte niet nodig geweest.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:58

vertel mij dan maar eens hoe een geband iemand kan temmen op zijn/haar post zonder in de overtreding te gaan voor het aanmaken van een SA.
Hoe kan die een PB sturen. Daarnaast kan je zonder account ook geen gebruik maken van de zoekfunctie in de profielen. Nee je kan het ook mooier maken als t is, soms moet je wel eens de neus voorbij durven te kijken en te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:59

inge81 schreef:
waarom zou een gebande bokker niet bepaalde posten weg mogen hebben. Juist een gebande bokker zou inspraak moeten kunnen hebben over het feit, dat die persoon schijnbaar niet bij bokt past. Passen zijn / haar posten dan wel bij bokt, dit vind ik krom. Een relatie is altijd nog wel 2 kanten uit hoor.

Heel goed en treffend verwoord, hier draait het dus om, jou willen we niet op bokt maar wel je kennis over paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:02

Niets van meegekregen.

Dan heb ik wel meteen een vraag aan Bart (Voordat er weer van alles wordt ingevuld/geinsinueerd)
wat zijn de rechten van bokkers die een ban hebben, kunnen die ook een verzoek indienen om bepaalde prive info weg te laten halen?

(Lijkt me overigens geen probleem maar zie liever wat duidelijkheid hierin)

inge81 schreef:
vertel mij dan maar eens hoe een geband iemand kan temmen op zijn/haar post zonder in de overtreding te gaan voor het aanmaken van een SA.

mailtje met het verzoek is niet onmogelijk.

Adriana

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:05

Voor zover ik heb gelezen is dat verzoek al ingediend, maar Bart zijn antwoorden kun je hier lezen... word niet verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:11

Gaat er bij mij niet in zal wel weer een ander kant van het verhaal aan zitten.
Dus dat is even afwachten wat Bart hierover te vertellen heeft :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:15

jeetje soms he, soms heb ik het idee dat bepaalde mensen een plaat voor d'r kop hebben. Anders eerder een betonnen muur van 6 meter dik.

Tuurlijk worden bepaalde dingen niet verwijderd, net zoals al die accounts, maar dat was geloof ik al een gepasseerd station.
En als je geband bent en je dient een verzoek per mail in, word niet ingewilligd, wat dan ....... moet je dan roepen dat je niet meer op bokt komt. Bokt heeft hierin het idee de rechtmatige eigenaar van het geplaatste te zijn, maar ondanks de regels op bokt, is volgens mij nog altijd de auteur (de poster / de bokker) de eigenaar van de geschrevene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:16

slimmerik schreef:
Ik ken dus iemand (noem geen naam) die bij diverse fora zijn/haar paardenkennis heeft aangeboden en vroeg om een lidmaatschap. Diegene heeft uiteindelijk voor bokt gekozen en postte er veel en graag. Ging een paar keer in de fout en kreeg een tijdelijke ban. Nu wil hij/zij zijn/haar paardenkennisposten terug.

Ik vind dat zo iemand "bewust" kiest en vind dan dat bokt wel eventueel betreffend persoon anomiseren moet (dus posten waar zijn/haar identiteit uit blijkt of accountnaamsverandering) maar de paardenkennis posten "terugvragen" vind ik dan not done.

En toch blijft het meten met 2 maten, iemand die spijt krijgt dat hij/zij haar/zijn misdaden op internet neer zet die zijn/haar topic en berichten worden wel verwijderd maar iemand met kennis die zijn/haar berichten blijven staan.

Is dat a. Macht. b. Intimidatie of c. vriendjespolitiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:21

Geloof dat er meer gebande bokkers dergelijke verzoeken hebben gedaan, bij mijn weten zijn die nooit ingewilligd.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:22

Ook wat het banbeleid betreft zie ik hier een erg scheve schaats voorbij komen.
Dit kan toch niet waar zijn?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:23

Nee, alleen Bokkers die nog op Bokt zitten krijgen dat schijnbaar voor elkaar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:24

Gebande gebruikers hebben wat verwijderen betreft dezelfde rechten als andere gebruikers. Hier wordt gewoon het beleid gevolgd dat beschreven staat in:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen
Met als enige verschil dat deze gebruikers geen PB kunnen sturen en dus moeten mailen.

Verder zorgt het starten van een topic er niet voor dat dit 'jouw' topic is, je kunt dat topic laten anonimiseren of, indien nodig, bepaalde berichten van je laten verwijderen uit je topic maar het hele topic inclusief reacties van andere gebruikers verwijderen is niet iets dat we snel doen.

Hoe individuele zaken afgehandeld worden is iets tussen het beheer van Bokt en dat individu. Wat dat betreft stel ik voor dat we hier verder gaan met de algemene beleidszaken op Bokt. Het wel/niet verwijderen van berichten is al uitgebreid besproken in o.a.:
[FZ] Berichten/account op verzoek verwijderen
en het geldende beleid staat beschreven in bovengenoemde wiki artikel. Ieder redelijke verzoek dat we tot nu toe binnen hebben gekregen is, voor zover ik weet, altijd naar tevredenheid van alle partijen afgehandeld. Als dat bij jou niet het geval is dan hoor ik dat graag via PB, dit topic is daar niet de juiste plaats voor.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:31

Dan blijft over het beleid van een ban, waar twee vechten hebben volgens de meeste mensen twee schuld.
Waar alle comotie door is ontstaan is er 1 persoon die een ban heeft. Hoe zit dat met de andere persoon? Mag die gewoon verder gaan? Gaat er bij mij niet in want dan meet je dus wel degelijk met twee maten in mijn ogen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:35

Ja, wat jij noemt is een probleem, probleem is ook onderkend, er wordt gewerkt aan het verbeteren van die situatie en suggesties voor oplossingen zijn nog steeds erg welkom. Dit onderwerp is echter al heel erg uitgebreid besproken in de afgelopen weken, wat dat betreft handig om een aantal samenvattende posts nog eens te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:35

Dus toch de andere kant van het verhaal; iedere bokker heeft het recht om berichten weg te halen (onder de bekende voorwaardes) geldt dus ook voor de gebande gebruikers.

Bedankt voor de verheldering Bart, en de andere kant van het verhaal zodat dit geen eigen leven meer gaat lijden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:38

Bart
Ik mag geen namen noemen en daar kan ik inkomen. Echter als de een er nog is dan de ander ook zou ik zeggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:42

Er zijn mogelijkheden om berichten te laten verwijderen, in deze link staat uitgelegd wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Persoonsgegevens en persoonlijke informatie kan verwijderd worden en als je wilt dat de overige informatie niet meer naar jou herleidt kan worden, dan kan je je account laten anonimiseren. Als Bokker heb je belang bij de berichten die je plaatst, maar Bokt als forum ook. Juridisch gezien geef je Bokt een licensie om jou berichten te plaatsen en, ook weer juridisch gezien, wordt die licensie als een eeuwigdurende licensie gezien. Dat betekent dat Bokt niet alle berichten van een (ex)bokker hoeft te verwijderen en dat ook niet zal doen. In dat geval kan hoogstens een account geanonimiseerd worden. Dit geldt ook voor exbokkers, die dan gewoon via de mail contact met webmaster@bokt.nl kunnen opnemen.

Maar op het moment dat je het gevoel hebt teveel persoonlijke informatie geplaatst te hebben, dan kan je op de berichten waar die informatie in staat temmen met het verzoek om het te verwijderen. Gaat het om veel berichten (meer dan 30) dan kan je beter even contact opnemen met webmaster@bokt.nl

Het is dus gewoon mogelijk om berichten te laten verwijderen, maar niet altijd en niet in alle situaties.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:47

Chiqa schreef:
Dus toch de andere kant van het verhaal; iedere bokker heeft het recht om berichten weg te halen (onder de bekende voorwaardes) geldt dus ook voor de gebande gebruikers.

Bedankt voor de verheldering Bart, en de andere kant van het verhaal zodat dit geen eigen leven meer gaat lijden.

Wat lees jij wat ik niet lees? Er is nog steeds weinig verheldering. Springert heeft hier een hoop drek over zich heen gekregen, zelfs toen hij niet meer kon reageren werd hij nog door het slijk gehaald. Nog steeds komen er mensen met leugens over hem. Dan is het logisch dat hij zijn topic verwijderd wil zien worden van een forum waar veel negativiteit over hem heerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:52

bedankt voor de verhelderende link Karl, nu moet het toch voor iedereen duidelijk zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:10

De algemene regels zijn na een paar uur lezen duidelijk ja maar wat betreft bokker springert snap ik dus nog steeds niet waarom, maar goed daar mogen we geen mening over hebben en krijgen we geen antwoorden op.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:13

de algemene regels van nu ja. Heb jij ooit bericht gehad dat er nieuwe regels waren. Ben jij daar mee accoord gegaan, ik niet in elk geval.

Daarmee gelden de regels van mijn aanmelddatum nog (een contract kan en mag niet 1-zijdig worden aangepast zonder goedkeuring van de andere partij)
Destijds was ik nog niet zo slim, maar ondertussen sla ik altijd de regels en voorwaarden op als ik me ergens aanmeld. Daar kan ik dan op terugvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:15

SaskiaStar schreef:
maar goed daar mogen we geen mening over hebben

Waar staat dat je hier geen mening over mag hebben? Vul je dat nu zelf aan of heb je een bron? (Quote oid)

Wbt Springer, daar heeft bart antwoord op gegeven, dus even teruglezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:23

Chiqa schreef:
SaskiaStar schreef:
maar goed daar mogen we geen mening over hebben

Waar staat dat je hier geen mening over mag hebben? Vul je dat nu zelf aan of heb je een bron? (Quote oid)

Wbt Springer, daar heeft bart antwoord op gegeven, dus even teruglezen.

Vindt je het heel erg als ik jou dat niet aan je neus wil hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:38

Er wordt gezegd dat een bericht verwijderd kan worden als daar persoonlijke informatie in staat.
Dat is alles.

Maar in Slim haar topic stond geen persoonlijke info, en dat kon toch op verzoek verwijderd worden. Nu, dan lijkt me dat dit topic ook verwijderd kan worden, toch? Wat bij de een kan, moet bij de ander ook kunnen imo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:40

flauw... wel A zeggen en geen B...
Nou goed, ik heb het hele springert verhaal gemist, maar ik vind het wel jammer dat dit topic wéér in het verwijderen van berichten verzand....