Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:40

SyhaxDesy schreef:
Alet schreef:
Misschien moet iedereen zn eigen forum beginnen, heb je het weer kleinschalig. Hoe groter het wordt, hoe meer je van dit soort 'ergernissen' zult krijgen.

Dan komen er dubbel forums, dat mag dus niet.

Volgens mij bedoel jij topics en niet forums :)
Iedereen is vrij om een eigen forum te beginnen. Voor dat forum overal reclame maken is een ander.

@Echwel
Volgens mijn profiel ben ik er ook nog maar net, maar ik ga toch een tikkeltje langer mee dan daar staat :)
Datum van account aanmaken is niet altijd definitief.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:45

SyhaxDesy schreef:
K vind de mods nogsteeds heel slecht hun 'werk' doen..
Zo net nog iets, een ruzietje was al een pagina niets meer van te zien en niemand begon er meer over, komt zo'n mod even bijdehand doen en huppa, gelijk weer mensen reageren op die mod natuurlijk.
Idd het ligt ook aan die mensen, maar degene die het weer nara boven bracht was wel de mod, dus inplaatsvan het op te lossen begon het gezeik alweer..
En over dat je niets mag plaatsen over een pony die niet van jou is vind ik ook echt heeeel vreem!
Ik dacht dat bokt was voor iedereen die wat met paarden heeft, mara blijkbaar dus alleen voor mensen met een eigen.

Bied je aan en laat hen weten hoe het beter moet ipv loos kritiek te posten! Stuur een fatsoenlijke PB naar de bewuste mod en vraag waarom die dat doet. Het weggehaalde topic van de VZ pony zal ook wel iets meer in gestaan hebben dan enkel een verdrietig verhaal, anders halen ze het niet weg. ;) Er is zelfs een heel forum voor de VZ paarden dus je laatste opmerking is al helemaal onterecht.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-09-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:45

Asyaa schreef:
SyhaxDesy schreef:
Dan komen er dubbel forums, dat mag dus niet.

Volgens mij bedoel jij topics en niet forums :)
Iedereen is vrij om een eigen forum te beginnen. Voor dat forum overal reclame maken is een ander.

@Echwel
Volgens mijn profiel ben ik er ook nog maar net, maar ik ga toch een tikkeltje langer mee dan daar staat :)
Datum van account aanmaken is niet altijd definitief.

Ja dat bedoelde ik :D
Maar dan krijg je wel erg veel forums en dan is het minder overzigtelijk, dus denk dat er dan alsnog dubbel topics ontstaan.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:48

Ayasha schreef:
SyhaxDesy schreef:
K vind de mods nogsteeds heel slecht hun 'werk' doen..
Zo net nog iets, een ruzietje was al een pagina niets meer van te zien en niemand begon er meer over, komt zo'n mod even bijdehand doen en huppa, gelijk weer mensen reageren op die mod natuurlijk.
Idd het ligt ook aan die mensen, maar degene die het weer nara boven bracht was wel de mod, dus inplaatsvan het op te lossen begon het gezeik alweer..
En over dat je niets mag plaatsen over een pony die niet van jou is vind ik ook echt heeeel vreem!
Ik dacht dat bokt was voor iedereen die wat met paarden heeft, mara blijkbaar dus alleen voor mensen met een eigen.

Bied je aan en laat hen weten hoe het beter moet ipv loos kritiek te posten! Stuur een fatsoenlijke PB naar de bewuste mod en vraag waarom die dat doet. Het weggehaalde topic van de VZ pony zal ook wel iets meer in gestaan hebben dan enkel een verdrietig verhaal, anders halen ze het niet weg. ;)

Heb ik gedaan toen die zelfs nog online was, krijg gewoon niets terug.
3 weken geleden heb ik aan een mod toen die online was gevraagd om een slotje, geen reactie gekregen en geen slotje.. bij een andere mod geprobeerd, zelfde verhaal, weer bij een ander, zelfde verhaal.
Heb uiteindelijk zelf maar neergezet dat ik geen reactie meer hoefde omdat ik al ene nieuwe pony had (had een soort advertentie geplaatst dat ik op zoek was)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:53

SyhaxDesy schreef:
Heb ik gedaan toen die zelfs nog online was, krijg gewoon niets terug.
3 weken geleden heb ik aan een mod toen die online was gevraagd om een slotje, geen reactie gekregen en geen slotje.. bij een andere mod geprobeerd, zelfde verhaal, weer bij een ander, zelfde verhaal.
Heb uiteindelijk zelf maar neergezet dat ik geen reactie meer hoefde omdat ik al ene nieuwe pony had (had een soort advertentie geplaatst dat ik op zoek was)

Oh maar EA helpt het al om de regels te lezen... :+

Trouwens,
boriskim schreef:
Ik vind dat je hèlemaal gelijk hebt! Vandaag heb ik een mega lang topic getiept over mijn lievelingspony, die overleden is. Heb er minstens een half uur aan gewerkt, wat denk je? Wordt er een slotje op gezet omdat het niet mijn eigen pony was!!!! Ik vind het echt belachelijk!!! :(

Lezen is niet jouw sterkste punt geloof ik. Dit is nl de mod-opmerking:
Citaat:
Omdat het paard meer dan 1 jaar geleden overleden is en omdat het paard niet jouw eigendom is, hier een slotje

De voornaamste reden was dus de eerste. ;)

Ook heel simpel de regels lezen had je kunnen helpen:
Citaat:
Overlijdenstopics mogen alleen gestart worden door de eigenaar van dat paard of die pony. Als het om een verzorgpaard/pony gaat, dan dient de eigenaar goedkeuring te geven voor een dergelijk topic. Het is ook toegestaan om een topic te openen om het overlijden van een manege of verzorgpaard/pony te melden. Hiervoor geldt eveneens dat je toestemming moet hebben van de eigenaar van het paard of de pony. Dit dien je te melden in je beginpost. Topics over manege of verzorgpaarden/pony's die niet aan de toestemmingsregel voldoen zullen worden gesloten.

Niet zeuren en naar de mod wijzen maar naar jezelf, want JIJ hebt de regels die IMO duidelijk genoeg zijn niet gelezen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:55

slimmerik schreef:
Heb in een ver verleden ook wel eens een OW gehad voor een persoonlijke aanval. Met trots gedragen altijd. Ik weet nl. heel goed dat ik dan te ver ben gegaan volgens de boktregels.

Same here. Twee OW's was ik het niet mee eens, bieden zie hier nog de schitterende optie 'bezwarencomissie' waar kom je dat tegenwoordig nog tegen, op een andere forum wordt je dr gewoon afgekiept zonder pardon.

Bezwaar aangeschreven wat glashelder was en OW's zijn ingetrokken, andere heb ik met trots gedragen en zelfs op mijzelf getemt dat dit te ver ging.
De laatste tijd gaat het erg goed, krijg nooit geen UN of weet ik veel wat meer, ik ben ook steeds tevredener over bokt. Ken mijn plek hier een stuk beter, weet wat wel en niet toegestaan is, en bij twijfel haal ik het gewoon weg.
Nee hoor heb het hier prima naar mijn zin, mensen die lopen te 'zuigen' en 'zeiken' en het nodig vinden zichzelf in een hoge positie te plaatsen houd je altijd wel, ik laat ze rustig in die positie, anders vallen ze mss om.

Winged

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:45

Weet je dat als je kritiek hebt op het functioneren van een mod ook naar het beheer kan stappen?

Ach... Ik ben het ook niet altijd overal mee eens, maar ik weet wel hoe het is om mod op bokt te zijn. Ook niet altijd even plezierig omdat er altijd mensen zijn die hoe dan ook niet de regels lezen en maar blijven schelden en tieren tegen moderators. Maar dat moet altijd maar gepikt worden. Voor je het weet krijg je een topic op FZ met ander gezeik :n

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:56

Tja, ik vind het ook allemaal wel erg strikt hoor! Laatst ook een (topic)advertentie verwijderd van mij bij verzorgpaard gezocht omdat in de eerste regel ik 2 woorden volgens hun in de verkeerde volgorde had gezet (PG en regio) hele advertentie daarom verwijderd die je dan dus opnieuw moet maken. Jammer dat je het niet zoals bij MP zelf kan aanpassen wat je geschreven hebt, dan had ik het gewoon even kunnen veranderen, al vond ik het wel wat overdreven!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:00

Ik ben eindelijk bijgelezen, wil reageren op boriskim haar verhaal en zie nu dat Ayasha dat al gedaan heeft. Dat is namelijk mijn moderatoropmerking.
Ik kan het niet beter uitleggen dan dat het al in de regels staat: als het paard niet jouw eigendom is, dan mag je er (zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar) geen topic over openen. Dat topic gaat op slot.
Ook paarden die al langer dan 1 jaar geleden zijn overleden, daar mag je geen apart topic over openen.
Dat staat hier:
Citaat:
Je kunt hier een topic kwijt als je een paard of pony hebt verloren, tussen nu en een jaar geleden. In je topic kun je je verdriet delen met anderen, steun ontvangen en je paard of pony herdenken. Als het dier langer dan een jaar geleden is overleden, kun je een herdenking kwijt in het volgende topic: [IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Het is allemaal duidelijk na te lezen in
Leo @ [IM] Welkom op IM - In Memoriam [update 15-09-2009]

Deze regels zijn ingesteld omdat er geregeld problemen waren met eigenaren en verzorgers van de paarden. De 'langer dan 1 jaar geleden regel' is ook verruimd, vroeger was die termijn 3 maanden.

Ik vind het juist op IM heel moeilijk om topics te sluiten, maar ik moet de regels volgen. Die zijn er niet voor niks en ook voor iedereen na te lezen. Het is dus wijs om regelmatig de charters van de verschillende fora te lezen, dan voorkom je dat topics gesloten of zelfs verwijderd worden.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:06

Nadia schreef:
Ik ben eindelijk bijgelezen, wil reageren op boriskim haar verhaal en zie nu dat Ayasha dat al gedaan heeft. Dat is namelijk mijn moderatoropmerking.
Ik kan het niet beter uitleggen dan dat het al in de regels staat: als het paard niet jouw eigendom is, dan mag je er (zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar) geen topic over openen. Dat topic gaat op slot.
Ook paarden die al langer dan 1 jaar geleden zijn overleden, daar mag je geen apart topic over openen.
Dat staat hier:
Citaat:
Je kunt hier een topic kwijt als je een paard of pony hebt verloren, tussen nu en een jaar geleden. In je topic kun je je verdriet delen met anderen, steun ontvangen en je paard of pony herdenken. Als het dier langer dan een jaar geleden is overleden, kun je een herdenking kwijt in het volgende topic: [IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's

Het is allemaal duidelijk na te lezen in
Leo @ [IM] Welkom op IM - In Memoriam [update 15-09-2009]

Deze regels zijn ingesteld omdat er geregeld problemen waren met eigenaren en verzorgers van de paarden. De 'langer dan 1 jaar geleden regel' is ook verruimd, vroeger was die termijn 3 maanden.

Ik vind het juist op IM heel moeilijk om topics te sluiten, maar ik moet de regels volgen. Die zijn er niet voor niks en ook voor iedereen na te lezen. Het is dus wijs om regelmatig de charters van de verschillende fora te lezen, dan voorkom je dat topics gesloten of zelfs verwijderd worden.

Ik ben boriskim niet, maar wil wel even zeggen dta ik het nu wel snap, maar waarom gelijk verwijderen of op slot?
Waarom niet gewoon waarschuwing en dan als het binnen 2 dagen ofz niet is veranderd slotje of verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:07

Hoe wil je een topic over een verzorgpaard (wat dus tegen de regels is) veranderen in iets dat wel mag? Dan zou of jij het paard in 2 dagen moeten kopen, of de eigenaar zou zich moeten melden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:09

Topics op IM worden in principe niet verwijderd, maar wel gesloten. Met een slotje op het topic blijft het wel te lezen voor iedereen, maar is de mogelijkheid om in het topic te reageren er niet meer. Mensen kunnen de TS nog wel een pb met hun medeleven sturen, maar dat niet meer in het topic posten.
En waarom waarschuwen?? De regels lijken mij duidelijk en als er vragen zijn, dan zijn Leo en ik bereikbaar om al je vragen te beantwoorden.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:09

Asyaa schreef:
Hoe wil je een topic over een verzorgpaard (wat dus tegen de regels is) veranderen in iets dat wel mag? Dan zou of jij het paard in 2 dagen moeten kopen, of de eigenaar zou zich moeten melden.

Gewoon, de eigenaar bellen.
Of als je toevallig op 1 van die 2 dagen je er naar toe moet.
Contact is helemaal niet zo moeilijk hoor

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:11

Nadia schreef:
Topics op IM worden in principe niet verwijderd, maar wel gesloten. Met een slotje op het topic blijft het wel te lezen voor iedereen, maar is de mogelijkheid om in het topic te reageren er niet meer. Mensen kunnen de TS nog wel een pb met hun medeleven sturen, maar dat niet meer in het topic posten.
En waarom waarschuwen?? De regels lijken mij duidelijk en als er vragen zijn, dan zijn Leo en ik bereikbaar om al je vragen te beantwoorden.

Had 3 weken geleden 4 keer aan die ene Leo gevraagd voor een slotje op mijn topic, geen reactie, geen slotje.
Heb je niet zo veel aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:11

SyhaxDesy schreef:
Asyaa schreef:

Ja, je kan ook vooraf de regels lezen en eerst overleggen met de eigenaar voordat je iets post.

En nogmaals: over klachten over mods kun je ook bij het beheer terecht.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:14

SyhaxDesy schreef:
Had 3 weken geleden 4 keer aan die ene Leo gevraagd voor een slotje op mijn topic, geen reactie, geen slotje.
Heb je niet zo veel aan.

Topics worden niet op verzoek gesloten, pas als er ingegrepen moet worden of als het topic tegen de regels is, dan komt er een slotje.
Om welk topic ging het?? Ik wil wel even voor je kijken hoor, stuur maar even een pb.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:15

Winged schreef:
SyhaxDesy schreef:

Ja, je kan ook vooraf de regels lezen en eerst overleggen met de eigenaar voordat je iets post.

En nogmaals: over klachten over mods kun je ook bij het beheer terecht.

Het beheer doet er ook niets aan hoor.
En soms kun je eht niet vinden, dus dnek je dara zijn geen regels voor.
Er zijn zooo veel regels, dan zou je bijna bij elke zin die je in een topic wilt zetten de regels moeten door lezen.
heb net weer een reactie gezien, omdat ie 2 woorden had omgedraaid, hoppa! gelijk verwijderd.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:18

Nadia schreef:
SyhaxDesy schreef:
Heb je niet zo veel aan.

Topics worden niet op verzoek gesloten, pas als er ingegrepen moet worden of als het topic tegen de regels is, dan komt er een slotje.
Om welk topic ging het?? Ik wil wel even voor je kijken hoor, stuur maar even een pb.

Oowh een van de mods heeft net een slotje gelpaatst, eindelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:04

SyhaxDesy schreef:
Ik ben boriskim niet, maar wil wel even zeggen dta ik het nu wel snap, maar waarom gelijk verwijderen of op slot?
Waarom niet gewoon waarschuwing en dan als het binnen 2 dagen ofz niet is veranderd slotje of verwijderen.

Na een uur kan je niet meer wijzigen dus dat zou nogal zinloos zijn of niet soms? :+

Asyaa: Het mag als je erin zet dat je toestemming hebt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:08

En wat stopt men ervan om die toestemming te verzinnen?
Dan is het puur symboolregeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:10

Hate the game, not the player. Ik heb de regels niet gemaakt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:13

Ik ben ook niet kritisch naar jou toe ;)
Ik vraag me enkel af waarom dit dan is verzonnen. De EA lijstjes met negatieve ervaringen zijn verboden en word ook gehandhaafd, omdat men vanalles kan verzinnen, maar dit mag weer wel? :s

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:16

Asyaa, hoe wil je het controleren? Het is simpelweg onmogelijk achter elk zinnetje dat iemand typt te controleren.

Er is ook iets van vertrouwen.

Ik kan hier bij wijze van spreken ook zeggen dat ik toch zo lekker in de zon heb gezeten vandaag, terwijl het al de hele dag regent. Om maar wat te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:02

HalloDan schreef:
Tja, ik vind het ook allemaal wel erg strikt hoor! Laatst ook een (topic)advertentie verwijderd van mij bij verzorgpaard gezocht omdat in de eerste regel ik 2 woorden volgens hun in de verkeerde volgorde had gezet (PG en regio) hele advertentie daarom verwijderd die je dan dus opnieuw moet maken. Jammer dat je het niet zoals bij MP zelf kan aanpassen wat je geschreven hebt, dan had ik het gewoon even kunnen veranderen, al vond ik het wel wat overdreven!

Dus één advertentie is verwijderd van je en je vind meteen bokt niet meer wat bokt is geweest?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:07

En je kunt je advertentie aanpassen binnen een bepaald tijdsbestek. Even goed doorlezen en je fouten herstellen.