Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:34

@holly: maar is wat jij aangeeft op zakelijk gebied dan niet iets wat eigenlijk verder gaat dan de lay-out van Bokt? Ik neem aan dat wanneer er een goede zakelijke toekomstvisie is, de implementatie in de lay-out vanzelf wel volgt. Andersom (dus zakelijke doelen uit lay-out) lijkt me moeilijker en eigenlijk ongewenst.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:53

Waar Holly het over heeft is iets dat we zeker meenemen bij het kiezen van een nieuwe layout en het is ook een van de redenen voor het willen van een nieuwe layout. Bokt moet er gezellig uit zien (voornamelijk voor de huidige bezoekers en nieuwe forum gebruikers) maar het moet ook duidelijk/netjes/strak in elkaar zitten voor nieuwe gebruikers die alleen op de site komen om even op te zoeken wat er bij komt kijken als je een stal wilt bouwen voor je paard of waar je een leuk zadeldekje kan scoren voor weinig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:25

Hilli schreef:
Ik neem aan dat wanneer er een goede zakelijke toekomstvisie is,

Ik vind een Concept! Een goede zakelijke toekomstvisie lijkt mij een geweldig idee :j
En ook ik zou die visie eerst hebben en dan de layout (of nou ja, dat is niet helemaal waar. Maar met 'zorgvuldig' ben je al een heel eind. Als je de dingen netjes afwerkt en het in het algemeen 'werkt' kun je de rest met inhoud doen. Een site zonder fatsoenlijke inhoud blijft hol, een site met goede inhoud kan heeeeel veel krediet krijgen.)

Overigens, Holly, heb je een voorbeeld? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe de (van nature vrij abstracte begrippen) zich concreet vertalen naar een webpagina.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:55

Ik vind hier best wel goede ideeën voorbij komen. Het is dat ik zelf niet overweg kan met al die programma's.. anders had ik best het een en ander willen proberen.
Ik vind uitschuifmenu's echt een hel :P Buiten dat het (wat al eerder gezegd) nauwkeurig klikwerk vereist is het ook best onoverzichtelijk..
Ik denk dat het ook geen regenboog moet worden en dat de kleuren echt nauwkeurig gekozen worden. Ik vind het blauw heel fijn, maar bijvoorbeeld een lichtere grijstint (in combi met het blauw) kan ook heel 'verfrissend' zijn. :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:28

@holly, kun je een link geven van een site, waarvan jij denkt wat een zakelijke uitstraling heeft. (knhs, kwpn, marktplaats??) dan kunnen we daar naar kijken.

wat moet het hoofddoel worden van bokt bart? je hebt nu dus wiki forum en nieuws. wil je deze alle 3 meer gebruiken bij de begin pagina en dat je daarna een keuze maakt?

vind de opzetten die nu voorbij komen erg mooi.. maar krijg een beetje de indruk dat bart het anders voor zich ziet.. dus graag je visie innd.. wat is jou ideaal beeld van bokt..

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:19

Poeh ik ben door omstandigheden even helemaal niet meer bezig geweest met de layout maar ik wil zeker nog een aantal pogingen doen. Ook eentje die wat verder af staat van het bokt dat we nu kennen en dat ik heb proberen te behouden in mijn ontwerpen. :)
Interessante ideeën, Holly, maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar concrete voorbeelden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:28

Wat Holly zegt kan ik zeker volgen. Ik bedoel: ik was eens (heel lang geleden) opzoek naar hoe ik iets moest maken, en ik kon maar niks vinden terwijl als ik het vroeg het blijkbaar vol stond met zo'n topics. Dus in die zin kan het zakelijker. Toen was ik nog geen lid, dus kende bokt niet echt goed. Het zoek gegeven kan volgens mij dus beter, als dus ook dat 'zakelijk' = gerichte.
Verder kan ik geen lay-out maken dus moet ik ook niet zaniken, want ik vind dat er al veel goede ideeën zijn langs gekomen waar ik niet aan gedachd zou hebben.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:39

Oh dat onthoud ik even Aria_zz, dan verwerk ik in mijn volgende ontwerp een zoekbalk waar je "heel bokt/wiki/forums/nieuws" direct kunt selecteren. Dat helpt zeker qua zakelijkheid en snel vinden waar je naar op zoek bent :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:00

holly schreef:
Zakelijk is niet ziekenhuis strak hoor Sjimmy.

Zakelijk is in 1 oogopslag, gemakkelijk, boeiend, netjes, uitlokkend, serieus, mogelijkheden, niet tijdrovend, rustig, volwassen, duidelijk, met 1 klik, etc etc.

Maar zakelijk is niet doods, saai, kleurloos, etc.

De vrijetijds bezoeker van bokt is goed voorzien zeg maar. Er komen dadelijks honderden bezoekers en ook weer een aantal leden bij. Het is gezellig, het straalt sfeer uit, het verkoopt...
Maar bokt is ook groter gegroeit, het wil zich in de zakelijke markt ook wat bewegen. Om dat breder te kunnen laten worden, zal er ook iets voor deze mensen aanwezig moeten zijn.
Verschillen zijn bv dat de één uren kan ronddolen op zoek naar niks, terwijl de ander in 2 seconde op de juiste plek wil zijn.
Dat de één een zomaar een advertentie neer kwakt en de ander dat alleen maar zal doen als het genoeg opvalt.
Dat de een mee wil doen aan spelletjes en geinigheden terwijl de ander op zoek is naar serieuze stof.

Kortom de vrijetijdsbezoeker heeft tijd zat, houd van gezelligheid en beweegt maar een eind rond, en de zakelijke bezoeker heeft weinig tijd, zoekt een serieuze uitstraling en houd van klik klik klik klaar.

De vrijetijdsbezoeker vermaakt zich hier prima, maar het mag voor een zakelijke bezoeker nog wat interessanter worden.
Dat is wat ik er mee bedoel Shadow.

Ik snap je punt, maar wat ik momenteel lastig vind is dat al die plannen waar over gesproken wordt (voor mij) weinig concreet zijn en dat kun je (nog) niet meenemen in een ontwerp.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je zo'n klikklak klaar user, tevreden kunt houden met onder "mijn bokt" met daar bijvoorbeeld "mijn advertenties" *en zelfs statistieken ervan misschien?, en een goede zoekfunctie (daarom stel ik ook in mijn ontwerpen een zoekfunctie met pulldown menu voor waarin je meteen kunt kiezen voor "zoeken naar" in Wiki, Forums, Nieuws, Gebruikers of bijv. EA). En dat zijn toch echt dingen die in de invulling van de vormgeving zitten. Tuurlijk moet het wel mogelijk zijn. Ik snap je punt ook wel, maar voor nu had ik zelf een "kinderlijker' bokt voor ogen. Ik zal eens proberen een wat strakkere variant te maken.

Ik heb iig voor de mensen die het groen niks vonden het laatste ontwerp even iets aangepast:
http://www.equinia.nl/images/boktayout0 ... _links.png
Heeft er iemand trouwens al eens een klein overzichtje/tabelletje gemaakt wat er tot nu toe aan ontwerpen is? Anders zal ik me daar van het weekend eens even over buigen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:42

Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 16-04-10 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:51

ooh Sjimmy, I like :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:39

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 02:37

Gratis ideeen voor zo`n groot forum...

Jammer dat bokt het moet hebben hiervan, er zou toch eigenlijk al wel iets of iemand iets moeten willen met dit forum?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:53

Ik vind het eigenlijk juist wel leuk dat gebruikers zelf ideeën aan mogen dragen.. Zij zijn tenslotte degenen die weten wat wel en niet handig is, een externe webdesigner kan zoveel zeggen maar gebruikt het forum niet..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:43

Sjimmy, ik zou die menu's niet scheef zetten. :n En ik vind hem iets te strak/hoekig, zie het liever ronder. Verder vind ik 't erg overzichtelijk. :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:25

ik vind die van Sjimmy zeker erg mooi maar dat scheve aan de rechterkant stoort mij ook, dat zou ik liever recht zien. verder vind ik hem mooi en overzichtelijk en die foto erg mooi weggewerkt daar bovenin waardoor het niet te druk wordt.. jaa hier kan wel aan wennen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:52

krackertje schreef:
Jammer dat bokt het moet hebben hiervan, er zou toch eigenlijk al wel iets of iemand iets moeten willen met dit forum?

Sure, hebben we ook naar gekeken. Maar een vaste designer heeft twee grote nadelen, grootste nadeel is dat je maar moet hopen dat zijn/haar stijl of manier van werken aansluit bij jou, wij weten wel ongeveer wat we willen (wat functionaliteit betreft) maar wat ontwerp betreft zijn we nog redelijk blanco. Je kan een designer moeilijk vragen 20 concepten te bedenken. Andere nadeel is natuurlijk dat een designer niet bepaald goedkoop is, zeker niet als je nog niet echt een idee hebt van wat je wilt hebben. Grote voordeel van een wedstrijd als dit is dat we veel verschillende ideeen zien, jullie de kans hebben om te laten zien hoe jullie de site willen hebben en we nu ook al in een heel vroeg stadium feedback van de gebruikers kunnen krijgen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:06

En je kunt straks de ideeën die je het meest aanspreken naar een designer sturen om alsnog iets te laten maken :) Mocht hier geen definitief uitkomen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:23

Menuutjes scheef zetten is voor zover ik weet ook nog niet mogelijk met de huidige implementatie van html/css. Css 3 of html 5 kan het volgens mij wel, maar voordat dat algemeen in gebruik is zijn we wel weer een jaar of 10 verder denk ik.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:36

Die van Sjimmy vind ik ook erg fijn, alleen vind ik het menu recht wat mooier en strakker.

Krackertje, heel Bokt moet toch gebruik maken van de nieuwe layout?
Dan is het dus ook zaak dat gebruikers een ontwerp vinden aanspreken en of het functioneel is.
En webdesigners weten niet altijd hoe en wat op zo'n forum, dat weten gebruikers zelf beter waarschijnlijk.
Vind het dan ook niet gek en juist een leuk idee om zo een nieuwe layout te laten ontwerpen :j
En er komen dan ook hele mooie ontwerpen langs, en ook de feedback tot nu toe is meestal fijn
onderbouwd en word gebruikt door de gebruiker van het aangesproken ontwerp!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:24

Loiz schreef:
En webdesigners weten niet altijd hoe en wat op zo'n forum, dat weten gebruikers zelf beter waarschijnlijk.

En er zijn niet zoveel goede webontwerpers. (Of althans - er zijn niet zoveel goede websites, dus blijkbaar wil het niet zo met die ontwerpers.)

Ik ben alleen nog wel echt benieuwd naar een voorbeeld van een site die ook de zakelijke bezoeker zou aanspreken.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:43

Oehh, het tweede ontwerp van Sjimmy vind ik wel heel erg hard en strak :\
Heel persoonlijk zie ik liever iets met wat rondere vormen, dat oogt wat zachter en toegankelijker, maar kan ook heel zakelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de ronde vormen van Vista & Windows 7.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:48

Hier staat een overzicht van alle Layouts (in link)
http://www.petart.nl/home.php?id=130
Klopt er iets niet of ben ik je vergeten, stuur me een pb svp. Ik kan dit niet ala minute bijwerken elke keer dus even geduld ;)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:23

misschien handig om die link even aan het eerste bericht toe te laten voegen? dan weet je het makkelijk te vinden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:11

Ik vind het een leuk inititief :j Alleen ik had zelf niet gekozen om ze per naam te doen. En één ontwerp bij mij klopte niet helemaal, maar maakt verder niet uit laat maar zo staan. :j

Als je die link in de OP wil, zul je even moeten temmen :j