Onassa schreef:Menimo, ik zie in je profiel dat je pas 16 jaar bent.
Dat is imo nog vrij jong, maar toch weet je je verhaal erg goed te omschrijven, mijn complimenten, het is erg duidelijk wat je wilt zeggen.
En tuurlijk heb ook jij gelijk in bepaalde opzichten.
Maar er word gevraagd om ten aller tijden begrip te tonen voor bepaald zaken.
Iedereen moet zich in kunnen leven is zo'n beetje de algehele boodschap.
Maar dan staat daar tegenover dat men ook begrip en inlevings vermogen moet tonen aan mensen die bepaalde zaken min of meer "aanstellerig" vinden want dat is du HUN mening weer.
Beetje moeilijk uit te leggen misschien ,maar denk dat je het wel begrijpt wat ik bedoel.
Dankje,
Ik snap je, en ik begrijp idd ook wel dat mensen iets aanstellerig kunnen vinden. En dat is ook iemand's goed recht.
Maar stel dat je dat denkt, dan snap ik echt niet waarom dat dan weer zó gezegd moet worden dat je iemand ermee kwetst.
Bv. iemand dramaqueen noemen, dramaqueen is niet meteen het meest erge scheldwoord. Maar ik denk dat iedereen toch ook wel inziet dat zoiets wel hard aan kan komen. Ik heb het idee dat sommige mensen juist bewust erg 'hard' worden, om iemand (zoals sulileitha eerder aangaf
) een 'schop onder z'n kon te geven' .. Imo wek je er alleen maar weerstand mee op én je haalt er iemand gewoon mee naar beneden.
Dat vind ik wel een verschil met 'gewoon' je mening geven. Imo moet je ook gewoon kunnen zeggen, dat het voor de TS mss wel uit zou maken, als ze eens wat optimistischer tegen alles zou kijken
.
Hoewel ik er wel bij blijf, dat dat bij de meeste probleemverhalen, niet de oplossing is ..