tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

stitchje

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:54

Myrdal schreef:
Diablo schreef:
Toch ben ik nog steeds tegen het temmen van pb's. Ik heb nooit echt vervelende pb-s ontvangen, maar ik vind gewoon: privé is privé. Als ik hulp nodig heb bij het uitvechten van iets, heb ik daar in ieder geval geen mod bij nodig.

Helemaal mee eens. Hoe je het ook wendt of keert, mods zijn nou eenmaal geen politie-agenten. Als je je al zo bedreigd voelt door iemand, dan is de politie de juiste weg en geen mod.

Ik heb nee gestemd en ben het eens met Myrdal en Diablo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 08:56

Het ding is dat je idd voor de rest van je dagen dan moet uitkijken wat je typt. Stel ik typ in geheel goede verstandhouding een pb met persoonlijke info naar bokker A. 2 jaar later krijgen we ruzie, die persoon temt mijn laatste pb, en hoppa, de mods kunnen ook al die gewiste pb's van jaren terug zien.

Neen dank u, dan is het echt geen pb meer. Je weet gewoon NOOIT wanneer die wel eens gelezen zou kunnen worden (immers het plan was om de hele pb-geschiedenis tussen 2 personen dan weer te geven).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:00

Perrokai, ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Maar dan nog vind ik niet wij zomaar moeten zeggen: oh ja hoor, laat de mods het maar regelen. Nee hoor, kan ik zelf wel.....als ik wil dat een mod mijn pb's leest, stuur ik ze daar wel naar toe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:38

het gaat dus om een oplossing te zoeken
voor de pbs die je krijgt , waarna later in topics naar gerefereerd blijft worden als zijnde steken onder water

die steken zijn nu vaak niet te zien of kunnen niet als zodanig beoordeeld worden

een enkele zieke pb van iemand
tja jongens sorrie hoor , maar die kan je idd na het lezen wegklikken , stalkers kan je in de foei zetten en ook direct weggooien

maar er zijn er .. die dan pb sturen via een ander
omdat je op hun pbs niet reageerd ..

daar zou je bv ook op moeten kunnen temmen

het probleem bij gewoon doorsturen ligt hier
dat er niet te bewijzen is dat er niet gerommeld is met deze
en daarom kwam men op het tem idee

als het technisch mogelijk is om pbs onveranderlijk te maken
je kan dus wel qouten maar er niks in veranderen
is het probleem ook opgelost Vork

maar dat lijkt me technisch erg moeilijk
en tijd rovend voor bart .. heb geen idee
of het uberhaubt mogelijk is of te realiseren is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:00

Een goed werkend foeie systeem zou dus een oplossing kunnen zijn,
ook voor de mensen die het zo verschrikkelijk vinden dat de PB als gelezen wordt ervaard(Waar ik geen voorstelling bij heb maar dat is een ander verhaal)

Maar dat niet werkende foei systeem zit die bug alleen op bokt? Of ook op andere fora's?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:10

Dat niet werkend foei systeem zit ook in de mensen zelf Chiqa, dat moet je namelijk om te beginnen al zelf instellen.
De kern van het probleem zit hem naar mijn mening in het feit dat mensen het niet kunnen opbrengen om elkaar te negeren, maar telkens weer op elkaar reageren, elkaar zelfs opzoeken, steeds vervelender totdat het enorm escaleert. Dan gaan ze elkaar achter de schermen ook nog PB'en en zie, een vete is geboren. Als je van één of twee andere gebruikers hatelijke pb's krijgt kan je die m.i. allemaal gewoon ongelezen wegdonderen, komen ze via een ander account binnen zoals Nickyu zegt dan zou ik daar een mod van op de hoogte brengen, je mag namelijk geen account uitlenen. Als je dagelijks je PM box vol hebt staan met dergelijke fanmail van een hele hoop verschillende mensen moet je misschien jezelf eens achter de oren krabben...........

edit; waarmee ik niet wil aangeven dat hatelijke PB's 'normaal' zijn om te versturen, voor iemand dat gaat denken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:16

TIM je heb gelijk hoor, maar waar een wil is is een weg.
TEM systeem werkt imo al prima, je kan iemands berichten niet meer lezen op het forum, en als er een PB binnenkomt van een foei staat er een rood blokje voor, dan is het gewoon een questie van wegdonderen...
Maar het probleem is dat mensen soms hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
Ik heb zelf een forum waar ook wel eens wat gebeurd en hun probleem dan bij me neerleggen.
Ik wijs ze dan op de foei optie, welke ik drie PB's later dan voor ze in moet stellen omdat het et ingewikkeld zou zijn.
Nou echt heel ingewikkeld is het niet, maar vervolgens zie je nog geen drie dagen later dat ze toch weer reageren op elkaar dus de foei dr weer uit hebben gehaald....
Zal het dat stiekem ook de bevrediging zijn naar wat sensatie?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:21

Chiqa, dat is in feite precies wat ik bedoel, sommige mensen kicken op de één of ander manier schijnbaar toch op dat geharrewar, terwijl ze aan de andere kant continu klagen dat ze het toch zo vervelend vinden. Doe er dan gewoon niet aan mee, voor ruzie zijn minstens 2 partijen nodig, als één partij niet mee wil doen is het geruzie vanzelf een keer over.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:51

Diablo schreef:
Perrokai, ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Maar dan nog vind ik niet wij zomaar moeten zeggen: oh ja hoor, laat de mods het maar regelen. Nee hoor, kan ik zelf wel.....als ik wil dat een mod mijn pb's leest, stuur ik ze daar wel naar toe.

Heb ik ook een keer gedaan maar ze doen er niets mee...Hoe erg het ook is ze doen er niets mee omdat ze zeggen dat je dat bericht zelf gemanipuleerd kunt hebben dus dan maak je print screen of bied ze je inloggegevens aan maar ze doen er niets mee.
En sommigen worden echt heftig bedreigd via PB, gediscrimeerd en bedenk maar wat.... gewoon echt erg en als dat zo is dan moet je daar iets tegen kunnen doen lijkt mij. En dat kan nu niet. Kijk doen ze het op bokt dan word je gelijk gestraft, dan kun je nagaan dat het PB circuit nog vele malen erger is. En via PB laten sommigen nu hun ware aard zien en op bokt in het openbaar niet. Eigenlijk ook weer een manier erbij om de rotte appels te kunnen onderscheiden. ALs alleen de leleijke PB openbaar wordt met temmen aan de mods dan geloof ik niet dat iemand daar problemen mee heeft behalve de afzender. Maar je bent er gelijk in 1 klap vanaf want ze bedenken zich wel drie keer om weer eens een ander wat lelijks toe te wensen of te stalken...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:00

ThisIsMe schreef:
Chiqa, dat is in feite precies wat ik bedoel, sommige mensen kicken op de één of ander manier schijnbaar toch op dat geharrewar, terwijl ze aan de andere kant continu klagen dat ze het toch zo vervelend vinden. Doe er dan gewoon niet aan mee, voor ruzie zijn minstens 2 partijen nodig, als één partij niet mee wil doen is het geruzie vanzelf een keer over.

Waar twee vechten hebben twee schuld, dat is een gezegde niets meer en niet minder......in het echte leven gaat dat helaas niet altijd op.
Je loopt in een steegje en iemand trekt een mes, je vecht en vecht om niet gestoken te worden en dan komt de politie eindelijk en zegt dat het ook jouw schuld is...jij vocht toch mee ? Jaaaa zo lust ik er nog wel eentje. Ik ga me dus niet laten steken tot ik doodbloed en zij toch wel weglopen. Is toch een natuurlijke reactie van een mens, het afweersysteem, zelfverdediging als men je aanvalt? Gewoon je rug toedraaien in de hoop dat het ophoudt werkt niet altijd hoor, het zijn net mollen soms, ze graven en graven hele gangenstelsels onder je tot de grond onder je voeten wegzakt en dan opeens het je in het echt ook geen leven meer.
We hebben het niet over verhitte discussies of meningsverschilletjes, we hebben het over mensen die geen middel onbemoeid laten om je te schaden want die zijn er helaas echt op bokt. Ik ben nooit een slachtoffer geweest maar heb er wel een aantal heel wat slachtoffers zien maken...
Dus waarom niet een extra funktie een extra middel aanwenden voor degenen die het alleen niet redden en hulp nodig hebben. We zijn hier ook niet alleen met volwassenen, dat moet je je ook goed bedenken, kinderen genoeg hier.....hoe veiliger hoe beter..

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:02

Perrokai aan de ene kant heb je gelijk maar hoeveel moderators zouden er dan niet bij moeten komen.
Want reken maar dat er dan getemd wordt.
Ik heb er zelf nog geen last van omdat ik hier op bokt nog niet zo lang zit.
Aan de ene kant denk ik dat dan ook alle leugenaars ontmaskerd worden.
Ik bedoel dus de personen die heel hard roepen ik heb dreigpb's gehad en
pb's waar ik voor alles en nog wat voor uitgemaakt word.
Dus dan zou er ook veel minder prutsmuts zijn hier op bokt.
Maar aan de andere kant kom op we zijn toch verstandige mensen
(nou ja de meeste) Knipoog de Foei knop gebruiken en gewoon negeren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:16

Dan verandert er weinig, ze zeggen dan alleen dat ze een dreigmail hebben gekregen of dat via msn bedreigd zijn.

Als mensen van de PB gebruik maken omdat het oncontroleerbaar is, dan zoeken ze gewoon een andere weg die oncontroleerbaar is.

Een PB is gewoon één van de vormen van privé-communicatie. Dat deze vorm toevallig via Bokt gaat is voor ons geen reden om PB's op een andere manier te benaderen dan de andere vormen van privé-communicatie.

Perrokai, je vergelijkt Bokt discussies en vetes nu al een paar keer met o.a. oorlog en een gewapende overval. Het grote verschil is dat je op Bokt mensen gewoon kunt negeren zonder lichamelijk letsel of iets dergelijks. Terugreageren is gewoon niet noodzakelijk en als je in die reactie de aanval kiest, dan zal je moeten accepteren dat je op die aanval aangesproken zal worden. En dan kan je je niet verdedigen met "ja maar, zij zeiden...", want jij bent net als de andere partij gewoon verantwoordelijk voor je eigen berichten die je plaatst.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:34

Ja dat klinkt allemaal leuk, maar je kunt wel degelijk beschadigd worden in het echte leven, gewoon in je woonplaats gewoon op stal, kinderen op school, je weet toch zelf wat reikwijdte is van bokt ? Je weet dan blijkbaar niet hoever mensen kunnen gaan en ook kinderen hoor onder elkaar. Ik gebruik vergelijkingen om niet bepaalde gevallen op bokt in het openbaar te bespreken. Dit leek mij een veilige manier van iets duidelijk proberen te maken. Via mail en MSN etc heb je het zelf in de hand. Je kunt op bokt niet je naam blijven veranderen iedere keer en de meesten zijn hier minder anoniem dan via mail of msn.
Naar aanleiding van vetes op bokt die uiteindelijk via PB doorlopen komt er in het echte leven zelfs wel een politie en dus aangiftes aan te pas. Dat gaat echt ver vind je niet ?

Natuurlijk heb ik het niet over gewone heftige discussies zoals ik al zei waar sommigen via PB verder gaan en er soms uit komen en soms niet. Die mensen gaan gewoon hun eigen gang daarna en mijden of omzeilen elkaar, niets aan de hand probleem opgelost. Dat is de volwassen manier met gezond verstand maar helaas ontbreekt dat een beetje bij sommigen en kinderen moeten het nog leren nietwaar ?

Maar het is wat stitchje zegt, je slaat wel twee vliegen in 1 klap. Je ontmaskerd de echt boosdoeners en je ontmaskerd diegenen die maar roepen ik word bedreigd terwijl het niet zo is.

In het openbaar kun je al niet verder gaan want dan lig je er uit op bokt, logisch natuurlijk. Als je via PB ook niet verder kan dan kon het ook wel eens zo zijn dat de mods het juist veel rustiger krijgen. Als je namelijk op je PB's ook een sanctie kunt krijgen kijken ze wel uit en bloedt het eerder dood dan nu. Wie weet wat het zou schelen.... Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:43

Citaat:
als het technisch mogelijk is om pbs onveranderlijk te maken
je kan dus wel qouten maar er niks in veranderen

tjust in case ..

als je dus zelf niet reageerd en deze of gene besluit dan maar om via derden je te bestoken
en de volgende en de volgende en de volgende
zoals wij hadden een hele tijd geleden Bloos

dan zegt men , ja dan moet je wel temmen
want .. iemand gebruikt iemand anders zijn account

maar kan je dan niet de pb veranderd hebben ???
of kan men dan wel ineens kijken in de pb geschiedenis Bloos Clown

in ons geval was het fijn (nou ja fijn Nors opkijken ) dat er dingen ook per andere wegen
arriveerden .. waardoor we idd via politie iets konden doen Vork
daar pbs veranderlijk zijn kan dat alleen met medewerking van bokt beheer
als bewijs last dienen Bloos .. nu hadden wij dat "beetje" extra niet nodig
daar er meer dan genoeg aanwezig was ...
maar ja .. .. tja .. uhmm ..

denk dat de onverrandelijke pbs + een ow op overmatig temmen op niks
wat de mierenneu.ers of mensen met kramp in vingers misschien ook doet nadenken Knipoog
misschien toch ook iets is om over na te denken

nu word er gezegd ja .. sexueelgetinte pbs moet je maar aan mod doorsturen
daar kan dan toch ook in veranderd zijn Pling of kunnen de mods dan ineens wel
in de pb geschiedenis kijken Bloos Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

nogmaals heb het niet over 1 vuil berichtje
nee heb het over de "echte volhouders"

en bv als de tegenpartij zelf reageert op deze verliest deze het recht op klagen Vork
deze houd het dan immers zelf in leven .. of zelfs creeert een vete ..

ja .. er zijn maar een paar "zieke"mensen en ja .. er zijn er maar een paar die dit meemaken
of gemaakt hebben ..weet helaas dat als bepaalde gerenomeerde bokkers het overkomt
dat er dan wel vlot ingegrepen schijnt te worden No Cheer

kijk als iemand de andere tarut noemt oid is 1 ding
maar echte verwensingen of bestoken of echt ongelovelijk tot in den uitentreure stalken
daar kan je echt heel erg simpel van worden

en er kan ingesteld worden dat je er met 1 of 2 , minder "lieve"pbs
er zonder kleerscheuren vanaf komt ..

overmatig temmen op ogenschijnlijk niks ow waardig is
om te zorgen dat er niet op niks getemd word
dat de echte zoekers die echt alles verkeerd kunnen vertalen naar zich zelf
terwijl dat misschien wel eens helemaal niet gaat over die persoon
(toch moddies .. Knipoog ) ..zodat er ook geen mensen ows of bans krijgen
voor eigenlijk niks ..

hoe langer ik er over nadenk
hoe beter ik het idee vind om pbs onveranderlijk te maken ..

...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:18

Ik zit me net te bedenken, volgens mij is het technisch niet eens mogelijk om PB's tembaar te maken althans niet zoals je nu temt (op knopje drukt ) in een Topic. Bokt is namelijk niet de ontwerper van dit forum maar gebruikt gewoon een bestaande formule of heb ik het verkeerd Karl66 ? Zo ja dan is er niets aan de hand, zo nee dan is het technisch niet eens mogelijk.....Je kunt dan dus alleen je PBtje doorsturen naar een mod, of aangezien men Mods vertrouwt neem ik aan je inloggegevens even veranderen en dan ter beschikking te stellen om ze later terug te veranderen. Zoiets dus.....of een programmeur in dienst nemen die het even regelt.......wat vast niet kan gezien het of geen budget ?

Dat is nu net even allemaal de vraag natuurlijk, wij kunnen hoog en laag springen en onze meningen geven maar als he technisch niet mogelijk is dan krijgen we het ook nooit tenzij op een van de andere manieren.

Zo dus Nickyu, jij bent ook al slachtoffer geweest blijkbaar. Je hoort het steeds meer en meer......is echt niet leuk meer voor de slachtoffers want die zijn er echt zonder eigen schuld hoor. Niet alles is zwart wit in dit leven en zeker niet op internet. Je kunt ook slachtoffer worden zonder eigen schuld neem ik aan ? Dat gebeurt toch overal ?

Fysieke pijn is niet de enige verwonding die zeer doet hoor Karl66.....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:39

daar zeg je iets perrokai , bokt heeft iig de basis opzet zoals zovelen ,
weet niet wat er eerder was het kip of het ei

dan zjin de mogelijkheden idd beperkt indien en als

dan is de optie
tijdelijk uitlenen wachtwoord
en veranderen na gebruik

de makkelijste en simpelste manier
daarbij op die manier blijven prive gevens verder prive
van alle andere bokkers Vork

er zijn maar 12 blz .. hoeveel en hoelang kan het daar in staan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:22

Perrokai schreef:
Ik zit me net te bedenken, volgens mij is het technisch niet eens mogelijk om PB's tembaar te maken althans niet zoals je nu temt (op knopje drukt ) in een Topic. Bokt is namelijk niet de ontwerper van dit forum maar gebruikt gewoon een bestaande formule of heb ik het verkeerd Karl66 ?

Heeft Bart PHPbb niet zelf ontwikkeld? Haha! Haha!
Klopt het is een bestaande formule maar door het plaatsen van MOD's )Modificatie's)
kan je aardig veel voor elkaar krijgen, dus waar een wil is is een weg maar ik begrijp dat die wil er niet is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:27

Snap ik anderzijds ook al, bart heeft soms een fulltime job om alleen bokt al op snelheid te houden Nagelbijten / Gniffelen
Dan zou ik deze dingen ook ergens onderaan op kelderniveau zetten.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:00

Klopt Chiqa dat hoor ik ook net haha ja blont he, sorry Bart je kunt het zelf inbouwen of niet begrijp ik. Knipoog

Mede ontwikkeld hoorde ik, maar ik weet ook niet alles uiteraard. Het smoesje geen tijd werkt niet bij mij. Je doet het goed of je doet het niet in dit geval. Bokt is heel belangrijk voor de oprichter lijkt mij, zijn trots en zijn kindje....Het is ook erg ingewikkeld om het goed te doen en goed te houden en iedereen en alles maar tevreden te houden. Maar is het team achter bokt nu zo log dat we niet eens even een keer kunnen zeggen joh, we gaan even met zn allen linksaf......om te proberen.

Je kunt het TEMsyteem op PB's niet invoeren maar zeggen dat als je idd echt vreselijk bedreigd word per pb zo erg dat je zelfs de politie in gaat schakelen en je echt bang bent ofzo dat die persoon er zelf individueel voor mag kiezen een PB openbaar te maken van een ander aan het team uiteraard en dat het team daar nu juist wel iets mee doet ? Dat lijkt mij toch niet teveel gevraagd ? Dat schrikt misschien ook de echte hufters onder de bokkers af ....... Jij kunt een PB dan aan een mod doorspelen en niet dat de mods je pb's kunnen gaan lezen. En dat kunnen ze nu ook al hoor maar zullen dit alleen doen in uitzonderlijke gevallen hoop ik en nemen verder de moeite niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:05

Perrokai schreef:
kunt het TEMsyteem op PB's niet invoeren maar zeggen dat als je idd echt vreselijk bedreigd word per pb zo erg dat je zelfs de politie in gaat schakelen en je echt bang bent ofzo dat die persoon er zelf individueel voor mag kiezen een PB openbaar te maken van een ander aan het team uiteraard en dat het team daar nu juist wel iets mee doet ? Dat lijkt mij toch niet teveel gevraagd ?

Perrokai, dan zijn er meer correspondentie's geweest, tussen jou en de aanscticht(s)er.
Dus ben je beide fout, en om die reden kan bokt er dan niets meer aan doen, en willen ze ook niet meer als ik het zo goed begrijp.

Een dreiging zou mij persoonlijk koud laten, die flikker ik linearecta de vuilnisbak in, dan heb je ook nooit geen last.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:28

Maar sommigen mensen gaan vandaar uit nog verder als ze niet de halt toegeroepen word door iets of iemand waar ze wel respect voor hebben waar ze afhankelijk van zijn zoals bokt. En er zijn gevallen dat men om een onschuldige reactie ergens iemand zich in zijn eer aangetast voelt het op jou opeens gemunt heeft. Tref je dan de verkeerde dan gaan ze grenzenloos door tot in je priveleven aan toe en jij mag niets zeggen kunt er niets tegen doen want dan wordt er ook naar jou gewezen en zegt men dat je mede fout bent en mede verantwoordelijk. Er zijn ook sitiaties waar dat helemaal niet op gaat. En dat is het moeilijke, zoveel mensen zoveel ruzies, discussies, twee zijn fout, 1 is fout, beiden zijn niet fout geweest. Daar moet toch iets op te bedenken zijn lijkt mij. Als de tegenpartij met jouw PBtjes aankomt waarin je zelf flink tekeer trekt tja dan lijkt het mij duidelijk. Maar als de tegenpartij alleen maar met een PBtje aankomt waarin je netjes vraagt je met rust te laten of een keurige poging het op te lossen waarom ben je dan fout vraag ik me af. Mijn eerste reactie is altijd, even checken of we nu echt zo ver van elkaar vandaan zitten, op een nette manier en of het op te lossen is. Meestal lukt dit maar soms gaat het helemaal mis en ik heb het niet over mezelf maar ook over anderen.

Ik kan wel hard gaan roepen dat er ook een leven zonder bokt is en dat het niets interesseert maar dat zou voor mij stoerdoenerij zijn want ik heb het ondertussen maar flink naar mn zin hier. Daar ben ik gewoon eerlijk in...en dat geld voor de stalkers en de dreigers net zo goed al geven ze dit nooit toe. Je kunt aan de SA's zien hoeveel pogingen ze doen om op bokt terug te komen terwijl ze ergens anders roepen dat bokt de boom in kan.

Daarom zitten we hier allemaal toch nog ? Omdat we er iets uithalen wat voor onszelf een tevreden of gewoon goed gevoel geeft. Daarom kan het geen kwaad eens te discussieren over mogelijkheden om het misschien nog beter te maken dan dat het al is. Tenslotte zijn wij de klanten en we mogen kritisch zijn en niets is beter om te luisteren naar de ideeen en of wensen van je klanten en er ook iets mee te doen als daar wat goeds tussen zit. We hoeven niet te betalen dat is correct maar bokt was geen bokt zonder zijn gebruikers dus we profiteren van elkaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 02:13

Op het moment dat er technische veranderingen in het PB-systeem plaats zullen vinden, dan zal dat echt geen tem-systeem zijn, maar het oplossen van de bug, waardoor je van je foeis dan geen PB's meer kan ontvangen.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat er voor een klein groepje volwassenen, die gedrag vertonen waar mijn vierjarige zoontje zich nog voor schaamt, een compleet tem-systeem op de PB's opgetuigd moet worden?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:30

katiavl schreef:
Snap ik anderzijds ook al, bart heeft soms een fulltime job om alleen bokt al op snelheid te houden Nagelbijten / Gniffelen
Dan zou ik deze dingen ook ergens onderaan op kelderniveau zetten.

ja .. Haha! denk zeker niet dat die paar kissenbessende wieven op nr 1 staan in de te do list Haha!
nu zijn veel mannen in de regel makkelijk
geven elkaar een klap op de msoel en gaan een biertje drinken
veel vrouwen kijken mekaar vuil aan en blijven snaaien geven ..
vrouwen zijn lastiger wat dat betrefd en misschien hebben die mannen dat
nog helemaal niet zo verkeerd bekeken
1 flinke uitwaaier en klaar over uit .. Sigaar

kan me dus ook voorstellen dat bepaalde mannen minder noodzaak zien
een optie te hebben om sommige vrouwen even tot een halt te roepen

en iedereen die hier op bokt wil blijven heeft denk ik ongeveer de zelfde reden
voor sommige zitten er miss etters tussen , je kan het ook nooit eens zjin
en of vriendjes zijn met allemaal , daar is bokt te groot voor
maar een ieder heeft hier toch wel wat vriendjes en vriendinnetjes opgedaan ..

slimste is en blijft 1 x vriendelijk doch dringend verzoeken dat je er niet van gediend bent
en daarna negeren .. Het is niet altijd even makkelijk om rakende/ pijnl;ijke woorden
te negeren .. wel het slimste Vork ,

P schrijf een bericht terug een hele boze Duivel en ipv verzenden druk je op delete Knipoog
dan ben je iig je agressie kwijt Haha!

mijn punt , in pbs kijken kan nu ook al Knipoog .. en de volwassennen zijn 1 ding
maarrrr er zijn hier ook heel veel jongeren , waarbij het pesten moeilijker
te relativeren is en waar het heel heel ver kan gaan ..
er moet "iets"zijn wat men in de hele erge gevallen kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:35

nickyu schreef:
waarbij het pesten moeilijker
te relativeren is en waar het heel heel ver kan gaan ..

Niet als je de PB weggooid, want dan kan je je ook niet druk maken om de inhoud Ja

Perrokai schreef:
En er zijn gevallen dat men om een onschuldige reactie ergens iemand zich in zijn eer aangetast voelt het op jou opeens gemunt heeft. Tref je dan de verkeerde dan gaan ze grenzenloos door tot in je priveleven aan toe en jij mag niets zeggen kunt er niets tegen doen

Jawel hoor, politie.
Maar dat het zover komt heb je toch echt aan jezelf te danken, als jij vanaf het begin af aan
de PB's als ongelezen had beschouwd had het getreiter wel doorgegaan in topics en worden daar gerust wel OW's voor uitgedeeld.
Probleem opgelost!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:29

ik stem ja, sterker nog, had net een zelfde topic geopend ervoor maar had niet door dat dit topic op hetzelfde slaat Bloos

ja:
- je kan pb's direct doorsturen naar mods zonder dat eraan kan gepruld worden
- de pb's zijn 'origineel' en onbewerkt
- moderators zijn op de hoogte van spanningen en kunnen sneller ingrijpen
- de melding kan gelezen worden door ALLE mods, dus kan er geen drama ontstaan over die mod trekt dat lid voor
- ook in gevallen van slechte ervaringen bij koop of verkoop. de pb's gaan weer onbewerkt rechtstreeks naar de mods
- het is NIET moeilijk een knopje te maken! is hetzelfde als een meld knop, maar dan bij de pb's. ik snap eigenlijk niet dat die knop er nog niet staat Bloos