ThisIsMe schreef:Chiqa, dat is in feite precies wat ik bedoel, sommige mensen kicken op de één of ander manier schijnbaar toch op dat geharrewar, terwijl ze aan de andere kant continu klagen dat ze het toch zo vervelend vinden. Doe er dan gewoon niet aan mee, voor ruzie zijn minstens 2 partijen nodig, als één partij niet mee wil doen is het geruzie vanzelf een keer over.
Waar twee vechten hebben twee schuld, dat is een gezegde niets meer en niet minder......in het echte leven gaat dat helaas niet altijd op.
Je loopt in een steegje en iemand trekt een mes, je vecht en vecht om niet gestoken te worden en dan komt de politie eindelijk en zegt dat het ook jouw schuld is...jij vocht toch mee ? Jaaaa zo lust ik er nog wel eentje. Ik ga me dus niet laten steken tot ik doodbloed en zij toch wel weglopen. Is toch een natuurlijke reactie van een mens, het afweersysteem, zelfverdediging als men je aanvalt? Gewoon je rug toedraaien in de hoop dat het ophoudt werkt niet altijd hoor, het zijn net mollen soms, ze graven en graven hele gangenstelsels onder je tot de grond onder je voeten wegzakt en dan opeens het je in het echt ook geen leven meer.
We hebben het niet over verhitte discussies of meningsverschilletjes, we hebben het over mensen die geen middel onbemoeid laten om je te schaden want die zijn er helaas echt op bokt. Ik ben nooit een slachtoffer geweest maar heb er wel een aantal heel wat slachtoffers zien maken...
Dus waarom niet een extra funktie een extra middel aanwenden voor degenen die het alleen niet redden en hulp nodig hebben. We zijn hier ook niet alleen met volwassenen, dat moet je je ook goed bedenken, kinderen genoeg hier.....hoe veiliger hoe beter..