Zo - leuk topic om binnen te komen vallen als redelijk verse mod

Een deel van de kritiek kan ik me voorstellen,
in een deel zie ik vooral veel stokpaardjes en gebrek aan voorstellingsvermogen.Er is er eentje die me erg opvalt en ook wel ergert, namelijk de gedachte dat je niet mag zeggen wat je denkt.
Vrijheid van meningsuiting vind ik een groot goed, maar die vrijheid is, ook in de grote boze buitenwereld, niet onbeperkt.
Een docent rechtsfilosofie heeft daar eens een fraaie omschrijving van gegeven: ieder mens heeft volledige bewegingsvrijheid, maar die vrijheid houdt op bij de neus van de buurman.
Natuurlijk mag je zeggen wat je denkt, maar je hebt rekening te houden met je omgeving. In dit geval is je omgeving Bokt, waar je te maken hebt met een internetforum, dat in zichzelf al beperkingen met zich meebrengt omdat je degene met wie je discussieert niet kunt zien en eigenlijk niet kent. Hou je daarmee rekening, dan moet je je dus voorzichtiger uitdrukken op Bokt dan tegenover de mensen in je omgeving die weten hoe je je uitbarstingen bedoelt.
Dan heb je ook nog te maken met het feit dat het publiek van Bokt vrij divers is. Ik kreeg laatst in een PB de opmerking dat wij toch allen volwassenen zijn - maar dat kun je in gemoede op Bokt niet volhouden, en ook daar hebben we met zijn allen rekening mee te houden.
In die omgeving moeten wij modden. Dat is inderdaad vrijwilligerswerk, en ik doe het ook echt voor mijn lol. Niet omdat ik nou zo graag potentaatje speel, maar omdat ik Bokt als forum erg waardeer en het graag op een positieve manier leefbaar wil houden.
Kritiek van gebruikers hoor ik graag, maar dan ook graag in dezelfde sfeer. En sorry: die is positief. Ik zie er de lol niet van in met negatieve kritiek een vrijwilliger af te breken. Ik kan ook zo gauw niets bedenken dat niet als positieve kritiek te brengen is.
Bij deze dus de uitdaging, en als die te ver off topic is, graag per pb, mij kritiek aan te dragen die ik niet als positieve kritiek kan formuleren
Wie neemt die handschoen op?