Kleurengenetica subforum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YWC

Re: Kleurengenetica subforum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:36

YWC schreef:
Neonlight schreef:
YMC: aangezien mijn appaloosa's geen Amerikaanse Appaloosa's zijn, en ook geen amerikaans bloed bevatten, en gewone Nederlandse Appaloosa's met die doelstelling zijn, zal ik mijn eventuele kleurenvragen op F-AM stellen. Maar waar ik mijn eventuele vraag zou stellen heeft niets te maken met een subforum wel of niet.

@Neonlight
Ik heb je hengst aangehaald om aan te tonen hoe ridicuul het feit, dat men kleurenvragen op 2 fora kan posten, wel is.

Voor veel mensen is een appaloosa (of hij nu Nederlands of Amerikaans geregistreerd is) een 'indianenpaardje'... en wie indianen zegt, zegt Western.

Trouwens... jouw antwoord maakt voor mij de verwarring alleen maar groter... Als een Quarter Horse geregistreerd is bij de NQHA hoort hij/zij dan - volgens bovenvermelde logica - ook niet meer onder WN-FA, maar onder F-AM ?!

Misschen moeten we WN dan maar omdopen naar 'in Amerika geregistreerde paarden/ponies"... ??

En wat doen we dan met een 'appaloose kleurig mini-paardje, geregistreerd in Amerika'... is dat dan plots een WN-paard of zetten we hem toch maar onder F-AM... ?????

Geef toch gewoon toe dat het heel wat logischer zou zijn om ALLE kleurenvragen onder EEN (sub)forum te zetten !!!

En dan stel je een vraag... en krijg je plots geen antwoord meer...

Reden ?
Weten ze het zelf niet of beseffen ze dat hoe meer ze in de verdediging gaan, hoe meer ze zichzelf in een positie wringen waaruit blijkt dat men gewoon onredelijk is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:05

Het is tijd voor een actietopic denk ik. Een poll bij Fokkerij Algemeen of er een apart kleurensubforum moet komen.
Maarja, die zit natuurlijk in no time op slot.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:15

[***] schreef:
Het is tijd voor een actietopic denk ik. Een poll bij Fokkerij Algemeen of er een apart kleurensubforum moet komen.
Maarja, die zit natuurlijk in no time op slot.

Ik hou je niet tegen Knipoog

Oh... en nog iets... je weet wel dat topic over die bonte Haflingers (dat op p. 20 vermeld wordt)... dat mag onder Haflingers blijven staan, omdat de mening van Haflingerliefhebbers werd gevraagd Verward Frusty Stoom uit je oren ROFL

Het gaat toch duidelijk om 'bonte Haflingers', dus de TS doelt toch op de kleur en ALLE vragen m.b.t. kleur horen onder F-AM of WN-FA (volgens de huidige 'dubbele' regels) ?!

Begrijpe, wie begrijpe kan...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:20

Sorry dat ik niet direct antwoorde, ik ben een aantal dagen niet aanwezig geweest. Dat veel mensen een appaloosa als indianenpaardje zien en daardoor als westernpaardje, daar kan ik ook niets aan doen. Ik zie dat meer als een onwetenheid van mensen die zich er niet in verdiepen.
Een quarter horse die bij de NQHA geregistreerd staat hoort gewoon bij WN-FA. Het is toch een Quarter horse Association?

Jouw reactie geeft ook aan dat je (wellicht express???) niets van appaloosa's af weet. Een Amerikaanse Appaloosa is een ras, een Nederlandse Appaloosa is een type paard, een sportpaard voor dressuur/springen met het appaloosa-kleurtje, met dezelfde doelstelling als een KWPN bijvoorbeeld. Zie jij een Gribaldi-nakomeling al achter de koeien aan gaan? Lachen

Verder, mijn paarden hebben niets te maken met het wel of niet toestaan van een kleurenforum. Ik wens dan ook verder hier niet meer mijn paarden te bespreken. De argumenten van het moderatorteam zijn duidelijk genoeg kenbaar gemaakt waarom er geen kleurenforum komt. Nu kun je wel door blijven gaan met iedere keer dezelfde argumenten te geven, die al diverse keren beantwoord zijn in dit forum, je kunt er zoals je nu hebt gedaan de paarden van een moderator als voorbeeld bij halen, maar dat doet niets af aan de beslissing van het team. Je hebt de bezwaarcommissie ook al ingeschakeld, en ook die zijn er over eens dat er geen subforum voor kleuren komt. Misschien is het tijd om je eens voorlopig bij de beslissing neer te leggen? Je kunt wel door blijven gaan hier met (dezelfde) argumenten, maar die zijn allemaal al bekeken en afgewogen door het team. Voorlopig komt er gewoon geen subforum.

Een poll heeft geen zin. Het moderatorteam kijkt niet naar of er veel mensen het er mee eens zijn of niet, het moderatorteam kijkt ten eerste naar of het daadwerkelijk noodzakelijk is. Zoals je ziet waren er in dit topic ook genoeg voorstanders. Die punten waar het team naar kijkt zijn hier al verschillende keren uitgelegd.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:45

Gewoon een vaststelling : 'je naam stond gisteren als online'.

Ik weet inderdaad niets van appaloosa's en in feite ook weinig over bonten, aangezien deze kleuren bij de Welsh niet zijn toegestaan. Maar ik wil er mij wel in verdiepen.

Onder andere jouw hengst werd als voorbeeld aangehaald. Op de andere aangehaalde voorbeelden heb ik nog geen reactie gehad... En wat is de logica achter die 'bonte Haflingers' ???

Waarom zou ik mij neerleggen bij een beslissing, die onlogisch is en de goede orde op dit forum verstoort ?
Sorry, maar daarvoor is mijn rechtvaardigheidsgevoel te groot.

"Een poll heeft geen zin"... Waarom niet ?
Op zo'n poll antwoorden niet alleen de mensen, die een apart subforum voor kleurengenetica willen, maar ook mensen, die het zat zijn dat de kleurentopics staan waar ze nu staan ... en misschien zelfs mensen, die gewoon voor logica en rechtvaardigheid zijn.
Als het moderatorteam niet kijkt naar de mening van zijn leden, dan zegt dit veel over hen.
Alhoewel ik niet wil veralgemenen want ik heb mijn twijfels of het ganse team wel achter deze beslissing staat, aangezien het telkens dezelfde mods zijn, die deze stelling komen verdedigen.
Waarom is men zo bang voor een poll... mensen, die tegen één [KG]-subforum zijn, kunnen daar toch ook voor stemmen ?
En overigens... een poll mag toch gewoon geopend worden als opinie-peiling... bij die poll (die op slot gedaan is), werd toch nergens vermeld dat de mods zich aan de resultaten van de poll dienden te houden.

Die punten, waar het team zgn. naar kijkt en al die hier al verschillende keren zijn uitgelegd, zij hier ook al verschillende keren met logische tegenargumenten weerlegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:59

Er zijn geen logische tegenargumenten tegen die punten neergelegd. Jullie zeggen als logisch tegenargument dat er geen vaste plaats is bijvoorbeeld, en die is er wel. Wij hebben al die tegenargumenten bekeken, en hebben er geen gezien die de punten die wij hebben genoemd weerleggen.
En het team heeft die beslissing gemaakt. Dat jullie iedere keer dezelfde mods zien heeft niet als reden omdat die er niet achter zouden staan. Moderators zijn ten eerste allemaal vrijwilligers, die al veel tijd aan bokt besteden. Moeten ze ook nog alle ruim 40 hier een antwoord in dit topic geven blijven andere zaken liggen. Bovendien voegt het niets toe, omdat er iedere keer dezelfde antwoorden gegeven worden. Het topic is 20 pagina's lang, en constant zijn er dezelfde dingen gezegd. Op een bepaald punt vraag je je wel eens af of je nu weer hetzelfde antwoord moet zeggen, of misschien maar niet meer moet reageren, omdat het al zo vaak gezegd is. Ik heb in dit topic alleen maar mezelf en andere teamleden herhaald, het team veranderd niet standpunt.

De logica achter die bonte haflinger, zoals je ziet is HA niet mijn forum en daar heb ik me ook niet ingelezen. Een pb naar de desbetreffende mod zal je wellicht meer opheldering geven.

En het klopt dat ik gisteren online was, maar als ik online sta wil niet altijd zeggen dat ik er ben overdag. Ben ingelogd, maar aan het werk. Bovendien moest ik van bijna een week achterstand inhalen en me veel inlezen, en heb ik de tijd niet gezien om hier te reageren. Bovendien vond ik het niet noodzakelijk om mijn eigen paarden te bespreken. Dit is een algemene beslissing genomen door een heel team, persoonlijke dingen staan daar buiten. Mijn paarden zijn persoonlijk, en die staan daar dus buiten.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:07

Ons logisch tegenargument is niet "er is nu geen vaste plaats".... maar

1/ kleurentopics staan nu verdeeld over verschillende fora
2/ op de huidige plaats, heeft men last van de drukte door kleurentopics (zie het topic van sarabande)

en zeggen jullie nu net zelf niet dat ... en ik quote

Door het moderatorteam zal de aanvraag bekeken gaan worden, en zij hanteren daarvoor onder andere de volgende criteria:

- Wordt een onderwerp nu op veel verschillende plekken besproken?
- Moet een bestaand forum opgedeeld worden ivm drukte?
- Is er nog helemaal geen plaats om een onderwerp te bespreken?

Op de eerste 2 kan met een duidelijke JA geantwoord worden (en eigenlijk ook de laatste).

Dat van die bonte Haflinger heb ik gevraagd... antwoord : het staat hier goed omdat de mening van Haflinger-liefhebbers wordt gevraagd ?

Ja ... sorry, maar dat vind ik geen antwoord... regels zijn er toch om gevolgd te worden... en - tot op heden - luidt de regel nog altijd dat kleurentopics onder F-AM of WN-FA horen...
In dat geval van de Haflingers zou ik - jullie logica volgende - zeggen dat ze thuishoren onder WN-FA, omdat het over kruisingen met WN-paarden ging.

En waarom nu slechts weer antwoorden op een deel van mijn bericht ??? Waarom niet verder ingaan op mijn bemerkingen i.v.m. een poll ???

Geef toch gewoon toe dat jullie machteloos staan wat betreft tegenargumenten...
Dat een kleurengenetica-subforum er voorlopig waarschijnlijk niet zal komen heb ik al lang begrepen, daarvoor zijn jullie te koppig...
Maar dat betekent niet dat ik niet mag blijven wijzen op jullie onrechtvaardigheid, discriminatie en onlogica...

Eigenlijk zou ik Bart zijn mening hierover wel eens willen horen, maar ik wil hem nu ook niet in een positie duwen waarin hij tegen zijn eigen team moet kiezen.
Vandaar dat ik hem ook niet vraag om hierop te antwoorden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:33

En nog maar een keer, omdat het nog steeds niet duidelijk schijnt te zijn.

- Wordt een onderwerp nu op veel verschillende plekken besproken?
Nee, de plaats is altijd al F-AM en WN-FA geweest
- Moet een bestaand forum opgedeeld worden ivm drukte?
Nee, topics staan nog steeds als ze meerdere dagen oud zijn/niet in gereageerd zijn op de 1ste pagina
- Is er nog helemaal geen plaats om een onderwerp te bespreken?
Ja, op F-AM en op WN-FA

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:35

En weer dezelfde 'onzinnige' antwoorden
En weer geen reactie ivm de bemerkingen rond de poll

Ik probeer jullie standpunt te begrijpen, maar dan verwacht ik wel 'zinnige' antwoorden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:41

Het antwoord op de poll kan ik je ook wel geven.
Zie daarvoor de post van Karl:
Voor- of tegenstaander van een [KG]-topic

En ja, het lijkt een kastje-muur verhaal nu, maar je stelt iedere keer dezelfde vragen die al beantwoord zijn. Maar omdat het antwoord niet in het straatje past blijf je dezelfde vraag keer op keer stellen en zeggen dat we geen zinnige antwoorden geven. De antwoorden zijn wel zinnig en beantwoorden goed beargumteerd al je vragen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:48

Jullie aanvraag is door de moderators in eerste instantie al uitgebreid besproken, Neonlight haalt hier de post van Karl al over aan. Daarna heeft ook de bezwaarcommissie zich nog eens over een verzoek gebogen en is tot de conclusie gekomen dat de beslissing zorgvuldig gemaakt is.

Er is op Bokt een plaats waar alle vragen over fokkerij gesteld kunnen worden en dat is het Fokkerij-Algemeen forum. Dat betekent dat alle zaken die met fokkerij te maken hebben daar aan bod kunnen komen, of het nu gerelateerd is aan het fokbeleid van één van de grote stamboeken, vragen omtrent fokmerries/dekhengsten en erfelijkheid van zaken zoals bijvoorbeeld de kleur van een paard. Op het moment dat een onderwerp zo veel besproken wordt dat het het 'algemene' deel van het forum overspoelt, zijn we in het verleden overgegaan tot het maken van een subforum, een goed voorbeeld daarvan is het 'familiebanden' of het 'kraamstal' forum. Op het moment dat we F-AM op moeten splitsen in elk mogelijk onderwerp, krijg je een ellenlange forumlijst wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt. Dat er op WN-FA ook vragen over kleur voorbij komen is een logisch gevolg van de keuze die is gemaakt om de westernfokkerij een eigen forum te geven.

Aangezien er in dit topic al enkele pagina's lang geen nieuwe argumenten zijn aangedragen, en het herhalen van bestaande argumenten de moderators niet op andere gedachten zal brengen hier een slotje. Op het moment dat er mensen zijn die individuele vragen hebben over topics over kleurengenetica kunnen die mensen een pb sturen aan mij of aan de moderator van het desbetreffende forum.