Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:46

En ik heb dan de meteen de vraag, waar is dit een SA van? Haha!

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:21

Geen SA hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:25

Goh wat jammer nou Lachen
Kan ik daar niet over gaan brainstormen Tong uitsteken

*tikt zich op de vingers voor het offtopic gaan *
Au! Verdrietig

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:25

Gewoon een dinnetje of 'in dienst van' Cool

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 00:29

Nu gaan we wel off topic en ik denk niet dat Jiehaaa dat bedoelde toen ze dit opende, dus laten we misschien bij de zaak blijven? Aan speculaties heeft niemand iets.

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 02:29

Wijs gesproken Tieneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:18

Miriam schreef:
[***] schreef:

Jaha, jezus, dat snap ik toch. Er wordt me alleen verteld dat ik letterlijk heb gezegd dat jullie met z'n allen op communicatiecursus moest, dat heb ik NIET gezegd. Duh.

Nee, dan moet je echt even terug lezen. "Er werd je verteld" dat je letterlijk had gezegd dat we richtlijnen op moesten stellen. Jij zei dat dat niet waar was. Ik heb je post gequote en het gedeelte waar het in stond vet gemaakt om aan te geven waar je dit gezegd had.

Zit jij toch lekker fout. Er werd me namelijk verteld dat ik WEL letterijk zou hebben gezegd dat jullie op communicatiecursus moesten, niet dat ik letterlijk zou hebben gezegd dat er richtlijnen moesten komen, want zoals ik zelf al aangaf, het leek me ook best dat die er al waren.

DUUUUUHHHH wie moet er hier nu terug lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:21

@Nouks, je manier van discussieren is nogal kinderachtig. Kun je dat niet veranderen? Dan komt het gelijk iets minder beledigend over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:53

Niet zo raar dat ik op den duur een beetje kinderachtig begin te reageren volgens mij... Worden me dingen in de mond gelegd die ik niet heb gezegd en vervolgens moet ík leren lezen...? Verward

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:55

jiehaaa schreef:
Zijn er nog meer mensen die zich kunnen vinden in wat ik vanaf blz 17 uiteenzet? Of juist niet, en zo ja, waarom niet?

Ik wil nog wel even mijn mening neerzetten Knipoog

Vroeg ik me even af, zit je bij een sportclub/ vereniging o.i.d. ? Misschien kom je het ook wel eens tegen in je werk? Knipoog

Er is over het algemeen altijd ergens een bestuur/ management, diegenen die de echte beslissingen nemen en eindverantwoordelijk zijn. Daaronder heb je de leden/ werknemers. Die kunnen inderdaad hun eigen ideeën hebben en aandragen, maar de eindbeslissing blijft nu eenmaal binnen bestuur/ management. Imo zijn moderators een vertolking hiervan, je kunt niet iedereen (helemaal niet zoveel leden als bokt heeft) in beslissingen betrekken. Openbaar bediscussiëren lijkt me ook niet zinvol, er speelt over het algemeen een heleboel achtergrondinformatie waarvan menig boktlid het recht heeft dat dit alles prive wordt gehouden. Knipoog

Als je het niet eens bent met het beleid van de sportvereniging ofzo doe je je beklag ook niet openbaar met een CC naar alle andere leden. In het bedrijfsleven als je een andere opvatting hebt dan het management CC je ook niet het hele bedrijf en zijn werknemers om mee te discussiëren. Dat werkt niet. Zo zie ik ook niet in waarom dit op bokt wél zou werken. Er is ruimte voor eigen inbreng geven de moderators al aan, je kunt hun inderdaad pb-en. Lachen Is dat niet genoeg?

Over het algemeen als je je niet kunt vinden in het beleid heb je een paar keuzes; in je werk zou je op zoek gaan naar een andere baan. Of op zoek naar een andere sportclub. Je kan gebruik maken van je inspraak d.m.v. ingezonden brieven. Of je kunt proberen of je kwaliteiten en mogelijkheden hebt om ook tot de groep die beslissingen nemen en eindverantwoordelijk zijn Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:27

Bienotje schreef:
jiehaaa schreef:
Zijn er nog meer mensen die zich kunnen vinden in wat ik vanaf blz 17 uiteenzet? Of juist niet, en zo ja, waarom niet?

Ik wil nog wel even mijn mening neerzetten Knipoog

@ Bienotje: Bedankt voor je mening! Ik wil er wel graag even op reageren.

Er is over het algemeen altijd ergens een bestuur/ management, diegenen die de echte beslissingen nemen en eindverantwoordelijk zijn. Daaronder heb je de leden/ werknemers. Die kunnen inderdaad hun eigen ideeën hebben en aandragen, maar de eindbeslissing blijft nu eenmaal binnen bestuur/ management. Imo zijn moderators een vertolking hiervan, je kunt niet iedereen (helemaal niet zoveel leden als bokt heeft) in beslissingen betrekken.

Openbaar bediscussiëren lijkt me ook niet zinvol, er speelt over het algemeen een heleboel achtergrondinformatie waarvan menig boktlid het recht heeft dat dit alles prive wordt gehouden. Knipoog

Maar heb je nu wel echt gelezen wat ik allemaal uiteen heb gezet? Dan heb je ook gelezen dat ik heb gezegd dat mods uiteraard eindverantwoordelijk blijven (inderdaad, zoals het management Knipoog ).

Ik zie het niet zozeer als Bokkers in beslissingen betrekken daar er geen inspraakrecht wordt verleend, maar wel een mogelijkheid tot het in het openbaar geven van een gefundeerde mening. Met die mening KAN de mod wat gaan doen, dit is echter GEEN verplichting.

Met betrekking tot de privé-info/achtergrondinfo heb ik mezelf ook al meerdere malen herhaald, lees nog maar even terug a.j.b., is het niet duidelijk dan zal ik nogmaals uitleggen. Dit lijkt me absoluut geen struikelblok, als het maar consequent op die manier wordt toegepast.

M.b.t. je voorbeeld "sportclub":
Bij een sportclub zijn er ook wel eens ledenvergaderingen, en daar mag men ook zeggen hoe men over bepaalde zaken denkt. Wil niet zeggen dat er altijd naar de leden geluisterd wordt, maar in sommige situaties kunnen leden best nuttige kritiek leveren waardoor een ander licht op de zaken schijnt.

Aangezien Bokt geen ledenvergaderingen kent, zou je sommige zaken virtueel kunnen laten plaatsvinden. Nogmaals: Geen beslissingsbevoegdheden voor leden.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:05

En toch blijf ik er van overtuigd dat als je maatjes bent met een moddie je alles kan maken...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:10

echt ONZIN Lachen ben echt wel maatjes met de meeste mods, en daarnaast mid....... en toch heb ik twee maanden geleden een OW gekregen, terecht overigens, want mijn vingertjes typte weer eens sneller dan mijn hersenpan werkte.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:11

Marieke, waarop baseer je dat?

Jiehaaa, waarom is het niet genoeg dat gebruikers gewoon kunnen doen wat nu ook mag: een topic openen op FZ om iets te bespreken, zolang het maar opbouwend is?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:25

Lees maar terug en gelukkig delen andere bokkers ook mijn mening.

faye schreef:
Ik ga geen namen noemen maar er is hier een op bokt die kan zoveel maken, en die wordt zo de hand boven het hoofd gehouden dat het bijna pathetisch is. En nee, ik ga geen namen noemen heb een OW staan en als ik er nog een krijg wordt ik permanent geband Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:28

KiWiKo schreef:
echt ONZIN Lachen ben echt wel maatjes met de meeste mods, en daarnaast mid....... en toch heb ik twee maanden geleden een OW gekregen, terecht overigens, want mijn vingertjes typte weer eens sneller dan mijn hersenpan werkte.....

Geen onzin dus ik ben verassend niet de enige Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:29

Als je niet duidelijk wilt of kan zijn, dan kan je dat per pb uiten, wellicht dat we er dan wel uitkomen? Kan bij een mod naar keuze, misschien kan je ook wel een van de bemiddelaars aanschieten? Omdat die er echt zijn voor 'conflicten' tussen bokkers en moderators / beheer Lachen

Maar dit soort niet onderbouwde suggestieve berichten kan ik niet waarderen Lachen Ik heb liever duidelijkheid. Ik heb geen flauw idee waar of over wie je het hebt. Maar ik vind dit topic dus niet de plaats om dat soort specifieke gevallen / situaties te bespreken. Ik trek het liever algemeen door. Daar kunnen we wat aan veranderen / bespreken / verduidelijken Lachen

Jiehaa, ik begrijp je punt, maar ik zie er de toegevoegde waarde niet van in. Sorry. Bienotje legt het eigenlijk al heel goed uit waarom niet.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:36

Ik begrijp dat je dit niet kan waarderen maar ik mag hier toch geen namen noemen Verward

Ik zal wel even pben naar een moddie die er misschien wat mee kan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:38

Dat klopt, maar jouw berichten zijn daarmee, door hun vaagheid en onduidelijkheid wel sfeerbepalend voor deze discussie Lachen En deze discussie vind ik persoonlijk over het algemeen genomen heel fijn en verduidelijkend (naar beide kanten) verlopen. Vandaar dat ik het zonde zou vinden als er teveel off-topic wordt gegaan over specifieke gevallen. Want zo gaan we het doel van deze discussie voorbij.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:30

Moderatoropmerking:
Het doel van dit topic is om constructief te praten over wat er anders en beter kan qua modden. Niet om onderling te kissebissen. Een aantal berichten zijn dus ook gesplit omdat dit totaal niet interessant is voor de andere gebruikers en niks toevoegt aan het topic. Als jullie onderling nog iets te bespreken hebben, dan kan dat via de PB. Als jullie daar geen behoefte aan hebben, wat mij verstandig lijkt, dan kunnen jullie elkaar ook gewoon met rust laten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:11

jiehaa, ik denk dat het een kwestie blijft waarin jij voelt dat je te weinig inspraak hebt. Maar ruimte richting de moderators heb je toch wel degelijk? Via pb, maar ik heb bij jouw het gevoel dat je een plek wilt om andere bokkers mee te trekken..

Overigens verandert zo´n topic niets, het wordt één grote frustratie denk ik. Ik denk dat er veel ongegronde post zullen terecht komen. Ik vermoed ook dat er (ondanks dat men weet dat de moderators de eindbeslissing nemen) juist frustratie optreed omdat er uiteraard vanwege achtergrond een andere beslissing door mod´s wordt genomen, dan in het topic menig bokker voorstelde. Het verandert niets, je hebt alleen een topic waar je je frustratie kwijt kan. Maar dat heb je nu hier toch ook al eerlijk gezegd? En via pb heb je die plek toch ook al?

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:26

Met enorme belangstellen en inwendig gegniffel heb ik de laatste blz van dit topic gevolgt.

Het blijft ook in de praktijk zo dat als je vader eenmaal een misdaad heeft begaan, je voor het leven lang "het kind van die misdadiger bent" en niet het kind van Klaas of Piet of Herman.

Hoewel ik hoop en gedacht had dat het hier op bokt anders zou gaan blijkt dat echter niet het geval.

Als je eenmaal een ow hebt dan moet je wel verrekte op je hoede zijn. Ik denk dat de mods van de huiskamer weten waarover ik praat.
Mijn "dinnetjes hoefden maar een stipje te plaatsen" en hadden een ow te pakken. Ik, die daarentegen alles geroepen en geschreven heb wat je je maar voor kan stellen met naam en toenaam heb nooit wat te horen gekregen en geloof me, ik was erger dan de dames die nu weg zijn.

Maar als ik kijk op forumzaken bij uitgedeelde OW's en ik merk op dat onderstaande dergelijke uitspraken wel kunnen dan vraag ik me inderdaad af of de waarschuwingen / sancties aan je naam liggen of aan je daad.

Wranglerbutt schreef:
Gewoon een dinnetje of 'in dienst van' Cool
(Laat het duidelijk zijn, dit kan toch niet?)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:30

Juffertje, vaak speelt er veel meer dan dat wij gebruikers kunnen zien. Er wordt heel wat gepb't tussen mods en gebruikers als er dingen zijn die over een langere periode spelen. Soms gebeurt het dan ook dat er uitdrukkelijk wordt gevraagd om geen enkele verwijzing naar een bepaald persoon te maken en dat er anders een nieuwe OW volgt. Als dat dan toch gebeurt, tja, dan moet je als mod consequent blijven en gewoon een OW geven. De gebruiker is nog steeds zelf verantwoordelijk voor wat hij gepost heeft.

Overigens weet ik totaal niet waarover je het hebt, dus dit bedoel ik gewoon als een beschrijving van een situatie, niet die specifieke situatie Lachen

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:42

Tieneke schreef:
Juffertje, vaak speelt er veel meer dan dat wij gebruikers kunnen zien. Er wordt heel wat gepb't tussen mods en gebruikers als er dingen zijn die over een langere periode spelen. Soms gebeurt het dan ook dat er uitdrukkelijk wordt gevraagd om geen enkele verwijzing naar een bepaald persoon te maken en dat er anders een nieuwe OW volgt. Als dat dan toch gebeurt, tja, dan moet je als mod consequent blijven en gewoon een OW geven. De gebruiker is nog steeds zelf verantwoordelijk voor wat hij gepost heeft.

Overigens weet ik totaal niet waarover je het hebt, dus dit bedoel ik gewoon als een beschrijving van een situatie, niet die specifieke situatie Lachen

Kende je de situatie maar.
Bokt heeft wederom een goede mod laten vertrekken
Volgens mij moet je als je mod bent lekker aan de kant blijven en toekijken, meelezen en observeren en je al helemaal niet in huiskamertopics bevinden / meeschrijven. (En dan nog msn-taal uitkramen ook!)

Maar ja, wie ben ik?
Wat ik me trouwens afvraag is waarom je de mods nogal "verdedigt" in dit topic?
In veel topics zitten mods, dus ze kunnen zich hier ook wel komen verdedigen, kun jij genieten.

Ik had 'm willen editten maar het gequote, sorry daarvoor

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:44

Waarom zouden mods dat niet mogen?

Ik verdedig niemand, maar ik heb wel mogen ervaren hoe het daar was en daarop baseer ik mijn mening. Als die dan toevallig in hun voordeel spreekt, is het zo Lachen Maar al te vaak wordt er gesproken over vriendjespolitiek en dat is zo onterecht. Het plakt een stempel op de hele groep mods en dat verdienen ze niet.