[Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Ratingsysteem op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:10

Ik denk idd ook dat het zo werkt russele
Alleen dat weerhoud me niet van posten zoals ik al deed.
En hoop dat andere dat ook niet gaan doen.
Zie ook totaal de meerwaarde niet. En voor onzinnige berichten met alleen leuk paardjuh kun je ook op de tem knop drukken, dus 2 van die systemen bij elkaar snap ik ook niet zo goed.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:29

holly schreef:
Waar in hemelsnaam is dit toch goed voor.
Ik mankeer niets aan mijn vingertjes. Als ik het ergens wel of niet mee eens ben, typ ik dat wel.
Ik ga niet flauw op een knopje zitten klikken voor mijn lol omdat iemand iets goed of fout doet.
Iedereen moet gewoon gelijk behandeld worden en niet de een negatiever dan de ander. Pas ik voor.

Ben het helemaal met je eens Ja .
Lijkt het nou net alsof de mensen die langer op bokt zitten meer tegen dit systeem zijn?
Vraag me wel af of het ook opgenomen word dat er mensen zijn die dit systeem niet gebruiken of juist mensen die alleen maar zitten te klikken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:09

russel schreef:
Hebben de huiskamertopics dit ook?

Ja, ik kan in de HK in "ons" eigen topic gewoon raten. Heb het net gepobeerd en een onbelangrijk bericht van een vriending een 2 (uitmuntend) gegeven om te kijken wat er gebeurd. Het knopje wordt oranje en verder niets.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:44

Ik snap de toegevoegde waarde van het ratingsysteem eerlijk gezegd ook niet zo, ik gebruik het echt nooit. Wanneer ik iets zie wat "niet pluis" is dan Tem ik wel, anders zet ik wel een reactie in het topic.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:43

daniella74 schreef:
Ja, ik kan in de HK in "ons" eigen topic gewoon raten. Heb het net gepobeerd en een onbelangrijk bericht van een vriending een 2 (uitmuntend) gegeven om te kijken wat er gebeurd. Het knopje wordt oranje en verder niets.

Ik heb geen zin om tig pagina's te lezen en weet niet of het al gevraagd is, maar ik kan dus niet een '2' kiezen, maar alleen een + of een -
Wat is het nut van verschillende ratingsystemen tegelijk? Clown

[edit] antwoord gevonden op pagina 19. Lachen [/edit]

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:54

russel schreef:
holly schreef:
Sarabande, ik heb op jou + geklikt. (toen ik begon met dit bericht, had jij de laatste post)
Even testen wat er gebeurt.
Onzin vind ik het. Word leuk oranje (wat je leuk vind) en that's it.
Eerste en meteen laatste keer dat ik geklikt heb.
Waar in hemelsnaam is dit toch goed voor.
Ik mankeer niets aan mijn vingertjes. Als ik het ergens wel of niet mee eens ben, typ ik dat wel.
Ik ga niet flauw op een knopje zitten klikken voor mijn lol omdat iemand iets goed of fout doet.
Iedereen moet gewoon gelijk behandeld worden en niet de een negatiever dan de ander. Pas ik voor.

Ik verwacht juist van de gene die iig voor mij niets toevoegen op bokt dat die juist wel graag op de knopjes drukken en juist mensen zoals bv jij en nog velen anderen die al hebben aangegeven dit niet zinvol te vinden, het niet gaan doen. De uitkomsten zijn dan iig voor mij niet van enige waarde. Op zich dan natuurlijk heel jammer want is het project dan geslaagd? Nou ik denk het niet, maar voor de knopjesdrukkersgroep dus wel.

Het is misschien goed bedoelt maar nu wordt er achter de schermen een heel eigen leven afgespeeld. Ik denk dan ook terecht aan het met elkaar in verbinding staan van pb in bepaalde topics met bepaalde gebruikers die nu juist dankzij de knopjes eindelijk eens kunnen afrekenen met die bokker. Voorheen alleen via pb elkaar lekker opstoken, maar nu dus ook met een resultaat.

Hoe gaan ze dat bij de moddies beoordelen? Gaan ze die berichten lezen, zelf ook beoordelen en dan kijken hoe vaak het negatief is beoordeeld en door wie? Gaan ze dadergroepjes Duivel samenstellen? Oke bokt heeft nu ook zelf een soortement van moddiesysteem aangereikt gekregen. Ze mogen beoordelen, maar ik verwacht niet dat dat eerlijker zal gaan dan met het echte moddiesysteem Haha!

Stel even dat ik zou klikken. Dan zou ik eerder de - gebruiken omdat ik me erger aan mensen die teksten schrijven, niveautje kleuterklas. Als ik dan ook nog eens een fanatieke klikker zou zijn (wat is klikker toch weer een perfect woord hiervoor Lips are sealed ), zou ik de hele dag bezig kunnen blijven. Is dat de bedoeling?
Ik stoor me bv aan de teksten van Lynn_nikita. Zinnen waarbij gewoon woorden ontbreken. Het is net een puzzel.
Resultaat: klik, klik, klik, klik, klikkerdeklik klik. Zie je het al gaan?

Mensen die iets zinnigs schrijven, weten dat wel van zichzelf. Ik zie niet in waarom ik dan zou moeten klikken.
Dus het resultaat als ik zou klikken zou zijn, honderd minnetjes en nul plusjes.
Precies zoals Russel zegt, de uitkomsten zijn dan niet van enige waarde.

Ieder heeft een eigen mening en je blijft het hoe dan ook houden dat mensen het niet met elkaar eens zijn.
Ik zie het al gaan dat je klikkers gaat krijgen omdat je elkaar niet helemaal mag. Of omdat je je stoort aan iemand.
Daarom zou ik niet weten waarom ik zou moeten klikken.
Zelfde als het feedback systeem voor EA.
Zie ik ook niet zitten. Aan de ene kant omdat ik niet een ander wil beinvloeden met mijn positieve of negatieve commentaar.
Aan de andere kant, omdat ik mezelf ook niet wil hoeven te verdedigen op dat positieve of negatief commentaar op mezelf.
Ik zie dat al een dagtaak worden en ik heb toch echt wel wat anders te doen.
Zowel dit systeem als het feedback systeem. Moet ik dan maar niets meer posten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:11

holly schreef:
Stel even dat ik zou klikken. Dan zou ik eerder de - gebruiken omdat ik me erger aan mensen die teksten schrijven, niveautje kleuterklas. Als ik dan ook nog eens een fanatieke klikker zou zijn (wat is klikker toch weer een perfect woord hiervoor Lips are sealed ), zou ik de hele dag bezig kunnen blijven. Is dat de bedoeling?
Ik stoor me bv aan de teksten van Lynn_nikita. Zinnen waarbij gewoon woorden ontbreken. Het is net een puzzel.
Resultaat: klik, klik, klik, klik, klikkerdeklik klik. Zie je het al gaan?

Mensen die iets zinnigs schrijven, weten dat wel van zichzelf. Ik zie niet in waarom ik dan zou moeten klikken.
Dus het resultaat als ik zou klikken zou zijn, honderd minnetjes en nul plusjes.
Precies zoals Russel zegt, de uitkomsten zijn dan niet van enige waarde.

Ieder heeft een eigen mening en je blijft het hoe dan ook houden dat mensen het niet met elkaar eens zijn.
Ik zie het al gaan dat je klikkers gaat krijgen omdat je elkaar niet helemaal mag. Of omdat je je stoort aan iemand.
Daarom zou ik niet weten waarom ik zou moeten klikken.
Zelfde als het feedback systeem voor EA.
Zie ik ook niet zitten. Aan de ene kant omdat ik niet een ander wil beinvloeden met mijn positieve of negatieve commentaar.
Aan de andere kant, omdat ik mezelf ook niet wil hoeven te verdedigen op dat positieve of negatief commentaar op mezelf.
Ik zie dat al een dagtaak worden en ik heb toch echt wel wat anders te doen.
Zowel dit systeem als het feedback systeem. Moet ik dan maar niets meer posten?

als je je aan mij, kun je dit toch ook in de post of sturen?

ow nee, ik bedoel: als je je aan mij stoort, kun je dit toch ook gewoon in de post vermelden, of mij een pb sturen??

jij krijgt van mij een -1 nu Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:40

Jammer Lynn_nikita, heb je toch holly haar post niet begrepen. En kijk nu, juist dat bedoelt Holly Knipoog En juist daardoor faalt het systeem, jouw klik voegt nl niets toe.

Offf...., mis ik de humor van je post? Dromen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:59

WAAROM ZIE IK NIKS VAN DAT RATINGSSYSTEEM .. ZIE ALLEEN MAAR WAT IS DIT :S HEB EEN WEEK GELEDEN AL GEMAILD MAAR NIKS VERANDERD Slapen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:05

In kleine letters is het ook te lezen, Paula. Knipoog Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:43

Heb je een PB gestuurd Lynn_nikita, maar zal het hier ook even wat rechter zetten.

Het systeem is bedoelt voor het beoordelen van iemands bericht?
Op wat men schrijft en niet hoe men schrijft.
Ik had geen namen mogen noemen, maar wilde aangeven dat wanneer iemand een beetje scheef schrijft, maar wel zo dat wat er staat interessant is, ik bang ben dat vele de - gebruiken voor de schrijfstijl ipv de + voor de goede inhoud.
Ik zei al, dat is een reden waarom ik niet mee wil klikken. Ik zou zelf namelijk ook geneigd zijn de - voor schrijfstijl eerder aan te klikken dan de + voor goede inhoud.
Ik ben helemaal geen vervelend persoon die minnetjes gewoon leuker vind ofzo, maar denk wel dat de mens nu eenmaal zo in elkaar zit. Bij negatieve dingen de mond open trekken en bij positieve dingen de mond dichthouden.

En dit niet alleen hoor, want de gene die goed wakker zijn, hebben ook door dat er een paar mensen op bokt zijn die elkaar om de een of andere reden niet mogen en dat ook laten merken. Mien gut wat zal dat een minnetjes feest worden Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:52

holly schreef:
En dit niet alleen hoor, want de gene die goed wakker zijn, hebben ook door dat er een paar mensen op bokt zijn die elkaar om de een of andere reden niet mogen en dat ook laten merken. Mien gut wat zal dat een minnetjes feest worden Clown

Daarom heeft het systeem geen zin. Bij een tem mag je uitleggen waarom er getemd wordt en vervolgens denkt men na over de gevolgen.
Hier kan iedereen anoniem op degene die ze niet mogen ongeacht wat en waar die wat die schrijft, minnen uitdelen.

Wat zegt een uitkomst dan nog als die minnen niet toegelicht worden????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:57

Ik zie ook de toegevoegde waarde niet.
Want heel kinderachtig zal er zo door sommige gestemd worden.
Tem lijkt mij ook genoeg Ja

Vraag me overigens af of er tot nu toe wel al veel gestemd is?
Dus of veel gebruikers denken, leuk..of wat een onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:11

holly schreef:

Haha! Haha! Haha! vast en zeker... Lijst

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:13

Rinske schreef:
Ik snap de toegevoegde waarde van het ratingsysteem eerlijk gezegd ook niet zo, ik gebruik het echt nooit. Wanneer ik iets zie wat "niet pluis" is dan Tem ik wel, anders zet ik wel een reactie in het topic.

Precies! Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:26

Allejandro schreef:
Rinske schreef:

Precies! Lachen

Maar heb ook het gevoel dat er nu veel minnen worden gegeven omdat het niet in iemands mening past, ook al is het goed en proper uitgelegd, met de nodige onderbouwing.

Op die dingen konden de mensen niet temmen, want proper je mening geven is niks mis mee. Maar raten kunnen ze wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:35

Dan zou er bij het raten een lege balk moeten komen waar mensen in 1 of 2 regels aan MOETEN geven waarom ze negatief gereet Clown hebben en eventueel met 1 regel aan KUNNEN geven waarom ze positief gereet ( Clown ) hebben.

Dan komt de onzin van de zin los te staan.

Als iemand dan roept deze tekst is een puzzel en dat irriteert mij en het is steeds dezelfde persoon die de spellingcontrole niet gebruikt, is het duidelijk waarom er een - komt. Dat moet eigenlijk ook kunnen vind ik.

Dus niet van zinvolle post naar onzinnige post maar misschien ook onduidelijke post. Goede training voor mensen die lui worden in hun Nederlands. (ook voor mij hoor.. Knipoog _

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:55

russel schreef:
Dan zou er bij het raten een lege balk moeten komen waar mensen in 1 of 2 regels aan MOETEN geven waarom ze negatief gereet Clown hebben en eventueel met 1 regel aan KUNNEN geven waarom ze positief gereet ( Clown ) hebben.

Dan zal er weinig gereet worden.
Het zou wel een goed systeem kunnen zijn om er achter te komen wie alleen rate om een ander te pakken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:44

Volgens mij wordt er nu ook niet veel gereet. Ben wel benieuwd naar een tussenstand.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:55

Goh, nu kan ik 3x een - uitdelen voor jullie schrijfstijl?

Gereet ( Huilen van het lachen ) is natuurlijk gerate Lachen

Hopelijk waait dit idiote gedoe gewoon over..

Ben allang blij dat het niet meer bij je eigen posts staat, dan zie je die stomme knopjes ook minder...

*kijkt reikhalzend uit naar de dag dat de balk weer prachtig leeg is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:56

Tja en gereet is nu de persiflage van gerate, maar die had je nog niet door snapte ik.. Clown

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:59

Ah, heb ik weer een - verdiend voor het niet snappen van de humor Haha!

BlonT he, dan krijg je dat Bloos

Of ben ik nu offtopic en voegt mijn reactie niks toe?

Damn, weer een - te pakken...

Dromen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:09

runningkawa schreef:
Ik zie ook de toegevoegde waarde niet.
Want heel kinderachtig zal er zo door sommige gestemd worden.
Tem lijkt mij ook genoeg Ja

Vraag me overigens af of er tot nu toe wel al veel gestemd is?
Dus of veel gebruikers denken, leuk..of wat een onzin.

Ik heb er tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:10

Ik 1x, om te zien wat er dan gebeurd.
Maar daar laat ik het dan ook bij Lachen

Ik hoop dat een mod ons kan vertellen of het tot nu toe een succes is of niet Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:24

Ik denk dat er op rel- en persoonlijke vete niveau zwaar wordt gereet door een bepaalde groep.
Ik snap nu achteraf eigenlijk niet eens waarom ik me er zo druk over heb gemaakt.