Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:25

/knip
eerste opmerking sta ik niet meer achter

Weglopen zit niet zo in mijn aard, maar ik bepaal wel zelf wie ik mijn tijd en moeite waard vind Knipoog

Maar om even op het onderwerp terug te komen. Het gaat niet om het enkele woord "hoor", maar om de combinatie van een aantal zaken. Ik licht dat op jouw verzoek toe, en dan kom je met de opmerking "het gaat dus weer om een cursusje taal". Dan heb ik niet de indruk dat je mijn bericht serieus wil lezen, en dan verspil ik die tijd niet langer.

Ik vind deze discussie overigens ook een uitstekend voorbeeld. Ik probeer op verzoek een paar keer eea toe te lichten en uiteindelijk daar wordt geïrriteerd op gereageerd en uiteindelijk als weglopen betiteld.

Amanda dank je wel!

/edit
typo

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:32

Ik ben het helemaal met je eens, Amanda!
Iemand die ik ken, (ik noem geen namen) word al geband als ze 1 klein mini dingetje doe, en een ander die doet zoveel en die krijgt nog niet eens een OW.. Scheve mond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:33

Joscaa, het is misschien wel handig als je wat meer van de discussie leest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:37

nou, ik lees ook lekker mee ....

Het valt me toch weer op dat vele een strikje op de zinnetjes willen hebben ipv simpel, misschien wat bot de waarheid/eerlijkheid.

juist door het te verpakken vind ik dat er teveel bagage bij zit en het bericht te beladen wordt of zelfs onduidelijk. (of kan worden)

of er nou een strikje om heen zit of niet, je ziet altijd dat mensen de berichten toch op hun eigen manier lezen
en op zichzelf betrekken.
Dat laatste zorgt voor problemen Rolleyes
Ook zijn dat volgens mij vaak de TEM-mers

Dat vind ik eigenlijk zielig volk. Juist tegen die moet je zeggen, niet aanstellen en ga verder met je leven.
De wereld draait niet om jou......
KLAAR!

(voordat ik verkeerd begrepen word, ik noem geen namen, dus bedoel er niet specifiek iemand mee)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:38

Amanda schreef:
Vind ik eigenlijk niet.
Ik kan me heel goed in Lielle's reactie vinden.
Ze legt het nogmaals uit waarom ze het zo vind.
Volgens mij lees je die uitleg maar half
Je vat het veel te persoonlijk op en gaat in de aanval vanwege dat ene woordje.

Ik zou willen dat het hele boktteam de tijd nam om zo'n uitleg te geven.
En dat de gebruikers de tijd namen om de uitleg te lezen, te laten bezinken en er dan pas op antwoorden.
Want het is ook vaak de snelheid van het lezen waardoor je dingen mist.

ik heb de uitleg helemaal gelezen...dus niet half...en hierbij dus weer zo een goed voorbeeld van interpretatie Knipoog jij vind dat ik in de aanval ga...ik zie het niet als een aanval (hoor) en dat hoor moet je dan niet als negatief opvatten Knipoog het is meer dat ik typ zoals ik praat Haha!

en dat ik dursusje taal erbij haal...nou heel simpel...ik gebruik dat woordje "hoor" niet in negatieve zin maar gewoon zoals ik dus gewoon praat..niks negatiefs aan dus...maar word wel zo geintepreteerd...en daarmee zeg ik dus..dat woordje kan ik ook al niet meer gebruiken want ook dat wordt al weer als fout bestempeld...erg jammer..want zo mag ik wel alles eerst gaan laten nalezen door 10 mensen om te vragen of ik negatief overkom

en ja daarom raak ik lichtelijk geirriteerd...ik probeer op een voor mij zo normale toon iets uit te leggen en word dan als negatief gelezen..ik word dan weer "bestempeld" iets wat ik echt heel jammer vind

soms wou ik echt dat tekst echte woorden met toon konden worden...dan was het heel anders geweest en hadden mensen zich niet zo aangevallen gevoeld..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:41

Dat doe je dus exact hetzelfde tegenover mij, maar als ik dan aangeef dat ik geen zin heb om zo te discussieren, betitel je dat als weglopen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:42

Lielle schreef:
Weglopen zit niet zo in mijn aard, maar ik bepaal wel zelf wie ik mijn tijd en moeite waard vind Knipoog

Nog een voorbeeld te stellen ( ja lielle ik moet je wel hebben he Tong uitsteken )

dit dikgedrukte komt dus als ik het zou lezen op mijn manier heel denegrerend over...
maar wie weet bedoeld ze dat dus wel helemaal niet ,of niet soms?
dus kan ik hierop wel heel boos en betrekkend gaan reageren of ik kan denken..ach..

het laatste denk ik dus nu,maar vond het wel mooi om als voorbeeld aan te halen Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:44

Daarom bestaat er zoiets als Algemeen Beschaafd Nederlands en spreektaal.
Jij typt in spreektaal, wij lezen in ABN.
Om dit maar even als voorbeeld te nemen.
Waardoor dingen dus anders geinterpreteerd worden.
Ik vat niet zo snel iets als negatief op trouwens Lachen
Daar moet wel meer bijkomen dan een discussie Knipoog
Discussie's zijn interessant. Net als in dit topic.

Maar probeer het ook eens vanuit het oogpunt van iemand anders te bekijken. Lielle in dit geval.
Ze neemt tenminste de moeite om het op een juiste en duidelijke manier uit te leggen.
Jij gaat er tegenin, pakt er kleine dingen uit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan zoiets hebt van: geef ik een uitleg, is het weer niet goed Rolleyes

Dit soort dingen komt van 2 kanten.
Ze kan ook geen uitleg geven en simpel haar mening neerzetten.
Dat is ook niet goed.
Persoonlijk ga ik dan toch voor die uitleg.
Misschien dat je het er dan niet helemaal mee eens bent, dat kan.
Maar je krijgt zo wel beter inzicht hoe zij iets bedoelt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:45

Lielle schreef:
Dat doe je dus exact hetzelfde tegenover mij, maar als ik dan aangeef dat ik geen zin heb om zo te discussieren, betitel je dat als weglopen.

omdat ik vind dat je een discussie netjes moet afmaken,Nou ja niks moet natuurlijk maar is wel zo prettig voor beide partijen Ja
want ik vind dat wel zo fijn...anders blijf ik met zo'n naar gevoel in mijn maag zitten,iets wat ik dus helemaal niet wil..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:46

naadje24 schreef:
Lielle schreef:

Nog een voorbeeld te stellen ( ja lielle ik moet je wel hebben he Tong uitsteken )

dit dikgedrukte komt dus als ik het zou lezen op mijn manier heel denegrerend over...
dus kan ik hierop wel heel boos en betrekkend gaan reageren of ik kan denken..ach..

het laatste denk ik dus nu,maar vond het wel mooi om als voorbeeld aan te halen Knipoog

En dat is dus muggenziften.
Want als je het totaal van berichten bekijkt is dit echt niet zo'n denegrerende opmerking.
Ze steekt er tijd in om iets uit te leggen, voor haar gevoel wordt er niet naar geluisterd.
Kan me voorstellen dat ze dan zo iets heeft van: ja dag, daar steek ik dus geen tijd meer in.

En nee, dit is geen vriendjespolitiek.
Voor het geval dat weer gedacht wordt Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:48

Amanda schreef:
Daarom bestaat er zoiets als Algemeen Beschaafd Nederlands en spreektaal.
Jij typt in spreektaal, wij lezen in ABN.
Om dit maar even als voorbeeld te nemen.
Waardoor dingen dus anders geinterpreteerd worden.
Ik vat niet zo snel iets als negatief op trouwens Lachen
Daar moet wel meer bijkomen dan een discussie Knipoog
Discussie's zijn interessant. Net als in dit topic.

Maar probeer het ook eens vanuit het oogpunt van iemand anders te bekijken. Lielle in dit geval.
Ze neemt tenminste de moeite om het op een juiste en duidelijke manier uit te leggen.
Jij gaat er tegenin, pakt er kleine dingen uit.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan zoiets hebt van: geef ik een uitleg, is het weer niet goed Rolleyes

Dit soort dingen komt van 2 kanten.
Ze kan ook geen uitleg geven en simpel haar mening neerzetten.
Dat is ook niet goed.
Persoonlijk ga ik dan toch voor die uitleg.
Misschien dat je het er dan niet helemaal mee eens bent, dat kan.
Maar je krijgt zo wel beter inzicht hoe zij iets bedoelt.

ik praat ook in ABN dus waarom zou dit typen dan geen ABN zijn Knipoog

maar ik geef er toch ook uitleg bij? ik probeer het toch ook zo netjes mogelijk te verwoorden?
en ook ik krijg het gevoel van : is het weer niet goed..precies zoals je hierboven omschrijft Ja

ik kan ook gewoon een botte mening neerzetten ,maar dat doe ik toch ook niet Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:49

naadje24 schreef:
Lielle schreef:

Het is niet denigrerend bedoeld, maar het is wel zo dat ik inderdaad jou en de discussie op dat moment geen tijd en moeite meer waard vond. En dat heb ik in een aantal verschillende bewoordingen een aantal keer zo neergezet. Dat kan inderdaad denigrerend overkomen. Maar ik voel er echt niets voor om steeds moeite te doen voor een uitgebreide toelichting en dan een reactie als die van jou op blz 19 terug te krijgen. Ik wil graag discussies netjes afmaken, maar dan vind ik ook dat ik een gefundeerde reactie mag terug verwachten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:50

Ik begrijp die zin van Lielle goed en vat hem ook niet op als beledigend. Ik lees letterlijk dat Lielle iets beters te doen heeft, dan iets te herhalen wat al gezegd is Lachen

Right?
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 21-06-07 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:50

Dusssss
Als je naam er niet bij staat, moet je het niet persoonlijk opvatten.
Als er niet staat dat iemand de 1 een trut vind, zal dat ook niet zo zijn......

Volgens mij naadje24 en Lielle zitten jullie nu te discuseren over verkeerde opvattingen.

Dus doe dat gewoon niet en lees een bericht zo positief mogelijk.

Bijv. als ik een slechte dag heb, schrijf ik heel bot, maar dat bedoel ik niet zo.
Als ik echt rot bedoel, dan zég/schrijf ik dat wel..... Ja
waarom moet er zoveel waarde worden gehecht aan 1 woord of juist het gebrek aan 1 woord

Amanda, ik vind het niet netjes om ertussen te komen, dus mijn tiop aan jou: laat ze het samen oplossen!
(als ze gaan vechten, mag je ertussen springen Clown )
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-06-07 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:51

Ellende schreef:
Ter informatie - ik heb een bericht uit dit topic gesplit. Kritiek is welkom, maar schelden op mods niet.

En dat was mijn bericht. Volgens mij is schelden op een mod pas schelden als duidelijk is om wie het gaat. En dat was het zeker niet.

Maar goed, ik heb dus gezegd dat er geschikte en minder geschikte personen op functies zitten en op Bokt is het niet anders.

Zo is er een moderator die ik echt niet begrijp in zijn beslissingen en die zelfs in een topic door een mede ( sub ) moderator wordt aangesproken op zijn leesvaardigheid. Op een gegeven moment sluit hij het topic en stuurt zeker 2 mensen ( waaronder mij ) een PB met dat degene die de PB ontving de schuldige was waarom het topic dicht ging.

PB's over en weer haalden niets uit en werden behoorlijk op de man terug gespeeld. Ik heb hier over geklaagd bij een bemiddelaar en er is niets mee gebeurd.

Indirect heb ik naar aanleiding van dit topic een OW gekregen. Nadat ik een aantal PB's van mensen heb doorgestuurd aan de betreffende MOD waarmee ik mijn kant van de zaak uitlegde werd mij meegedeeld dat ik wel heb kunnen knoeien met deze PB's
Frusty

Wanneer iemand fout is dan is dat heel goed te beoordelen en wanneer iemand goed is ook. Het grijze gebied ertussen is lastiger en ik denk dat er binnen Bokt 1 persoon aangewezen moet worden die dat beoordeeld want dat er ( onbedoeld ) gemeten wordt met 2 maten is duidelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:52

Amanda schreef:
En dat is dus muggenziften.
Want als je het totaal van berichten bekijkt is dit echt niet zo'n denegrerende opmerking.
Ze steekt er tijd in om iets uit te leggen, voor haar gevoel wordt er niet naar geluisterd.
Kan me voorstellen dat ze dan zo iets heeft van: ja dag, daar steek ik dus geen tijd meer in.

En nee, dit is geen vriendjespolitiek.
Voor het geval dat weer gedacht wordt Haha!

en ik geloof dat jij mij dus ook niet helemaal begrijpt en het weer anders leest...

ik schrijf ook: zoals ik het zou lezen
maar ik zet er toch ook duidelijk bij dat ik er ook op een andere manier naar kan kijken en dat is ook wat ik gedaan heb!
ik geef hier alleen maar een voorbeeld HOE het ook geintepreteerd KAN worden...dingen die dus vaak op bokt gebeuren..

lees namelijk mijn berichtje nog maar eens goed door met deze uitleg die ik er nu bij geef en bekijk het eens van een andere kant
ik muggezift er dus helemaal niet mee! dat is jouw persoonlijke mening Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:54

superwoman schreef:
Amanda, ik vind het niet netjes om ertussen te komen, dus mijn tiop aan jou: laat ze het samen oplossen!
(als ze gaan vechten, mag je ertussen springen Clown )

dank je wel superwoman,deze mening deel ik met je..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:55

en ik niet Haha!

maar ik ben weg *LOL* Doei! wel lief blijven

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:56

hallo!!!

is het nu niet duidelijk dat dat intepreteren van een bericht vaak fout gaat.
Daardoor krijgen mensen onterecht OW's

Ik stel voor om te lezen wat er staat ZONDER TOON daaraan te geven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:57

Lielle schreef:
Het is niet denigrerend bedoeld, maar het is wel zo dat ik inderdaad jou en de discussie op dat moment geen tijd en moeite meer waard vond. En dat heb ik in een aantal verschillende bewoordingen een aantal keer zo neergezet. Dat kan inderdaad denigrerend overkomen. Maar ik voel er echt niets voor om steeds moeite te doen voor een uitgebreide toelichting en dan een reactie als die van jou op blz 19 terug te krijgen. Ik wil graag discussies netjes afmaken, maar dan vind ik ook dat ik een gefundeerde reactie mag terug verwachten.

ja maar iets wat in mijn ogen wel gefundeerd is kan in jouw ogen niet gefundeerd zijn..
zullen we er dan ooit uit komen ? ben bang van niet Nagelbijten / Gniffelen

laten we dan bij deze zeggen: we vatten elkaars berichtjes zo positief mogelijk op,hebben beide onze eigen meningen en standpunten en laten het bij deze leggen en zand erover, op naar de volgende gezonde discussie?

of zo iets Haha!
ik haal ook maar wat aan....

ik heb geen boze of negatieve intensies,heb alleen wel heel vaak het gevoel dat ze zo opgevat worden en dat vind ik echt heel heel jammer Ja

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:58

naadje24 schreef:
ja naar mij toe wel ja Ja ik heb het ook over de opmerkingen van groen die zich afspelen in een topic waarin ik flink actief ben
ik praat niet over andere topics
en ja als ik zo een topic al vanaf het begin volg en alles lees...ja dan weet ik een hoop Haha!

en lielle: dat is dan jouw gevoel... ik heb niks tegen jou want ik ken je niet...als je een andere bokker/mod/wiki of wat dan ook wat geweest met dezelfde zinnen had ik precies hetzelfde gereageerd.
ik denk eerder dat je je persoonlijk aangevallen voelt en het erg naar je toetrekt,wat overigens niet mijn intensies zijn....

ow ja en mij is nu wel duidelijk geworden dan we toch weer terug haken op het cursusje taal aangezien "hoor" nou ook alweer helemaal fout is...
zal het woordje "hoor" niet meer gebruiken,goed? weer iets om rekening mee te houden om niet afgerekend te worden Knipoog

plus het feit dat het mij (zeg ik nu heel eerlijk) een naar gevoel geeft van binnen dat zoiets dan ook niet meer gezegd kan worden terwijl er geen intensies bij zijn...
maakt mij enigzins lichtelijk geirriteerd...

Maar als je nou even heel eerlijk kijkt he. Vind jij alles wat je plaatst dan oke?
Het is wel je eigen mening, maar ik neem aan dat niet alles wat je plaatst lief bedoelt is dus dan kan je wat verwachten. Ik neem aan dat jij je van dat risico bewust bent. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:00

naadje, oke. Wij komen er wel uit voortaan Knipoog

Youngster, ik ben de eerste om te zeggen dat ik ook geen lieverdje ben en ook nooit ben geweest.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:00

Amanda schreef:
Steef... Nagelbijten / Gniffelen
Dat is lang geleden Haha!
OK dan!
E zo zou elke mod het moeten doen.
Dat is volgens mij de juiste manier van modderen.
Zo zou ik het in elk geval wel doen Ja

Thanks Lachen

Maarrrr een mod heeft ook geen zeeen van tijd en heeft ( jawel jawel het is heus waar) ook een leven naast bokt.
Als een gebruiker die dan al tig keer besproken is en naar heeft gedaan verlies je wel eens je geduld.
Ik probeer altijd vriendelijk te blijven, maar dat werkt ook niet bij iedereen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:02

youngster schreef:
maar -ik neem aan dat niet alles wat je plaatst lief bedoelt is

gaan we weer...... Rolleyes

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:02

Schimmelig schreef:
Lielle schreef:
Schimmelig, ik zou me wel degelijk ooit echt beledigd hebben kunnen voelen op bokt; alleen weigerde ik om die persoon zodanig serieus te nemen dat ze me daadwerkelijk kon beledigen. Heel ander topic, een tijdje terug. Vast ngowel vaker, maar die schiet me iig zo te binnen.

Het is inderdaad maar net in hoeverre jij die persoon invloed laat hebben op jouw gevoelens.
Het klinkt misschien een beetje 'zweef', maar zo ga ik er mee om en ik merk dat ik zo een stuk minder vatbaar ben voor steken onderwater, of er boven Tong uitsteken

Juist! We kunnen ook wel blijven zeggen het is "maar" internet. Alleen dat geld in een heleboel gevallen gewoon niet meer.
Het is bijna een ons kent ons forum geworden.