oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:12

Slip of the tongue Vriendjes zijn?

(kon bericht niet meer verwijderen)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:16

Zelfs ALS SP uiteindelijk weer terug komt op bokt, is er ook voor hem niets meer aan. Hij zal niets meer kunnen zeggen of hij krijgt al een ban aan zijn broek. Dat schiet niet op zo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:19

ik heb ook wel degelijk het gevoel dat als je hier op bokt een bepaalde 'naam' hebt er eerder tot actie overgegaan wordt dan wanneer je een onbekende bent

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:23

Ik weet dat sommigen dat best verdienen zoals die zich gedragen, maar mensen die al zolang hier komen en over het algemeen zich wel correct gedragen naar anderen die zouden ze toch niet zo hard mogen pakken.
goh, niemand is altijd alleen maar braaf hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:27

ja mijn ban voor het illegaal online gaan met een SA tijdens een eerder ban was wel terecht Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:28

Mensen we mochten geen namen meer noemen Tong uitsteken

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:36

hahahaha, sorry hoor, maar ik rol zowat van mijn stoel af van het lachen. waar een mens zich niet druk over maakt zeg. kom op, get a life. bokt is maar een leuk tijdverdrijf. niet je hele leven. als iedereen zich aan de regels houd en gewoon aardig is voor elkaar, dan hoeven er ook geen bans worden uitgedeeld. (ben ik de enige die altijd wijselijk haar mond houd? Bloos )

zo, nu weer lief zijn tegen elkaar en weer gezellig bokken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 17:58

WAcht maar, totdat jij er mee te maken krijgt. DAn piep je wel anders.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:59

blackpegasus schreef:

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:14

Desiree schreef:
WAcht maar, totdat jij er mee te maken krijgt. DAn piep je wel anders.

ik zorg gewoon dat ik in zulke situaties niet kom. dus hoef ik er ook niet mee te maken te krijgen. it's simple.
Sjoert schreef:
blackpegasus schreef:

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Knipoog

ging dat maar zo makkelijk he. Vork
maar ja. ik heb hier verder niks meer te zoeken. ik bok gewoon lekker verder met plezier. Vork
ik haat nu eenmaal ruzies. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:45

ben het wel met Black pegasus eens Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 18:45

Ruzie krijg je zo, zonder dat je er om vraagt. Dus voor je het weet zit je in zo'n situatie.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:52

Desiree schreef:
Ruzie krijg je zo, zonder dat je er om vraagt. Dus voor je het weet zit je in zo'n situatie.

Ruzie kan je idd zo krijgen. Hoe je ermee omgaat is een ander verhaal. En dát bepaalt of je evt problemen met het modteam krijgt. En een eerste OW is voor niemand erg, want die heeft geen gevolgen. De vraag is, leer je ervan, of leg je het naast je neer - wat natuurlijk best mag. Maar in dat laatste geval draag je ook zelf de consequenties.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:54

sterker nog; ik zat in een topic dat dus was ontstaan door een vete en ik had het niet eens door. ik heb het dan ook vrolijk laten omdopen toen de vete was uitgepraat. ik vreet mij ook weleens op bij sommige reacties, maar dan verwens ik diegene in mijn hoofd voor van alles en nog wat en verder reageer ik er maar niet op. ik weet het, is soms erg moeilijk, maar wel het verstandigst.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:04

Ik heb ook hetzelfde hoor, ik hou wel van een pittige discussie, maar ik ben niet zo heel snel boos of geirriteerd te krijgen. OK, 1 van de dingen die me wel stoort: mensen die niet op bokt voor hun plezier lijken te komen en gaan zieken, stemming maken, mods afkraken, niet bij regels kunnen/willen neerleggen etc. Voor mijn gevoel verziekt dat de sfeer op bokt meer dan mods die een topic te snel dichtgooien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:29

MAar stel nou dat je in een pittige discussie verwikkeld zit, je komt continu braaf met argumenten aan zetten om je standpunt te onderbouwen en dan gaan ze denigrerend tegen je doen en rotopmerkingen maken (want dat gebeurt hoor) en ze gaan hun mening over JOU zeggen i.p.v. hun argumenten onderbouwen en je bijvoorbeeld dom noemen, raak je dan niet toch geïrriteerd?

OVerigens, ik ben nu op dit moment wel aan het ondervinden dat sommigen hun streken wel thuis krijgen. Had ik niet gedacht maar had ik misschien wel kunnen verwachten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:36

jahoor raak ik zeker geirriteerd Haha! Haha! en dan ga ik temmen Haha! en me niet meer op de kast laten jagen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:52

Desiree schreef:
MAar stel nou dat je in een pittige discussie verwikkeld zit, je komt continu braaf met argumenten aan zetten om je standpunt te onderbouwen en dan gaan ze denigrerend tegen je doen en rotopmerkingen maken (want dat gebeurt hoor) en ze gaan hun mening over JOU zeggen i.p.v. hun argumenten onderbouwen en je bijvoorbeeld dom noemen, raak je dan niet toch geïrriteerd?

Als dat gebeurt blijf ik ontopic reageren, stuur 1 of 2 keer een mail dat ze zelf niet zo slim zijn omdat ze niet op een volwassen wijze kunnen discussieren, leg even haarfijn uit hoe een discussie wel hoort te gaan en laat het daarbij. De opmerking van dommeriken in het forum negeer ik verder volledig en als het na een pagina nog steeds geen normale discussie is tem ik ook even en wacht rustig af. (en lig helemaal dubbel om de domme opmerkingen die mensen blijven maken, daarmee bevestigen ze altijd alleen maar wat ik al lang vond en wat ik precies als onderbouwing in de tem gezet heb Knipoog)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:11

Desiree schreef:

Soms raak ik geirriteerd, vooral als ik moe ben of het even niet zo loopt. Dan ga ik wat anders doen. Heel soms reageer ik het af in een heel venijnige reactie die ik vooral niet verstuur.
Vaker laat ik het van me afglijden, ik negeer de reply, de persoon of de hele discussie, afhankelijk van mijn bui. Mensen die het blijkbaar nodig vinden om me uit te schelden zijn mijn tijd en irritatie niet eens waard. Als iemand zich verlaagt tot schelden zegt dat alleen wat over de persoon die het doet.

Bovendien probeer ik niet zozeer de 'ander' te overtuigen in een discussie (dat lukt toch haast niet), maar wil ik vooral ook de lezers een bepaalde kant laten zien. En als ik lezer was, dan zou ik iemands argumenten voor een bepaald standpunt veel serieuzer nemen dan iemand die het denkt te moeten 'winnen' door schelden.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:21

Het is alleen jammer dat personen het slachtoffer worden van die denegrerende opmerkingen en er dan weer intuinen.
Ik heb de berichtjes er nog eens op na gelezen en namen noemen mag niet dus het wordt net een raadsel. Kan me hier echt niets bij voorstellen dat je daar 3 maand voor krijgt.
Waar blijft hier het nuchtere verstand om toch eens goed te lezen hoe alles ontstaat?
Krijg spontaan een gebrek aan woorden.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:58

Ik vind het vooral jammer dat het lijkt alsof er met twee maten wordt gemeten, en inderdaad, als jouw naam bekender is of beter in de mond ligt, lijk je ook strenger aangepakt te worden.,...

Ik snap dat 1 uniforme manier van slotjes zetten e.d. misschien niet haalbaar is, maar ik zie nu TE vaak dat er door twee partijen b.v. door een vete ergens opmerkingen worden gemaakt op de andere partij,over en weer, en daar wordt dan vervolgens maar 1 partij voor op het matje geroepen...
Dat vind ik jammer....

Verder vindt ook ik, dat er iest minder snel slotjes geworpen mogen worden... bijvoorbeeld in de topics van pag. 1... discussies zijn niet alleen een pakkende openingszin of de mening van een topicstarter... soms kan er pas na een paar pagina's een lekkere discussie op gang komen, en hoe erg is dat?
Laat het gewoon nog even open, kijk hoe het zich ontwikkelt, een slotja kan altijd nog...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 21:18

KiWiKo schreef:
jahoor raak ik zeker geirriteerd Haha! Haha! en dan ga ik temmen Haha! en me niet meer op de kast laten jagen

Ja, dat temmen probeer ik toch wel zoveel mogelijk te vermijden en door gewoon op discussie manier verder te gaan. Ik vind temmen gewoon laf. Je moet het zelf op kunnen lossen. TEnzij iemand werkelijk zijn boekje te buiten gaat, dan doe ik het wel. Maar dat komt maar zelden voor.

door_ schreef:
Ik vind het vooral jammer dat het lijkt alsof er met twee maten wordt gemeten, en inderdaad, als jouw naam bekender is of beter in de mond ligt, lijk je ook strenger aangepakt te worden.,...

Het kan tegen je werken maar ook net zo goed voor hoor. WAnt ik hoor ook klachten van mensen dat prominentere bokkers (dus mensen die zich geregeld laten zien en die hier al lang komen) dat die voorgetrokken worden. Maar ik vind het juist niet meer dan logisch dat zulke lui credits opgebouwd hebben.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:24

Desiree schreef:

OVerigens, ik ben nu op dit moment wel aan het ondervinden dat sommigen hun streken wel thuis krijgen. Had ik niet gedacht maar had ik misschien wel kunnen verwachten.

Dan bijt ik op mijn tong en neem ik contact op met een moderator of Bart Knipoog Ik ben zeker geen engeltje maar ik weet wel wanneer ik niet op de "verzenden" knop moet drukken Cool en me laat verlagen tot het niveau van die persoon in kwestie. Zodra er geen discussie meer is, maar met modder gesmeten wordt kun je het beter aan een modder-eter overlaten toch Vork Overigens is dat volgens mijn berekeningen welgeteld 1x misschien 2x gebeurd sinds ik op bokt aanwezig ben, dat ik het nodig vond om daar iemand bij te halen.

Er zijn er inderdaad die hun streken thuis hebben gekregen. Geduld en karma Lachen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:40

Prima schreef:
Mik_ schreef:
Ja slimmerik is ook geband zag ik.
Ik lees dit topic al ff mee, maar jemieneetje, overdrijven is ook een kunst Scheve mond
(Naar beide partijen overigens)

Bedoel je dat jij ook vindt dat ik onterecht een OW heb gehad over mijn goeie vergelijking over het kliksysteem?

Ik vind dat jij best een vergelijking mag maken. Als jij dat vind, vrijheid van meningsuiting. Toch?
Of zie ik dat weer verkeerd? Koe

Ik ben niet een al te extreme poster, maar ik lees hier ontzettend veel mee, hou wel van pittige discussies.
Toch wilde ik hier even mijn mening kwijt.
Ik vind het soms toch de persoonlijke kant op gaan, SP die steeds geband wordt, alleen omdat hij (naar wat ik lees!) gewoon recht voor z'n raap is. Sommige mensen hebben dat van nature in zich. Ieder respecteren zoals ie is, niet iedereen houd altijd braaf z'n mondje dicht, slikt alles met Braaf Amen...

Ook vind ik andersom het een beetje ver gaan. Sundancer die naar mijn idee wat geprikkeld is en dit afreageert op Ibbel die een grapje in de spannign probeert te maken. Kom op jongens, het is geven en nemen!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:00

Desiree schreef:

Nee Knipoog. Ik haal mijn schouders op en reageer niet meer. Zal mij worst wezen wat ze over me zeggen.

Heb ook pas 1 keer een PB met minder leuke inhoud gekregen, nota bene van 1 van de top-posters van bokt van een poos geleden. Daar reageer ik vriendelijk op terug, dat ik het toch echt anders zie en verder niet meer zal reageren op evt. komende PB's Lachen.

Ik trek het me niet persoonlijk aan, dat is denk ik het verschil. Ik zet i-net gewoon "uit" als het me niet bevalt Lachen. Daarom maak ik me ook niet druk om het boktbeleid, al heb ik daar geen grote bezwaren tegen. Wat kan mij het nou schelen of een topic op slot gaat? Er blijven er zat over...