Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:05

Djilan schreef:
De reden dat sommigen wel een waarschuwingsniveau (1) hebben staan en anderen niet heeft te maken met hoe de verschillende mods de OW's en UN's registreren sinds het vernieuwde Bokt. Er waren ineens meer mogelijkheden, maar we hebben niet meteen afspraken gemaakt over hoe dit af te handelen.

Eigenlijk alleen bij een OW zou het waarschuwingsniveau moeten wijzigen, maar een aantal van ons heeft voor het versturen van een UN ook dit systeem gebruikt. Bij ons in de administratie staat hij dan wel gewoon als een UN (dus schrik niet Knipoog ), maar jullie zien hem dan wel als waarschuwing staan. Andere mods stuur(d)en nog gewoon de UN (en/of OW) via PB en daar is dus nog geen gewijzigd waarschuwingsniveau te vinden.

Klinkt vast ingewikkeld en dat is het ook wel Cool

nee hoor ik snap hem Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:06

Ik ook. Ja

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:56

Djilan: nog een vraagje dan... zien andere users ook het waarschuwingsniveau van iemand, als ze bv. in het profiel kijken?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:25

Om een duidelijk antwoord te geven. Nee die zien ze niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:10

dank je Siempie... Lachen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:51

ShadowO
In mijn ogen ga je er aan voorbij dat een mens geen machine is waar je even een knopje om kunt draaien.
Als het een persoonlijke aanval is mag je jezelf toch wel verdedigen.
Dit heeft niets te maken met hij of zij begon, het is gewoon menselijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:05

jaantsje schreef:
ShadowO
In mijn ogen ga je er aan voorbij dat een mens geen machine is waar je even een knopje om kunt draaien.
Als het een persoonlijke aanval is mag je jezelf toch wel verdedigen.
Dit heeft niets te maken met hij of zij begon, het is gewoon menselijk.

Inderdaad, een mens is geen machine: een mens kan de beslissing nemen om iets niet te doen, ook al is dat wel een eerste reactie. Je mag je verdedigen binnen de grenzen van het beleefd discussie voeren. Dus geen persoonlijke aanvallen, geen kwetsende opmerkingen etc.

Je bent - juist als mens - in staat om boven zoiets te gaan staan, en te tonen dat je wijzer bent, en dat je je niet uit de tent laat lokken door een of andere rare opmerking van de ander.

Je kunt als mens altijd besluiten om iets wel of niet te plaatsen. En je bent er dan ook altijd verantwoordelijk voor. Wat de ander ook heeft gedaan, jouw woorden, jouw acties zijn jouw verantwoordelijkheid.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:06

Het is een mooi ideaal wat je hier schrijft maar de praktijk laat zien dat het zo niet werkt.
Er is geen mens gelijk en ook heb je met verschillende leeftijden te maken.
Was de praktijk maar zo dan had je geen mods nodig .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:45

jaantsje schreef:
Het is een mooi ideaal wat je hier schrijft maar de praktijk laat zien dat het zo niet werkt.
Er is geen mens gelijk en ook heb je met verschillende leeftijden te maken.
Was de praktijk maar zo dan had je geen mods nodig .

Maar je kunt het wel proberen! Ja

Natuurlijk, we zijn en blijven mensen en maken allemaal wel eens foutjes. Maar de gevolgen van die foutjes moet je gewoon dragen. En dat is iets anders dan vinden dat je het recht hebt om kwetsend/beledigend/onvriendelijk te reageren omdat de ander dat ook deed. Dat het gebeurt is heel begrijpelijk, maar de gevolgen blijven voor jou, en je kunt wel blijven proberen om het anders te doen. En ja, dat geldt ook voor degene die de eerste opmerking maakte! Maar op het gedrag van de ander heb je niet zoveel invloed, en op je eigen reacties wel.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:34

In mijn ogen heb je recht op een weerwoord, je hoeft het niet te nemen als iemand je persoonlijk aanvalt.
De manier waarop is een ander verhaal.
Echter wat de 1 een belediging vindt daar kan een ander wel om lachen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:15

jaantsje schreef:
In mijn ogen heb je recht op een weerwoord, je hoeft het niet te nemen als iemand je persoonlijk aanvalt.

Ik denk dat het niet zo zeer een kwestie van 'nemen' is, maar veel interessanter is de vraag: wat wil je bereiken? Waarom een weerwoord?

Citaat:
Echter wat de 1 een belediging vindt daar kan een ander wel om lachen.

Klopt, daar zit verschil in, maar meestal vinden mensen een opmerking vooral 'om te lachen' als deze tegen een ander wordt gemaakt. Zijn ze zelf het onderwerp, dan wordt het ineens wel als een belediging opgevat. Kortom: het hangt er vaak ook maar net vanaf van welke kant je het bekijkt.

Omdat er zoveel mensen zijn hier op Bokt, en dus veel meningen over wat wel of niet beledigend is, lijkt het me niet meer dan redelijk dat je daar een beetje extra voorzichtig mee bent. Dat voorkomt veel misverstanden en irritaties.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:34

Ik hoop niet dat je bedoelt dat mensen op hun tenen moeten lopen want zo komt het bij mij nu wel over.
Ook heb ik topics gezien waar iemand een waarschuwing voor kreeg dat ik dacht wat krijgen we nu?

Hoezo vinden mensen een opmerking over een ander om te lachen?

Misverstanden blijven maar probeer dat eens op te lossen zonder de tem knop te gebruiken.
Dat is pas sterk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:42

jaantsje schreef:
Hoezo vinden mensen een opmerking over een ander om te lachen?

Ik bedoel niet dat mensen opmerkingen over anderen om te lachen vinden. Maar grapjes die gemaakt worden, gaan soms ten koste van iemand. De persoon die het onderwerp is, vindt die grapjes meestal heel wat minder leuk dan de mensen die er omheen zitten. Als je dan vraagt of de opmerking beledigend is, zullen de omstanders eerder nee zeggen, en het 'slachtoffer' eerder ja. Dat bedoel ik. Of iets beledigend is of niet, hangt ook af van welke kant je zo'n opmerking ziet.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:50

Ik denk niet dat je hier ooit uit zult komen.
Grapjes die ten koste gaan van een ander, tja dat ziet ook ieder mens weer anders.
Daarom is het ook moeilijk om een goede richtlijk te vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:39

Nee, ik denk ook dat je hier niet helemaal uitkomt, maar het helpt wel als je ook probeert rekening te houden met de andere kant van de zaak. Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:41

Je kan jezelf ook op een nette manier verdedigen, alleen wordt de andere kant daar meestal alleen maar vervelender door is mijn ervaring. Schouders ophalen en weglopen is gewoon de beste oplossing op Bokt. Alleen soms is dat wel heel moeilijk en trouwens ook niet goed mogelijk als mensen een verkeerd beeld van jou proberen te schetsen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:44

Ja ik herken dat.....soms lees je op topics pure leugens over je .....en dan moet je echt tot 100 tellen hoor om dan niet te reageren....er zijn mensen die echt uitblinken in uitdagen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:12

Die mensen vallen vanzelf door de mand, ook bij de moddie's. Maar frustrerend zijn ze wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan een reactie geeft waarvan je later denkt "Had ik dat maar niet gepost".

Aan de andere kant denk ik dan (voor mezelf sprekend) "Eigen schuld, had ik maar tot tien moeten tellen", en mocht er dan een UN of een OW achterweg komen, so be it. Er zijn belangrijkere dingen in het leven Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:17

Ik zit er ook niet echt mee hoor die OW's... Haha! Haha! Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:20

Slimmerik, ik had liever gezien dat hier had gestaan: Ik zit er ook echt niet mee hoor met die ene OW ipv die OW's. (maar misschien bedoelde je dat ook?)
Als je er meerdere krijgt is het toch echt de bedoeling dat je gaat nadenken over de manier waarop je je op Bokt uit en gedraagt....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:39

Begrijp ik Djilan, maar er is geen OW bij waar ik spijt van heb en waarvan ik vind dat ik hem verdiend heb. Het waren allemaal reacties op acties en dat sommigen dan direct naar de mods rennen om hun gelijk te halen so be it.....Afbeelding

Jullie zijn ook maar mensen en die kunnen fouten maken toch??? Haha! Knipoog