Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Misschien moet je de hele indeling wel op gebruik doen als hoofdkeuze. En daar dan wel ook de ITP en Evenementen onder.
Dus hoofdfora DR, SPR, SAM (samengesteld/eventing), TEN (endurance/trec), WN, AR, REST (drafsport, voltige, aangepast, lange lijnen, boogschieten you name it etc). Inclusief fokkerij en ITP.
Plus daarnaast VSW, PW en IM.
Ibbel schreef:Ik vind koudbloed en barok samen ook wel weer vreemd. Ik ken de Friezen voor de kar natuurlijk ook, maar de meeste mensen met barok paarden die ik persoonlijk ken, sporten daar juist mee (dressuur). Ergens snap ik ze willen lostrekken van de typische warmbloed sportpaarden wel, maar ze bij koudbloed indelen vind ik ook weer niet passen. Daarbij versterk je dan ook weer het idee dat barok rassen als Friezen koudbloeden zouden zijn.En ponies dan nog apart misschien... Warmbloed/koudbloed+barok/ponies.
Little_Gift schreef:Deel het dan op in sportpaarden, recreatiepaarden, wedstrijdpaarden en menpaarden... Ongeacht het ras of type... Hoef je daar al geen rekening meer mee te houden.
fohadie schreef:Little_Gift schreef:Deel het dan op in sportpaarden, recreatiepaarden, wedstrijdpaarden en menpaarden... Ongeacht het ras of type... Hoef je daar al geen rekening meer mee te houden.
En waar mogen dan de westernpaarden? En wat als je recreatief rijdt maar ook wedstrijden? Dan moet je gokken op de juiste catagorie?
Dat van Duo penotti vind ik ook nog steeds een goede.
DuoPenotti schreef:Ik heb eens gekeken met de waybackmachine hoe bokt er vroeger uitzag toen het minder groot was en welke onderwerpen we toen hadden.
En ik denk dat je dan ziet welke we nu missen. Daar waar de bokkers nu van zeggen dat hoort apart.
Rassenpraat, western, uit het zadel, even als voorbeelden.
Ik denk als je ongeveer terug gaat naar 2004 dat vele er wel mee overweg kunnen.
[ [url=m/SIrD7U.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ooNNGn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Little_Gift schreef:Deel het dan op in sportpaarden, recreatiepaarden, wedstrijdpaarden en menpaarden... Ongeacht het ras of type... Hoef je daar al geen rekening meer mee te houden.
Muurp schreef:Heb even gewacht met reageren want ik dacht dat ik misschien de enige was die vanuit Bart zijn post had geïnterpreteerd dat wij als gebruikers alleen maar moord en brand schreeuwden zonder onderbouwing. Maar ben gelukkig niet de enige...
Er is meermaals beschreven waar men tegenaan loopt en daarbij zijn ook meerdere mogelijke oplossingen bedacht. Ook is er door meerdere mensen aangegeven dat,als je wilt achterhalen waar het probleem zit en hoe groot het probleem is, dat je met een enquête of poll zou kunnen inzetten om bezig te gaan met de juiste dingen in plaats van blind alles maar aan te pakken.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat ik zelf ff niet duidelijk was. Het ging me er meer om dat ik persoonlijk Friezen en andere barok paarden tegenkom op plekken waar ik verder warmbloeden tegen kom, niet zo zeer om dat ze sport lopen. Ik zou ze dus juist niet snel zoeken in een koudbloed categorie en niet vinden tenzij ik het toevallig weet, maar zou ik zoeken in een warmbloed categorie. Daarom vind ik het, voor mij gevoelsmatig, een rare combi.Veel koudbloedwedstrijden zijn ook opengesteld voor fries.
Niet voor elk ander ras.
Nee is misschien geen koudbloed, maar wat is er erg aan in een groep te passen waar ze al vaker ingedeeld worden?
Als het daarmee vindbaar is.
Wat iemand er meer doet maakt niet uit.
Genoeg warmbloeden die ook voor de wagen lopen of alleen maar in het bos
MyWishMax schreef:In memoriam vind ik nog steeds een aparte categorie. Die past gewoon niet in een ander subforum naar mijn mening.