Urbanus schreef:Maar forummen is misschien ook niet meer van deze tijd. Ik weet dat hier ook Fok! mods zitten, vraag me af hoe het daar is?
Ik denk dat dit toch wel de kern is, hoor. Ik ben ook een enthousiaste meelezer op Fok. Daar is iedereen helemaal ongenuanceerd en vervelend, dat was ook zo tijdens de hoogtij-dagen. Dus ik denk dat dat hetgeen is wat mensen afschrikt.
Maar ik denk dat sociale media gewoon de plek hebben ingenomen van wat vroeger fora waren.
Ik vind harde discussies heerlijk. Studeer in de richting van communicatie / Nederlands en met een speciale interesse in dialectica (simpel gezegd de retoriek van het discussiëren

Ik kom op sociale media nooit zo aan mijn trekken wat dat betreft. Maar als jij gewoon een leuke foto van je paardje, je make-up on fleek, je schilderij of wat dan ook wil plaatsen en graag je dopamine spotje wil halen uit het feit dat mensen het leuk vinden... Dan heb je veel meer aan sociale media. Zo was UK vroeger mijn favo fora, terwijl ik voor schilderijen en dat soort werk wel weer veel leuker vindt om te delen en te zoeken op sociale media.
Wat dat betreft is de tijdsgeest denk ik gewoon veranderd, en is juist een forum iets voor discussie-junkies (en dan trek je naast discussieliefhebbers, denk ik toch ook met name dus voor mensen met een stellige mening). Zelf denk ik dat het eerder een gevolg is, dat het allemaal wat feller is en onsympathieker lijkt.... Dan een oorzaak

Ben zelf een paar jaar weg geweest, en heel eerlijk. Ik vind het zelf juist wel leuk dat het wat rustiger is en je users ook echt een beetje leert kennen, ipv dat individuelen wegvallen in een enorme massa aan gebruikers. Maargoed, er is wel wat minder "te doen" natuurlijk.