poes schreef:Suzanne F. schreef:
Nou dat is wel een beetje erg overdreven hè? Het is een smiley met een hoedje op. Ja hij is bruin, so what? Er bestaan bruine mensen hè? Anders maken we ook gewoon een gele smiley met een hoedje en die zetten we ernaast.
Mijn leven is niet compleet als ik niet een beetje advocaat van de duivel mag zijn
Maar eigenlijk meen ik het. Ik sta hier echt niet achter.
Ik heb ooit in een restaurant aangegeven dat hun beeldje van Congolees bedelend slaafje (nogal bekend in België) echt niet meer kon. En als het er de volgende keer nog stond, zou ik stante pede vertrekken. Ik meende dat toen en ik meen het nu. Bokt kan zicht niet wegsteken achter de stelling dat ze de keuze geven (‘racistisch? Of niet racistisch? Allen welkom!’). Ze nemen hier duidelijk een standpunt in.
Ik had je de deur gewezen en nagezwaaid, een restaurant maakt dat niet zoveel uit hoor of jij daar wel of niet komt. Trouwens wie ben jij om daar anderen in de les te lezen. Kunnen de mensen die dit aan gaat niet dat beter doen? Die hebben toch geen witte mensen nodig om het woord te doen, kunnen ze prima zelf toch?
Ik zie vaak blanke mensen met de bezwaren in het openbaar, vaker dan ik gekleurde mensen met die bezwaren zie?
En eh als de nederlandse bokt je niet bevalt, dan ga je toch? Zet je een Belgische variant op.