Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:52

Groene berichten worden natuurlijk al wel gebruikt in topics die uit de hand lopen, alleen niet om te melden dat wij iemand aanspreken of dat wij bezig zijn op dat moment.

Je hebt denk ik twee soorten, zoals ik het kan omschrijven.

1. De 'stop er nu mee en klaar' opmerking. Die komt wel tussendoor, verzoek om een discussie etc te stoppen en ontopic verder te gaan.

2. De 'achteraf opgeruimd staat netjes' opmerking. Die komt nadat alles is opgeruimd, men is aangesproken en wij verwachten dat iedereen weer netjes op de bal speelt i.p.v. op de man.

Het is niet zo dat wij helemaal niet zichtbaar werken :j

Helaas komt het vaak voor dat men het toch niet kan laten om toch nog door te gaan ondanks onze verzoeken. Er valt aan beide kanten dan nog wel wat te verbeteren soms :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:03

Het is ook makkelijk om mensen via pb helemaal de grond in te trappen want hee er wordt toch niks mee gedaan, en dat weten die personen heel goed aangezien ik al van 4 verschillende mensen vuile en gemene pbs heb gezien van 1 persoon :+ Mag toch hopen dat na al die jaren er nu serieus iets aan gedaan wordt en dat is ‘t laatste wat ik erover zeg want alle berichten erover wordt verder toch niet meer op gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:07

Door ons niet meer op gereageerd? Ik doe echt mijn best, maar je blijft ergens in hangen waar ik helaas geen antwoord op kan geven!
We zijn er serieus, echt waar, over aan het praten op dit moment :j Het gaat alleen niet zo snel als dat jij je conclusies kan trekken.

Wat ik dus goed begrijp uit je bericht is dat 4 verschillende Bokkers van 1 Bokker allemaal nare pb's hebben gehad?

Nogmaals, wordt vervolgd :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:10

Ach, ik zag hier ook een bezorgde bokker reageren die mij een gebroken nek en alleen doodgaan zonder hulp toegewenst heeft per pb toen ik enkel aangaf dat het leven geen wedstrijd is in wie het meeste heeft meegemaakt :+

Haha oud zeer komt boven.
Nee zonder gekheid, maar dat is toch van de zotte. En ik ben geen 15 meer, dus no problem. Maar fatsoen is sommigen echt niet gegund.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:16

[***] schreef:
Door ons niet meer op gereageerd? Ik doe echt mijn best, maar je blijft ergens in hangen waar ik helaas geen antwoord op kan geven!
We zijn er serieus, echt waar, over aan het praten op dit moment :j Het gaat alleen niet zo snel als dat jij je conclusies kan trekken.

Wat ik dus goed begrijp uit je bericht is dat 4 verschillende Bokkers van 1 Bokker allemaal nare pb's hebben gehad?

Nogmaals, wordt vervolgd :j

Jup, en dan niet 1 maal. En misschien hebben Sunnda en ik het ook wel over dezelfde persoon ;)

Daarom vind ik het ook prima om er over op te houden, als jullie zeggen dat jullie er mee bezig zijn is dat heel fijn, succes met een goede oplossing vinden voor alle partijen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:24

bigone schreef:
Ik heb het nu een paar keer gelezen en kan er echt niet bij dat mensen andere mensen dreig pb’s sturen. Heel apart maar dat zal dan wel aan mij liggen .

Het is ziek. Maar het gebeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:45

rien10 schreef:
bigone schreef:
Ik heb het nu een paar keer gelezen en kan er echt niet bij dat mensen andere mensen dreig pb’s sturen. Heel apart maar dat zal dan wel aan mij liggen .

Het is ziek. Maar het gebeurt.

Dat blijkt maar bokt en elk ander forum is een afspiegeling van de maatschappij en daar lopen ook geweldige rotzakken rond , is niet te voorkomen alleen wanneer je op de media zo’n figuur compleet kunt blokkeren .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:50

Hier nog openlijk in een topic aangevallen geweest. Persoon er ook openlijk op aangesproken en het antwoord was a la: Ik heb een slechte dag dus ik zoek een boksbal en dat ben jij. Lekker pech. Ging echt heel naar en uiteindelijk ook nog via pb verder. Getemd maar buiten de: Bedankt, wij kijken er naar. Nooit meer iets over gehoord. Dus ik ben wel voor de open communicatie zoals zeggen dat je bv stappen aan het ondernemen bent

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:05

Ibbel schreef:
Er zitten vast allerlei haken en ogen aan vast, maar er zitten dus wel wat loopholes ingebouwd in alle privacywetten, omdat je anders criminelen natuurlijk ook niet kunt afluisteren, etc. Als de verdenking maar groot genoeg is (pesten tot suicide aan toe gebeurt gewoon - met name bij schoolkinderen, via whatsapp bv, lees de kranten er maar op na) kan je denk ik als forum best (binnen de regels) ingrijpen.

Zoals Miranda aangeeft, we denken hier hard over na. Bovenstaande reactie snap ik wel, maar is niet helemaal hoe het werkt. Afluisteren bij ciriminelen mag alleen in het kader van lopend politieonderzoek na toestemming van een rechter-commissaris. Inkijken van pb's doen we nu niet, staat ook in de gebruiksvoorwaarden, en daarmee kunnen we er ook niet zomaar in.

Je kan de gebruiksvoorwaarden wel veranderen zodat je de pb's vanaf nu in kan kijken (ga ik er even van uit dat dat technisch mogelijk is), maar dan gaat de correspondentie des te sneller naar andere kanalen.

We hebben als beleid dat cyberpesten niet op Bokt hoort, en dat we hier een veilige omgeving willen bieden. Maar als we te strak op elke onaardige tekst gaan modden, dan krijgen we ook al snel de reactie dat we ons daar niet te kinderachtig in op moeten stellen. Hoe stellen we daar modbare regels in op?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie gedachten daar over zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:19

Dat is een heel lastige vraag, omdat iedereen dat anders ervaart natuurlijk.
De een kan zich iets heel erg aantrekken en blijft er op door reageren, de ander klikt op het rode kruisje en zet een kop thee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:26

Op onaardige dingen modden is niet gauw kinderachtig denk ik. Het verschil tussen een aanval en een wat verhitte discussie is best wel te zien.
Sommige mensen drukken zich soms wat knullig uit (ikzelf bijvoorbeeld), maar ik vind het zelf ook niet erg als iemand dan zegt van joh, dat is niet handig.

Het “op de bal, niet op de man” vind ik een handige uitspraak om te zien wat wel kan en wat niet. Al zijn er meesters die dat simpel gebruiken voor steken onder water.

En ik weet dat de meningen hierover ook verschillen, maar ik vind een luchtig geintje hier en daar om de lucht wat te klaren ook best wenselijk. Zonder dan aan de “giechelbrigade” toegekend te worden. Al zou ik me daar gráág aanmelden ;)

Maar iedereen blij maken is onbegonnen werk. Wat de een aanstootgevend vind, vindt de ander hilarisch en wat de een verrot pestgedrag vindt, schuift de ander makkelijk van zich af en heeft geen behoefte aan dat iemand voor hem of haar opkomt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 00:40

Daarnaast moet je je misschien ook afvragen, hoeveel van de ruim 300.000 gebruikers zijn daadwerkelijk ontevreden over de manier op Bokt zoals dat nu gaat met betreffende onderwerpen (hoeveel zijn er überhaupt actief :? ) want vaak in dit soort topics zie je dezelfde mensen die actief zijn op Bokt en dit subforum, maar laat dat misschien om 200 mensen zijn. Pfoeh, ik weet niet of je daar hele regels voor kunt veranderen. :D

(Ik noem maar wat van cijfers)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 01:39

Ik vind dit nog altijd een lastige maar bijzonder interessante discussie.

Wie neemt waar aanstoot aan? Daar is geen vaste leidraad in.
Het mooie is ook het moeilijke eraan.

Door de jaren heen is Bokt meer, veel meer geworden dan alleen een informatief paardenforum. We zijn een community, en voor mij persoonlijk voelt dat ook zo.

Net zoals in het echt, zijn er mensen die een lage aanstoot-grens hebben. Er zijn altijd dingen waar de een gemakkelijker over gruwelt dan de ander, en net als in het echt zegt de één 'ieuw, dat kan toch echt niet hier?!' en de ander 'ach, stel je niet aan joh'

Dat is een groot gebied dat enkel bestaat uit heel veel grijs.

Daarbij komt ook dat geschreven tekst anders over kan komen dan de bedoeling was. Als iemand een sarcastisch geintje maakt, is dat voor de ene helft echt duidelijk een grapje, voor de andere helft een persoonlijke aanval.

De meeste gevallen, zeker de situaties waar mensen vallen over het modden, zijn situaties waarover achter de schermen vaak veel overleg gepleegd wordt- want het is juist zo grijs en zulke situaties worden apart besproken.

Er wordt geprobeerd om een zo goed mogelijke overweging te maken tussen verschillende kanten, om het voor zoveel mogelijk mensen zo prettig mogelijk te houden.

Daarnaast blijft het ook wel zo dat Bokt een paardenforum is, met toevoegingen voor de 'niet paardgerelateerde' dingen in het leven. Die moeten echter- mijns inziens, niet de overhand gaan nemen. Daarvoor zijn heel veel andere fora ;)

Daarmee stoot je helaas vaak een aantal mensen tegen het hoofd, want niet iedereen zal altijd blij zijn met elke mod actie.

Wat het dreigen in pb's betreft- dat moet echt niet kunnen. Schandalig zeg!

Maar, pb=privé bericht, en omdat dit een bewust gekozen privé communicatie is en geen publieke, openbare reactie, zitten daar gelukkig en helaas beschermende maatregelen aan vast.

Gelukkig, want je moet vind ik niet willen dat je privéberichten openlijk gelezen kunnen worden door anderen.

Helaas, want mensen weten heel goed dat bepaalde dingen écht niet door de beugel kunnen. Anders hadden ze het ook in een topic kunnen zetten ;) dus gaan de 'dappere toetsenbord ridders' veilig van achter hun scherm iemand anders de grond in boren.

Maar, dat is niet zo gemakkelijk opgelost. Ik weet dat daar in mijn mod-tijd al over gesproken werd. Hoe kunnen we de mensen die dit overkomt, beschermen?

Geloof me, daar wordt hard aan gewerkt, maar daar zitten heel veel haken en ogen aan. Zowel aan de IT kant als de juridische kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:21

Modden op pb's kan wel als de wil er is en de voorwaarden worden aangepast. Op Tweakers gebeurt dit ook, dit heb ik trouwens een hele tijd geleden al eens aan een mod gestuurd. Daar staat dit over hun Direct Messages
Tweakers schreef:
Berichten worden, net als de gewone forumdiscussies, ongecodeerd op onze servers opgeslagen. Bij misbruik van het DM-systeem of vermoeden van ongewenste activiteiten (bijvoorbeeld: spam, bedreiging, oplichting, enz). kan een selecte groep beheerders van Tweakers.net de betreffende DM boxen inzien.

Als je het niet op prijs stelt dat andere bezoekers je via de website een berichtje kunnen sturen of om andere redenen geen gebruik wil maken van Direct Messages, kun je dit uitzetten in je voorkeuren op het forum, onder het kopje privacy.

Als je daar niet mee kunt leven, kun je het gewoon uitzetten. Dat mensen dan kanalen als Whatsapp gebruiken, daar doe je niets aan, maar dat kan dan alleen om over mensen te praten niet om ze uit te schelden of te bedreigen.

Ik zou dit systeem graag zien op Bokt. Als je niet wilt dat er iemand mee kan lezen gebruik je het gewoon niet.
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:52

Ik heb al mijn PB ‘d gedelete. Voor mij helpt dat om er van af te zijn.
En als ik nog een keer een een PB van dat lage kaliber krijg, zet ik het misschien wel openbaar. Daarmee moet ik van Bokt weg of krijg ik een of andere sanctie. Maar dat is dan maar zo. Sommige PB’s kunnen echt niet en de schrijver komt er mee weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:26

Het groepjes vormen is sowieso een raar iets. En dat zie je ook bij populaire bokkers. In het verleden mee gemaakt dat ik ergens anders over dacht dan een populaire bokkers, en ik had gelijk de hele fanclub in mn nek zitten...
Ik slaap er geen nacht minder om, maar vind het een raar fenomeen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:57

LM, Dat heb ik dus ook gemerkt. Maar dan denk ik als jullie de hele fanclub op moeten trommelen zegt dat meer over jullie en het standpunt. Zoveel onzekerheid straalt dat uit.
Maar inderdaad wel raar, zo maar op een forum waar geen belangen zijn over welk standpunt het meest behartigd word.
Nare pb's heb ik dan gelukkig nog geen enkele gehad.

Verder schrik ik hier in wat er per pb de ronde doet blijkbaar.
En dat sommige personen dat dus heel vaak blijken te doen en dat daar dus niets aan gedaan kan worden.

Eerder zijn hier namen genoemd, geloof nu dat ik ze wel wil weten, kan ik daar eventuele toekomstige pbs meteen weggooien.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:06

Dat lijkt mij niet de bedoeling en moeten we ook niet doen.

Het is afschuwelijk dat men het blijkbaar nodig vind om op een hele nare manier over anderen te moeten roddelen. Hoewel roddelen in het dagelijks leven net zo goed gebeurd is het toch onaanvaardbaar wanneer het niet meer blijft bij enkel elkaar bij praten over een gebeurde situatie maar er een hele nare bedoelingen bij komen. Niet leuk over wie het gaat maar ook niet fatsoenlijk van de mensen die het doen. Je moet jezelf afvragen of dit de manier is en of je daarmee wil doorgaan. Kijk jezelf eens aan in de spiegel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:12

Ods schreef:
Niet leuk over wie het gaat maar ook niet fatsoenlijk van de mensen die het doen. Je moet jezelf afvragen of dit de manier is en of je daarmee wil doorgaan. Kijk jezelf eens aan in de spiegel.

???????

Ga jij hier mensen nu oproepen eens na te denken of we zelf geen lelijke PBs sturen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:14

Ibbel misschien een idee om eerst op een wat minder heftige manier te vragen wat iemand bedoeld.

Zoals ik het lees doelt Ods op de mensen die dat soort pbs versturen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:17

Ja hallo, maar die oproep slaat hier toch nergens op.
Of weet het team tóch wel wie PBs verstuurt? :+

Maar goed, I'm out of here

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:19

Ibbel het is een vrij algemene opmerking die voor diegenen die het wél doen een boodschap is om te stoppen.
Wie het niet doet, hoeft zich niet aangesproken te voelen.
Ik denk dat je hem even helemaal verkeerd opvat nu.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:23

Ods schreef:
Zou daarna graag nog wat anders met jullie willen delen maar daar kom ik later op terug :)

Dat duurde langer dan verwacht, kreeg onverwacht een gezellige logee.

Er komen mooie ideeën van jullie voorbij in dit topic, nav een van deze ideeën willen we graag het volgende met jullie delen;
[FZ] [PILOT] Op MWS nav ideeën van gebruikers

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:26

Ik zie niets verkeerds aan dat berichtje.

Daarnaast denk ik wel dat de mods weten wie die berichten verstuurd,maar er niets aan (kunnen) doen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat eerder genoemde screenshots niet naar de mods zijn gestuurd.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:54

Inderdaad, Ibbel mijn bericht slaat op de mensen welke er aan mee doen, jammer dat je hem zo negatief hebt opvat. Maar de manier waarop je reageert voelt niet echt tof, op deze manier communiceren draagt ook niet bij aan een fijne sfeer.