Ibbel schreef:Er zitten vast allerlei haken en ogen aan vast, maar er zitten dus wel wat loopholes ingebouwd in alle privacywetten, omdat je anders criminelen natuurlijk ook niet kunt afluisteren, etc. Als de verdenking maar groot genoeg is (pesten tot suicide aan toe gebeurt gewoon - met name bij schoolkinderen, via whatsapp bv, lees de kranten er maar op na) kan je denk ik als forum best (binnen de regels) ingrijpen.
Zoals Miranda aangeeft, we denken hier hard over na. Bovenstaande reactie snap ik wel, maar is niet helemaal hoe het werkt. Afluisteren bij ciriminelen mag alleen in het kader van lopend politieonderzoek na toestemming van een rechter-commissaris. Inkijken van pb's doen we nu niet, staat ook in de gebruiksvoorwaarden, en daarmee kunnen we er ook niet zomaar in.
Je kan de gebruiksvoorwaarden wel veranderen zodat je de pb's vanaf nu in kan kijken (ga ik er even van uit dat dat technisch mogelijk is), maar dan gaat de correspondentie des te sneller naar andere kanalen.
We hebben als beleid dat cyberpesten niet op Bokt hoort, en dat we hier een veilige omgeving willen bieden. Maar als we te strak op elke onaardige tekst gaan modden, dan krijgen we ook al snel de reactie dat we ons daar niet te kinderachtig in op moeten stellen. Hoe stellen we daar modbare regels in op?
Ik ben wel benieuwd hoe jullie gedachten daar over zijn.