Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten (of delen van berichten) verwijderd. Het bespreken van topics en/of gebruikers is niet toegestaan op Bokt, en heeft daarbij ook geen meerwaarde in deze discussie.
Ik zou jullie willen vragen om on-topic te blijven, mocht dit niet gebeuren dan ben ik helaas genoodzaakt om dit topic te sluiten.

Jullie mogen kritisch zijn, maar hou het wel constructief. Met alleen maar aangeven wat er niet klopt kunnen wij als team weinig, wij zullen de feedback die we krijgen meenemen om de volgende keer misverstanden voorkomen.

Ayasha
Blogger

Re: Sneller intreden bij bekendere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:08

dat wijzigen van posts vind ik sowieso niet kunnen, verwijder het dan gewoon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:09

Kunnen jullie dan eindelijk eens reageren op de vraag waarom dat andere genoemde topic wel open blijft? Daar wordt gewoon overheen gepraat en laat dat nou net de reden van dit topic zijn.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:12

Of een reactie op de post van JP...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:13

Muurp schreef:
Ik heb een aantal offtopic berichten (of delen van berichten) verwijderd. Het bespreken van topics en/of gebruikers is niet toegestaan op Bokt, en heeft daarbij ook geen meerwaarde in deze discussie.
Ik zou jullie willen vragen om on-topic te blijven, mocht dit niet gebeuren dan ben ik helaas genoodzaakt om dit topic te sluiten.

Jullie mogen kritisch zijn, maar hou het wel constructief. Met alleen maar aangeven wat er niet klopt kunnen wij als team weinig, wij zullen de feedback die we krijgen meenemen om de volgende keer misverstanden voorkomen.
Waarom kunnen jullie daar weinig mee? Volgens mij zijn er best wel wat oplossingen te bedenken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:14

Nee, daar moet eerst vakkundig over overlegd worden tot het een beetje weggeëbd is.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:15

Gefeliciteerd Aillil!!

Nou wat verbeterd kan worden, is dus transparanter zijn over het aanpassen of verwijderen van posts. Net zoals hierboven ook netjes wordt gedaan. Als dat consequent gedaan wordt, zou het een hoop onduidelijkheid en speculaties schelen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:18

Dank je wel :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:19

Ik moet zeggen dat als mijn posten verwijderd worden of aangepast worden ik keurig een pb ontvang met de reden waarom. Meestal kan ik er me wel in vinden. Maar als ik poster was geweest van die naar fb verwijzing dan zou ik geprotesteerd hebben.

Tja en helaas zien andere posters er niets van....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:40

Ik krijg ook altijd netjes een bericht als een post verwijderd is. Ik lees het en dan klinkt er een diepe zucht. En ga ik weer verder met FOK!en.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:43

_San87_ schreef:
Ik krijg ook altijd netjes een bericht als een post verwijderd is. Ik lees het en dan klinkt er een diepe zucht. En ga ik weer verder met FOK!en.

Betrapt. }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:46

Kahawa schreef:
_San87_ schreef:

Betrapt. }>

Op wat :7?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:48

Jennifuur schreef:
Gefeliciteerd Aillil!!

Nou wat verbeterd kan worden, is dus transparanter zijn over het aanpassen of verwijderen van posts. Net zoals hierboven ook netjes wordt gedaan. Als dat consequent gedaan wordt, zou het een hoop onduidelijkheid en speculaties schelen.

En over het sluiten van topics want dat strookt nog steeds niet met andere topics in hetzelfde forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:21

Ayasha schreef:
dat wijzigen van posts vind ik sowieso niet kunnen, verwijder het dan gewoon.

Wijzigen heeft onze voorkeur, we willen namelijk zo weinig mogelijk zomaar verwijderen. Wanneer iemand namelijk een hele goede constructieve post plaatst, maar op een quote reageert die niet aan de regels voldoet, zou het zonde zijn om de gehele post te verwijderen, in dat soort gevallen passen wij liever de post aan. Dit wordt overigens aangegeven met een reden van wijziging in de post van de desbetreffende gebruiker, het kan zo zijn dat dit er soms doorheen schiet, daar zullen wij als team beter op moeten letten. :)

Ailill schreef:
Muurp schreef:

Waarom kunnen jullie daar weinig mee? Volgens mij zijn er best wel wat oplossingen te bedenken.

Wij hebben liever dat we gezamenlijk kijken naar oplossing i.p.v. alleen maar aangeven wat niet klopt. Jullie als gebruikers zijn immers degene die het huidige beleid bekritiseren. Als wij als team enkel te horen krijgen wat niet goed gaat is het wel degelijk lastig om te zoeken naar de juiste oplossing. Door jullie feedback kunnen we ook jullie ideeën meenemen en eventueel om opheldering vragen op het moment dat ons dingen niet duidelijk zijn. Zo ontstaat er meer ruimte voor overleg tussen het team en de gebruikers.

Jennifuur schreef:
Gefeliciteerd Aillil!!

Bedankt voor je feedback ,dit is inderdaad een punt wat in dit topic naar voren is gekomen. We zullen hier als team dan ook kritisch naar gaan kijken.

slimmerik schreef:
Ik moet zeggen dat als mijn posten verwijderd worden of aangepast worden ik keurig een pb ontvang met de reden waarom. Meestal kan ik er me wel in vinden. Maar als ik poster was geweest van die naar fb verwijzing dan zou ik geprotesteerd hebben.

Tja en helaas zien andere posters er niets van....

Zoals we hierboven aangeven zullen we gaan kijken naar het beleid van het verwijderen/aanpassen van berichten. Zo kunnen we ook meenemen of het misschien niet verstandiger is om meer gebruik te maken van een moderatoropmerking.
Wel hebben wij een regel als het gaat om het niet bespreken van sancties van andere gebruikers, dus hierin zouden we moeten gaan afwegen wanneer we wel/niet kiezen voor het gebruik van een moderatoropmerking in een topic, en of dat de laatste regel dan niet gaat tegenspreken.

Edit:
Over het specifieke topic, waarom die wel op slot is of niet op slot is komt nog een uitgebreid antwoord. Ikzelf kan daar geen antwoord op geven, want ik ben niet op de hoogte daarvan.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:55

Ik snap dat bij zogenoemde "BB-ers" de topics vaak sneller lopen en daarom wellicht meer in de gaten worden gehouden.
Er wordt dan ook sneller ingegrepen (al dan niet terecht), kritische posts (met zeker geen rare inhoud) verwijderd?!
Daartegenover is er een topic van een random bokker waarbij stevig tekeer wordt gegaan.
Hier volgt geen ingrijpen.
Misschien worden dergelijke topics "vergeten" omdat de aandacht van modjes meer ligt bij de snellopende topics?
Zou graag één lijn hierin willen zien.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:52

Ennnnnn hij is definitief dicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:55

Jennifuur schreef:

:D maar vermoedelijk om de reden dat iedereen maar door blijft zeuren over dat zadel?Ook na enkele waarschuwingen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:56

Terecht dicht imo. Had sowieso weinig zin hem open te laten. Hoop dat TS en vriendin hulp en begeleiding krijgen bij het uitlokken van te verwachtte commentaar topics. Met het tig openen van topics die bij dierenliefhebbers de tenen krommen, en er geen notie van te willen nemen is begeleiding wel gewenst lijkt me.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:56

geerke schreef:
Jennifuur schreef:

:D maar vermoedelijk om de reden dat iedereen maar door blijft zeuren over dat zadel?Ook na enkele waarschuwingen?

En omdat mensen herhaaldelijk (persoonlijk) commentaar blijven geven op elkaars reacties in plaats een mod daarop te attenderen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:02

Kahawa schreef:
En omdat mensen herhaaldelijk (persoonlijk) commentaar blijven geven op elkaars reacties in plaats een mod daarop te attenderen.

Ja sorry, schuldig.
Maar ik ben allergisch voor "woorden/gedachten in de mond leggen".

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:28

Ik had getemd haha maar vrees dat ie ook daardoor dicht ging. Ach de laatste reacties werden wel steeds meer op de man ipv het topic dus nu vind ik het niet raar dat er een slotje is gekomen. Ben wel erg benieuwd hoe deze topics nu in het vervolg gaan verlopen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:43

slimmerik schreef:
Terecht dicht imo. Had sowieso weinig zin hem open te laten. Hoop dat TS en vriendin hulp en begeleiding krijgen bij het uitlokken van te verwachtte commentaar topics. Met het tig openen van topics die bij dierenliefhebbers de tenen krommen, en er geen notie van te willen nemen is begeleiding wel gewenst lijkt me.

Dan mogen er ook heel wat bokkers hulp en begeleiding krijgen bij het leren accepteren dat advies niet meer is dan advies. Je kan niet eisen dat anderen naar je luisteren en dat lijken veel bokkers toch erg moeilijk te vinden.
Echt, ik kom dit onderwerp in tig topics tegen die totaaaaaal ergens anders over gaan. Bizar gewoon. Het sommigen wel heel erg hoog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:50

:o? Ik heb het in nog geen enkel ander topic voorbij zien komen (behalve in dit topic dan :P )
Maar het is nou eenmaal wel zo dat *naam verwijderd* heel veel topics opent en dus wellicht erg graag in de belangstelling staat. Niets mis mee, maar dan moet je daar ook mee om kunnen gaan. Ik denk dat vooral de manier waarop ze met positief opbouwend commentaar omgaat zoveel ergernis bij anderen opwekt.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 03-09-15 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen uit post verwijderd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:55

Ik denk gewoon dat een hoop bokkers al langer bedenkingen hadden maar het niet zeiden omdat ze dan direct afgekapt werden door de oeh en a's. Wellicht dat het daarom nu vrij extreem ging.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:16

Cayenne schreef:
:o? Ik heb het in nog geen enkel ander topic voorbij zien komen (behalve in dit topic dan :P )
Maar het is nou eenmaal wel zo dat KBK heel veel topics opent en dus wellicht erg graag in de belangstelling staat. Niets mis mee, maar dan moet je daar ook mee om kunnen gaan. Ik denk dat vooral de manier waarop ze met positief opbouwend commentaar omgaat zoveel ergernis bij anderen opwekt.

O.a. In het confessions topic. En dan niet 1 bericht, maar 2 paginas gezeur erover. Ik heb het nog op meer plekken gezien maar kan die niet zo noemen en ben te lui ze weer op te zoeken.

Het zal mij aan mn achterste oxideren hoeveel topics iemand opent. Ik zie ook wel waarom mensen zich gaan ergeren, maar ergenis geeft geen recht op doorzeuren. Je kiest er zelf voor om die topics te bekijken, als je je zo ergert, doe dat dan gewoon niet. Kijk de andere kant op en laat het gewoon.
En ze gaat er toch mee om? Op haar eigen manier? Ik vind het negeren van al dat gezeur een hele goede manier eigenlijk. Dat het bokkers niet aanstaat dat ze dat zo doet, tja, wederom het probleem van die bokkers. Je kan niet eisen dat ze het anders doet.