[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:22

Oke het was fout (heel fout) om n logo zonder toestemming weg te stiften maar kom op de grote staat er nog het is juist een eer om er te staan lijkt mij dus ja in sommige opzichten is t zeker muggenziffterij, :roll: Wel begrijp ik de boosheid en/of verbazing over t wegstiften van :)

Over wettelijk gesproken.. Op zich goed dat er naar gekeken word, als er dan en dat is geheel offtopic maar wel in de wet vastgelegd (privacywet) naar de mogelijkheid om iem zn profiel en berichten te kunnen verwijderen word gekeken maak je veel meer mensen blij en ook dat hoort volgens de wet te kunnen +:)+

IMO word er nu van een vervelende fout een hele kudde olifanten gemaakt dat is niet nodig Ja Foutje van degene die t weghaalde en dat ook nog s niet vroeg domme fout die misschien zelfs niet gemaakt had mogen worden maar om daar nou n heel drama van te maken? kom op zeg zodra je dr op klikt kom je toch bij foto met logo? , Denk je nou echt dat er veel mensen met een vergrootglas op n iniminifoto gaan turen ... >;) := mensen hebben wel wat beters te doen lijkt me zo :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:27

XiiaaooNaa schreef:
Als je van fotografie echt leeft mag je zeuren, anders gewoon mond houden en meeprofiteren van de gratis reclame.
(al vind ik het nogsteeds gezeur, zo iets kleins, niemand behalve de fotograaf let erop..)

En wie ben jij dan wel niet om anderen de mond te snoeren....
Bah wat een egoïsme hier in dit topic. De fotografen mogen niet zeuren maar jullie wel dat uitgelicht er heel even niet is ?????
Ik fotografeer ook en kan me best inkomen in beide groepen, daarom maak ik er ook geen punt van dat het er even niet is. Ze zijn er mee bezig dus komt vanzelf goed.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:29

Wat jammer! -O- Was altijd het eerste waar ik naar keek als ik op bokt kwam. Zo is de pagina ook gelijk zo leeg..

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:30

Ik fotografeer ook hoor, zelf zou ik hier geen punt van maken, had het zelf ook al gezien toen ik in uitgelicht stond.
Waarom geen punt? Omdat je dan dit krijg, mensen zijn het met je eens en mensen zijn het met je oneens.
Vind het zelf het niet waard, al dit gedoe hierom.

Ik snoer niemand de mond, vind het gewoon puur gezeik.
Nogmaals, hou het dan fijn klein en betrek niet heel bokt erbij.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:31

Simpel toch om in de bokt algemene voorwaarden een regel te plaatsen waarin je als je foto's post akkoord gaat met het feit dat je foto's in uitgelicht kunnen staan en dat een foto aangepast kan worden om in uitgelicht te verschijnen en dit gedurende jawel 24 uur aan een stuk seg !

Dan moeten die muggenzifters maar geen foto's meer laten posten door derden als ze zo graag hun foto voor zichzelf houden en een foto in klein formaat als link gedurende 24 uur een drama is. Jeetje de fotografen die daar zo moeilijk over doen die zal ik ook absoluut niet meer vragen en niet te vergeten dat als je foto's van een fotograaf koopt het jouw bezit is, want je hebt hem gekocht en dan mag je hem ook posten bewerken zo veel als je wil en ben je zelf baas over waar je hem post.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:33

Voor mij als klant die regelmatig ( betaalde ) fotoshoots laat doen zijn topics als deze juist erg fijn. Dan weet ik welke fotograaf/fotografe ik NIET moet boeken. Nog steeds schijnen de zogenaamde eigen ondernemers met hun gemuggezift niet te snappen dat dit ook tegen hun kan werken, dat ze door zulke grappen potentiele klanten wegjagen. Keep up the good work ladies, ik weet zo in ieder geval bij wie ik NIET moet zijn, schifting gebeurt automatisch op deze manier. Goed ondernemerschap noemen ze dat? ?????

Logo's wegpoetsen vind ik dan niet kunnen en dat zou ook niet nodig moeten zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:34

pinkie87 schreef:
Heb hier wel weer het gevoel dat alle fotografen op bokt nu de boosdoeners zijn. Maar mijn boeide het eigelijk weinig vond het een eer en vond het altijd weer super leuk om in uitgelicht te staan.

_/-\o_ kan t niet anders verwoorden dan wat inge zegt
Was toch altijd stiekum wel super trots als er een topic van jezelf bij uitgelicht stond

XiiaaooNaa

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:39

Ja inderdaad, je bent trots als je erin staat, normaal gesproken.
Ik sta er ook dolgraag in, gewoon al omdat het een eer is erin te staan! :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:41

betadine schreef:
Simpel toch om in de bokt algemene voorwaarden een regel te plaatsen waarin je als je foto's post akkoord gaat met het feit dat je foto's in uitgelicht kunnen staan en dat een foto aangepast kan worden om in uitgelicht te verschijnen en dit gedurende jawel 24 uur aan een stuk seg !

Dan moeten die muggenzifters maar geen foto's meer laten posten door derden als ze zo graag hun foto voor zichzelf houden en een foto in klein formaat als link gedurende 24 uur een drama is. Jeetje de fotografen die daar zo moeilijk over doen die zal ik ook absoluut niet meer vragen en niet te vergeten dat als je foto's van een fotograaf koopt het jouw bezit is, want je hebt hem gekocht en dan mag je hem ook posten bewerken zo veel als je wil en ben je zelf baas over waar je hem post.

+1

bedoel je trouwens een foto op digitaal formaat?

als je dit koopt koop je de foto, niet de rechten ervan.
de fotograaf blijf eigenaar van de foto zolang je de rechten niet overkoopt.
(als je de rechten hebt, heb je inderdaad het recht te bewerken etc.)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:43

Waar komt het idee vandaan dat fotografen leuk verdienen aan bokt?
Je inkomsten er mee verdienen is ook al zo een roep van onwetendheid!
Als je je inkomsten er mee KUNT verdienen dan heb je bokt heel niet nodig.
Opdrachten krijg je door te presteren binnen je eigen netwerk en dan nog moet je geen uurloon willen rekenen want dan kom je behoorlijk bedrogen uit.
Als je een habbekrats er voor vraagt mag je al blij zijn dat je uit de kosten komt.
En als er dan geknoeid word aan de uren die jij er in gestopt hebt is het echt niet raar dat je daar boos van word hoor.

Vaak is het enige wat je er voor terug krijgt juist dat logo in beeld.
Dat kleine beetje respect mag er best zijn voor al jouw moeite!!!

Ik fotografeer voor de fun......haal mijn kosten er niet eens uit maar voor mij is het dan ook hobby.
De enige foto`s die je van mij gaat vinden op bokt zijn die in mijn profiel en van de meeting die ik met bokkers had. Dus ik spreek niet als "zaken doende fotograaf van bokt" maar als hobby kiekjes schieter die er geen inkomsten uit hoeft te halen. En dan nog steeds zou ik het weg poetsen van mijn logo echt niet kunnen waarderen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:46

Ik fotografeer ook zoals jij quartel.
Nee logo weghalen liever niet inderdaad...maar nu zeuren mensen weer door en dat is best vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:48

Wat ik dus absoluut niet snap is hoe je je om een onleesbaar logo druk kan maken? :') i mean, als je in uitgelicht staat (wat de meeste een eer vinden! Zo ook ik) kan je het logo niet eens lezen en is het een priegel dingetje door je werk heen.

Verder, er hoeft géén logo op je foto te staan, de rechten en copyright zijn toch wel voor jou.

Wegpoetsen vind ik trouwens iets ansers dan wegsnijden (zodat de foto beter uitkomt)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:50

pinkie87 schreef:
Heb hier wel weer het gevoel dat alle fotografen op bokt nu de boosdoeners zijn. Maar mijn boeide het eigelijk weinig vond het een eer en vond het altijd weer super leuk om in uitgelicht te staan.

Dit inderdaad..
Ik heb uberhaupt nog nooit in Uitgelicht gestaan, nou zou ik dat echt gaaf hebben gevonden als ik er eens in had gestaan met 1 van mijn foto's..
Maargoed, mijn logo staat altijd in een hoekje dus daar is ook makkelijker een thumbnail van te maken zonder een logo weg te hoeven shoppen.

Jammer dat iedereen dan gelijk maar alle fotografen over 1 kam scheert.
Ook jammer dat Uitgelicht nu (tijdelijk hoop ik) weg is..
Hoop dat er snel een oplossing voor komt!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:57

Uiteraard zijn er genoeg die het super leuk vinden om op uitgelicht te komen ( kei leuk zelfs :D ) maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook maar zomaar goed moeten vinden toch. Waarom de reactie dat je niet voor een bepaalde fotograaf wilt door dit ? Ten eerste voegt het niks toe aan het onderwerp en is het nogal kinderachtig. Buiten dat... liever een muggenzifter als fotograaf.... dan is de kans ook aanwezig dat diegene dat doet tijdens het maken van de foto's, oftewel perfecte foto's :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:04

muggenzifter met dit wil niet zeggen muggenzifter in foto's.
iemand met 1 maand een camera die huis-tuin-keuken foto's maakt kan al een volmaakt muggenzifter zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:20

Wie er sneu zijn ? De mensen die het op de man gaan spelen ;)
Heb iig een tem gestuurd. Het is een over en weer van beschuldigingen en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling :n

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:21

XiiaaooNaa schreef:
Ik fotografeer ook zoals jij quartel.
Nee logo weghalen liever niet inderdaad...maar nu zeuren mensen weer door en dat is best vermoeiend.

mja......zeuren over dingen waar ze totaal geen ervaring mee hebben weer.
Is net zo iets als al die artsen die op bokt schijnen te zitten :')
De sfeer word hoe langer hoe leuker en zie het gevolg.
Maar in de hele maatschappij is alles veranderd........respect maakt plaats voor egoïsme, jammer hoor.

Marjoow.....je bent vergeten er bij te zetten dat die foitografen ook GRATIS hebben zitten werken hoor :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:22

Nou geheel gratis. Als het zulke goede fotografen zijn verdienen ze er heus aan :')

Mondy. Het feit dat je niet inhoudelijk op de post omgaat zegt me dan ook wel weer genoeg. Of ben je het stiekem met me eens?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:24

Marjoow schreef:
Nou geheel gratis. Als het zulke goede fotografen zijn verdienen ze er heus aan :')

En hoe weet jij dat dan?
Was je er bij of is het een zinloze uit de lucht gegrepen eigen conclusie?

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:25

Ben gelukkig niet de enige die dat vind, Nederland wordt steeds egoistischer/platter.
Kun je zeggen dat dat niet zo is, maar toch is het zo, kijk maar naar vroeger en nu.

Vroeger zou dit helemaal niet aan de orde komen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:27

quartel schreef:
Marjoow schreef:

En hoe weet jij dat dan?
Was je er bij of is het een zinloze uit de lucht gegrepen eigen conclusie?

Dat beweren ze zelf en dat is uit mijn eigen logica :D

Ik heb namelijk Door Bokt een nabestelling gekregen na een wedstrijd fotograferen. En die stond nog niet eens in uitgelicht....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:28

XiiaaooNaa schreef:
Vroeger zou dit helemaal niet aan de orde komen

Toen hadden ze nog geen internet..... :+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:31

Marjoow schreef:
Het gaat om het hele principe. Die muggenzifters die komen gratis op bokt. Maken hier gratis reclame. Doen alles eigenlijk gratis. Vervolgens toont bokt aan dat hun foto word gewaardeerd en zet het 24 uur in uitgelicht. En dan gaan ze nog moeilijk doen ook? Omdat Bart misschien wel iets verdient aan je foto? Schei toch uit man.

Ons gaat het over een paar dagen geen uitgelicht maar de muggenzifters gaat het over 24 uur wel uitgelicht. Wie is er nu sneu?

Vooruit... inhoudelijk op je post :
Iedereen komt gratis op bokt, dat wil niet zeggen dat je dan niks meer mag benoemen. Kan me de hele nutteloze discussie nog wel herinneren dat uitgelicht niet divers genoeg was enz. Was dat ook zeuren ? Want tja je zit gratis op bokt dus jammer dan als er zes weken alleen friezen op staan ?
Doen alles gratis ? Dat weet je niet, het merendeel zal dat niet gratis doen.
Maar zij zetten niet voor niks een logo op hun foto. Het probleem was ook niet zozeer het verkleinen ed maar het wegshoppen van het logo. Als het hier ineens wel mag, waar is dan de grens dat het niet mag ?
Begrijp me niet verkeerd, mij maakt het niks uit of het wel of niet op uitgelicht komt met of zonder logo.
Dan mag jij ook eens ingaan op mijn vraag : staan jullie boven de fotografen ??? Is het nu werkelijk zo'n probleem dat uitgelicht er even uit is tot de oplossing er is. Wat maakt het dat er hier gedacht wordt dat de anderen de mond gesnoerd kan worden ( dat wil je nl zeggen met opmerkingen als niet zeuren ed) en wie ben jij om anderen sneu te noemen om iets wat zij belangrijk vinden ?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:33

Van de ene kant probeer ik het te begrijpen, wat me nog niet zo goed lukt. Van de andere kant: Ik kijk elke dag naar uitgelicht en in al die jaren ben ik nog nooit bezig geweest met logo/geen logo/welke fotograaf etc. Het is voor mij gewoon een verwijzing naar een leuk topic. Ik vind het jammer...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:34

Marjoow schreef:
Dat beweren ze zelf en dat is uit mijn eigen logica :D

Ik heb namelijk Door Bokt een nabestelling gekregen na een wedstrijd fotograferen. En die stond nog niet eens in uitgelicht....

Misschien is jouw logica dan niet helemaal logisch. :D

Leuk voor je dat je een wedstrijd hebt geschoten en bestellingen krijgt......
Die heb ik namelijk ook en krijg het haast niet aan gewerkt allemaal.
Leuk te weten dat ik bokt daar niet voor nodig heb :D
Daarnaast nog de nodige films die klaar moeten dus ik ben er weg van.
Ik ga mijn zo goed als gratis werk eens netjes afleveren.
Zeuren jullie trouw door?
Dan heb ik vanavond weer fijn wat te lezen :')