Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:40

Peerke_ schreef:
Misschien een knopje inbouwen, met vorige/volgende dat je gewoon lekker kunt doorklikken en alle advertenties bekijken :)

Dat vind ik ook best een goed idee ! :j

Myca

Re: Als jij mocht kiezen: EA of Bokt Markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:46

Sinds BoktMarkt er is heb ik nauwelijks nog iets verkocht. Het is een surrogaat MarktPlaats, maar dan minder goed.

Het leuke van EA vond ik dat je ook de historie kon terug vinden en vragen over de spullen. Zo kwamen ook vergissingen en onjuistheden makkelijk naar boven, nu zijn het losse dingen zonder verhaal.

Ik zou BM graag alleen voor commercielen zien en dan EA weer terug voor particulieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:53

@Myca: ik ben bang dat er juist commerciële verkopers graag vér weg blijven van Bokt Markt.
Ik zie dat nu al overal gebeuren en ook bijv. in het ondernemers topic besproken worden.

Velen zouden zelfs graag geld betalen als EA weer terug zou komen.
Terwijl ze nu totaal gestopt zijn met (gratis) adverteren op BM omdat ze sinds BM helemaal niets meer verkocht hebben.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:51

Dat komt omdat je nu gerichter kan zoeken, eerst zag je een advertentie met fotoshoots aangeboden en liet je daar een fotoshoot doen om er een week later achter te komen dat het een paar bladzijden verder een betaalbare betere shoot aangeboden staat. Nu staat alles als je zoekt direct op een rij en kan je de betaalbare beste direct vinden en krijgen de andere minder tot geen reacties.

En zo ook met spullen, mensen gaan toch vaak voor het goedkoopste ( kwaliteit ) en nu kan je dat op een rij zien.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:55

tja markt is overzichtelijker qu zoeken

maar ea verkocht je veel makkelijker
ook zijn er veel mensen die hun topic nu niet kunnen sluiten

of niet reageren op berichten maar ze wel lezen

ik zou voor een goede combinatie gaan een betere zoek mogelijkheid maar gezelliger

Gizmo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:58

ik vond ea veel leuker om gewoon lekker rond te kunnen struinen nu in bm doe ik dat een heel stuk minder of niet..
het is net mp
ik vind ook de berichten op bm irritant je moet iedere keer je email lezen om te kijken of je een bericht heb bij je advertentie misschien dat verplaatsen naar een berichtje in je pb box?

ook heel irritant dat je idd de leden moet gaan zoeken en geen naam aanklikbaar is bij een berichtje terug sturen.
Laatst bijgewerkt door Gizmo4ever op 29-09-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:59

Door de Bokt Markt ga ik nu ook minder snel snuffelen. Op EA was het zo makkelijk dat je door de lijst kon scrollen, en als je wist dat iemand echt ergens naar op zoek was, je hem of haar een seintje kon geven. Zelf heb ik ook wat impulsaankopen gedaan via EA. Die doe ik nu niet meer, simpelweg omdat je gericht moet zoeken en niet meer zo snel spontaan ergens tegenaan loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:06

Zipporah schreef:
Dat komt omdat je nu gerichter kan zoeken

Maar niet alle soorten producten of diensten zijn aan prijsconcurrentie onderhevig, maar worden op de bokt markt wel plotseling minder of zelfs helemaal niet meer verkocht.

Kijk bijv. naar mijn paardenfotografie boek.
Via bokt had ik daar bij EA wekelijks meerdere bestellingen van. En het is het enige Nederlandse boek over paardenfotografie dat er bestaat, dus er is geen "concurrentie" op prijs of kwaliteit.
Sinds boktmarkt heb ik er in totaal pas 2 verkocht op bokt. In de EA tijd verkocht ik meer dan het dubbel daarvan per week.

Om maar ff een voorbeeld te geven.
En zo zijn er met mij heel veel anderen die producten of diensten verkochten via EA, die sinds de komst van BM gewoon niets meer aan bokkers verkocht krijgen.

Wat is dan het nut van zo'n BM... Als verkopen vrijwel onmogelijk blijkt?
Leuk voor bokkers om "makkelijk" rond te snuffelen, maar als er nauwelijks wat verkocht wordt is dat rondsnuffelen/zoeken ook niet erg nuttig behalve gewoon als puur tijdvermaak.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:48

Hier idem, ik verkoop producten waarvan ik (tot voorkort) de enige in Nederland was die ze verkocht, dus ook daar gaat het "prijzen shoppen" verhaal niet bij op. De advertenties worden gewoon veel minder bekeken (300 views op 1 dag, tegenover 150 views in een paar maanden tijd) en dat is ook zeker terug te zien in de verkoop...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:50

dravergekkie schreef:
Peerke_ schreef:
Misschien een knopje inbouwen, met vorige/volgende dat je gewoon lekker kunt doorklikken en alle advertenties bekijken :)

Dat vind ik ook best een goed idee ! :j

Dat kan hoor :P .. Als je op bescherming drukt, en dan weer op het kruisje, krijg je alle advertenties :) .

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:50

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:53

Je kunt ook gewoon klikken op Nieuwe advertenties :')

Maar ik bedoelde dat je de 1e advertentie aanklikt, en er dan een knopje volgende op de pagina van de advertentie is, dan kun je lekker doorklikken.

Een betere integratie in het forum werkt misschien ook wel, vroeger kwam ik nog wel eens in de lijst met actieve onderwerpen EA topics tegen waar ik op klikte.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:59

Markt.

Ik moest er even aan wennen maar vind het een stuk overzichtelijker

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:02

EA advertenties waren echt topics en de markt is gewoon puur adverteren.
Ik vind het beide voor en nadelen hebben, maar ik denk dat de markt gewoon een stuk moderner is en toegankelijker voor de niet vaste Bokkers

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:40

De manier die Peerke_ bedoelt is wat marktplaats ook heeft.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:19

Die manier heb ik nog niet gevonden op marktplaats..
Dacht ik iets unieks te hebben bedacht -O-

Ik denk dat wanneer er een betere integratie in het forum komt er meer mensen op de markt terecht zullen komen. Nu gaan mensen eigenlijk alleen kijken als ze iets nodig hebben.
Bijvoorbeeld op de Actieve onderwerpen pagina.
Ik heb even een schetsje gemaakt :
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:59

O alsjeblieft niet, nog onrustiger beeld en geconfronteerd worden met advertenties als je ze niet wilt hebben. Nog erger dan een banner.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 22:59

Met EA was het gewoon fijn dat het bij de lijst met actieve onderwerpen naar boven kwam!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:13

Ja dat vond ik ook zo fijn. Klikte je op active onderwerpen en dan hey....frontriemen...wat leuk. Even kijken.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:14

Het Markt systeem is leuk bedacht maar ik mis iets. Er gebeurt gewoon niks meer. Je kunt er nog zulke leuke aanbiedingen op zetten maar er word niet op gereageerd lijkt wel. Bij EA kwam je topic gewoon voorbij en bleef het elke keer actueel maar op Markt gebeurt niks. Het is een soort Marktplaats geworden en daar zat ik nu net niet op te wachten. Het leuke en ongedwongene is er vanaf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:12

Zelfs als je iets heel gangbaars zoekt wat me afgelopen jaren via eea goed is gelukt, geen reactie meer. Helemaal niets. Lijkt gewoon een kansloze missie tegenwoordig. ;(

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:48

ea vond ik fijner. Zoekfunctie bij markt doet het vaak niet.. of hij kent mijn postcode of ander willekeurige postcode niet.
Erg handig. nee voor mij EA.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:58

Ik zie ook graag EA terugkomen. Ik mis het rondstruinen en koop vrijwel niets meer via bokt. :n

In het EA kun je dan toch ook een "zoekscherm" maken? Waar je kunt aanvinken áls je iets zoekt en wat je dan zoekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:05

Ik ben bang dat dit topic ondertussen redelijk nutteloos is geworden, behalve om je frustratie te uitten.
Want 't beheer heeft al aangegeven dat EA niet terug zal komen.
Hoe vervelend dat ook is, en hoe slecht de boktmarkt ook loopt. :(

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:17

Maar als de meerderheid ea wil, en BM slecht loopt.. Waaròm dan niet? :?