Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:15

Bart heeft gezegd dat dit geen mogelijkheid is, dat het niet anders kan.
Ik heb nog gevraagd waarom het dan niet anders kan, maar hier is nog niet op gereageerd.

Een poll lijkt me niet eens meer nodig, denk dat de meningen wel vrij duidelijk zijn :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:23

Lotus83 schreef:
Tijd voor een Poll :D

Had ik ook al geprobeerd maar die gooien ze weer dicht :z

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:31

Een poll heeft geen nut want het gaat er in dit geval niet om wat iedereen graag zou willen, maar wat er mogelijk is. Het voormalige EA komt in elk geval niet meer terug, de reden daarvoor is ondertussen al verschillende keren uitgelegd. We zijn wel aan het kijken of we evt. iets kunnen doen om het wat gebruiksvriendelijker te maken, dat heeft even tijd nodig omdat we moeten kijken wat technisch wel en niet mogelijk is.

Ik denk trouwens dat het best een goed idee is om een stukje te schrijven over het maken van goede verkoopfoto's :j
In de charter en in de mededeling over het opstellen van een goed verkooptopic zou ik het liefst geen grote lappen tekst willen. Mijn voorkeur ligt bij een kort en bondig stuk. Hoe langer het stuk tekst wordt, hoe groter de kans dat iemand af gaat haken omdat er te veel informatie in staat.
Zou het wat zijn om een apart topic te openen over verkoopfoto's en dat we dan een link naar dat topic in de mededeling plaatsen? Of misschien is het mogelijk om een stukje voor de Wiki te schrijven en het daar in op te nemen?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:35

ik vind het ook een wat vreemde verandering. Nu kocht ik al niet vaak iets via bokt, maar ik vind ook dat de drempel om te reageren hiermee hoger is geworden. Ik zou er nu ook niet meer voor kiezen om iets via EA te (ver)kopen op marktplaats zijn er veel meer gebruikers en het is overzichtelijker.

IK snapte al dat modden in EA sowieso niet aan die one-liners zag je vaak ook el of er veel intresse was bijv. ik snapt echt niet waarom dat altijd maar weg moest. Ik heb altijd eerder een probleem met het feit dat er slechts 5 catagoriën zijn daarvan werd het veel rommeliger.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:07

Hier nog iemand die de aanpassingen hoogst irritant vind.
Heb een topic geopend op commercieel waarin ik dus een dienst aanbied. Helaas kan er niet in het desbetreffende topic gereageerd worden, maar staat mijn pb-box helemaal vol.
Verschrikkelijk onoverzichtelijk, heel vervelend.

Ik heb voor deze verandering helaas echt geen goed woord over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:10

Oscar schreef:
Een poll heeft geen nut want het gaat er in dit geval niet om wat iedereen graag zou willen, maar wat er mogelijk is. Het voormalige EA komt in elk geval niet meer terug, de reden daarvoor is ondertussen al verschillende keren uitgelegd. We zijn wel aan het kijken of we evt. iets kunnen doen om het wat gebruiksvriendelijker te maken, dat heeft even tijd nodig omdat we moeten kijken wat technisch wel en niet mogelijk is.

Ik denk trouwens dat het best een goed idee is om een stukje te schrijven over het maken van goede verkoopfoto's :j
In de charter en in de mededeling over het opstellen van een goed verkooptopic zou ik het liefst geen grote lappen tekst willen. Mijn voorkeur ligt bij een kort en bondig stuk. Hoe langer het stuk tekst wordt, hoe groter de kans dat iemand af gaat haken omdat er te veel informatie in staat.
Zou het wat zijn om een apart topic te openen over verkoopfoto's en dat we dan een link naar dat topic in de mededeling plaatsen? Of misschien is het mogelijk om een stukje voor de Wiki te schrijven en het daar in op te nemen?

Ik denk dat dat een heel goed idee is. Ik zou het graag schrijven. Maar met mijn dyslexie en af en toe kromme zinbouw. Denk ik dat iemand anders, meer geschikt zou zijn. Marit bood al aan het te schrijven. En ik denk dat aan een aantal goede foto's komen, ook geen probleem zou moeten zijn.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:13

En misschien ook iets om topics zonder foto's niet toe te staan? O:) Vaak kom ik advertenties tegen met: Fotos volgen morgen of vanavond of iets in die richting, dan denk ik waarom plaats je het dan niet vanavond of morgen? :+

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:25

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 21:26

Nini_roosje, misschien dat je het samen met Marit zou kunnen doen? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:30

Oscar, ik zal er wellicht overheen hebben gelezen, maar wat gebeurd er nou met verlotings-topics?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:32

Best fijne veranderingen.

Ik ben nu over iemand heen aan het bieden. Alhoewel, is daar wel iemand?

:Y)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:34

Daarnaast wordt er vaak 1000x dezelfde vraag gesteld in een topic. Nu moet die vraag 1000x gesteld worden in een pb, en vervolgens moet de TS aan al die mensen een pb gaan sturen. Daar zie ik ook het nut niet van in. Ik denk dat er meer mankeert aan het nieuwe EA dan dat er aan verbeterd is. En WAAROM is er dan geen mogelijkheid om het voor nu even terug te draaien? Dan worden oneliners een keer niet verwijderd. Is dat nou zo'n ramp? Weet je wel wie er allemaal interesse in je spullen hebben, want persoonlijk vond ik het soms behoorlijk irritant als je eerst 5 reacties had van eventuele kopers en ineens die reacties foetsie waren door een overactieve mod.

noekje schreef:
Best fijne veranderingen.

Ik ben nu over iemand heen aan het bieden. Alhoewel, is daar wel iemand?

:Y)

Idd ja, voor hetzelfde geld zit de TS de prijs alleen maar zelf op te drijven..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:36

Haha dacht ik inderdaad ook net aan, de TS kan alles nu wel zeggen wat betreft bieden :+ "ja er heeft net iemand 50 euro geboden op het hoofdstel...." ik vertrouw het dus ook niet echt meer :+

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:38

Ik ging net kijken bij de eenmaal-andermaal-verkocht en weet nog niet of dit nog wel zo leuk is. Juist het openlijk tegen elkaar opbieden vond ik erg leuk, want hoe weet je of er inderdaad echt al bijvoorbeeld 15 euro geboden is ? Ik ga het zo nog even bekijken, was net even met een vluchtige blik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:55

Oscar schreef:
Nini_roosje, misschien dat je het samen met Marit zou kunnen doen? :)

Ik zal haar een Pb sturen, En dan kijken we hoever we komen met onze foto's. Wanneer we dan nog een aanvulling nodig hebben. Moet een van ons dan een topic openen hier op forum zaken?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:00

Da's hartstikke fijn :) Kijk maar even hoe ver jullie komen. Wat mij betreft mag je gerust even een PB aan mij sturen als je nog iets nodig hebt, dan kijken we even of het misschien hier op het forum of in de Wiki voorhanden is :)

Voor wat betreft de vraag over verlotingen op EA-CO:
We zijn aan het kijken of we hier iets anders voor kunnen bedenken en wat de technische mogelijkheden zijn om het anders te doen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:08

ik blijf erbij TERUGDRAAIEENNNNNN!!!!!!!!!!
dit is echt bagger

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:12

Oke begrijp ik het nou goed dat je in het nieuwe EA systeem straks ook niet meer kan reageren?

Ben ik nou gek of was dat juist 1 van de sterke punten.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:23

Air schreef:
Oke begrijp ik het nou goed dat je in het nieuwe EA systeem straks ook niet meer kan reageren?

Ben ik nou gek of was dat juist 1 van de sterke punten.... :\

Het nieuwe EA systeem word totaal anders.. Dus misschien is daar een andere functie voor ingebouwd.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:10

Oscar, heb mijn stukje naar Nini_roosje gepb't :) Heb het redelijk kort en bondig gehouden. :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:36

Oscar, nu worden er allerlei lapmiddelen bedacht van sticky's en adviezen hoe er verkoopfoto's gemaakt kunnen worden etc.

Heel leuk allemaal, maar de charme van EA was (en zou moeten zijn) dat daar juist enige vrijheid in zit en wat iedereen ook een klein beetje voor zichzelf moet weten. Er worden soms vragen gesteld en details gevraagd dat ik wel eens denk: hoe doen jullie dat op een internet-site als je (bijv.) rijkleding of paardenspullen koopt. Daar krijg je ook geen antwoord op dat soort vragen over het algemeen. Bij de verkoop van een paard of pony zal niet overal dezelfde informatie nodig zijn: een toppaard of een shetje zijn nou eenmaal niet helemaal vergelijkbaar en bij de eerste zou ik veel meer willen weten dan bij de tweede. Met jullie sticky's en templates gaat de lol er helemaal af (maar dat is het al helaas) ;(
Jammer dat EA hier straks al overleden is door het vreemde beleid wat nu gevoerd wordt (en het feit dat er nog helemaal geen zicht is op een nieuwe EA).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:41

Marit schreef:
Oscar, heb mijn stukje naar Nini_roosje gepb't :) Heb het redelijk kort en bondig gehouden. :D

Idd vanavond proberen we er wat foto's bij te zetten. Kunnen we ook foto's uit de wiki halen en gebruiken?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 10:15

Nini_Roosje en Marit: fijn dat het zo goed gaat :)
Je kunt het beste even een PB aan een Wiki-mod sturen met de vraag of een bepaalde foto gebruikt mag worden.

Netje, de charme om zelf een verkooptopic op te stellen is er nog steeds. Op verzoek van een aantal gebruikers is er een sticky geplaatst met daarin tips om een duidelijke advertentie op te stellen. Er is blijkbaar behoefte aan een lijstje zodat er voor plaatsing even gekeken kan worden of er geen belangrijke informatie ontbreekt.
Er is niet gezegd dat je dit moet gebruiken, het is niet verplicht. Als je het als hulpmiddel wilt gebruiken: prima. Als je liever een andere opzet gebruikt die meer bij jou past: ook prima :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:46

Ik ben het ook niet eens met het huidige EA, maar dat de sticky's iets aan de charme doen ben ik niet mee eens. Het was gewoon ontzettend irritant dat je soms foto's te zien kreeg van een paard van 3 jaar geleden waarbij je een half been ziet en een half hoofd. En duidijke foto is toch niet teveel gevraagd, zo ziet bijna elke advertentie eruit. En erg veel bikkers ergeren zich aan advertenties zonder of met slechte foto's.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:51

Maar hoe zit het met foto's van internet, wordt dat ook goedgekeurd? Want ik heb nu bijv. een bikini te koop staan en ik heb in de OP alleen de verkoopfoto van de internetsite geplaatst. Als mensen geinteresseerd zijn in een (aan)foto van mij, dan krijgen ze die per PB, omdat ik het niet nodig vind om bij voorbaat mijn hele hebben en houden op internet te gooien :+

Plus, ik merk wel dat het verleidelijk is om zelf je topic hoog te houden door bijv. op verschillende momenten nog wat info toe te voegen..Eerder hield je je topic hoog doordat er regelmatig wel reacties geplaatst werden, maar nu dat zo niet meer werkt....
Laatst bijgewerkt door Corelli op 23-02-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt