Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:@Heino; het wordt zo een nogal juridisch verhaal maar wat ik me ervan herinner is dat je impliciet een licentie afgeeft voor het publiceren van jouw posts. Bij de vraag of je die licentie zomaar in mag trekken komen vage juridische dingen als redelijkheid en billijkheid in het spel en ook wat 'in het maatschappelijke verkeer algemeen geaccepteerd' is. In de praktijk betekent dit (voor zover ik weet) dat je op basis van het auteursrecht verwijderen van forumposts niet af kunt dwingen.
BartVB schreef:@Heino: Je doet daar een aantal aannames waar de juristen anders over lijken te denken (of iig over verdeeld zijn).
Yamcha schreef:We hebben een akkoord bereikt!!!!!!
Yamcha schreef:Lia_ schreef:En er is ook al wetgeving voor dus het lijkt me eens tijd worden dat het beheer zich daar aan gaat conformeren...
Wat "Bokt" er verder van vindt is totaal niet van belang
Lijkt mij als iedereen er mee eens is, dat dit een goed compromis is. Zo vallen er geen gaten in topics, maar hebben mensen wel hun privacy. En kunnen sommige berichten niet meer aan hun account gelinkt worden, en wat voor reden iemand heeft, imo kan die wens wel gerespecteerd worden
BartVB schreef:Als je alles weg wilt hebben dan kun je een verzoek sturen naar webmaster en dan anonimiseren we je account.
BartVB schreef:@Suzanne; Klopt.
Of ja, je bent natuurlijk nog herkenbaar als ergens staat dat 'Gast124' eigenlijk Esther Hendriks uit Leeuwarden isMaar die berichten worden aangepast of verwijderd voor de naam wordt veranderd. Het verwijderen van dat soort berichten (met namen, telefoonnummer, etc) is voldoende in het overgrote deel van de gevallen die we tot nu toe meegemaakt hebben.
Suzanne F. schreef:BartVB schreef:Als je alles weg wilt hebben dan kun je een verzoek sturen naar webmaster en dan anonimiseren we je account.
Maar dit is toch waar we allemaal om vragen of niet? Of begrijp ik het verkeerd?
Als je account geanonimiseerd (jee wat een woord) wordt, dan verandert je naam in gast? Dus de naam bij al je posts ook?
Dan zijn we er toch?
IMJ schreef:Uhm.. SA?
Anoniem schreef:ik snap de redenen ook totaal niet,maargoed.
bart,is dan dus wel de optie op elk bericht dat ik weg wil, te temmen?
kun je de moderators vast voorbereiden dat er een enorme berg tems aankomt.