Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:04

Of: ik heb ooit gehoord over een persoon waarbij dit vermoedelijk gebeurd is, (maar het kan ook iets heel anders zijn geweest en misschien heb ik het wel verkeerd onthouden).

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:57

Óf mensen die pertinente onwaarheden vertellen (om het woord 'liegen' maar niet in de mond te nemen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:03

LDRD schreef:
Óf mensen die pertinente onwaarheden vertellen (om het woord 'liegen' maar niet in de mond te nemen).

gelukkig vallen dit soort mensen vrij snel door de mand door de amateuristische manier van schrijven wat bij mij persoonlijk onmiddelijk de alarmbellen doen rinkelen.
Waarom doen mensen zo? Kan iemand mij dat vertellen, of zullen die mensen in het echte leven niets te vertellen hebben?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:03

Zullen we dan maar zeggen dat iedere bokker zijn eigen onderzoekplicht heeft of iets waarheid is of niet?

En je kunt natuurlijk altijd temmen.

Heb weleens zien staan dat een bokker een mengsel adviseerde voor anti-vlieg waar een flinke scheut chloor in moest....

Nou ff pb-tje naar mod en de post wordt verwijderd.

Je moet er gewoon rekening mee houden dat er bokkers zijn die bv erg jong zijn en niet alleswetend zijn.

Ook mensen met het verstand van een garnaal.

En die mogen wat mij betreft gewoon doorbokken, zolang het binnen de regels blijft.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:12

Geen idee Chiqa waarom mensen dat doen, maar bij het verhaal van één bokker rezen mij de haren ten berge omdat ik wist wat ze vertelde absoluut niet waar was.
Ik kon er alleen niet tegen doen omdat ik geacht werd niet over die informatie te beschikken.
Echt ergerlijk dat iemand zo'n topic start, omdat onwetende mensen toch hun uiterste best gaan doen om goede adviezen te geven. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:14

slimmerik schreef:
Zullen we dan maar zeggen dat iedere bokker zijn eigen onderzoekplicht heeft of iets waarheid is of niet?

Oja absoluut, dat vind ik wel zo verstandig. Maar waar het mij om gaat is dat je soms ongevraagd zgn onderzoeken krijgt aangeboden op een vrij drammerige manier van mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben, advies geven waar niet om gevraagd wordt.
Is het aan mijzelf om dit te negeren en in het ergste geval (Als het wel heel erg drammerig wordt) te temmen.
Gelukkig kan ik mij redelijk beheersen. :P

LDRD: ik hoop dat andere bokkers ook door de bomen het bos nog kunnen zien en kunnen filteren wat google kennis is of ervaring uit het echte leven.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:04

Ik vind dat je hèlemaal gelijk hebt! Vandaag heb ik een mega lang topic getiept over mijn lievelingspony, die overleden is. Heb er minstens een half uur aan gewerkt, wat denk je? Wordt er een slotje op gezet omdat het niet mijn eigen pony was!!!! Ik vind het echt belachelijk!!! :(

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:23

Tsja, die regel snap ik ook niet helemaal.
Net als waarom je bijv. geen topic samen met een vriendin mag openen bij HAW, we typten allebij ons eigen stukje...
Ik snap wel dat het niet mag, maar waarom nou niet? :?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:37

@boriskim: jeetje he, dat vind ik nou dus echt super banketstaaf en een supervoorbeeld van mierenn*ukerij...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:00

boriskim schreef:
Ik vind dat je hèlemaal gelijk hebt! Vandaag heb ik een mega lang topic getiept over mijn lievelingspony, die overleden is. Heb er minstens een half uur aan gewerkt, wat denk je? Wordt er een slotje op gezet omdat het niet mijn eigen pony was!!!! Ik vind het echt belachelijk!!! :(

Als je de verzorgster zou zijn van mijn pony, zou ik dat ook niet zo leuk vinden.

En vond je mijn ava echt zo leuk, dat je hem ongevraagd genomen hebt?

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:56

slimmerik schreef:
boriskim schreef:

Als je de verzorgster zou zijn van mijn pony, zou ik dat ook niet zo leuk vinden.

En vond je mijn ava echt zo leuk, dat je hem ongevraagd genomen hebt?

Ik zou het juist prettig vinden, kan ik tenminste goed merken als iemand het echt heel vervelend vind.
Zolang je er niet in zet dat het de schuld van eigenaar ofzo is is het toch prima?

Maargoed.. ieder zijn eigen mening..
In ieder geval..k had laatst een topic geopend met dat ik een nieuwe pony heb en dan de 2 vragen, wie heeft een wigranta x [naam], of een foto van wigranta.
Krijg ik als reactie: is het een pony of een paard want [naam] en wigranta zijn 1,70.

En dat word dan niet verwijderd!
Dus had gezegt van dat dta nou niet de informatie was waar ik om vroeg en of ze volgende keer gewoon kan alleen kan reageren als informatie heeft.

Gan gelijk allemaal andere mensen zich ermee bemoeien en van arrogant wicht geen hersenen enz en heel brutaal.
Nou sorry hoor, maar wie is er nou brutaal dan, hun of ik?
Beter dat ze hier dan reacties kunnen weghalen dan dat ze idd reacties zoals "goh wat een leuk paard heb je" weg halen.
Neit alle mensen, maar heel veel vind ik toch erg arrogant en betweters op bokt hoor..
En de moderators vind ik juist op de verkeerde plekken dingen weg halen, zit er ook over na te denken om maar niet meer op bokt te gaan, wanat krijg zoals je als las toch niet de informatie die ik wilde, alleen geruzie en gezeur aan me hoofd..

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:52

Misschien moet iedereen zn eigen forum beginnen, heb je het weer kleinschalig. Hoe groter het wordt, hoe meer je van dit soort 'ergernissen' zult krijgen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:50

Alet schreef:
Misschien moet iedereen zn eigen forum beginnen, heb je het weer kleinschalig. Hoe groter het wordt, hoe meer je van dit soort 'ergernissen' zult krijgen.

Grappig dat je dat zegt...... maar het vreemde is dat er mensen zijn met een "eigen"forum die toch constant op Bokt komen om de sfeer te verzieken en reclame te maken voor hun, veel "betere" forum.

Ergens moeten ze daar heel veel lol uithalen. Hier de mensen het bloed onder de nagels vandaan zuigen en dan op een besloten stuk van hun zogenaamde open forum iedereen uitlachen.

Lees dit maar snel, want dezelfde persoon of personen zullen vervolgens direct gaan temmen omdat ze zo'n boodschap een persoonlijke aanval vinden.....
Dan denken jij en ik, hoezo persoonlijke aanval? Het is toch gewoon de waarheid???

En dan kom je dus precies op het punt waarover dit hele topic eigenlijk gaat.....

Bokt wordt dood gemoddereerd en er zijn er een paar die dat heel leuk vinden en zich kapot temmen en die krijgen ook nog steeds gelijk omdat anders ( waarschijnlijk) de moddies veel meer werk hebben aan die paar personen die moord en brand gaan gillen, dan aan de simpele poster die de vinger eens op de pijnlijke plek legt. Die eenvoudige poster irriteert zich mateloos omdat ijn posten worden weggehaald en de SB(super bokker, iemand die er alleen op uit is om zijn eigen waarheid te verkondigen en bij tegenspraak dit meteen gooit op persoonlijke aanval)heeft zijn of haar lolletje voor vandaag weer binnen.

Misschien is het in dit kader ook eens goed om een discussie punt te maken over de alles doodmaker, de PERSOONLIJKE AANVAL......
Je kan onder die noemer veel te veel kwijt en bijna alles is een persoonlijke aanval zodra je het niet eens bent met een topic of een poster.....

Ik zeg: "jij bent gek"of ik zeg"jouw actie in deze is gek" Beide kan nu gezien worden als een persoonlijke aanval en als de aangesprokene veel heibel maakt op Bokt dan krijgt de poster de waarschuwing terwijl degene die de gekke actie uitvoerde gewoon door mag gaan met posten.

( ik kan dus geen concreet voorbeeld aanhalen, ik heb al 2 OW's en per pb geef ik ze ook niet!)

Dus wanneer is iets een persoonlijke aanval en strafbaar, en wanneer spreek je gewoon een poster aan op inconsequent en irritant gedrag?

Dat zou ik wel eens willen weten....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:50

Ik denk dat meer dan de helft van de regelmatige posters in forums (welke dan ook) ook lid zijn van andere forums. Het is een soort hobby hè :D

Bokt doet daar niet moeilijk over om er reclame zelfs voor te maken. [LN] Kijk hier voor alle forums +:)+

En 2 OW's voor persoonlijke aanvallen :oo Onterecht ? Heb je de bezwarencommissie al ingeschakeld want die mogelijkheid is er dan nl? En voor de rest gewoon temmen hoor als mensen het bloed onder de nagels vandaan halen of nog beter even op Afbeelding drukken en de stofzuiger of de fiets pakken.

Heb in een ver verleden ook wel eens een OW gehad voor een persoonlijke aanval. Met trots gedragen altijd. Ik weet nl. heel goed dat ik dan te ver ben gegaan volgens de boktregels.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:59

Voelde jij je aangesproken??? gek, want ik ken jou verder helemaal niet, maar lees nu in je onderschrift dat je iig een van die zeperts bent die zelf een ander forum prefereren en ook vindt dat je hier baas moet spelen..... ( zeker gezien bovenstaande post)

Nou, bedankt, jij bent dus een voorbeeld van hoe ik vind dat het hier niet zou moeten, leuk dat je daar zelf de aandacht op vestigt! Je bent er blijkbaar inderdaad trots op dat hier de sfeer verziekt wordt.

Blij voor je dat je je eigen forum zo mag promoten.... ikzelf vind het tijd voor een nieuwe regel.....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:02

boriskim schreef:

Wat :\ mag dat echt niet dan?

Dus je zou ook geen rijtopics mogen openen als je op een manegepaard rijd, want het is niet je eigen paard..
Wat.een.onzin.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:08

@Frantic: Had je het dan tegen mij? Voelde me niet aangesproken n.l. omdat ik niet "mijn forum" in mijn onderschrift heb. Ken nl. genoeg mensen die een forum promoten en geen idee wie daar de sfeer van verzieken. Zijn hele diverse mensen die de sfeer verzieken en het team reageert daar heel adequaat op door deze luizen uit de pels te halen en uiteindelijk permanent te bannen.

Frantic schreef:
Nou, bedankt, jij bent dus een voorbeeld van hoe ik vind dat het hier niet zou moeten, leuk dat je daar zelf de aandacht op vestigt! Je bent er blijkbaar inderdaad trots op dat hier de sfeer verziekt wordt.

Blij voor je dat je je eigen forum zo mag promoten.... ikzelf vind het tijd voor een nieuwe regel.....

Kun je me uitleggen hoe ik de sfeer verziek? En waar lees je dat ik er trots op ben? Volgens mij ga je nu wèl persoonlijk worden. Je zet een beeld van me neer die niet op waarheid maar insinuaties berust volgens mij.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:13

Als jij je niet aangesproken voelde had ook niet kunnen reageren....

En als je het persoonlijk opvat mag je temmen. Maar jijzelf bent ook persoonlijk bezig.... je quote me zelfs!

Dus is het "de pot verwijt de ketel verhaal".....

Ik kan het zelfs zien als dreigement, sfeerverziekende post etc.... Moet ik dan maar weer op jou temmen en jij op mij?

Dan wordt het inderdaad echt gezelliger op Bokt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:23

Dames, is dit nou weer zo nodig? Doe dat even lekker via PB ofzo.

Wat betreft sommige regels... Tja, een beter bokt begint bij jezelf maar op bepaalde fora heb je zoveel regeltjes dat het eigenlijk teveel is om te onthouden. Denk dat HAW met minder regels bijvoorbeeld ook prima kan. Maarja dat ben ik.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:25

Grappig dta juist in dit topic zo'n onnodige ruzie ontstaat.
Had ik het in mijn vorige reactie net nog over.. dat de sfeer enz achteruit gaat, dat kun je merken!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:26

SyhaxDesy schreef:
Had ik het in mijn vorige reactie net nog over.. dat de sfeer enz achteruit gaat, dat kun je merken!

Sinds???? dat was al ver voor jouw tijd hier op bokt hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:30

Jeumig Frantic kan je ook een keer normaal reageren? Jij schreeuwt op het moment het hardst dat anderen het forum verzieken maar IMO ben je zelf goed bezig op het moment. Jouw reacties komen op mij eigenlijk vrijwel altijd erg agressief over...

En dan even los van Frantic:
Mij valt het net vaak op dat die wat het hardst schreeuwen dat de sfeer achteruit gegaan is enz enz ook meteen degene zijn die daar het hardst aan meewerken. Ik vind eigenlijk helemaal niet dat bokt zo fel achteruit gegaan is. Het enige wat ik "jammer" vond is dat er snel gemod wordt maar ook dat lijkt de laatste tijd stukken te verbeteren! (waarvoor een +:)+ mods!)

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:37

K vind de mods nogsteeds heel slecht hun 'werk' doen..
Zo net nog iets, een ruzietje was al een pagina niets meer van te zien en niemand begon er meer over, komt zo'n mod even bijdehand doen en huppa, gelijk weer mensen reageren op die mod natuurlijk.
Idd het ligt ook aan die mensen, maar degene die het weer nara boven bracht was wel de mod, dus inplaatsvan het op te lossen begon het gezeik alweer..
En over dat je niets mag plaatsen over een pony die niet van jou is vind ik ook echt heeeel vreem!
Ik dacht dat bokt was voor iedereen die wat met paarden heeft, mara blijkbaar dus alleen voor mensen met een eigen.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:39

Alet schreef:

Dan komen er dubbel forums, dat mag dus niet.

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:39

Echwel schreef:
SyhaxDesy schreef:

Sinds???? dat was al ver voor jouw tijd hier op bokt hoor.

Ben vanaf 2006 op bokt (vergat alleen bij alle accounts me wachtwoord en gebruikersnaam)
Ben dus wel langer op bokt, maar vanaf toen merk ik wel al dat het steeds meer vervelend word
Laatst bijgewerkt door quintyxoxo op 10-09-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt