Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:16

vind hem super mooi sjimmie. kleuren ben ik alleen niet fan van.. beetje knhs en dan met groen.. nee.. dat is het niet.
maar deze opzet verer vind ik ideaal. je bent in een topic en dan kun je even kijken of er nieuwe reacties zijn bij je eigen onderwerpen etc. erg leuk..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:16

BartVB schreef:
Maar er komen echt al heel erg stoere dingen voorbij, nice!

Vind je dat echt Bart?
Ik bekijk het zowel met mijn vrijetijdsoog als met mijn zakelijk oog, maar mijn zakelijke oog wordt er niet mee geboeid hoor :n

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:17

@holly, ben het met je eens dat er eenmaal een idee is en dat daar dan op voort geborduurd wordt.. maar vind er mooie dingen tussen zitten..

wat zou je dan graag anders zien?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:32

Het zijn er erg weinig, maar ze zitten er bij inderdaad Joltsje.

Grotendeels is het gewoon 3x niks, lijkt net een kermis.
Dat wil je met je vrijetijdsoog al niet eens bekijken.

Als er dan eentje tussen zit die serieus overkomt, dan is punt 1 eigenlijk niets nieuws en punt 2 nog steeds erg op de vrijetijdsbezoeker gericht en veel te weinig op de zakelijke bezoeker.

Ik zou graag eens totaal andere layouts voorbij zien komen. Zelfs totaan het punt waar er haast niets meer herkenbaar is van het huidige bokt.
En veel meer het zakelijke laten zien, zodat beide ogen weer recht kijken.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:36

Wat vind jij zakelijk aan bokt, of wat zou er zakelijk aan moeten zijn.
Wat vind jij wél mooie sites dan, welke kant zou je op willen denken?

Er is gevraagd om
Citaat:
Qua 'feel' mag de site best wat moderner worden, maar we willen ook zeker geen 'überstrakke cleane consultancysite'.

Bart, ik had nog wel een vraagje, wat is de gemiddelde leeftijd op bokt? En op welke doelgroep wil je je voornamelijk richten?
Dat is ook wel van belang voor de Layout.

Het probleem is dat je enorm veel links (tekst) kwijt moet. Er wordt geen voorkeur gegeven aan een pulldown menu heb ik sterk de indruk, dan krijg je dus alles op je scherm.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:47

holly schreef:

Wat bedoel je met 'het zakelijke laten zien'?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:15

ik vind die laatste van Jessie op pagina 16 erg mooi!! :))

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:16

Ik vind het idee van Sjimmy erg goed +:)+
Alleen vind ik de kleuren wat minder, er mag wel wat meer blauw in terug komen.

Het idee van de foto vind ik tof :)
Die kun je misschien laten wisselen per onderdeel.
Dus een veulenfoto bij de kraamstal, een westernfoto bij het western gedeelte enz enz.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:33

Zakelijk is niet ziekenhuis strak hoor Sjimmy.

Zakelijk is in 1 oogopslag, gemakkelijk, boeiend, netjes, uitlokkend, serieus, mogelijkheden, niet tijdrovend, rustig, volwassen, duidelijk, met 1 klik, etc etc.

Maar zakelijk is niet doods, saai, kleurloos, etc.

De vrijetijds bezoeker van bokt is goed voorzien zeg maar. Er komen dadelijks honderden bezoekers en ook weer een aantal leden bij. Het is gezellig, het straalt sfeer uit, het verkoopt...
Maar bokt is ook groter gegroeit, het wil zich in de zakelijke markt ook wat bewegen. Om dat breder te kunnen laten worden, zal er ook iets voor deze mensen aanwezig moeten zijn.
Verschillen zijn bv dat de één uren kan ronddolen op zoek naar niks, terwijl de ander in 2 seconde op de juiste plek wil zijn.
Dat de één een zomaar een advertentie neer kwakt en de ander dat alleen maar zal doen als het genoeg opvalt.
Dat de een mee wil doen aan spelletjes en geinigheden terwijl de ander op zoek is naar serieuze stof.

Kortom de vrijetijdsbezoeker heeft tijd zat, houd van gezelligheid en beweegt maar een eind rond, en de zakelijke bezoeker heeft weinig tijd, zoekt een serieuze uitstraling en houd van klik klik klik klaar.

De vrijetijdsbezoeker vermaakt zich hier prima, maar het mag voor een zakelijke bezoeker nog wat interessanter worden.
Dat is wat ik er mee bedoel Shadow.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:03

holly schreef:
Zakelijk is in 1 oogopslag, gemakkelijk, boeiend, netjes, uitlokkend, serieus, mogelijkheden, niet tijdrovend, rustig, volwassen, duidelijk, met 1 klik, etc etc.

Heb je een voorbeeld? Het klinkt beslist als een mooi streven maar... hoe ziet dat er concreet uit?

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:20

Ik ben meer een lezer op bokt. bepaalde topics worden door mij op de voet gevolgd.
Zelf zou ik het dan ook fijn vinden als er ergens op de beginpagina een blokje kwam te staan waarin ik topics die me op dat moment interesseren kan plaatsen en weer verwijderen.
Zoiets als eigen berichten op dit moment maar dan centraler (en eventueel voor een beperkt aantal topics)

Voor de rest vind ook ik de pogingen van Jessie wel leuk.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:32

sjimmy: die laatste lay-out vind ik ook super mooi!
Alleen als de rest heb ik ook een beetje de twijfels over de kleurstelling. Ik vind het super mooi, maar het is niet meer echt 'bokt-blauw' zoals Bart/Eline/team graag terug zouden willen zien.

Het idee van een foto in de header vind ik in deze erg mooi opgelost door geen mega-foto neer te zetten, maar gewoon rechts een klein fototje.
Het idee (van Moon) om deze per onderdeel te laten veranderen vind ik ook erg leuk (heeft de website van mijn werk ook).

Echt super leuk!
Maar: zoals Bart zei gaat het voornamelijk om de indeling en niet alleen om kleurtjes enz.
Wel vind ik een ontwerp als Sjimmy leesbaarder, dan de indelingen met allerlei blokjes.
Als ik een site zie met veel van dat soort 'losse blokjes' klik ik die meestal direct weer weg als 'chaos-site'.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:48

Het idee van Sjimmy.. met de uitschuifbare tabbladen, vind ik ideaal.
Ik denk persoonlijk wel, dat dit de oplossing is om het overzichtelijk te houden. Ook helpt het om bokt persoonlijk te houden.
Ikzelf ben bijvoorbeeld niet geïnteresseerd in het verkopen van dingen. Dus het blokje EA heeft voor mij geen extra waarde want ik hou me er niet mee bezig, terwijl het voor de ander juist 1 van de hoofdredenen kan wezen waarom hij of zij op bokt zit. Als EA onder een tabblad op de homepage staat dan is duidelijk zichtbaar voor degene die er gebruik van willen maken, en dan staat het niet storend in de weg voor mensen die er geen baat bij hebben :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:19

Komen écht leuke dingen langs! Schuilt een hoop talent in een hoop bokkers :)

Wilde alleen even mijn menig geven over mouseover menu's. Die zijn echt zo verschrikkelijk vervelend! Vergt te nauwkeurig klikwerk enzo.

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:21

Evelli schreef:
Komen écht leuke dingen langs! Schuilt een hoop talent in een hoop bokkers :)

Wilde alleen even mijn menig geven over mouseover menu's. Die zijn echt zo verschrikkelijk vervelend! Vergt te nauwkeurig klikwerk enzo.

Ben het helemaal met je eens. Het ziet er wel mooi uit maar idd te nauwkeurig klikwerk enzoo. En er is zeker een hoop talent! Vind sommige layouts echt prachtig!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:07

Holly, ik ben het met je eens dat sommige designs (nog) niet erg onderscheidend zijn tegenover de huidige Bokt-layout, maar dat ligt misschien ook aan het feit dat niet iedereen zijn/haar ontwerp (al) gedetailleerd heeft uitgewerkt zodat het een eigen identiteit krijgt. Zelf heb ik bijv. wel een paar mooie ontwerpen langs zien komen die IMO wel erg onderscheidend zijn (dan heb ik het niet over mijn eigen inzending hoor).

Sjimmy, ik vind jouw horizontale menu fijn om te zien, en het kleurenschema spreekt me ook erg aan. Ik hou sowieso wel van het oranje/bruin dat nu in het logo zit. :j

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:40

Gelukkig ben niet de enige die die mouseover menu's echt zo irritant vind. :') Maar vind het idee van sjimmy nu veel leuker!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:13

Mouse-over menu's vind ik ook niet zo'n geweldig idee..
Die van Sander is inderdaad ook fijn, die van Sjimmy fijne kleuren, alleen het menu is niet mijn keuze. :n

Zou trouwens wel handig zijn Bart, om een pagina bij de eerste keer inloggen te krijgen met die standaard dingetjes waar zo ontelbaar veel topics over gemaakt worden, foto's plaatsen, linkjes met andere teksten, uitleg over de kudde & nuttige berichten en over offtopic gaan enz enz..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:20

Ik denk wel dat dat een beetje ligt aan het soort mouse over. Ik heb ze wel eens gehad dat je elke keer zat te pielen nee die moet ik... nee die niet, maar die! Jandorie opnieuw... Grr...

Maar ik heb ze ook wel eens gehad dat ik zoiets had van ja euh.. nu weet ik wel :=

Ligt beetje aan snelheid/breedte enz. vind ik.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:22

En de plek waar ze zitten, of ze dicht bij andere "klik" dingen zitten :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:56

Ik vind die laatste van Sjimmy erg gaaf zeg! :j
Fijn dat je zo zelf kunt kiezen wat je aanzet, en ik vind die balk met die foto juist heel mooi.
Alleen die groen-tinten vind ik inderdaad niet zo mooi, ik zou dan meer gaan voor het boktblauw met oranje en eventueel donkerbruin.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:33

holly schreef:

Bokt is toch geen bedrijf maar een openbaar forum. Snap best dat het geen bonte kermis moet worden,
maar je kunt het ook overdrijven :o

edit: vind de gekleurde van sjimmie juist erg leuk :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:49

Ik vind die ene layout van Sander al veel zakelijker dat dat het nu is.. Met boekrecensies en allemaal andere opties.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:25

Holly heeft wel een punt als je 'zakelijk' leest als 'op zoek naar concrete informatie ipv gezelligheid'. Dat is ook waar Bokt op het moment wat meer heen gaat. EA is b.v. een onderdeel dat meer draait om 'zakelijke' dingen dan op gezellig kletsen. Zelfde met b.v. de Wiki en nog wat andere dingen die op de planning staan. Overigens staan er ook een aantal gezellige dingen op de planning, no worries :)

Wat betreft doelgroep; iedereen die Nederlands kan lezen en iets met paarden doet? Grootste deel bestaat uit vrouwen tussen de 16 en 50 maar de layout moet vooral duidelijk/overzichtelijk zijn en dus geschikt voor een (heel) erg breed publiek.

Idee van Sjimmy met de uitschuifvakken is erg leuk maar niet super bruikbaar denk ik. Een vak als 'nieuwe topics' staat er vooral om snel te kunnen zien of er iets interessants bij is gekomen, dat werkt niet als je dan eerst dat vakje open moet schuiven (denk ik iig).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:27

BartVB schreef:
Holly heeft wel een punt....
Dat komt omdat holly ook niet een natte vinger in de lucht steekt en zomaar wat zegt.
Het is iets wat je al vaker zelf hebt aangehaald "ik zou graag willen dat...", "ik zou graag dit en dat willen bereiken".
Nu is dat misschien nog met kleine stapjes, maar ipv over 2 jaar weer heel bokt ondersteboven te gooien is het slimmer om dat nu al aan te zien komen.