Allemaal situaties die je HAD kunnen voorkomen

Barmat: je mist een essentieel onderdeel in de discussie: het is niet wettelijk verplicht. Jouw voorstel komt wat mij betreft in aanmerking voor de titel 'mega-betutteling'.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sandeman schreef:Dan ook een body-protector ivm gebroken rug ed, rokers allemaal stoppen, geen alcohol meer drinken en pas met onveile sex, fietsers een helm op en ga zo maar door.
Barmat schreef:Wat vinden jullie daar dan van? Je HAD namelijk je situatie kunnen voorkomen. Feitelijk. Toch?
Heino schreef:Maar Anya, dat zijn in mijn ogen activiteiten die noodzakelijk zijn om normaal te kunnen leven. Paardrijden (met of zonder cap) niet.
Cars, ik vind jouw bijdrage ook niet erg bewonderenswaardig.
Sandeman schreef:Dan ook een body-protector ivm gebroken rug ed, rokers allemaal stoppen, geen alcohol meer drinken en pas met onveile sex, fietsers een helm op en ga zo maar door.
Heino schreef:Da's een heel lastige vraag sfljHij is al voor ons gelegd bij motoren en scooters en bij mountainbiken ook dacht ik?
Anya schreef:Ja hoor dat vind ik ook. Zodra andere potentieel gevaarlijke activiteiten, zoals voetganger zijn, fietsen, op een huishoudtrapje staat onder diezelfde regel vallen. Dus fietsen: helm op, wandelen: helm op. Op een keukentrapje staan of uit en in bad stappen (nummer 1 bij ongelukken) alleen mag met helm.
Allemaal situaties die je HAD kunnen voorkomen
Barmat: je mist een essentieel onderdeel in de discussie: het is niet wettelijk verplicht. Jouw voorstel komt wat mij betreft in aanmerking voor de titel 'mega-betutteling'.
sflj schreef:En vind je dat niet ergens een heeel klein beetje jammer? Dat op zoveel vlakken alles voor ons geregeld moet worden? Dat je dat blijkbaar niet zelf in mag schatten?
Barmat schreef:Ik haal het opzettelijk aan, omdat ik dit "verwijt" letterlijk gekregen heb aangezien ik voor de rest van mijn leven een blijvend hersenletsel heb door het rijden zonder cap.
Er zijn mensen geweest (meerderen, bekenden zo ook onbekenden) in mijn directe en indirecte omgeving die stelden dat ik té aso voor woorden ben dat ik nu van staatsgeld leef omdat ik te arrogant was om zonder cap te hebben willen rijden.
Feitelijk had ik mijn letsel kunnen voorkomen. Ja. Daar hebben ze ook wel gelijk in. Heb het ook heel moeilijk gehad te accepteren dat het nooit meer hetzelfde zal zijn.
Toch vind ik het wel keihard om te zeggen dat ik geen recht zou hebben op enigerlij van financiële ondersteuning enkel en alleen omdat....
Feit is ook dat als ik dit had opgelopen door die val van het keukentrapje men vol meelij had geweest. Nu is het een kwestie van eigen schuld dikke bult en ben je stom.