Geen cap is eigen keus...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Geen cap is eigen keus...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:55

Ja hoor dat vind ik ook. Zodra andere potentieel gevaarlijke activiteiten, zoals voetganger zijn, fietsen, op een huishoudtrapje staat onder diezelfde regel vallen. Dus fietsen: helm op, wandelen: helm op. Op een keukentrapje staan of uit en in bad stappen (nummer 1 bij ongelukken) alleen mag met helm. ;)
Allemaal situaties die je HAD kunnen voorkomen :)

Barmat: je mist een essentieel onderdeel in de discussie: het is niet wettelijk verplicht. Jouw voorstel komt wat mij betreft in aanmerking voor de titel 'mega-betutteling'.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:55

Dan ook een body-protector ivm gebroken rug ed, rokers allemaal stoppen, geen alcohol meer drinken en pas met onveile sex, fietsers een helm op en ga zo maar door.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:57

Sandeman schreef:
Dan ook een body-protector ivm gebroken rug ed, rokers allemaal stoppen, geen alcohol meer drinken en pas met onveile sex, fietsers een helm op en ga zo maar door.

:D
gewoon op je stoel blijven zitten of in bed gaan lichten wachten op je dood, lijkt mij de meest veilige optie :j
Niks meer aan doen }>

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:02

Hahaha ja idd ja. Kan me nek ook wel breken met al die ijzel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:08

Helm op dan.. want als je valt moet je zelf betalen ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:10

:D :D :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:14

ik vind wat Barmat zegt alleen toepasbaar als de cap verplicht wordt, eerder kan je dat niet maken omdat je dan de lijn helemaal moet doortrekken (die dan oneindig gaat worden) op alle mogelijke vlakken.

bvb: verzekering komt niet tussen als je bent uitgegelden op de stoep. had je maar thuis moeten blijven. en meer van die absurde dingen...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:31

Barmat schreef:
Wat vinden jullie daar dan van? Je HAD namelijk je situatie kunnen voorkomen. Feitelijk. Toch?

"Als je er niet af wil donderen moet je er niet op gaan zitten'' is mij altijd gezegd ;)

Ben het meer dan eens met diegene die het over betutteling hebben!!!!!!!!
Dat kinderen een cap moeten dragen...meer dan redelijk maar asjeblieft zeg ik krijg er wat van dat een topicstarter in de eerste post al een kreet zet ''cap eigen keuze'' en dat dan bokt's zelf gekozen moraalridders er direct massaal opduiken(gebruiken jullie deze kreet als zoekopdracht :+ ) om bladzijden lang hun gelijk te eisen met betrekking tot het dragen van een cap.
Hel en verdoemenis worden gewenst aan deze ruiters..levengevaarlijk want wat KAN er allemaal wel niet gebeuren zonder je cap..hersenletsel,gebroken schedels,je leven lang gehandicapt enz enz. enz.
Bij een nieuwsbericht over een ongeluk...is het wachten op *zeiktoontje aan*had ze/hij toch wel een cap op*zeiktoontje uit*
Pffffffffffffffff -:(-

Overigens......ik rij met cap.....maar ik rook wel :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:37

Maar Anya, dat zijn in mijn ogen activiteiten die noodzakelijk zijn om normaal te kunnen leven. Paardrijden (met of zonder cap) niet.

Cars, ik vind jouw bijdrage ook niet erg bewonderenswaardig.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:43

Als ik en mijn vriendin op een groter maatje gaan rijden,
dan zijn wij wel van plan om een cap te gaan dragen :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:12

Laat maar, zie Anya enz. ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 04-02-10 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:14

Heino schreef:
Maar Anya, dat zijn in mijn ogen activiteiten die noodzakelijk zijn om normaal te kunnen leven. Paardrijden (met of zonder cap) niet.

Voetballen, mountainbiken, roken, drinken, seks en regelmatig bij de Mac eten zijn dat ook niet. Enz enz enz
Waar leg je de grens?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:58

Da's een heel lastige vraag sflj :) Hij is al voor ons gelegd bij motoren en scooters en bij mountainbiken ook dacht ik?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:23

Laat maar, zie sflj :D ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:25

Sandeman schreef:

Ja, laten we vooral de mensen met een soa niet meer helpen, want "je weet toch".... :=
De wereld wordt zo geweldig als we elkaar niks meer gunnen wanneer "ze" er zelf enigsinds schuld aan kunnen hebben... :+:
Wanneer je op het paard stapt neem je al een onnodig risico.

idd Cars

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:03

Heino schreef:
Da's een heel lastige vraag sflj :) Hij is al voor ons gelegd bij motoren en scooters en bij mountainbiken ook dacht ik?

En vind je dat niet ergens een heeel klein beetje jammer? Dat op zoveel vlakken alles voor ons geregeld moet worden? Dat je dat blijkbaar niet zelf in mag schatten?
Het is nou eenmaal voor iedereen verschillend. Let it be. ;)

Ik snap gewoon écht niet waarom veel mensen zo graag dat soort dingen voor een ander willen regelen. Het maakt mij echt geen moer uit wat een ander doet. Zolang het niet direct gevaar voor mij oplevert of op een andere manier schade berokkend mag iedereen doen waar ie zin in heeft.
En laat mij dat dan a.u.b ook doen. ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:13

Anya schreef:
Ja hoor dat vind ik ook. Zodra andere potentieel gevaarlijke activiteiten, zoals voetganger zijn, fietsen, op een huishoudtrapje staat onder diezelfde regel vallen. Dus fietsen: helm op, wandelen: helm op. Op een keukentrapje staan of uit en in bad stappen (nummer 1 bij ongelukken) alleen mag met helm. ;)
Allemaal situaties die je HAD kunnen voorkomen :)

Barmat: je mist een essentieel onderdeel in de discussie: het is niet wettelijk verplicht. Jouw voorstel komt wat mij betreft in aanmerking voor de titel 'mega-betutteling'.

Ik haal het opzettelijk aan, omdat ik dit "verwijt" letterlijk gekregen heb aangezien ik voor de rest van mijn leven een blijvend hersenletsel heb door het rijden zonder cap.
Er zijn mensen geweest (meerderen, bekenden zo ook onbekenden) in mijn directe en indirecte omgeving die stelden dat ik té aso voor woorden ben dat ik nu van staatsgeld leef omdat ik te arrogant was om zonder cap te hebben willen rijden.

Feitelijk had ik mijn letsel kunnen voorkomen. Ja. Daar hebben ze ook wel gelijk in. Heb het ook heel moeilijk gehad te accepteren dat het nooit meer hetzelfde zal zijn.

Toch vind ik het wel keihard om te zeggen dat ik geen recht zou hebben op enigerlij van financiële ondersteuning enkel en alleen omdat....

Feit is ook dat als ik dit had opgelopen door die val van het keukentrapje men vol meelij had geweest. Nu is het een kwestie van eigen schuld dikke bult en ben je stom.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:21

Mensen die dat beweren zijn te aso voor woorden. ;)
En laat het maar stom zijn, jij wilde zonder cap rijden omdat jij dat blijkbaar prettiger vond. En dat gaat niemand ook maar 1 sodemieter aan. Ik neem aan dat ook jij zelf premies hebt betaald enz. ;)
Als we het zo gaan bekijken zijn alle mensen die een vorm van steun krijgen, aso?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:31

Ik rijd in principe altijd met cap, maar had pas nog dat ik (per ongeluk!) na het longeren de cap was vergeten.. Daar kwam ik halverwege achter want ik vond dat m'n haar zo aan het wapperen was :') maar daar maak ik me verder niet druk om. Met grote hitte doe ik ook regelmatig geen cap op, heb van de zomer een fotoshoot gehad in een jurk en daar had ik ook geen cap op.

Ja cap is eigen keuze, dat vind ik wel. En ja ik weet dat als ik eraf donder ik meer kans heb op hersenletsel, maar dat is toch de keuze die je maakt? Ga ik wel of niet met cap op rijden, ga ik wel of niet met helm op fietsen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:44

Schandalig van die mensen Barmat.
Heb er geen andere woorden voor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:49

sflj schreef:
En vind je dat niet ergens een heeel klein beetje jammer? Dat op zoveel vlakken alles voor ons geregeld moet worden? Dat je dat blijkbaar niet zelf in mag schatten?

Ik denk dat mensen niet altijd even goed in staat zijn in te schatten welke gevaren ze lopen. Wetenschappers maken er hele studies van dus ik vertrouw er op dat zij hun werk goed doen. En liever wat te veel betutteling dan te weinig.

Ik vind het ook belachelijk wat die mensen zeggen barmat. Je blijft een mens en bent feilbaar. Enige wat je kan doen is leren van je fouten (welke dan ook). Maar "eigen schuld, dikke bult" vind ik niet kunnen, dat zo zeggen :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:01

Barmat schreef:
Ik haal het opzettelijk aan, omdat ik dit "verwijt" letterlijk gekregen heb aangezien ik voor de rest van mijn leven een blijvend hersenletsel heb door het rijden zonder cap.
Er zijn mensen geweest (meerderen, bekenden zo ook onbekenden) in mijn directe en indirecte omgeving die stelden dat ik té aso voor woorden ben dat ik nu van staatsgeld leef omdat ik te arrogant was om zonder cap te hebben willen rijden.

Feitelijk had ik mijn letsel kunnen voorkomen. Ja. Daar hebben ze ook wel gelijk in. Heb het ook heel moeilijk gehad te accepteren dat het nooit meer hetzelfde zal zijn.

Toch vind ik het wel keihard om te zeggen dat ik geen recht zou hebben op enigerlij van financiële ondersteuning enkel en alleen omdat....

Feit is ook dat als ik dit had opgelopen door die val van het keukentrapje men vol meelij had geweest. Nu is het een kwestie van eigen schuld dikke bult en ben je stom.

Ik vind dat ook belachelijk, dat mensen zo kunnen reageren! Je heb al zo'n hoge straf :j !

Ben zelf ook geen heilige.
Moet zeggen dat ik ook niet altijd even sociaal ben/denk als het gaat om buitensporige risico's die sommige mensen nemen. :=
Toch geloof ik wel dat mensen die daardoor veel/ernstig letsel hebben geen wijzend vingertje verdienen. Het is immers al gebeurd en doe zelf ook wel een hele domme dingen die net wel goed zijn afgelopen. :o

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:16

Heino schreef:

de joue wel dan?
beetje raar omdat zo te zeggen.
Iedereen zijn /haar mening telt! Toch?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:10

Het ging mij meer om de "moraalridder" en het "hel en verdoemenis wensen" wat ik (en anderen) meteen naar mijn hoofd geslingerd krijg..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:46

Ja dat is dus het verschil Rangeela. Ik vind paardrijden (of andere fysieke hobby's behoren bij de activiteiten om normaal te kunnen leven. Fietsen bijvoorbeeld helemaal niet ;) :D