Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:59

Mowoah, ik vind ook dat echte rellers mogen worden aangepakt, niks mis mee.
En ook ik vind als iemand nuttig commentaar geeft, dat dat opbouwende kritiek is, en geen afbrekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:00

suleilitha schreef:
Ik denk dat je het topic dan niet goed hebt gelezen, vooral de reacties van andere bokkers. Triest dat je overkomt alsof je zelfs trots bent dat je zo uit de hoek durfde te komen.... heel sneu.
En voor wat betreft je uitspraak, het is op fora doorgaans niet getolereerd om neer te pennen dat medeforummers zouden moeten worden opgehangen en dat zette jij dus wel neer, Breezy.

ik heb het topic gelezen tot mijn reactie daarna ben ik offline gegaan, wat er verder gezegt werd heb ik dus niet meegekregen. En ik ben niet trots ik geef gewoon toe dat ik dat heb gezegt, dat vind ik nog altijd beter dan scheinheilig doen en doen alsof ik die dingen niet gezegt heb en dat heb ik wel en daar kom ik eerlijk voor uit! ik weet niet wat er verder is gezegt ( misschien kun je me pmen zodat dit topic niet tussen ons 2 gaat?) en ik weet niet wat de forumregels precies zijn, als ik hiervoor een ban krijgt dan is dat zo! Ik kan niet wegnemen wat ik heb gezegt en dat ga ik ook niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:03

Nee joh, ik ga hierover niet met je in de PB, ik hou me ver van mensen die uitspraken doen zoals jij, sorry meid.
Het kind waar het om ging is niet te benijden, die zou eerder gebaat zijn bij hulp. Het is gewoon in en intriest dat die ouders het meiske niet meer verantwoording bijbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:07

zoals ik al zei is goed maar ga hier dan niet verder op mij in, ik geloof dat de ts al meerdere keren heeft gezegt dat het in afzeiken in het algemeen gaat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:09

breezy302 schreef:
zal ik maar eerlijk zijn? dat heb ik gezegt idd ja want in mijn ogen kan je een beest ( wat voor beest dan ook) niet laten verhongeren! als je 13 bent weet je dondersgoed dat een dier eten en water nodig heeft! ik heb het ook echt niet leuk gehad maar ik heb er altijd voor gezorgt dat mijn dieren eten hadden, ookal was het niet het beste voer ( bijv mijn hond 2 dagen lang blikvoer geven) maar ik liet mijn beesten niiet verhongeren!

Jij hebt andere ouders en zit niet in dezelfde situatie als dat meisje, dus dat kan en mag je niet als voorbeeld nemen.
Enig idee wat dat meisje meegemaakt heeft en nu nog meemaakt?

Nu stel je weer dat dit soort mensen doodgeschoten mogen worden van jou?

Fijn dat jij de mogelijkheid hebt gehad om voor je dieren te zorgen toen je 13 jaar oud was, nu nog even begrijpen dat er situaties zijn waarin dit voor een 13-jarige absoluut onmogelijk is.

Bovendien hoort een 13-jarige al helemaal niet de eindverantwoording te hebben voor welk dier dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:10

Ja, en er werden telkens voorbeelden bijgehaald, en zo passeerde jij de revu ook. Iedereen was het er wel aardig over eens dat jouw uitspraken echt buiten alle proporties waren en met normen en waarden niks meer van doen hebben.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:10

suleilitha schreef:
Mowoah, ik vind ook dat echte rellers mogen worden aangepakt, niks mis mee.
En ook ik vind als iemand nuttig commentaar geeft, dat dat opbouwende kritiek is, en geen afbrekende.

En dat vind ik dan jammer, dat mensen vaak het verschil niet zien tussen opbouwende en afbrekende techniek. Misschien is het ook een beetje bokt in geslopen, dat wanneer iemand negatief commentaar geeft het meteen als afbrekend gezien word, in plaats van eerst eens goed te lezen en daarna je oordeel eruit te trekken. Natuurlijk is er ook echt afbrekend commentaar, maar mensen kiezen sneller voor de verdediging dan voor het aannemen van het commentaar, en dat is nou jammer.

Al moet er nog wat beter op de rellers gelet worden, sommige komen er goed mee uit de voeten, ik denk dat veel mensen (waaronder ik) het moeilijk vinden om te TeMmen wanneer ze iets denken te signaleren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:11

suleilitha schreef:
Het is gewoon in en intriest dat die ouders het meiske niet meer verantwoording bijbrengen.

Ik denk dat het beter was geweest als de moeder (vader schijnt vorig jaar te zijn overleden) wat meer verantwoording over het meisje had genomen.

Voor wat ik begrepen heb heeft het meiske gedaan wat ze kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:12

ThePast03, echt, ik heb met dat meisje te doen... en ik ben niet de enige. Je kan en mag inderdaad nooit een kind van die leeftijd de eindverantwoording voor paarden geven. Dan ben je i.m.o. geen goede ouder.
Ja, zie je wel, er zit dus alweer een verhaal achter. Niet niks voor een dertienjarige om je vader al te moeten missen.

Om even terug te keren naar dit topic, of er strenger moet worden opgetreden? Ik vind van niet, getuige de actie van vanmiddag in het topic over de verwaarloosde Andalusier. Slechts enkele minuten nadat de gruwelijke post daar was verschenen over ophangen (en er zullen wel meer mensen hebben getemt dan ik alleen) zat er al een slotje op. Fair enough, vind ik. En ik denk, dat er nog wel meer sancties zullen volgen. Laten we het hopen. Want het ging toch wel wat verder dan het zeggen van woordjes als dramaqueen en aansteller Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-08 02:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:17

ThePast03 schreef:
breezy302 schreef:
zal ik maar eerlijk zijn? dat heb ik gezegt idd ja want in mijn ogen kan je een beest ( wat voor beest dan ook) niet laten verhongeren! als je 13 bent weet je dondersgoed dat een dier eten en water nodig heeft! ik heb het ook echt niet leuk gehad maar ik heb er altijd voor gezorgt dat mijn dieren eten hadden, ookal was het niet het beste voer ( bijv mijn hond 2 dagen lang blikvoer geven) maar ik liet mijn beesten niiet verhongeren!

Jij hebt andere ouders en zit niet in dezelfde situatie als dat meisje, dus dat kan en mag je niet als voorbeeld nemen.
Enig idee wat dat meisje meegemaakt heeft en nu nog meemaakt?

Nu stel je weer dat dit soort mensen doodgeschoten mogen worden van jou?

Fijn dat jij de mogelijkheid hebt gehad om voor je dieren te zorgen toen je 13 jaar oud was, nu nog even begrijpen dat er situaties zijn waarin dit voor een 13-jarige absoluut onmogelijk is.

Bovendien hoort een 13-jarige al helemaal niet de eindverantwoording te hebben voor welk dier dan ook.

idd en dat heb ik het niet over die hengst maar mensen die het bijv: met dieren doen, mensen die ze expres en bewust mishandeld ja! maar ik moet er wel bij zeggen dat dood gaan misschien overdreven is maar wel dat er iets soortgelijks met die mensen gedaan moet worden! en ik heb het ook over echte mishandeling he! dus niet een keer een tikje geven! zoals ik een keer op straat heb gezien dat iemand zijn pup zowat wurgde en dat arme beestje zelf een blauwe tong had ja dan mag dat van mij idd! en ik heb die persoon niet vermoord want ik ben nou eenmaal geen moordenaar maar ben er zeker flink tegen in gegaan! en ik wil ook nog zeggen dat ik sommigemensen hier ook wel schijnheilig vind reageren want als er ergens staat dat een dier mishandeld is ( voorbeeld de dressuur of spring amazone die paarden zo vaak sloeg en mishandelde) zeggen die precies hetzelfde en in dit topic zeggen ze tegen mij dat dat echt niet kan! beeetje jammer maar maakt verder niet uit. Ik heb mijn mening en jullie een andere!

en verder heb ik na mijn reacties niet meer dat topic bekeken dus ik weet ook niet wat er met dat meisje aan de hand was maar als je bewust dieren mishandeld... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:23

Nou, ook over die amazone ben ik dezelfde mening toegedaan, je lost mishandelingen niet op door mensen te gaan mishandelen. Er zijn daar ook de nodige opmerkingen geplaatst dat ook daar dergelijke opmerkingen gewoon niet kunnen.
Maar ik zou zeggen, ga vooral door hier Knipoog we hebben in dit topic toch aardig naar elkaar kunnen luisteren en tot nu toe liep de discussie redelijk, we willen dit graag zo houden, Breezy. We zitten hier niet op een slotje te wachten namelijk.

Je gaat nu trouwens al behoorlijk off-topic...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:25

breezy302 schreef:
en verder heb ik na mijn reacties niet meer dat topic bekeken dus ik weet ook niet wat er met dat meisje aan de hand was maar als je bewust dieren mishandeld... Boos!

Het siert je dat je nu in ieder geval zegt dat je het niet zo bedoeld had.
Misschien is het voor een volgende keer wel raadzaam om eerst even te wachten of om zelf wat verder te kijken wat voor een tragedie er achter zo'n bericht kan schuilen. Ook aan de kant van de mensen. Knipoog

Niemand keurt dierenmishandeling goed en al helemaal niet als het bewust gebeurd, daar zijn we het wel over eens.
Maar om zo hard te oordelen terwijl je niet weet wat voor een leven die 13-jarige heeft en waarom dingen zo uit de hand gelopen zijn is niet altijd verstandig. Maar goed, daar ben je nu zelf ook wel achter denk ik Knipoog

Heb het in het andere topic ook al gezegd: Het paard is nu uit de ellende en zit veilig, het meisje zit er nog middenin.

Denk dat we nu ook wel genoeg over dit meiske hebben gepraat, ze kan hier meelezen en het lijkt me alles behalve prettig als mensen zo over je praten.

Zullen we weer ontopic gaan en dit verder laten rusten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:29

ik ook niet maar ik geef ook maar gewoon mijn mening net zoals jij dat doet, in elk topic kan ik normaal reageren behalve als het om mishandeling gaat. dat jij en anderen mijn mening vervelend vinden jammer dan, er zijn ook mensen die jouw mening vervelend vinden maar dan kom jij toch ook niet gelijk meer op dat topic? en als er hier over mij wordt gesproken vind ik dat ik daar best op mag reageren! en het is ook jammer dat iedereen het over de achtergrond van dat meisje heeft maar dat niemand mij wilt vertellen wat dat is. en ik luister (lees) ook de dingen die jullie schrijven en ik zie niet in hoe ik nu dit helemaal topic heb verziekt door te vertellen waarom ik bepaalde dingen heb gezegt? maar tem jij maar alles wat ik zeg als jou dat gelukkig maakt meis!

en ik wilde ook ontopic gaan en heb dat ook getypt ook heb ik via de om contact gehad met de (ex/nieuwe ?) eigenaar van de hengst en daar ook het een en ander verteld. maar ik vind niet dat ik dit topic heb verziekt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:31

breezy302 schreef:
maar ik vind niet dat ik dit topic heb verziekt

Je hebt dit topic ook zeker niet verziekt wat mij betreft. Je hebt gewoon verteld waarom je zo gereageert hebt en wij hebben daar op kunnen reageren. Prima toch. Knipoog

Wat mij betreft gewoon mee discusseren hier als je daar behoefte aan hebt, maar dan vanaf nu inderdaad ontopic. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:35

ik wil ook ontopic gaan, ik vind idd dat er veel afzeik topics op bokt zijn die echt helemaal nergens over gaan, ik zie dat vooral bij rijtechnisch en bij haw, ik zou daar ook zelf geen topic plaatsen omdat ik geen topruiter ben en meer ben van lekker hobbelen. ik heb het idee dat er hier hele hoge eisen/verwachtingen worden gesteld aan mensen. het is alsof iedereen een z ruiter zonder, sporen, zweep , bit etc moet zijn om door de "keuring" te komen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 06:07

Ik ben van mening dat sommige bokkers via internet gewoon net even wat meer hun mening durven door te drammen.

Ze komen een topic binnen, en beginnen te preken, en alles af te kraken.
Vaak zonder onderbouwing, en het zijn veelal dezelfde bokkers..

Het lijkt soms wel of bepaalde onvriendelijke bokkers het hand boven het hoofd gehouden word...
Terwijl ik her en der OW's en Bans lees die nergens op slaan, en vaak uitgelokt zijn door andere bokkers die er niks aan overhouden.

Ik hoop nog steeds op een rechtlijniger beleid en einde van vriendjespolitiek Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:11

hmm crossmonster daar heb je wel gelijk in..

Vaak vraag ik me ook af waarom mensen persé hun mening moeten geven.. Neem nou dat topic over die jongen die weggelopen is en zijn vriendin is hartstikke bezorgd. Ze plaatst een topic met de oproep of we naar hem uit willen kijken en wat krijgt ze.. allemaal negativiteit over haar vriend.. niemand weet wat er speelt daar thuis, ze vroeg alleen of er mensne voor haar wilden kijken of ze hem zagen en ze wilde haar verhaal kwijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:21

het lijkt soms wel of het alleen gaat om te reageren...doet er niet toe wat er opgeschreven word....
af en toe heb ik de indruk dat er bepaalde bokkers continu met een heel slecht humeur hier hun gram willen halen...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:24

ik denk het jij zegt het geerke
ik wist alleen niet goed hoe ik het moest verwoorden Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:44

crossmonster schreef:
Ik ben van mening dat sommige bokkers via internet gewoon net even wat meer hun mening durven door te drammen.

Ze komen een topic binnen, en beginnen te preken, en alles af te kraken.
Vaak zonder onderbouwing, en het zijn veelal dezelfde bokkers..

Het lijkt soms wel of bepaalde onvriendelijke bokkers het hand boven het hoofd gehouden word...
Terwijl ik her en der OW's en Bans lees die nergens op slaan, en vaak uitgelokt zijn door andere bokkers die er niks aan overhouden.

Ik hoop nog steeds op een rechtlijniger beleid en einde van vriendjespolitiek Knipoog

Duidelijk en helemaal mee eens OK dan!

Ik vind het ook wederom nogal 'gezeik' om iemand die zegt dat ze mensen die dieren mishandelen, het liefst zou willen afschieten, nou meteen een ban te geven.. Gaaaap Echt, iedereen snapt haar punt toch? Zijn dr zat die er hetzelfde over denken (ook al is het misschien in het geval van een 13 jarig meisje niet van toepassing), alleen zij zegt het net iets harder.
Word ik moe van hoor...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:50

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar dat is mijn inziens ook niet nodig om een zinnige reactie te geven.
Mijn mening met betrekking tot de beginpost luid: ik heb er nul komma nul problemen mee. Ik ben zelf vrij fel aangelegd en reageer soms ook zo, dan word ik wel eens teruggefloten door een medebokker of een mod en heb daar vrede mee. Meestal mag ik gewoon mijn ongebreidelde mening spuwen en ik ben erg blij met die vrijheid van meningsuiting. Buiten dat zie ik in bijna ieder zwaarder topic een tendens gaan van ts afzeiken, dan een groep die het op gaat nemen voor de ts, dan een hatelijke reactie van de ts jegens groep 1, dan weer groep 1 dan weer groep 2 dan de bemiddelaars en dan de ts weer. Prima toch? Leven en laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:53

KiWiKo schreef:
lief ik ga niet naar de dok met een gebroken voet.......... zie ik niks in, want dat wordt gipsen en in het gips kan ik niet werken........

ik ga wel naar een peut als ik op zoek ben naar die balk......... of als ik me niet goed voel geen energie heb........ want dat gaat niet over.........

als je depressief bent dan heb je hulp nodig........ PUNT!!! daar kom je niet alleen uit.............. alleen heel veel mensen hebben imo geen reden om depressief te zijn.......

laten we eerlijk wezen sommige mensen zijn als depressief als hun goudvis ondersteboven zwemt........... en dan denk ik bij mezelf.........

gut meis, wat moet er van jou terecht komen in de echte wereld...........

En zal die goudvis dan de aanleiding zijn, of de oorzaak... Knipoog?

Imo is het gewoon een kwestie van normen en waarde dat je repectvol op elkaar reageert Ja .. Of je iemand nou mag of niet mag. Of je het nou eens met iemand bent, of niet eens. Het verschil tussen 'ik vind' en 'het is' vind ik ook daarom juist best belangrijk. Ik bedoel, als je appel zegt en je bedoelt peer, dan denkt toch echt iedereen appel, ookal is de boodschap peer Haha! ..

En als je zegt 'het is' zeg je dus in feite dat je het hebt over een feit.. En als je over feiten hebt, doet andermans meningen er niet meer zo toe, dus dat komt nogal over als 'ik heb gelijk' ...

Wbt die probleemtopic, ik reageer daar nooit op. Maargoed, ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat mensen meteen beginnen te roepen dat iemand zich aanstelt en maar iets optimistischer moet worden. Ik denk dat mensen die probleemverhalen gaan neerzetten, waarvan je denkt 'wát is nu eigenlijk je probleem' zelf ook niet zo beseffen, wát hun daadwerkelijke probleem is. Ik bedoel wáárom zou zo iemand zich 'aan gaan stellen' .. Ja omdat diegene aandacht wil. Maar waarom zou iemand aandacht willen? Omdat diegene mss in zijn eigen omgeving geen/ te weinig aandacht krijgt. En kennelijk voelt diegene zich daar toch rot over, anders zouden mensen niet zo'n wanhopige roep om aandacht uitdragen. Okee, je hebt er mss ook daadwerkelijk hopeloze figuren tussen zitten, maar hoe kun je daar nou over oordelen vanachter je beeldschermpje.

Hoe banketstaaf is het als iemand in principe zegt dat die zich rot voelt, en iemand anders zegt 'ja moet je niet doen hè' . Ik bedoel, dat is toch een advies wat in zo'n geval nergens op slaat Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:07

overigens vind ik het wel vreemd dat er nu weer allemaal mensen zich mengen in deze discussie om hun (negatieve) mening over KiWiKo te geven...

Voegt echt verder niets toe, ookal kan jij het mss hebben Clown ..
Maar het is verder ook niet echt relevant... Clown

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:12

dat valt toch wel mee Menino.. heb denk ik 2 meningen over Kiwiko gelezen...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:26

Menimo, ik zie in je profiel dat je pas 16 jaar bent.
Dat is imo nog vrij jong, maar toch weet je je verhaal erg goed te omschrijven, mijn complimenten, het is erg duidelijk wat je wilt zeggen.
En tuurlijk heb ook jij gelijk in bepaalde opzichten.
Maar er word gevraagd om ten aller tijden begrip te tonen voor bepaald zaken.
Iedereen moet zich in kunnen leven is zo'n beetje de algehele boodschap.
Maar dan staat daar tegenover dat men ook begrip en inlevings vermogen moet tonen aan mensen die bepaalde zaken min of meer "aanstellerig" vinden want dat is du HUN mening weer.
Beetje moeilijk uit te leggen misschien ,maar denk dat je het wel begrijpt wat ik bedoel.