Nieuw subforum "Liefde en Relaties"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Nieuw subforum "Liefde en Relaties"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:44

RoWi schreef:
En Seks & Relaties is voor mijn gevoel trouwens iets heel anders dan Liefde & Relaties. Ik bedoel daarmee topics over relatieproblemen en vriendschappen.

Noem het dan: Relaties; voor alle relatievormen tussen mensen, duurzaam, liefde en/of sex. Bijvoorbeeld.

Het is inderdaad opvallend en eígenlijk ook Verward wat voor vragen op een páárdenforum gesteld worden Wow!

Op een relatieforum een vraag over aan-de-teugel stellen is daarmee vergelijkbaar.

hc

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:14

Huertecilla schreef:
RoWi schreef:
En Seks & Relaties is voor mijn gevoel trouwens iets heel anders dan Liefde & Relaties. Ik bedoel daarmee topics over relatieproblemen en vriendschappen.

Noem het dan: Relaties; voor alle relatievormen tussen mensen, duurzaam, liefde en/of sex. Bijvoorbeeld.

Het is inderdaad opvallend en eígenlijk ook Verward wat voor vragen op een páárdenforum gesteld worden Wow!

Op een relatieforum een vraag over aan-de-teugel stellen is daarmee vergelijkbaar.

hc

Ben ik het niet mee eens.. In de beginjaren van bokt zal de nadruk vooral op paarden gelegd zijn, maar die evolutie naar een meer 'algemeen' forum is er nu eenmaal in de loop van de jaren gekomen en mag er imo ook gewoon zijn. Als ik naar mezelf kijk, ik rij paard, lees graag goede adviezen over het rijden of algemene zaken die met paarden te maken hebben, maar paarden zijn maar een klein stukje van mijn leven en er zijn heel wat dingen die een veel grotere plaats innemen in mijn leven (vb reizen, studies, relatie,...). Voor mensen als mezelf is het dus gewoon een goede combinatie, een algemeen gedeelte op het forum, zonder dat dat ten koste hoeft te gaan van het paardendeel Ja.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:34

Volgensmij zouden mensen die helemaal geen paardenmensen zijn, zich ook nog wel vermaken op het forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:02

Sence schreef:
Volgensmij zouden mensen die helemaal geen paardenmensen zijn, zich ook nog wel vermaken op het forum.

precies lees mijn vorige post daar heb ik het ook al uitgelegt dat als we zo door gaan bokt binnekort niet meer over paarden gaat maar meer over andere dingen...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:04

Volgens mij zijn hier trouwens al subforum aanvragen voor geweest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:47

Elaine schreef:
Volgens mij zijn hier trouwens al subforum aanvragen voor geweest.

Klopt idd en toen was dit (tot twee keer toe) het antwoord:

Karl66 schreef:
Er is op Bokt gekozen om naast het paardengedeelte een algemeen gedeelte te hebben waar Bokkers over andere dingen dan paarden kunnen praten. Door de regel dat men eerst 25 zinnige paardenberichten moet hebben, proberen we ervoor te zorgen dat dat algemene gedeelte zijn doel niet voorbijschiet en en een extra gedeelte voor paardenmensen is.

Eén van die algemene fora is leven zonder paarden. Relaties zijn hoe je het wendt of keert nou eenmaal een belangrijk onderdeel van dat leven zonder paarden, dus kom je regelmatig topics over dat onderwerp tegen. Een centraal topic hierover heeft weinig zin, omdat veel situties niet met elkaar te vergelijken zijn. Dat is nog los van het feit dat zo'n centraal topic moeilijk te modereren valt, waardoor het ons veel extra werk op gaat leveren, zonder dat daar in onze ogen voldoende toegevoegde waarde tegenover staat.

We hebben besloten dat er ook geen extra subforum voor zal komen. Ons doel is nog steeds om een paardenforum te zijn waar de gebruikers ook over andere dingen kunnen praten, maar wat ons betreft zijn de paardgerelateerde fora nog steeds het belangrijkste. Relaties past wat ons betreft prima binnen het forum LZP en daarom hoeft er wat ons betreft geen extra forum op algemeen aangemaakt te worden.

De eindconclusie is dus dat je de relatietopics nog steeds op LZP zal aantreffen en dat je ze gewoon over kan slaan als je daar niet in geïnteresseerd bent.

Lijkt me dus sterk dat het er nu ineens wel door komt Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:51

Lijkt me wel handig ja. Waarom zou Bokt alleen maar over paarden moeten gaan? Mensen met paarden hebben toch ook een leven naast de paarden waar ze over willen praten??

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:53

Stem van mij hem je ook.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:44

romatjuh schreef:
Lijkt me wel handig ja. Waarom zou Bokt alleen maar over paarden moeten gaan? Mensen met paarden hebben toch ook een leven naast de paarden waar ze over willen praten??

Dáár heb je nou LZP voor Pling Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:10

Citaat:
We hebben besloten dat er ook geen extra subforum voor zal komen. Ons doel is nog steeds om een paardenforum te zijn waar de gebruikers ook over andere dingen kunnen praten, maar wat ons betreft zijn de paardgerelateerde fora nog steeds het belangrijkste. Relaties past wat ons betreft prima binnen het forum LZP en daarom hoeft er wat ons betreft geen extra forum op algemeen aangemaakt te worden.

Het gaat hier toch niet om het feit dat een extra subforum het paardengedeelte minder belangrijk maakt? Natuurlijk passen relaties binnen LZP, maar door de grote overvloed aan topics die daar aangemaakt worden verdwijnt uiteindelijk het overzicht en wordt het vervelend bokken. Een subforum zorgt dus niet voor 'meer algemeen ipv paardgerelateerd', wel voor meer overzicht in het algemene gedeelte.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:15

Lijkt me een goed idee Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:36

Mas schreef:
romatjuh schreef:

Dáár heb je nou LZP voor Pling Knipoog

klopt, daar is die ook voor, maar LZP wordt nu compleet ondergesneeuwd door liefde, relatie en sex problemen...
er is toch ook een subforum voor menzenwelzijn, nieuws en maatschappij. en ook nog een fototechnisch gedeelte e.d. wat heeft dat dan met een paardenforum te maken??
als ze dat als reden geven om geen liefde en relaties subforum te openen, moeten ze die andere subforums ook sluiten en alles op LZP houden. dus niet met 2 maten meten.

zoals misschien wel uit mijn bericht op te maken is: ik ben dus voor een subforum voor liefde, sex en relaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:38

Karl66 schreef:
De eindconclusie is dus dat je de relatietopics nog steeds op LZP zal aantreffen en dat je ze gewoon over kan slaan als je daar niet in geïnteresseerd bent.

Overslaan gaat makkelijk als mensen topics duidelijke titels geven. Als in de titel al duidelijk is dat het om een relatieprobleem gaat kijk ik gewoon niet. Maar er zijn een hoop titels die op van alles en nog wat kunnen slaan. Die klik ik dan wel aan en dan is het zo irritant als blijkt dat het weer over een relatieprobleem gaat.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:50

Is het dan een idee om in LZP van die tags (heet dat zo?) te gebruiken? Dus als een topic over liefde/relaties gaat dat er bijvoorbeeld [REL] of een andere passende afkorting gebruikt wordt voor de titel? Dan kun je in de titel al zien of het over relaties/liefde gaat en kun je besluiten het wel of niet te lezen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:00

Tegen.
Liefdesproblemen horen gewoon bij LZP en als je het niet wilt lezen gewoon weer wegklikken. Zie het nut niet in van een subforum.
Het is en blijft een paardenforum en geen forum waar je kan snotteren over problemen in een relatie Bloos

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:36

Niniane schreef:
Tegen.
Liefdesproblemen horen gewoon bij LZP en als je het niet wilt lezen gewoon weer wegklikken. Zie het nut niet in van een subforum.
Het is en blijft een paardenforum en geen forum waar je kan snotteren over problemen in een relatie Bloos

en waarom zijn er dan wel subfora voor menzenwelzijn, nieuws en maatschappij, technische zaken, fotografen e.d.
als jij vind dat het een paardenforum moet blijven moeten al deze subfora ook weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:44

Maar er kan dan toch een subforum ín LZP? Het hoeft toch niet náást LZP te zijn? Ik snap het probleem niet zo, lijkt me alleen maar overzichtelijker voor iedereen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:01

LiSSy schreef:
Niniane schreef:
Tegen.

en waarom zijn er dan wel subfora voor menzenwelzijn, nieuws en maatschappij, technische zaken, fotografen e.d.
als jij vind dat het een paardenforum moet blijven moeten al deze subfora ook weg...

Wat een ónzin argument... Alleen omdat er mensen vinden dat liefde en relaties onder LZP vallen moeten we
alle andere algemene fora ook maar opdoeken? Gestoord
Bokt is prima zoals het nu is, meer subfora maakt het alleen maar onoverzichtelijker, niet alleen op het algemene
gedeelte maar óók op het paardengedeelte.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:04

ik vind het dus absoluut geen onzin, die subfora vallen ook allemaal onder LZp en zouden op LZP absoluut niet misstaan. maar daar zijn ook subfora voor gemaakt omdat LZP anders ondergesneeuwd werd.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:20

Ik denk dat we bokt allang niet meer een echt specifiek paardenforum kunnen noemen.
De reacties daarover vind ik ook niet zo kloppen dus.
Dan zouden alle subfora als JH, LZP, MW, etc. ook allemaal niet meer op bokt thuishoren.
Bokt is zo gevarieerd geworden.
Opzet blijft paarden, maar ook alles hierom heen is zo groot gegroeid dat het ook niet meer te 'ontkennen' valt

Ik vind het idee erg goed.
Je ziet zóveel relatietopics dat zo'n subfora geen overbodige luxe zou zijn! Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:25

Ik vind het een supergoed idee lijkt me erg handig Haha!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 13:40

Sorry dat ik nu pas weer reageer, heb het hele weekend druk verhuisd Vork
Ik ga nu even proberen te reageren op wat mensen Lachen

@ Niniane:
Je zegt dat liefdesproblemen nu eenmaal bij LZP horen, dat is waar en daar is niks mis mee.
Ik wil bereiken dat het gewoon wat overzichtelijker wordt allemaal. Ik zie in dit topic alleen al dat er heel veel gebruikers zijn, die zich rot ergeren aan
de zogenaamde "liefdes-topics". Als het subforum er komt, staat alles netjes bij elkaar en kun je er veel gemakkelijker aan voorbij gaan Lachen

@ Rock:
Ik bedoel inderdaad een subforum IN en niet naast LZP Knipoog zoiets als bij HAW en Kraamstal e.d.

@ Kieffer:
Tags is ook een goed idee, dan weet je van te voren ook wat je opent.
Zijn meer mensen het hiermee eens?

@ LiSSy:
Ik ben het met je eens. Er zijn al heel wat andere niet-paardgerelateerde subfora. Ik vind dat deze daar nog prima bij past.
Naar mijn mening is het ook helemaal niet erg dat er op paardenforum ook over andere onderwerpen gepraat wordt Lachen

@ Oamaru:
Een centraal topic is niet handig. Dit omdat de onderwerpen teveel van elkaar verschillen. Zoals Karl66 al zei in het andere topic, is het dan
ook heel moeilijk om te modereren Knipoog Binnen een subforum kunnen topics gewoon gesloten worden.

@ Nini_roosje:
Jouw idee van 100 in plaats van 25 nuttige berichten, is misschien best een goed idee.
Al vind ik honderd persoonlijk wel heel veel! Vork Misschien 50?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:15

Misschien is een modreactie handig voor we verder speculeren Lachen

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:02

Mag je daar voor temmen? Of zal ik een pb'tje sturen? Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:08

Mij lijkt het ook een goed idee, maar het is al afgekeurd toch?