Schaduwaccount, is die wel zo schaduw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Schaduwaccount, is die wel zo schaduw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:37

MoonChloe schreef:
jasmijntje schreef:
Ik baal hier behoorlijk van! Ik heb een anoniem account aangemaakt (mijn enige) en dat heb ik juist gedaan omdat ik onderwerpen wil bespreken die juist voor bekenden niet aan mij gelinkt moeten worden, maar juist bekenden hebben mijn e-mailadres.... Verward

Ik heb Bart al even gepb-t of hij voor mij geen uitzondering wil maken en mijn account wil verwijderen...

Dus het is niet alleen voor SA's onhandig..

grinn, nu weet juist iedereen dat je een SA hebt aangemaakt Clown

ze heeft geen SA aangemaakt, maar gewoon een account met een naam waardoor niemand denkt dat zei het is. maar misschien zijn er mensen en die gaan alle e-mailadressen bijlangs waarvan ze denken.. die kan nog wel eens op bokt zitten. en dan komt zij naar voren.

@jasmijntje.. je kan de account laten blokeren (ik had er 2 en 1tje is geblokkeerd) dan kun je daarna met een nieuw e-mailadres een nieuwe aanvragen? ik heb de mod van Forumzaken benaderd. was zo geregeld.

Petite schreef:
jolentinus schreef:
wat een lol..

heb ff mijzelf gecheckt en zie dat ik 2 accounts heb hahaha.. wist ik niet.
de ene uit 2005 de andere uit 2006. die van 2005 heeft 0 berichten haha.

ik was van plan mijn naam te veranderen. maar zal nu ff een mod proberen te bereiken.. want de naam is de naam van het andere account.

Zo kom je nog eens ergens achter Haha!

inderdaad.. is inmiddels al geregeld

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:40

SA of een anoniem account whatever.. nu weet iedereen het..
(tipje je kan ook gewoon je emailadres veranderen op je anonieme account *eerst even een nieuwe emailadres aanmaken* )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:38

Ik krijg iedere keer een General Error als ik op emailadres wil zoeken Verward

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:40

haha, dan bestaat je emailadres niet..
heb je het wel ingevoerd bij e-mailadres en niet bij de naam.. dat wil mij ook nog wel eens overkomen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:20

Nou ik mag toch hopen dat mijn emailadres bestaat Clown
Enja... ik voer hem in bij email Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:23

jasmijntje schreef:
Ik baal hier behoorlijk van! Ik heb een anoniem account aangemaakt (mijn enige) en dat heb ik juist gedaan omdat ik onderwerpen wil bespreken die juist voor bekenden niet aan mij gelinkt moeten worden, maar juist bekenden hebben mijn e-mailadres.... Verward

Ik heb Bart al even gepb-t of hij voor mij geen uitzondering wil maken en mijn account wil verwijderen...

Snap niet zo wat het probleem is, maak je toch een ander email adres aan? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:32

Chiqa schreef:
jasmijntje schreef:

Snap niet zo wat het probleem is, maak je toch een ander email adres aan? Verward

Ja, in het vervolg wel ja. Maar alles staat er nu toch al, dan kun je wel een nieuw e- mailadres aan gaan maken, maar die SA blijft gewoon staan hoor Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:21

Maar dat had je ook van te voren kunnen bedenken Knipoog
Je gaat toch ook niet ondertekenen met dezelfde naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:47

Nou, ik denk dat als je een SA aanvraagt, en op beide accounts de emailfunctie uitgeschakeld is, je er niet vanuit gaat dat er toch gezocht kan worden op emailadres Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:48

RedPassion schreef:
Nou, ik denk dat als je een SA aanvraagt, en op beide accounts de emailfunctie uitgeschakeld is, je er niet vanuit gaat dat er toch gezocht kan worden op emailadres Knipoog

Precies

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:28

Inderdaad! Je verbergt je emailadres in je profiel dus dan ga je er niet vanuit dat mensen je zo kunnen vinden. Tsja nu kan dat dus wél. Scheve mond

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:00

Wow, dat is me wat! Kan me voorstellen dat veel mensen hier niet blij mee zijn! Bloos! Ben ook wel benieuwd naar een reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:28

Petite schreef:
RedPassion schreef:

Precies

Ook dat, dus dr is in weze niets aan aan de hand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:10

Ik volg je niet Chiqa... er is toch wel iets aan de hand in dat geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:13

Niet als je de optie 'leden kunnen contact opnemen via de email' uitzetten, begreep uit jou reactie dat jij dat ook bedoelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:16

Ik bedoel dat je zelfs als je die optie hebt uitgeschakeld nog wel te vinden bent als men zoekt op emailadres.

Zelf heb ik die optie namelijk ook uitgeschakeld maar als je zoekt op mijn emailadres kom je nog wel op mijn account terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:20

Oei, dat is idd wel even minder, ik dacht even dat je jezelf op die manier veilig stelde.
Dan toch maar even je email adres wijzigen in een ander email adres? Dan ben je dr van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:21

Dat kan wel gewoon als je al een account hebt die aan je emailadres gekoppeld is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

Ja tuurlijk, je kan ten aller tijde je email adres veranderen, stel je gaat naar een andere provider, en je email adres vervalt, dan zou je een probleem hebben Lachen
Ik heb al verschillende malen gewisseld van email adres.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:19

Haha geweldig topic dit, wist niet dat je iemands account kon traceren m.b.v. zijn/haar e-mailadres.
Heb zo gezien dat mijn zus hier zich ooit eens heeft geregistreerd en door mijn berichten heeft gepluist...

Leuk profiel heeft ze Rolleyes Vooral haar persoonlijke info, dat weet ik dan ook alweer van haar Tong uitsteken
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=69761

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 02:38

tja, ik vind het hele idee van een schaduw account wat discutabel, ik vind het nl ook een manier, om een bepaald soort aandacht te krijgen. ( en dit gaat natuurlijk niet voor iedereen op)
maar men moet ook echt eens gaan beseffen, dat inet en dus ook een forum, niet zo privé en gesloten is, als men wellicht wil.
ik snap best dat mensen soms wat kwijt willen, zonder dat anderen weten wie die persoon is en vaak lukt dat ook wel, maar niet altijd, dat is niet een fout van een forum, van het inet, dat is gewoon zoals het is.
er zijn ook vele schaduw accounts aangemaakt, waar de ts later nooit meer op terug kwam, tuurlijk het boktteam weet welke gebruiker er achter een SA zit, maar dan nog, sommige Sa's zijn echt imo puur aandacht zoeken, ik kende er toevallig ook een paar, in het ene topic hebben ze het vreselijk moeilijk, slapen nauwelijks enz, en een kwartier later op hun normale bokt account zijn ze de vrolijkheid zelf ... tja sorry.. dat gaat erbij mij gewoon niet zo in.

ik vind persoonlijk, dat inet zo anoniem is als je het zelf maakt en wilt, en over het algemeen is het zo anoniem niet, je hoeft niet perse je persoonlijke verhaal op bokt te vertellen en wil je dat wel? hou dan altijd in je achterhoofd dat internet niet zo gesloten is als je misschien zelf wilt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:26

baroen schreef:
in het ene topic hebben ze het vreselijk moeilijk, slapen nauwelijks enz, en een kwartier later op hun normale bokt account zijn ze de vrolijkheid zelf

Dat kan ook zo zijn omdat ze dus op hun gewone account niet eerlijk durven te zijn. Dat is in real life toch ook zo, hoeveel mensen hebben geen 'sociaal masker'; vrolijk zijn en doen alsof alles goed gaat terwijl je je eigenlijk vreselijk rot voelt.

Verder ben ik het wel met je eens wbt anonimiteit, maar ik vind ook dat het Boktteam bij aanvraag van een SA moet aangeven dat er die emailadres-zoekfunctie is. Want nu denken mensen misschien dat ze veilig en anoniem zijn (relatief, uiteraard), terwijl ze gewoon via hun normale emailadres te vinden zijn.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:08

RedPassion schreef:
baroen schreef:
in het ene topic hebben ze het vreselijk moeilijk, slapen nauwelijks enz, en een kwartier later op hun normale bokt account zijn ze de vrolijkheid zelf

Dat kan ook zo zijn omdat ze dus op hun gewone account niet eerlijk durven te zijn. Dat is in real life toch ook zo, hoeveel mensen hebben geen 'sociaal masker'; vrolijk zijn en doen alsof alles goed gaat terwijl je je eigenlijk vreselijk rot voelt.

Verder ben ik het wel met je eens wbt anonimiteit, maar ik vind ook dat het Boktteam bij aanvraag van een SA moet aangeven dat er die emailadres-zoekfunctie is. Want nu denken mensen misschien dat ze veilig en anoniem zijn (relatief, uiteraard), terwijl ze gewoon via hun normale emailadres te vinden zijn.

ben ik met je eens hoor, met beide punten, maar ik weet toevallig een paar dingen en geloof me, die stroken echt niet met het verhaal in een SA Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:13

Als ik mijn email adres intyp bij zoeken dan krijg ik niks? of bedoelen jullie dat niet?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:58

Ik heb dankzij dit topic wel het account van een vriend van me gevonden, die hij eens aangemaakt heeft om mij te willen pesten (gewoon geinig en goed bedoeld hoor). Gewoon zijn e-mail adres invoeren en hoppa. Tong uitsteken Ik heb hem nl. nooit kunnen vinden, hahaha.