Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:52

Het onderwerp is inderdaad moeilijk, maar soms moeten dinges gewoon hard aankomen. Zeker als er een dier of ander mens (kinderen) in het plaatje zitten. Hier doe je het voor het welzijn. Is wat anders dan iemand een dikke koe noemen. En subtiel ? naar mijn mening komen die dingen hoe je ze ook schrijft... hard aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:53

@ Kiwiko: Ja ik moest ook lachen Nagelbijten / Gniffelen Hij heeft een beetje een plat kontje zeg maar... Dus hij belde me echt op: "Je raad NOOIT wat mij overkomen is???" ROFL

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:56

_Zsazsa_ schreef:
Ik vind ook dat je zwaarlijvig zijn meestal zelf in de hand hebt. (uitzonderingen daargelaten). Mijn moeder is altijd op dieet, ze is niet dik, (67 kilo en 1.80) maar heeft wel aanleg, Ze heeft 85 gewogen, en is toen meteen gestopt met paardrijden. Ze zei ik voel me zo stom dat ik met mn dikke kont op dat paard ga zitten. Terwijl de eigenaresse er minder moeite mee had. Ik citeer even letterlijk: "Omdat ik plezier wil hebben en zo nodig paard moet rijden met mijn zware lijf, moet dat paard dat maar goed vinden. En dat kan ik dus echt niet." en terecht heeft ze vind ik. paard was maar 1.62 en geen royale bouw. Voor dat paard is ze nu dus 18 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. En die tijd heeft ze dus ook niet gereden. Ze wil nu dus weer beginnen.

En eerlijk gezegd zouden een aantal bokkers, die heel wat meer wegen dan 85 en op een pony zitten, hier heeeel goed overna moeten denken. En ja ik ben een magere spriet en de uitdrukking Niet kotsen naar het eten, heb ik ook vaak gehoord.
Maar ik fitness 3x per week, rijd 6x per week. Ga op mijn werk altijd met de trap, mest zelf de stal uit. En eet gezond en in proportie. Dus ja mijn figuur is niet alleen gods werk ook dat harde werk van mezelf.

En dan heb je die ostheopaten die uit hun nek zwetsen. Een echte ostheopaat zegt echt tegen jou dat het niet verandertwoord is als je te zwaar bent, evenals je dierenarts en naaste mensen.

*applaus*
Weet je.... ik snap eerlijk gezegd niet erg goed wat bovenstaande in dit topic moet...
Dat jij dat allemaal doet.. geweldig!
Prima als jij daar de tijd voor hebt en de zin in hebt... ik niet!
Geen tijd, maar ook geen zin. Wanneer ik mijn leven lang op een worteltje moet knabbelen en 3x per week aan apparaten in een vieze benauwde sportschool moet sjorren, ben ik de vrolijk ik niet meer die ik nu wel ben. Vraag me af wat dan precies beter is, de kilo's verliezen omdat anderen vinden dat dat zou moeten en dat ik dan gezonder zou zijn ( wat ik overigens ben, laat elk jaar alles testen en alles is picoprima in orde!) of gewoon mezelf blijven, vrede hebben met de kilo's overgewicht die blijkbaar bij mij horen...zit al jaaaaren op 1 gewicht en mijn leven leuk en fijn vinden.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:58

_Rosita_ : niet aanvallend bedoeld, maar hoe weet je zeker dat het prima gaat met je gewicht en je paard? Dat bedoel ik echt niet lelijk. Ik dacht vroeger (toen ik 8 was en 10 paardrijlessen voor mn verjaardag had gehad) heel goed kon rijden en Anky echt niet beter kon rijden dan ik. Paarden zijn eigenlijk hele lieve dieren, ze hoeven het ook niet altijd aan te geven als ze iets niet prettig vinden.
En natuurlijk is het waar, dat iemand met een eigen paard over het algemeen beter rijdt, als iemand die 1x per week op de manege rijdt, maar ik denk echt, over het algemeen gezien, dat iemand met overgewicht zijn of haar paard in de weg zit.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:59

Ik vindt sommige bokker niet eerlijk tegenover hun edele dier, dit doordat sommige bokkers gewoon te zwaar zijn voor hun paard. Maar dan houden ze zelf vol dat dat niet zo is, of zetten ze erbij, ja ik ben aan het afvallen... Ik snap best dat het moeilijk is om af te vallen, ik ben zelf ook de lichtste niet, maar je ziet mij ook niet op een B-pony wegrijden omdat het simpelweg niet eerlijk is voor het diertje....

Overgewicht hoeft niets te zeggen maar het regelmatige onnozele gedoe....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:59

tja, ik vind het fijn dat ik altijd overal energie voor heb, en ik plaatste dit meer voor het bericht van mijn moeder. Die overigens altijd ook goed op onze gezondheid let, die had mij niet gauw dik laten worden denk ik.

Maar ik snap heel goed wat jij bedoeld met geen zin en tijd hoor,. Ik vind fitness leuk dus ja dat is ook weer persoonlijk!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:00

katiavl schreef:
Het onderwerp is inderdaad moeilijk, maar soms moeten dinges gewoon hard aankomen. Zeker als er een dier of ander mens (kinderen) in het plaatje zitten. Hier doe je het voor het welzijn. Is wat anders dan iemand een dikke koe noemen. En subtiel ? naar mijn mening komen die dingen hoe je ze ook schrijft... hard aan Lachen

Dat is ook lastig aan geschreven taal, dat sommige dingen heel anders overkomen als dat het bedoelt is.
Maar wat je zegt is wel waar: 'dikke koe' typen is heel iets anders als schrijven 'dat je toch wel vindt, dat de persoon in kwestie overgewicht heeft, waar het paard last van heeft'

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:01

_rosita_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Ik vind ook dat je zwaarlijvig zijn meestal zelf in de hand hebt. (uitzonderingen daargelaten). Mijn moeder is altijd op dieet, ze is niet dik, (67 kilo en 1.80) maar heeft wel aanleg, Ze heeft 85 gewogen, en is toen meteen gestopt met paardrijden. Ze zei ik voel me zo stom dat ik met mn dikke kont op dat paard ga zitten. Terwijl de eigenaresse er minder moeite mee had. Ik citeer even letterlijk: "Omdat ik plezier wil hebben en zo nodig paard moet rijden met mijn zware lijf, moet dat paard dat maar goed vinden. En dat kan ik dus echt niet." en terecht heeft ze vind ik. paard was maar 1.62 en geen royale bouw. Voor dat paard is ze nu dus 18 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. En die tijd heeft ze dus ook niet gereden. Ze wil nu dus weer beginnen.

En eerlijk gezegd zouden een aantal bokkers, die heel wat meer wegen dan 85 en op een pony zitten, hier heeeel goed overna moeten denken. En ja ik ben een magere spriet en de uitdrukking Niet kotsen naar het eten, heb ik ook vaak gehoord.
Maar ik fitness 3x per week, rijd 6x per week. Ga op mijn werk altijd met de trap, mest zelf de stal uit. En eet gezond en in proportie. Dus ja mijn figuur is niet alleen gods werk ook dat harde werk van mezelf.

En dan heb je die ostheopaten die uit hun nek zwetsen. Een echte ostheopaat zegt echt tegen jou dat het niet verandertwoord is als je te zwaar bent, evenals je dierenarts en naaste mensen.

*applaus*
Weet je.... ik snap eerlijk gezegd niet erg goed wat bovenstaande in dit topic moet...
Dat jij dat allemaal doet.. geweldig!
Prima als jij daar de tijd voor hebt en de zin in hebt... ik niet!
Geen tijd, maar ook geen zin. Wanneer ik mijn leven lang op een worteltje moet knabbelen en 3x per week aan apparaten in een vieze benauwde sportschool moet sjorren, ben ik de vrolijk ik niet meer die ik nu wel ben. Vraag me af wat dan precies beter is, de kilo's verliezen omdat anderen vinden dat dat zou moeten en dat ik dan gezonder zou zijn ( wat ik overigens ben, laat elk jaar alles testen en alles is picoprima in orde!) of gewoon mezelf blijven, vrede hebben met de kilo's overgewicht die blijkbaar bij mij horen...zit al jaaaaren op 1 gewicht en mijn leven leuk en fijn vinden.

Applaus voor jou, ben het totaal met je eens!
Sommige mensen letten niet heel goed op wat ze eten(zoals de de bigmac fans zoals ik). Ik eet gezond, maar spijbel af en toe ook hoor . En als ik geen zin heb in de trap neem ik gewoon de lift:). Ik ga 1x per week fitnissen en dat vind ik meer dan genoeg na 3 dagen stage op een kinderdag verblijf van 8 tot 6!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:01

delerium schreef:
Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.

Tegenover dunnere mensen ook, maar dat mag blijkbaar wel. Zeggen dat je mager bent mag wel, zeggen dat je dik bent niet.

Logica?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:03

Sheran schreef:
delerium schreef:
Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.

Tegenover dunnere mensen ook, maar dat mag blijkbaar wel. Zeggen dat je mager bent mag wel, zeggen dat je dik bent niet.

Logica?

Schrijft iemand dat hier nee Lachen maak je er zelf van hoor.... Het is wetenschappelijk bewezen dat de dunnere persoon meer carrière maakt dan de dikkere Lachen
Dat de mooiere persoon meer verdiend. Leven is hard Haha!

En waarschijnlijk ben je iemand met ondergewicht? En dat bedoel ik met je kan het schrijven hoe je wilt, uiteindelijk zien we er wat kwetsend in Lachen

En dat deed ik ook vroeger Lachen
Jij bent te dik = weenbui....maar uiteindelijk pure waarheid
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-08 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:06

Tja, even een post om dit topic bij te houden. Ik zit met mijn dikke kont op een kleine pony van 1.40, zie profiel. Ik kom later nog wel een nuttigere post doen Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:06

katiavl schreef:
Sheran schreef:

Logica?

Schrijft iemand dat hier nee Lachen maak je er zelf van hoor.

En waarschijnlijk ben je iemand met ondergewicht? En dat bedoel ik met je kan het schrijven hoe je wilt, uiteindelijk zien we er wat kwetsend in Lachen

Ja, ik heb ondergewicht. Maar mensen zien het, naar mijn mening, toch meestal niet als een belediging naar je als ze zeggen dat je dun bent. Met 'anorexia' gooien is dan weer wat anders Clown. Maar zeggen 'Goh, wat ben jij dun!' of 'Heee, ben je afgevallen?' wordt door de meeste mensen niet als kwetsend ervaren, maar voor sommigen kan het vervelend zijn om te horen. Net zoals ik tegen iemand zou zeggen 'Hee, ben je aangekomen?' voor mij zou dat geen belediging zijn. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:08

Ik vind beide kanten even erg, opmerkingen horen gewoon niet. Dun, dik, lang, scheef komt allebei even kwetsend aan. Ik kan niet meepraten over ondergewicht, heb het nooit gehad, dus ik ga het ook niet proberen begrijpen hoe het is. Kan gewoon niet al denken helaas veel bokkers van wel.

eet gewoon meer, is hetzelfde als ga maar op dieet

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:11

Ik heb bij dit onderwerp ook een beetje gemengde gevoelens.

Enerzijds vind ik het om je dood te schamen als je ziet hoe sommige mensen een ander de grond in kunnen beuken. Anderzijds vind ik ook dat het geen probleem moet zijn om iemand erop te wijzen dat het verstandiger is om eerst wat kilo's kwijt te raken, voordat er verder gereden wordt. Of om een overstap naar een forser paard te maken. Er wordt immers om feedback gevraagd.

Je ziet aan beiden kanten 'fouten', een ts bij HAW die direct in de verdediging schiet als haar gewicht ter sprake komt (uit onzekerheid, logisch misschien), en 'reageerders' die het verwijtend en scheldend brengen.

Typisch Bokt? Nee, typerend voor deze maatschappij.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:12

katiavl schreef:
Ik vind beide kanten even erg, opmerkingen horen gewoon niet. Dun, dik, lang, scheef komt allebei even kwetsend aan. Ik kan niet meepraten over ondergewicht, heb het nooit gehad, dus ik ga het ook niet proberen begrijpen hoe het is. Kan gewoon niet al denken helaas veel bokkers van wel.

eet gewoon meer, is hetzelfde als ga maar op dieet

Ja, inderdaad. En gewoon meer eten kan ook vaak niet, al lijkt dat zo makkelijk. Net als op dieet gaan makkelijk lijkt voor mensen met ondergewicht.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:13

dovish schreef:
Tja, even een post om dit topic bij te houden. Ik zit met mijn dikke kont op een kleine pony van 1.40, zie profiel. Ik kom later nog wel een nuttigere post doen Knipoog

Op deze zeker? KLIK ROFL

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:13

Inderdaad ook dunnere mensen die niks aan kunnen komen krijgen dat, vriendin van mij is ook zo dun als een spriet, en die eet het dubbele van wat ik eet en die zou maar wat graag wat aankomen, terwijl ik weer hard op weg ben om het er af te werken, ik zit lekker in me vel en trek er weinig van af. Nu ben ik niet overdreven te zwaar maar toch.. Maar t gaat me meer op de opmerkingen van bokkers hoe ze zie verwoorden.. Ja je bent veel te dik..Als die persoon ik kwestie dat is, zal die persoon het heus wel weten, en sommige maken er ook werk van.. Maar de manier waarop het hier word gezegd..Vind ik niet kunnen, in Real life niet en op internet niet.. Maar vanaf je pc is het altijd makkelijk om zulke dingen te zeggen..als je die persoon voor je hebt houden ze zich stil..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:20

Maar is het ook niet zo dat iedereen er van zit te smullen als er een topic voorbij komt waarbij iemand finaal afgezeken kan worden?

"Hey, die rijdt op een tweejarige!"
"Een slof?! Bloos!
"Die hangt in de teugels!"

Internet-oorlogen zijn in, zijn mensen niet opzoek naar de rellen en de daarbij horende sensatie?
Wat ik bedoel te zeggen, gaat het wel écht om het postuur, of meer om lekker te kunnen afgeven op elkaar? "Jij doet het fout, ik doe het goed"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:20

als ik dingen zie op HAW die imo niet kunnen zeg ik daar absoluut wat van.........

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:21

Ja tuurlijk kiwiko, dat moet en en dat doe ik ook.. Maar dan verwoord je het (Neem ik aan) in een beetje nette taal..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:24

ik probeer het altijd zo duidelijk mogelijk en zo "lief" mogelijk te zeggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:25

Dit hou je toch, idd. Dat is niet alleen Bokt, en dat zijn niet alleen dikkere mensen die aangevallen worden. Ik heb zelf ondergewicht en moet je eens raden hoevaak ik dingen naar m'n hoofd geslingerd krijg daarover... En zo ken ik er meer. En sowieso iedereen heeft dingen waar anderen heerlijk over kunnen zeiken.

Joto schreef:
Ja tuurlijk kiwiko, dat moet en en dat doe ik ook.. Maar dan verwoord je het (Neem ik aan) in een beetje nette taal..

Dat doen de meesten sowieso, maar meestal voelt de TS zich ongelooflijk aangevallen meteen......

laliz

KiWiKo schreef:
als ik dingen zie op HAW die imo niet kunnen zeg ik daar absoluut wat van.........

Ik wil de mensen niet veroordelen die feedback geven, integendeel, daar is zo'n topic immers voor. Die post was meer wáárom 'afzeiktopics' populairder zijn dan goed-gereden-paardentopics.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

het gaat idd om de verwoording en niet om de inhoud. Alhoewel ik wel vind dat je erg snel als "te dik" word gezien. Hierboven gaat het over een moeder van 1,80 met een gewicht van 85 kilo. Eh hallo, dat is een BMI van 26 dus nauwelijks te zwaar te noemen! Hangt wel van je bouw af natuurlijk maar als ik minder dan 80 kilo weeg met mn 1,80 dan zou ik echt mager worden, ben erg breed gebouwd. In deze maatschappij word gezond al vaak als te dik gezien. Beetje jammer.
Ik vind de topics die bedoeld worden ook erg storend. Dat iemand er op een respectvolle manier wat van zegt, prima. Als de TS dan op een normale manier terug reageert moet het klaar zijn, net als met alle andere commentaar (rijtechnisch dan) Maar er wordt altijd zo over doorgehamerd omdat de TS dan niet reageert zoals ze willen... dat vind ik erg jammer!

Wat betreft dat dun zijn... tja daar gaat dit topic niet over... Sommigen reageren gelijk heel aangevallen alsof we beweren dat iemand naroepen vanwege ondergewicht wel goed is... nee dat zegt niemand, het gaat hier gewoon over overgewicht. Prima dat iemand het even aankaart maar het moet wel ontopic blijven, en dan gaat het nou eenmaal over overgewicht.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:27

Lizzle schreef:
dovish schreef:

Op deze zeker? KLIK ROFL

Ja klopt, op die, zielig he? (gelukkig heb ik na die foto nog wel drie jaar gewacht met rijden hoor!)