Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Zsazsa_ schreef:Ik vind ook dat je zwaarlijvig zijn meestal zelf in de hand hebt. (uitzonderingen daargelaten). Mijn moeder is altijd op dieet, ze is niet dik, (67 kilo en 1.80) maar heeft wel aanleg, Ze heeft 85 gewogen, en is toen meteen gestopt met paardrijden. Ze zei ik voel me zo stom dat ik met mn dikke kont op dat paard ga zitten. Terwijl de eigenaresse er minder moeite mee had. Ik citeer even letterlijk: "Omdat ik plezier wil hebben en zo nodig paard moet rijden met mijn zware lijf, moet dat paard dat maar goed vinden. En dat kan ik dus echt niet." en terecht heeft ze vind ik. paard was maar 1.62 en geen royale bouw. Voor dat paard is ze nu dus 18 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. En die tijd heeft ze dus ook niet gereden. Ze wil nu dus weer beginnen.
En eerlijk gezegd zouden een aantal bokkers, die heel wat meer wegen dan 85 en op een pony zitten, hier heeeel goed overna moeten denken. En ja ik ben een magere spriet en de uitdrukking Niet kotsen naar het eten, heb ik ook vaak gehoord.
Maar ik fitness 3x per week, rijd 6x per week. Ga op mijn werk altijd met de trap, mest zelf de stal uit. En eet gezond en in proportie. Dus ja mijn figuur is niet alleen gods werk ook dat harde werk van mezelf.
En dan heb je die ostheopaten die uit hun nek zwetsen. Een echte ostheopaat zegt echt tegen jou dat het niet verandertwoord is als je te zwaar bent, evenals je dierenarts en naaste mensen.
katiavl schreef:Het onderwerp is inderdaad moeilijk, maar soms moeten dinges gewoon hard aankomen. Zeker als er een dier of ander mens (kinderen) in het plaatje zitten. Hier doe je het voor het welzijn. Is wat anders dan iemand een dikke koe noemen. En subtiel ? naar mijn mening komen die dingen hoe je ze ook schrijft... hard aan
_rosita_ schreef:_Zsazsa_ schreef:Ik vind ook dat je zwaarlijvig zijn meestal zelf in de hand hebt. (uitzonderingen daargelaten). Mijn moeder is altijd op dieet, ze is niet dik, (67 kilo en 1.80) maar heeft wel aanleg, Ze heeft 85 gewogen, en is toen meteen gestopt met paardrijden. Ze zei ik voel me zo stom dat ik met mn dikke kont op dat paard ga zitten. Terwijl de eigenaresse er minder moeite mee had. Ik citeer even letterlijk: "Omdat ik plezier wil hebben en zo nodig paard moet rijden met mijn zware lijf, moet dat paard dat maar goed vinden. En dat kan ik dus echt niet." en terecht heeft ze vind ik. paard was maar 1.62 en geen royale bouw. Voor dat paard is ze nu dus 18 kilo afgevallen in 2 jaar tijd. En die tijd heeft ze dus ook niet gereden. Ze wil nu dus weer beginnen.
En eerlijk gezegd zouden een aantal bokkers, die heel wat meer wegen dan 85 en op een pony zitten, hier heeeel goed overna moeten denken. En ja ik ben een magere spriet en de uitdrukking Niet kotsen naar het eten, heb ik ook vaak gehoord.
Maar ik fitness 3x per week, rijd 6x per week. Ga op mijn werk altijd met de trap, mest zelf de stal uit. En eet gezond en in proportie. Dus ja mijn figuur is niet alleen gods werk ook dat harde werk van mezelf.
En dan heb je die ostheopaten die uit hun nek zwetsen. Een echte ostheopaat zegt echt tegen jou dat het niet verandertwoord is als je te zwaar bent, evenals je dierenarts en naaste mensen.
*applaus*
Weet je.... ik snap eerlijk gezegd niet erg goed wat bovenstaande in dit topic moet...
Dat jij dat allemaal doet.. geweldig!
Prima als jij daar de tijd voor hebt en de zin in hebt... ik niet!
Geen tijd, maar ook geen zin. Wanneer ik mijn leven lang op een worteltje moet knabbelen en 3x per week aan apparaten in een vieze benauwde sportschool moet sjorren, ben ik de vrolijk ik niet meer die ik nu wel ben. Vraag me af wat dan precies beter is, de kilo's verliezen omdat anderen vinden dat dat zou moeten en dat ik dan gezonder zou zijn ( wat ik overigens ben, laat elk jaar alles testen en alles is picoprima in orde!) of gewoon mezelf blijven, vrede hebben met de kilo's overgewicht die blijkbaar bij mij horen...zit al jaaaaren op 1 gewicht en mijn leven leuk en fijn vinden.
delerium schreef:Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.
Sheran schreef:delerium schreef:Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.
Tegenover dunnere mensen ook, maar dat mag blijkbaar wel. Zeggen dat je mager bent mag wel, zeggen dat je dik bent niet.
Logica?
katiavl schreef:Sheran schreef:
Tegenover dunnere mensen ook, maar dat mag blijkbaar wel. Zeggen dat je mager bent mag wel, zeggen dat je dik bent niet.
Logica?
Schrijft iemand dat hier neemaak je er zelf van hoor.
En waarschijnlijk ben je iemand met ondergewicht? En dat bedoel ik met je kan het schrijven hoe je wilt, uiteindelijk zien we er wat kwetsend in
katiavl schreef:Ik vind beide kanten even erg, opmerkingen horen gewoon niet. Dun, dik, lang, scheef komt allebei even kwetsend aan. Ik kan niet meepraten over ondergewicht, heb het nooit gehad, dus ik ga het ook niet proberen begrijpen hoe het is. Kan gewoon niet al denken helaas veel bokkers van wel.
eet gewoon meer, is hetzelfde als ga maar op dieet
dovish schreef:Tja, even een post om dit topic bij te houden. Ik zit met mijn dikke kont op een kleine pony van 1.40, zie profiel. Ik kom later nog wel een nuttigere post doen
Joto schreef:Ja tuurlijk kiwiko, dat moet en en dat doe ik ook.. Maar dan verwoord je het (Neem ik aan) in een beetje nette taal..
KiWiKo schreef:als ik dingen zie op HAW die imo niet kunnen zeg ik daar absoluut wat van.........
Lizzle schreef:dovish schreef:Tja, even een post om dit topic bij te houden. Ik zit met mijn dikke kont op een kleine pony van 1.40, zie profiel. Ik kom later nog wel een nuttigere post doen
Op deze zeker? KLIK