Ik ga er NU een topic over maken.
"Altijd leuk, een goede discussie. Lekker snel op je toetsenbord tikken, en je mening zo duidelijk mogelijk weer geven".. "Leuk, die ruzie op een vrijdagmiddag.. ff lekker dat topic door de war halen en iedereen stangen"
Deze 2 liggen erg dicht bij elkaar.. Bokt word er niet gezelliger op. Als iemand het niet met je eens is, word je snel afgesnauwd, en lijkt het wel alsof je tegen de arrogante op aarde mee aan het "chatten" bent. Ik heb zelf in het verleden ook welleens boos gereageerd, maar loste dat altijd op via PB. Ik zat er altijd mee in mijn maag, die ruzies...
Maar sommige ruzies kunnen domweg gewoon voorkomen worden. Bijv in een topic waar een Ts gewoon een vraag heeft, en niets meer dan dat. Toch zijn er dan mensen die het beter weten, en dan alsnog erop in gaan. (bijv. bij topics waar meisje iets te groot is voor shet, maar zelf aangeeft dat ze dit weet en ermee stopt..) Word er alsnog een hele discussie over gemaakt, en de TS is dan natuurlijk gefrustreerd, want ze heeft immers gezegd daar geen commentaar op willen te krijgen. Toch, krijgt ze dat, en jahoor.. weer een topic vol onzin. Meiden die zich vervelen drammen door, en als ze geen zin meer hebben zeggen ze: ach, het was maar een grapje.
Maar ondertussen staat je topic vol boze reacties, ruzies en meer onzin.
Soms mag bokt wel iets liever voor elkaar zijn

Respecteer elkaars keuzes, ookal lijken ze nog zo dom.. en zeg alleen iets wat je goed kan onderbouwen

Ik denk zelf ook vaak goed over mijn eigen commentaar na, en als ik dan toch iets zeg wat hard overkomt, maak ik dit altijd goed, het is gewoon niet leuk om ruzie te hebben, nee.. ook niet via internet
Dus ik zeg: Laten we met zun allen wat meer opletten wat we zeggen, en vooral hoe we het brengen. En als de TS zegt ergens geen commentaar op te willen, waarom zouden we dan dat geven? Is gewoon niet leuk