Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:14

Citaat:
Verder mag iedereen van mij weten dat ik gisterenavond heerlijk heb gevreeen

..... dan ga je er blijkbaar van uit dat de 'wereld' dat ook interesseert. Idem je andere opvattingen.

Ieder mens stelt eigen grenzen - een goed begin is al om je eigen grenzen of mening niet per definitie als de enige juiste te zien. Gewoon een keer 'sorry' zeggen als je merkt dat een ander jouw mening niet accepteert (zelfs al vind je dat de ander onterecht reageert) .. hoe moeilijk moet dat zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:17

Dat bedoel ik....... het is helemaal niet intressant wat ik te melden heb.

en ik zeg inderdaad vaak genoeg sorrie, of stel mijn mening bij Lachen Het is helemaal niet verkeerd of stom om je fouten toe te geven, en dat doe ik zeker ook als dat aan de orde zou moeten zijn. Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:38

KiWiKo schreef:
Ik zet wel veel op inet........ maar zet alleen neer wat ik me kan permitteren..... vorig voorbeeld was daar een goede van. Al zou ze het lezen, dan is er nog niks verloren Lachen

Ik heb nu ook een rechtzaak, zal je me niks over zien schrijven. Ik ben daarnaast prive in een iets pecaire situatie terecht gekomen Lachen, en ondanks het best grappig is zal je me niks over zien schrijven......

Toen ik net de zaak van mijn moeder overnam en al die ellende met haar voormalig directeur had, schreef ik er ook niks over....... nu kan dat wel... maar toen niet Knipoog

Verder mag iedereen van mij weten dat ik gisterenavond heerlijk heb gevreeen Lachen snap je wat ik bedoel? Lachen

Ben ik helemaal met je eens! Ja
Echter je hebt altijd van die mensen die zich perse met andermans privezaken willen bemoeien, en dan is bokt ook een leuke plek voor ze om dit ook daadwerkelijk te doen. Slapen
Op zo'n moment wordt je voor een keuze gezet. Ga je er op in?, of laat je het voor wat het is?.

Zelf wil je er niet over schrijven, maar een ander doet het wel voor je. Ik vindt dat een vrij onbeschofte actie. Bovendien zijn dat ook nog vaak van die sensatie bokkers, die totaal niet weten waar ze het eigenlijk over hebben, en ja dan is het internet een minder leuk iets. Vork

Iedereen weet langzamerhand wel dat ik ook in een rechtzaak zit, maar inhoudelijk ben ik er op internet niet op in gegaan.
Wel heb ik voor mezelf de beslissing genomen dat ik na de rechtzaak nog 1x naar buiten knal, en dan bokt zal verlaten. Cool

ennuh, goeie sex is nooit verkeerd KiWiKo ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:52

potverdikkie schreef:
Ben ik helemaal met je eens! Ja
Echter je hebt altijd van die mensen die zich perse met andermans privezaken willen bemoeien, en dan is bokt ook een leuke plek voor ze om dit ook daadwerkelijk te doen. Slapen
Op zo'n moment wordt je voor een keuze gezet. Ga je er op in?, of laat je het voor wat het is?.

Zelf wil je er niet over schrijven, maar een ander doet het wel voor je. Ik vindt dat een vrij onbeschofte actie. Bovendien zijn dat ook nog vaak van die sensatie bokkers, die totaal niet weten waar ze het eigenlijk over hebben, en ja dan is het internet een minder leuk iets. Vork

Iedereen weet langzamerhand wel dat ik ook in een rechtzaak zit, maar inhoudelijk ben ik er op internet niet op in gegaan.
Wel heb ik voor mezelf de beslissing genomen dat ik na de rechtzaak nog 1x naar buiten knal, en dan bokt zal verlaten. Cool

ennuh, goeie sex is nooit verkeerd KiWiKo ROFL

Zolang er anderen bij betrokken zijn (en dat zijn ze), is het geen privézaak . Daar zit je dus al mis mee Ja. Was het maar een privézaak, dan hoefden anderen niet gedupeerd te zijn van de dingen die gebeurd zijn en nog steeds gebeuren. Het zal afhankelijk van de uitkomst van de zaak zijn of jij wel of niet iets hebt om op bokt te knallen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:08

Ook hier ga ik verder maar niet inhoudelijk op in, heb me heel even druk gemaakt over het feit dat zelfs jij je er nu ook in mengt. Maar daar ben ik al mee gestopt. En inderdaad de rechter zal uitspraak doen.

Maar ook nu doe jij uitspraken wat geen discussie is, maar een regelrechte beschuldiging. En dat is wat dit topic bedoeld te zeggen.

Vindt het trouwens wel knap dat jij mij weet te vertellen dat ik mensen zou duperen, en dat nog steeds zou doen volgens jou. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:18

potverdikkie schreef:
Ook hier ga ik verder maar niet inhoudelijk op in, heb me heel even druk gemaakt over het feit dat zelfs jij je er nu ook in mengt. Maar daar ben ik al mee gestopt. En inderdaad de rechter zal uitspraak doen.

Maar ook nu doe jij uitspraken wat geen discussie is, maar een regelrechte beschuldiging. En dat is wat dit topic bedoeld te zeggen.

Vindt het trouwens wel knap dat jij mij weet te vertellen dat ik mensen zou duperen, en dat nog steeds zou doen volgens jou. Haha!

In mijn post staat geen beschuldiging, het heeft geen zin om te proberen dat in mijn schoenen te schuiven. Het is wel degelijk zo dat je mensen dupeert, maar dat niet alleen, je dupeert ook dieren. Het is prima als je het zelf allemaal anders wilt zien en ondertussen heel bokt volkalkt met allerlei klachten over wat jou allemaal aangedaan wordt, maar het begint allemaal wat hol te klinken. Je kunt ook tegen mij aanschoppen zoveel je wilt, maar ik weet heel erg goed wat voor vlees ik met jou in de kuip heb Ja.

Edit, even een quote toegevoegd voordat de post weer op cruciale punten aangepast wordt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:23

Naar mijn weten schop ik niet tegen jou, maar jij tegen mij. En ook nu beschuldig je me weer. Ik dupeer mensen en ik dupeer dieren? Vindt dat wel degelijk een beschuldiging. Maar goed, meningen mogen verschillen.
1 tip. Er zijn wel meer mensen met blond haar die Moniek heten.
Ow ja, 's winters ben ik weer bruin overigens.
Moet wel om je lachen. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:29

Dat is geen beschuldiging, geen mening, maar eerder een constatering.
Weet je Moniek, het is voor mij niet zo moeilijk om een Moniek X te onderscheiden van Monique Y, het zijn twee verschillende mensen en ik ken ze allebei Ja. Volgens mij heb je dus daarover de verkeerde conclusies getrokken en tenonrechte gedacht dat het over jou ging, jammer!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 24-08-08 01:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:40

Wat ik niet helemaal snap:
Je bespreekt zelf iemand die foto's plaatste, iemand anders bespreekt even dat ze mot heeft in een ander topic, terwijl je een topic opent om duidelijk te maken dat je zou willen dat bokt wat gezelliger en respectvoller wordt?
Bespreken van conflicten (of hoe je het ook wilt noemen) in andere topics, of wat er voorheen is gebeurt etc. maakt een sfeer er niet beter op Lachen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:44

Soms merk ik dat internet een verraderlijk forum is, een gezicht er bij, intonatie kunnen een bericht heel anders weergeven dan een stukje tekst met smileys. En voor sommige ladingen heb je gewoon niet de goede smileys.
Maar een goede discussie is altijd lekker!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:19

Mooi dat in dit topic een soort van discussie-ruzie-fenomenen opborrelen Huilen van het lachen

Ik denk dat je best een discussie en een ruzie kan onderscheiden... Je merkt dat bij een ruzie mensen meer op de man gaan spelen en maar 'door elkaar' heen lopen te tetteren zonder je erin te verdiepen wat de ander bedoelt.

Maarja je komt op bokt idd vaak discussies tegen die op een ruzie lijken... en ruzies die op een discussie lijken Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 01:47

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over respect voor elkaar hebben in een discussie. Individuele zaken erbij betrekken en op de persoon spelen is juist het tegenovergestelde en zeker niet de bedoeling. Graag ontopic zonder persoonlijk te worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:11

De postjes van PvD en Lovely zijn dus een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.. het draagt nergens toe bij, kennelijk willen beide dames nog even hun gram halen in iets wat op een persoonlijke vete lijkt. Nu nog de aanhangers van beide partijen erbij en je hebt een topic wat alleen nog voor sensatie beluste onnozelaars interessant is. Waarom moet de buitenwereld hiermee geconfronteerd worden?

Om de zaak duidelijk te stellen: volgens de "dikke Van Dale" is een discussie: bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden ....
en een ruzie: toestand waarin men in ernstig conflict is met anderen.

Het onderscheidende kernwoord tussen beiden is RESPECT.
Respect voor de mening van een ander, respect voor iemands privacy en gevoelens. Dat is gewoon de basis.
Je kunt met je argumenten heel goed achterwege laten persoonlijk te worden, op de man/vrouw te spelen.. je kunt ook achterwege laten argumenten als persoonlijke aanvallen te beschouwen. In beide gevallen is dan al veel gewonnen, luisteren ( of in dit geval: goed lezen) naar wat bedoeld wordt is belangrijk.
En.. een discussie hoeft niet te betekenen dat je het uiteindelijk met elkaar eens moet zijn: je kunt altijd besluiten dat je beiden een ander standpunt hebt en houdt. Zoals ze in het engels zo mooi zeggen: We agree to disagree..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:23

Ohh, dit is echt zo'n topic voor mij. Haha! Mensen die wel eens in een discussie met mij getreden zijn weten dat ik nogal vals uit de hoek kan komen. Als ik met iemand discussier die een mening heeft die mij niet aanstaat maar wel goed onderbouwd en en goed zijn/haar arguementen geeft, dan zal ik sneller geneigd zijn om na te denken over wat die persoon te zeggen heeft. Echter kan ik behoorlijk woest worden als mensen dingen zeggen die totaal niet onderbouwd zijn. En ja, dan komt het duiveltje in mij naar boven.

Ik heb gelukkig wel bijgeleerd in de laatste jaren, want vroeger kreeg ik regelmatig een waarschuwing of OWtje. Discussies moeten niet persoonlijk worden, en zolang je dat vermijdt komt het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:29

Ook in deze discussie valt het mij weer op. Mensen, bokt is maar tijdverdrijf, laat het geen deel van je leven worden. Prive bespreken op bokt is zo makkelijk gedaan. Maar beseffen mensen wel dat ze zich bespreken ten opzichte van ganse wereld? Velen hier ken ondertussen al, gewoon van bokt, maar de paardenwereld is zo klein, zo eng....Ik weet meer van bokkers van bokt dat ik van de mensen in mijn eigen omgeving weet, die bokkers heb ik nog nooit ontmoet. Dan is er toch iets verkeerd hoor. Weet wel dat er ook misbruik van gemaakt kan worden en zeggen, ik heb niets te verbergen, van mij mogen ze alles weten, is dan toch ook weer niet waar. Wat gebeurd er in het circuit achter je rug om?? Lees maar eens op bokt, dan weet je wel..., zus en zo.....

Als je googled over iets of een naam, komt bokt vaak meteen als eerste eruit. Wees jullie bewust dat als je er met google uitkomt, iedereen, ook niet bokkers dan kunnen gaan googlen op je ook op je priveleven. Desnoods even lid worden om ook in je berichten te neuzen.

Vaak hoor ik om mij heen, google maar eens, kom je op bokt, dan lees je wat je weten wilt......tik maar eens een naam in, dan kom je er vanzelf....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:36

Mijn ex heeft een tijd meegelezen en werkelijk elk woord tegen me gebruikt Haha! Haha! was zijn lol Haha!

Toen ben ik hem heel subtiel gaan uitdagen, en deed hij het domste wat hij kon doen, inbreken in een topic vol dinnetjes Haha! Haha! Haha!, want ik wist zijn gevoellige snaar wel te raken en ik wist dat hij het niet kon laten om dan te reageren Lachen resulteerde in een NOG kleinere Gijs Lachen

alles wat hij uitgeprint had en bij mijn toenmalige directeur op zijn buro had neergelegd sta ik nog steeds achter....... en ik heb dat tegenover de man ik kwestie ook bevestigd. Dus voor mij geen probleem Haha!

maar inderdaad zodra je het hier neerzet is het net alsof het op de voorpagina van de telegraaf staat....... en daarom plaats ik alleen waar ik 100% achter sta en ook in iemands gezicht zou zeggen als ik het over iemand heb ........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:23

Kim het is meer dan dat hoor. Jij hebt een eigen bedrijf toch? Misschien tref je wel eens een zakenpartner met een dinnetje op bokt of zo, of je dochter komt in het paardenleventje straks..Genoeg mensen die iemand ergens op kan wijzen.

Privepesterijen op een openbaar forum met zogenaamde dinnetjes is niet mijn ding..., maar dat is mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:34

en dan??? ik heb toch niks te verbergen Haha! Haha! Ik heb een leuk leven, doe soms domme dingen...... alsof iedereen behalve ik leeft zoals onze grootouders dat deden Lachen Lachen

En mijn ex had niks met paarden, las alleen alles wat ik schreef..... en toen deed hij wat stoms, hij brak bij de plussies in Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:24

De plussies? (Politie bedoel je ?:+ )
Er is wel vaker zo'n topic geopend als nu, en bij een paar pagina's ging het mis. iedereen ging elkaar beschuldigen en alles.. Knipoog

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:30

Waarom zou je op Bokt ruzie maken? ik begin me wel verbonden te voelen met sommige Bokkers en wil dan ook best een klankbord voor ze zijn, maar ik zal altijd netjes blijven in mijn commentaar. En met netjes bedoel ik soms wel scherp, maar altijd in nette bewoordingen. Ik ben van nature ook een open boek, maar laat hier niet altijd het achterste van mijn tong zien hoor.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:24

lies: nee inderdaad. Maar hier kunnen we wel met elkaar weer discussieren over de conficten die we tegen komen, en hoe wij handelen, of hoe wij zelf hadden gehandeld. Ik kijk nu bijv. Anders tegen kiwiko aan, Ik weet haar standpunt nu, en als ik weer een x een discussie met haar zou hebben, weet ik dat zij het geen kont kan schelen dat haar prive op het internet staat. Dus ik vind het eigenlijk wel goed om hier conflicten te bespreken, en te praten over hoe mensen erover denken enz.=)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:58

Ik ben het op zich wel met je eens, maar soms luisterd een TS ook gewoon niet naar de goedbedoelde adviezen. Als dit ten koste gaat van een paard, moet iedereen zich daar dan maar bij neerleggen? Dan vind ik het niet raar dat bepaalde mensen doorgaan met zeggen dat het niet kan, wat TS doet (ik bedoel niet het topic in de startpost hoor Lachen ).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:09

@ pinuts......... wat ik met de wereld wil en kan delen is geheel openbaar Haha! Haha! wat ik niet wil of kan delen zal nooit iemand achter komen, gewoonweg omdat dit niet bekend is Haha! Haha! en dat behelst, acties, gevoelens, en gedachten Lachen

maw wat mij niet meer raakt mag mee gesmeten worden tot men een ons weegt Lachen Lachen als het me wel zou kunnen raken zouden mensen het niet weten Knipoog
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-08-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:15

pinuts schreef:
Ik ga er NU een topic over maken.

"Altijd leuk, een goede discussie. Lekker snel op je toetsenbord tikken, en je mening zo duidelijk mogelijk weer geven".. "Leuk, die ruzie op een vrijdagmiddag.. ff lekker dat topic door de war halen en iedereen stangen"

Deze 2 liggen erg dicht bij elkaar.. Bokt word er niet gezelliger op. Als iemand het niet met je eens is, word je snel afgesnauwd, en lijkt het wel alsof je tegen de arrogante op aarde mee aan het "chatten" bent. Ik heb zelf in het verleden ook welleens boos gereageerd, maar loste dat altijd op via PB. Ik zat er altijd mee in mijn maag, die ruzies...

Maar sommige ruzies kunnen domweg gewoon voorkomen worden. Bijv in een topic waar een Ts gewoon een vraag heeft, en niets meer dan dat. Toch zijn er dan mensen die het beter weten, en dan alsnog erop in gaan. (bijv. bij topics waar meisje iets te groot is voor shet, maar zelf aangeeft dat ze dit weet en ermee stopt..) Word er alsnog een hele discussie over gemaakt, en de TS is dan natuurlijk gefrustreerd, want ze heeft immers gezegd daar geen commentaar op willen te krijgen. Toch, krijgt ze dat, en jahoor.. weer een topic vol onzin. Meiden die zich vervelen drammen door, en als ze geen zin meer hebben zeggen ze: ach, het was maar een grapje.
Maar ondertussen staat je topic vol boze reacties, ruzies en meer onzin.

Soms mag bokt wel iets liever voor elkaar zijn Pling Respecteer elkaars keuzes, ookal lijken ze nog zo dom.. en zeg alleen iets wat je goed kan onderbouwen Haha! Ik denk zelf ook vaak goed over mijn eigen commentaar na, en als ik dan toch iets zeg wat hard overkomt, maak ik dit altijd goed, het is gewoon niet leuk om ruzie te hebben, nee.. ook niet via internet Haha!

Dus ik zeg: Laten we met zun allen wat meer opletten wat we zeggen, en vooral hoe we het brengen. En als de TS zegt ergens geen commentaar op te willen, waarom zouden we dan dat geven? Is gewoon niet leuk Cool

helemaal mee eens, en zeer mooi verwoord!
Iedereen heeft zijn eigen visie en eigen doel. Het probleem is vaak dat mensen elkaars visie niet accepteren..
ik zou zeggen zet een topic neer met feedback regels en dwing mensen op deze manier feedback te geven volgens deze regels.. en mensen die vaker de fout in gaan blokken op bokt.. dat zal de sfeer een stuk prettiger maken!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:39

ik hou niet van mensen dwingen:) Ik wil eigenlijk alleen in dit topic maar dat mensen zich bewust worden van hun manier van reageren:) En daar over doorpraten..