HorseyDude schreef:Sientje schreef:Ik geloof dat hiervoor betekent dat alles wat je kiekt voor NIET COMMERCIELE DOELEINDEN bestemd is. Dus je mag het wel op de foto nemen, maar je mag er géén geld voor vragen. (om door te verkopen)Ik zie dit topic nu pas...Vind het een interessante vraag. Heeft de plek waar de foto is genomen nog enige invloed op het portret-recht verhaal? Toevallig is onze stal echt afgeschermd privé terrein, maar maneges zijn volgens mij ook privé-terrein. Mag je zo maar alles publiceren wat je kiekt? En ligt dit voor internet (Bokt) anders dan voor de gedrukte media?
Ja dat zou zomaar zo kunnen zijn.
Maar weet je toevallig ook hoe het zit met een manege in bouwvallige staat, met intussen wel een mooie website..? Die zullen niet blij zijn met 'actuele' foto's. Kunnen zij een beroep doen op 'privé-terrein'?
Of met een gewone ponyles op een privéstal, en een ruiter die niet wil dat een foto wordt gepubliceerd? Omdat de hulpen op dat moment nogal waardeloos worden gegeven, valt het dan onder portretrecht?
Of met foto's van een weiland met paarden, dat niet vanaf de weg te zien is, met aan het begin van de oprijlaan een bord 'verboden toegang voor onbevoegden'? Daar mag je dus niet komen, maar als je er toch bent, mag je dan wel foto's maken en publiceren?
Hihi... hoe meer ik typ, hoe meer vragen ik krijg, dus denk da'k hier maar stop.