bokt wordt strenger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wordt bokt strenger?

Ja, bokt wordt steeds strenger
132 (75%)
nee, dat is onzin
23 (13%)
ik weet het niet
21 (11%)

Totaal aantal stemmen: 176

manie

Re: bokt wordt strenger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:35

WinSel schreef:
ik vind gewoon dat er teveel regels op bokt zijn.
Er zijn genoeg regels waar we zonder kunnen en bokt nog steeds leuk blijft.
Ik vind het nu minder leuk, Je kan je mening niet geven of je hebt een OW te pakken

Helemaal mee eens.
Voor mijn gevoel wordt het voornamelijk verpest door een aantal mods die zeer streng in de leer zijn en er op kicken slotjes te plaatsen en OW's te versturen.
Het type machtswellusteling Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:36

Ja. Ik kreeg een ban van 'n dag, omdat ik 'He, wie ben jij dan? Haha! ' zei. ROFL ROFL

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:37

Jeetje Tieneke ik dacht dat jij geen mod meer was Nagelbijten / Gniffelen

Het is een beetje lastig in een paar zinnen te zeggen wat er
anders moet aan bokt, het is zo groot en de fora zijn zo
verschillend qua regels en opzet dat je niet één oplossing op
het hele forum kan hanteren.

Reden waarom het hier vooral over HAW/ITP gaat is omdat
blijkbaar veel gebruikers het er niet mee eens zijn hoe de
regels daar zijn verandert...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:38

manie schreef:
Voor mijn gevoel wordt het voornamelijk verpest door een aantal mods die zeer streng in de leer zijn en er op kicken slotjes te plaatsen en OW's te versturen.
Het type machtswellusteling Rolleyes

Dat is iets wat je aan kunt kaarten bij de bemiddelaars/bezwaarcommissie als je het niet eens bent met een beslissing, maar heeft IMO niets te maken met dat Bokt zelf té streng is, want dan draait het om het algemene systeem.

En het antwoord is al vele malen gegeven, maar daar ben ik het mee eens en wil het dus nog wel eens herhalen: een groot forum kan niet zonder regels.
Wen er maar aan dat er alleen maar regels bijkomen, met het aantal topics per dag stijgt ook het aantal regels. Zo gaat dat nou eenmaal. Hoe kun je anders honderdduizend berichten per dag in toom houden?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:39

Zit nog niet zo lang op bokt. Wat ik wel heel appart vind is dat je eerst 25 paardgerelateerde commentaren gegeven moet hebben, voordat je op een ander soort onderwerp mag reageren.

Ik kom wel heel vaak de zin; 'hier een slotje' tegen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:40

Heeft daar niks mee te maken. Het is erg gemakkelijk om te zeggen dat er te veel regels zijn. Zeg dan ook dadelijk over welke regels je het hebt? Hoe wil je dat men er iets aan gaat doen als je niet concreet kan zeggen wat precies het probleem is? En stel dan eens een alternatief voor. Hoe kan het beter en op welke manier zie je dat concreet?

Klagen alleen is altijd zo gemakkelijk.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:41

Anthea schreef:
Ja. Ik kreeg een ban van 'n dag, omdat ik 'He, wie ben jij dan? Haha! ' zei. ROFL ROFL

En dit voegt iets toe aan de discussie omdat...?

@Daantje: Zo bewijs je dat je o.a. voor de paarden naar Bokt komt, niet om alleen op LZP over relaties o.i.d. te babbelen. Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:42

ja, bokt wordt zeer zeker strenger.
Ik snap dat er maatregelen getroffen moeten worden als een forum dermate groot wordt als bokt is. Maar als je in een HAW topic naar de afstamming van een pony vraagt wordt het verwijdert (want dat kan ook per pb), als er in een algemeen "aparte kleuren topic" wordt gevraagt "wat voor kleur is mijn paard" gaat het topic uiteindelijk op slot (dit slotje snapte ik overigens wel aangezien er meerdere keren door een mod is gevraagt om on-topic te blijven wat niet gebeurde, maar ik zie niet waarom dergelijke vragen daar niet mogen)
Als je dan vraagt of het een idee is om een algemeen "wat voor kleur is mijn paard" topic te openen (aangezien daar kennelijk behoefte aan is) mag dat niet, en ook een subforum voor kleuren mag niet....
En zo zijn er steeds meer dingen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:44

ik vind het jammer dat de regels bij HAW verandert zijn,mijn posten zijn al 2x verwijdert,tja,ik zeg natuurlijk niets zinnigs,behalve mooi paard,het blijft toch moeilijk rijtechnisch kommentaar te geven op een stilstaand plaatje,of het moet er wat houding betreft vreselijk uitzien....

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:44

Sander_ schreef:
Anthea schreef:

En dit voegt iets toe aan de discussie omdat...?

@Daantje: Zo bewijs je dat je o.a. voor de paarden naar Bokt komt, niet om alleen op LZP over relaties o.i.d. te babbelen. Clown

Dit voegt zeker iets toe aan de discussie! Het geeft aan dat er om m.i. om vrij onbenullige redenen al een ban wordt gegeven.. En dus betekent dit ook dat bokt hier strenger in wordt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:45

Kusx_Lisa schreef:
Gewoon zoals het oude bokt.
Die regel van welk niveau je rijdt, welk probleem hoeven wij niet persee te weten. Als je TS daar tips over wilt, prima, maar zet dat dan in de beginpost.

Als een TS tips wil, dan gaat hij/zij toch gewoon naar haar instructeur? Ik wel hoor...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:45

Als je er zo zeker van bent dat je een OW hebt gekregen om een onbenullige reden, ga je naar de bezwaarscommissie en die zullen het zo intrekken. Als het echt zo onbenullig is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:46

Helaas zijn er daarentegen ook bokkers die maar blijven drammen en overal negatieve posts posten, en die krijgen nog niet eens een OW

Dus idd, er word niet met een maat gemeten ...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:47

Tieneke schreef:
Als je er zo zeker van bent dat je een OW hebt gekregen om een onbenullige reden, ga je naar de bezwaarscommissie en die zullen het zo intrekken. Als het echt zo onbenullig is.

Ik neem aan dat dit op mij slaat, ik heb de ban niet gekregen Clown heb overigesns volgens mij ook nog ooit een ow gekregen ( of misschien 1 keer trouwens, maar weet niet meer waarom ) Ik gaf alleen antwoord op de vraag van sander waarom het iets zou toevoegen aan de discussie

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:49

@ sander: ik snap wat je bedoeld. Maar sommige onderwerpen hebben wel degelijk met paarden te maken, maar er zit dan toch zo'n 25 berichten regel op. Ik wilde een keer reageren op iemand die peesbeschermers aan boodt. maarja dat kon niet. Dat vind ik wel jammer van bokt. Ik zou dan eerder een soort van 25 berichten regel zetten op onderwerpen die echt helemaal niks te maken hebben met paarden. Zoals je nieuwe vriendje, je vakantie en al die blabla ..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:52

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:54

daantje99 schreef:
@ sander: ik snap wat je bedoeld. Maar sommige onderwerpen hebben wel degelijk met paarden te maken, maar er zit dan toch zo'n 25 berichten regel op. Ik wilde een keer reageren op iemand die peesbeschermers aan boodt. maarja dat kon niet. Dat vind ik wel jammer van bokt. Ik zou dan eerder een soort van 25 berichten regel zetten op onderwerpen die echt helemaal niks te maken hebben met paarden. Zoals je nieuwe vriendje, je vakantie en al die blabla ..

Ben ik niet met je eens. Ik heb deze regel ook op mijn eigen forum ter voorkoming van "advertentie accounts"
Bokt is net als mijn forum een discussie forum met een advert gedeelte als extra "service" en geen tweede marktplaats.
Als je ergens interesse in hebt en je hebt nog geen 25 berichten kan je ook een pbtje sturen natuurlijk

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:59

Citaat:
Heb je een klacht over algemeen Bokt beleid?
Dan kun je een topic openen op forumzaken. Probeer je topic wel constructief te houden: geef aan waarom je het ergens niet mee eens bent en kom eventueel met alternatieven om het bestaande beleid te verbeteren.

even uit de bokt help geplukt. In feite spreken ze zichzelf ook tegen. Want alle eerdere topics over HAW en dat mensen het er niet mee eens waren zijn op slot gegaan. Terwijl je dergelijke topics wél mag openen.

Ik ben het er niet mee eens (wat HAW betreft) dat vóoral de beginpost aan zóveel regels moet voldoen. Bijv de regel dat je je niveau erin moet zetten, daar heb ik ook een mod over gepb't omdat ik de regel gewoon niet begreep. Maar nog steeds niet eigenlijk want dat is zó lastig te zeggen soms. Stel dat je reacreatief rijd maar je wilt gewoon wél graag eens tips en commentaar op je foto's wat moet je dan zeggen dat je voor niveau rijdt? tjaah? *haalt schouders op* dat vind ik gewoon heel lastig. Ik vind dat ze die regels op HAW dus gewoon mínder streng moeten maken en ik hoop dat ze daar nu achter de schermen ook over aan 't 'discudingessen' zijn. (zeker na die stapels klachten die ze er geloof ik over gekregen hebben Clown ) daarbij vind ik ITP zelf níet voor rijfoto's ook al wil je er geen rijtechnisch commentaar op. Tjaah.. en wat ze précies moeten veranderen.. daar ga ik nog eens over nadenken *denkt*

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:00

Ik vind dat het wel goed is om 'strengere' regels toe te passen. Dit forum is zo groot dat het dus nodig is.
Ik kwam laatst wel een huiskamertopic tegen waar een paar weken niet gereageerd was, dus ik durfde eigenlijk niet te reageren vanwege de rode waarschuwing Haha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:03

stef schreef:
Kusx_Lisa schreef:
Gewoon zoals het oude bokt.
Die regel van welk niveau je rijdt, welk probleem hoeven wij niet persee te weten. Als je TS daar tips over wilt, prima, maar zet dat dan in de beginpost.

Als een TS tips wil, dan gaat hij/zij toch gewoon naar haar instructeur? Ik wel hoor...

ja, maaar sommigen hebben geen instructrice. Dit is ook helemaal naar je zelf om erin te zetten. Dáarom vind ik de regel zo nutteloos van welk probleem je tegen aan loopt en dergelijken. Als het duidelijk te zien is op de foto's kan je zeggen; ik loop hier tegen aan, hier word aan gewerkt (ofzo). Of je zet er neer; Iemand tips omdit te voorkomen?
Snap niet waarom je persee neer moet zetten wat er slecht gaat.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:03

SuperSmurf schreef:
Dit voegt zeker iets toe aan de discussie! Het geeft aan dat er om m.i. om vrij onbenullige redenen al een ban wordt gegeven.. En dus betekent dit ook dat bokt hier strenger in wordt

Onbenullig... ik vond het een onbenullige post. Achter die ban zit vast meer als alleen maar "He, wie ben jij dan?", maar dat vertelt Anthea dan weer niet.
En al was het puur om dat zinnetje, dan moet Anthea zich naar die betreffende mod wenden, dat geeft dan IMO het disfunctioneren van die moderator aan, dat is echter een individuele actie die niet wordt ondersteund door het algemene beleid (neem ik aan Bloos ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:05

Sander_ schreef:
SuperSmurf schreef:

Onbenullig... ik vond het een onbenullige post. Achter die ban zit vast meer als alleen maar "He, wie ben jij dan?", maar dat vertelt Anthea dan weer niet.
En al was het puur om dat zinnetje, dan moet Anthea zich naar die betreffende mod wenden, dat geeft IMO een disfunctionerende moderator aan, dat is echter een individuele actie die niet wordt ondersteund door het algemene beleid (neem ik aan Bloos ).

Speciaal voor jou...

Merlinde schreef:
oke.. ik wil nogsteeds een nieuwe piercing.. iets geks..
Maar niet zichtbaar..

Anthea schreef:
Huh, wie ben jij dan Merlinde? Haha!

Ja ja Sander, wat was ik toch weer evil bezig he. ROFL ROFL

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:08

Sowieso heeft een OW niks met een bepaalde mod te maken. Er zijn meer mods nodig (en ja, ook meer dan 2) om een OW te geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:09

Kusx_Lisa schreef:
ja, maaar sommigen hebben geen instructrice. Dit is ook helemaal naar je zelf om erin te zetten. Dáarom vind ik de regel zo nutteloos van welk probleem je tegen aan loopt en dergelijken. Als het duidelijk te zien is op de foto's kan je zeggen; ik loop hier tegen aan, hier word aan gewerkt (ofzo). Of je zet er neer; Iemand tips omdit te voorkomen?
Snap niet waarom je persee neer moet zetten wat er slecht gaat.

ok, fair, máár: Hoe kan je vanaf een paar foto's nou juiste tips geven? Je kent de combinatie niet en foto's zijn moment opnames. En dan de andere kant: Ik zit (no offence) niet op rijtechnisch advies te wachten van iemand die net 10 lesjes achter de rug heeft (bij wijze van)

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:12

snap niet helemaal waar deze discussie naartoe gaat. maargoed. Denk niet dat we er iets mee opschieten om elkaar af te katten op elkaars berichten. En wat Anthea schreef: huh wie ben jij dan merlinde ? ---> wat heeft dat met dit te maken --> oke ik wil nogsteeds een nieuwe piercing.. iets geks.. maar niet zichtbaar.