pesten op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: pesten op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:51

Elma_ schreef:
Och ja tuurlijk kiwiko, t is allemaal mn eigen fout joh, ik heb t veroorzaakt, echt wel..

Kijk nu hoe je op mij reageert, ik bedoel het niet slecht...... ik ben vriendelijk tegen je... ik probeer je in te laten zien dat je er zelf ook wat aan kan doen.......... en kijk nou hoe je reageert.......

alsof ik je als een onschuldig puppie de hoek in heb getrapt

Elma_

Maartje1990 schreef:
't eerste wat ik toch even móet zeggen.. het zijn geen bemiddelaars meer.. maar bezwaarscommissieleden Clown maar afijn... dat even terzijde.. ik heb helaas ook een paar keer een mindere ervaring gehad met bepaalde bokkers. Zo ben ik een keertje 'weggepest' uit een haflingerhktopic (er waren er toen in ieder geval 2) én... dat is iets wat ook gedeeltelijk mijn eigen schuld is heb ik óoit (toch al meer dan een jaar geleden) een bepaalde opmerking in een bepaald hk topic toen gezet en dat was geen handige opmerking en is ook in het 'verkeerde keelgat' geschoten en toen vonden ze.. me zeg maar ook niet meer zo aardig en vooral 1 persoon in het bijzonder is dat geloof ik nooit vergeten (dat is ook de enige persoon bij wie ik nog een paar keer daar tegen aangelopen bent) ik zit nog steeds met het idee om die persoon te pb'en om daar gewoon zand over te strooien want wat ik zei heb ik nooit verkeerd bedoelt. Ik denk dat dát ook het belangrijkste is, mensen moeten het zélf goed willen maken etc.

heb je helemaal gelijk in.. Ik wil ook best toegeven hoor! maar niet meer wanneer ze met zn 10en Walgelijk misselijke dingen gaan roepen, 3 dagen zo doorgaan, en ook nog scheld pbs gaan sturen.. dan ben ik klaar Lachen

Winged

Dames! Nu is het wel goed geweest lijkt mij?
Topic gaat wel over pesten/ruzie's, maar lijkt mij niet dat dit het idee hierachter was.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:52

Elma_ schreef:
Och ja tuurlijk kiwiko, t is allemaal mn eigen fout joh, ik heb t veroorzaakt, echt wel..

Ik kan nergens in de post van KiWiKo vinden dat er gezegd wordt dat jij het zelf veroorzaakt hebt.

Maar ik geloof ook dat dit niet de plaats is om deze discussie voort te gaan zetten Elma. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:53

Hoezo? Praat ik weer niet normaal? dan kan ik beter niets meer zeggen en weggaan Tong uitsteken als ik dan helemaal niets meer mag zeggen Tong uitsteken

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:54

Elma_ schreef:
Hoezo? Praat ik weer niet normaal? dan kan ik beter niets meer zeggen en weggaan Tong uitsteken als ik dan helemaal niets meer mag zeggen Tong uitsteken

Je mag gerust je mening geven, en wat zeggen, maar voor de dingen die jij zegt is dit topic niet bedoelt.

Dat zie je zelf toch ook wel in.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:55

Vertel me dan maar waar ik m WEL voort mag zetten Lachen

Nanne

Elma_ schreef:

Start er zelf een topic over is mijn advies.

Elma_

Ga ik doen Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:56

Er is hiervoor maar 1 toverwoord: relativeren.

Komop, het gaat hier over een forum, over internet, over lettertjes van onbekenden. Even een dagje geen bokt, alle pm's ongelezen de deur uit, en je kijkt er heel anders tegenaan.

Eerlijk = eerlijk, ik kon toen ik net begon te bokken ook minder goed relativeren. Mijn vriend zette met met twee benen op de grond: mens, waar maak je je toch zo druk om? Om een of ander forum? Ben jij even belazerd? En hij heeft toch gewoon gelijk. Komop nou mensen.

En Elma, ik snap niet goed waarom je je profiel hebt weggehaald? Ik heb het gezien, en vond het juist heel leuk! Ik vroeg me nog af hoe het met het oude paardje was afgelopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:56

Ik weet niet eens om wat voor een topic het gaat, ik ken en Nanne niet en Elma niet........... maar als ik hier lees hoe er vooral door Elma gereageerd wordt......... dan vind ik het niet echt vreemd dat er dingen bij haar niet altijd even lekker lopen.....

Zoals ik al zei, ben al jaren bokker, heb echt wel goed in de clinch gelegen met mensen........ maar op een of andere manier is het nog niet zo geescaleerd......... kweenie Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:58

Elma_ schreef:

Waarom, waarom in hemelsnaam zou je dat uberhaupt WILLEN Haha! ???

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:58

KiWiKo schreef:
Elma_ schreef:

Waarom, waarom in hemelsnaam zou je dat uberhaupt WILLEN Haha! ???

KiWiKo, het heeft geen nut om dr tegen in te gaan. Dan gaat het maar door en door. Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:59

Elma_ schreef:

elma, dat is het nu net , Kiwiko wil je niet de schuld geven , maar reikt je juist een handvat aan (als ik het fout heb Kiwiko, laat het me aub weten Clown )
laat ze lekker praten , reageer gewoon niet op de mensen die het toch niet willen horen
juist doordat je zo hevig reageert (of lijkt te reageren, omdta het geschreven is zijn emoties niet altijd even duidelijk voor iedereen) zullen degene die jou negatieve aandacht geven alleen maar gevoed worden en zullen ook blijven reageren op een negatieve manier
laat

laat ze gaan, laat ze los, en richt je op de positieve mensen, daar krijg je tenminste nog wat energie van terug ipv dat het je alleen maar energie kost

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:01

en zo is het Sonja Lachen

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:01

Ik had hier serieus gepost,nu blijkt hier een vete te worden uitgevochten!!!

Daar heb ik dus mijn buik van vol!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door crabbybitch op 20-06-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:02

heb m geopend Haha! jaa dus ik moet me dat allemaal laten zeggen? Nou nee.. Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:03

ach welja Lachen weet je ik heb 70 man op de loonlijst........... als ik me ook nog over mensen hier druk moest maken, man dan had ik geen leven.........

Ik kan me beter druk maken over mijn personeel, daar vreet ik van!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:04

Elma_ schreef:
heb m geopend Haha! jaa dus ik moet me dat allemaal laten zeggen? Nou nee.. Tong uitsteken

Ik hoop oprecht dat je er wat aan hebt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:04

maar in ieder geval
idd relativeren,
tot 10 tellen en nog eens lezen
of uberhaupt lezen, dat wil bij sommige mensen ook wel eens helpen (ik bedoel hier even niemand specifiek mee, ook niemand uit dit topic)
soms word de eerste zin gelezen, iemand heeft al voor ogen wat er gaat komen en leest gekleurd verder
en geeft dan een reactie op iets wat er eingelijk niet staat

en emties, we hebben het hier over een geschreven woorden, en ja er zijn wel smilies, maar het is gewoon niet altijd duidelijk hoe iets bedoeld word
denk je dat het negatief is ?
vraag dan eerst " hoe bedoel je dit?" aan de poster ...
of ga uit van het positieve
" waarschijnlijk bedoelt hij/zij het niet aanvallend maar komt het gewoon even verkeerd over"

en is er kwaad bloed, probeer het op te lossen, misverstanden kunnen op een forum zo makkelijk uit lopen op vetes die in werkelijkheid eingelijk nergens over gaan , zonde van de energie en de sfeer

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:04

Ze kunnen beter over je l#llen, als van je vreten. Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:06

Nanne schreef:
Elma_ schreef:

Ik hoop oprecht dat je er wat aan hebt.

Dankje, ik hoop het gewoon ook echt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:08

heb je een link?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:09

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:10

Elma_ schreef:

je hoeft je idd ook niet alles te laten zeggen, maar troost je alsjeblieft wel met de gedachten dat de mensen die zo negatief doen je in het echte leven dergelijk dingen nooit in het gezicht zouden zeggen
het is voor veel mensen nu eenmaal heel makkelijk om heel snel een oordeel te vellen en mensen af te branden
"tis maar internet, ik sta toch niet recht voor je neus, dus mij kun je niets maken "
ze vergeten dat er een echt persoon aan de andere kant van het lijntje zit

het belangrijkste is dat jij wet hoe het werkelijk zit en dat de mensen die jou echt kennen, in het echie, dat die weten hoe het zit en je waarderen
dat er dan een dozijntje bokkers is die schijnbaar alle info op bokt als waarheid zien, slecht lezen en dus slechte conclusies trekken, dat zegt dna meer over degene met die conclusies dan over jou

wil je daar wel je energie in steken?
verder dan
" sorry, ik weet niet wat het probleem is en wat ik je heb aangedaan, maar ik zie het probleem niet" zou ik niet eens gaan bij veel mensen
of als er dan een normale reactie terug komt, wil ik eventuele misverstanden absoluut wle uitsprekenmaar dan wel puur als degene aan de andere kant van het lijntje capabel genoeg is om op een respectvolle manier te communiceren