Juul schreef:Eerlijk gezegt zou ik dit ideaal vinden:
Voor elke discipline appart een HAW forum voor rijtechnisch commentaar, waar ook leuke dingen gezegt mogen worden (zoals het oude HAW). Maar geen oneliners, zoals sowieso niet is toegstaan op de meeste fora. Zo krijg je niet dat mensen alleen maar zeggen: 'Leuk paardjuh.' En moet er automatisch wat meer gemeld worden, en krijg je ook sneller nuttiger reacties.
Edit: Maar dan ook het liefst Western, en Naturals erbij. Want dat staat ook allemaal zo afzijdig versprijd nu.
Wat ik ook niet snap is dat er ineens aan appart forum is Springen ITP. Wat is daar het nut van? Dan kun je ook Dressuur ITP doen, Endurance ITP en ga zo maar door..
hoezo staat western apart.. Heel western ITP is al uit elkaar gerukt, ieder westernpaard met een iets andere optoming of zonder zadel (terwijl wij veel onderdelen 'aan de hand' hebben, wordt al naar ITP gekukeld. Waar we in essentie eigenlijk geen commentaar meer krijgen. Zelfs niet oh wat een leuk paardjuh.
En westernrijfoto's ertussen zetten levert alleen maar de discussie: waarom rij jij zo gevaarlijk zonder cap, met hele grote sporen of met zo'n eng bit op. Niet bevorderlijk. Als het nu nog zo was dat de gemiddelde bokker echt en oprecht geinteresseerd was in western.. maar dat is dus helemaal niet zo.
En als gevolg van de besluitvorming rond HAW (wat ik gruwelijk vindt geworden) ITP en Western ITP is het er mijn inziens echt vele malen slechter op geworden dan die paar topics waar een eeuwige en lange discussie over ontstond. Kortom: het kind is met het badwater weggegooid, op alle ITP/HAW's.