Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:56

Het is toch te belachelijk voor woorden dat je afgerekend wordt omdat je geen profiel hebt. Er zijn zelfs mods zonder profiel. En 80% van de profiels zijn leugens imo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:02

slimmerik schreef:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je afgerekend wordt omdat je geen profiel hebt. Er zijn zelfs mods zonder profiel. En 80% van de profiels zijn leugens imo.

Waarom zou het belachelijk zijn?
Bokt is groot. Er zitten een hoop prutsers op. Het is wat dat betreft net het echte leven.
En ook in het echte leven neem ik lang niet van iedereen zomaar wat aan. Ben malle pietje niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:12

Waarom mag je niet anoniem blijven?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:13

Je mag best anoniem blijven, maar dan is de consequentie dus ook dat niet iedereen weet met wie ze te maken hebben. Dus niet iedereen zal jouw advies op waarde schatten. Logisch toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:17

Wendy schreef:
Je mag best anoniem blijven, maar dan is de consequentie dus ook dat niet iedereen weet met wie ze te maken hebben. Dus niet iedereen zal jouw advies op waarde schatten. Logisch toch?

Neem nou jou profiel. Waar kan ik dat toetsen dat het waarheid is. Je schrijft een paard te hebben. Misschien is het "maar" een verzorgpaard. Een echt profiel gaat gepaard van naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en paspoortkopie mèt eigendomspapieren van paarden , CV etc. Clown

edit: en dan nog als je een miep bent met eigen paard etc. kun je nog totaal geen inzicht c.q. kennis hebben van paarden. Ken er genoeg die 20 jaar rondhobbelen en nèt de kop van de kont kunnen onderscheiden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-06-08 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:17

Ik ben een keer belaagd door iemand en die kende ik niet echt belachelijk,ze was jaloers op de mensen die een eigen paard hadden hoorde ik van iemand anders.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:23

slimmerik schreef:
Neem nou jou profiel. Waar kan ik dat toetsen dat het waarheid is. Je schrijft een paard te hebben. Misschien is het "maar" een verzorgpaard. Een echt profiel gaat gepaard van naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en paspoortkopie mèt eigendomspapieren van paarden , CV etc. Clown

Vul dat maar een met koopcontract etc Clown Want een papier is natuurlijk geen bewijs van eigendom. En wellicht nog een paar bankafschriften om aan te tonen dat ik echt zijn onderhoudskosten betaal?
Nee hoor, het schijnt vrij makkelijk te zijn om mij te spotten irl. Ik kan daar niet mee zitten, maar kan me best voorstellen dat een ander dat liever niet heeft.
Op internet kun je in feite alles schrijven wat je wilt. Je kunt ook alles wantrouwen, natuurlijk.

Maar ik heb zelf toch meer het uitgangspunt dat ik eerder wat aanneem van iemand die niets te verbergen lijkt te hebben... 100% zekerheid heb je nooit.
Als je dat wilt moet je nooit van niemand wat aannemen.

Edit: maar ik heb geen scheld pb's nodig om dat duidelijk te maken. Dat kan ik prima in het 'openbaar'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:38

TS, ik vermoed dat ik in jouw ogen een penny ben of niet? Haha! Knipoog
Maar ik stuur mensen waar ik het mee oneens ben geen PBtjes, hoor. Heb daar de energie niet echt voor. Meestal sturen ze mij PBtjes Clown en daar reageer ik dan (meestal) wel op. De ene keer vriendelijk, maar het gebeurt wel eens een keer dat ik effe terug scheld. Tja.......

Ik heb een uitgebreid profiel, staan geen leugens in Lachen, hij is redelijk ge-update (op wat rijfoto's na, moet ik nodig eens laten maken Ja ). Ik erger me wel aan mensen die mij een rare PB sturen, als ik op hen heb gereageerd in een topic en zij blijkbaar wel mijn profiel zwaar hebben zitten bestuderen. Ik vind dat wel erg makkelijk en laf, ja. Laat eerst eens wat van jezelf zien, in plaats van je te focussen op mijn profiel en dan te lopen zanikken over mijn visie op de benadering van paarden. In mijn profiel staat alleen het NU en niet het verleden (voor diegenen die altijd lopen te miepen over het feit dat ik het voornamelijk over mijn huidige eigen enige paard heb. Ach, als ik mijn hele paardenverleden en al die bijzondere paarden die ik ontmoet heb er op moet gaan zetten, dan kan ik net zo goed een boek gaan schrijven. Te lang verhaal:D).

Op internet ben ik nogal traceerbaar, vermoed ik Haha! . Maar ach, mensen in mijn omgeving mogen van mij best weten hoe ik er over denk. Mogen ze me daarom niet, het zij zo. Ik lig er niet zo wakker van, hoor. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:59

Zo denk ik er ook over. Er zijn genoeg bokkers die mij irl kennen en dat vind ik genoeg. Ik heb geen behoefte aan zo'n 89.000 "kennissen" erbij. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:03

Wendy schreef:

Wat een onzin, dus als jij niet mijn gezicht kan zien neem jij mij niet serieus? Daarom moet iemand maar de consequenties van het anoniem blijven en de pb's van een stelletje randdebielen voor lief nemen? Dat is echt niet logisch. Als ik iemands profiel niet kan zien kijk ik altijd even in de berichten van diegene, dan weet ik automatisch al met wat voor type ik te maken heb. Daarnaast zoals Slimmerik zegt: Helemaal gelijk! Wie zegt dat jij de waarheid verteld in jouw profiel?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:08

Ik denk ook niet dat die penny's nou ook vaak afgaan op je profiel, die sturen je berichten gewoon omdat ze het met een post van jou niet eens zijn, of te wel, de PM knop hebben ze al ingeklikt zonder ook maar zich op de hoogte te stellen van jouw ervaring of kunde!

Die gaan echt niet eerst kijken wat er in jouw berichten staat....

Ben je mal, die kennen alleen hun eigen waarheid! Er is maar 1 weg en dat is hun weg!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:09

Waarom zouden mensen hun profiel volkwakken met leugens? Wat heeft dat voor zin?

Ik vind dat het ieders goedrecht is het profiel leeg te laten of er mee te doen wat hij of zij wil; sommigen profiels zijn echt mega origineel.

Ik ga me echt niet bij elk profiel afvragen of het wel geloofwaardig is.

Wat ik wel doe is berichten nachecken als iemand een reltopic aanmaakt en ik de persoon daarom niet vertrouw.

Sommige schrijven echt de raarste dingen en doen dat heel consequent.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:10

Ik ken een aantal bokkers irl, heel erg leuk Lachen . Mede ook dankzij bokt trouwens. En met sommigen heb ik een heel gezellig contact via bokt, heb ze nooit gezien irl en dat vind ik wel jammer, maar ja, het is niet anders als je te ver van elkaar vandaan zit.
Ook tussen die 89.000 (ik wist niet dat er zoveel op bokt zitten, eerlijk gezegd Bloos ) kun je heel selectief zijn, hoor. Knipoog

Hahaha, jaaa, Miss_Montana, je kunt bij de onzichtbaren altijd prima checken wat voor type je voor je hebt als je de berichtjes van die persoon even opzoekt. Haha! Geweldige service. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik vermoed dat sommigen dat ook wel bij mij doen Knipoog , naast het zwaar bestuderen van mijn profiel. Knipoog

Maar als ik eerlijk ben, ontvang ik voornamelijk hele leuke, gezellige PBtjes voornamelijk Lachen . Vind het altijd wel gezellig, soms zelfs moeilijk om bij te houden of ik iemand wel beantwoord heb Bloos
Vaak worden het hele lange verhalen.... Haha!

Ruziezoekers zijn toch wel in de minderheid en meestal gooi ik na wat heen-en-weer gePB, de mailtjes gewoon ongelezen weg. Toedeloe!!! Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

detour schreef:
Waarom zouden mensen hun profiel volkwakken met leugens? Wat heeft dat voor zin?

Ik vind dat het ieders goedrecht is het profiel leeg te laten of er mee te doen wat hij of zij wil; sommigen profiels zijn echt mega origineel.

Ik ga me echt niet bij elk profiel afvragen of het wel geloofwaardig is.

Wat ik wel doe is berichten nachecken als iemand een reltopic aanmaakt en ik de persoon daarom niet vertrouw.

Sommige schrijven echt de raarste dingen en doen dat heel consequent.

Een normaal mens doet dat niet, maar ze bedoeld te zeggen, dat niet iedereen altijd de waarheid spreekt natuurlijk. En trouwens, Esprit bestaat niet eens Clown Grapje natuurlijk... Maar ik ga nooit alle profielen af.. Vind het soms wel jammer als hij leeg is, maar de mijne is ook heel lang leeg geweest, omdat ik er geen zin in had!

Vervelende PB's lees ik soms nieteens, of pas maanden later..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:14

Da's waar, al ga ik maar lekker naief af op het goede van de mens.

Is wel een eye opener, hebben jullie dan wel eens iemand betrapt op leugens in zijn of haar profiel? (jezelf ahw tegenspreken)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:17

Nee, maar Bokt beschuldigde mij daar wel van Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:17

Ik ga er ook niet vanuit dat iemand's profiel niet klopt, hoor. Heb ook maar weinig profielen gezien, waarvan ik dacht 'dat klopt niet'. Relschoppers hebben meestal geen profiel of iets in die trant dat ze een zwarte hengst met hele lange manen hebben getemd ofzo. Haha!
Maar die vallen zo door de mand. Haha!

Ik ga er vanuit dat wat je over jezelf verteld, in een topic of profiel, waar is. Lieg je daarover, dan ben je een leugenaar. Zij moeten ermee leven, ik lig er niet wakker van. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:18

Ach, Bokt is inmiddels redelijk bekend in de paardenwereld. Dus een leugen komt toch wel boven water!

slimmerik

BCS schreef:
Nee, maar Bokt beschuldigde mij daar wel van Clown

Mij ook al Boos!

Anoniem

Och, dus je bent niet de enige, mijn verhaal is wel heel erg bizar hoor! Waar ze me ook echt mee gekwetst hebben!

detour

Oh, da's mij ook wel eens gebeurd, hoor, maar goed, je kunt niemand dwingen aan te nemen wat je zegtm, toch?
Dat doen wij zelf tenslotte ook niet. Knipoog Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:20

Maar zover, dat een kliniek dan uiteindelijk een medisch rapport vrij geeft? En het dan later gewoon blijkt te kloppen (daar buiten). En dat Bokt daar dan gewoon aan mee doet?

Vind ik oprecht ECHT te ver gaan..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:21

heb je dan niet zoiets van: Weet je- zoek het uit, ik word hier zo moe van dat ik gewoon vertrek uit Bokt?

Of denk je: Laat maar kleppen, ik weet hoe het zit, de beste stuurlui staan toch altijd aan wal (zeker in pennyworld)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:22

Oeh ik zit nu in een menens discussie. Zo zwaar had ik het niet bedoeld. Denk ook beter dat de "persoonlijke" noot niet ontopic moet maar per pb.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:23

oh, maar we kennen elkaar wel hoor slimmerik, kunnen mekaar prima hebben! Je bent niet verantwoordelijk voor mijn eventueel verkeerde interpretatie.

Zal haar idd pb en verder mits nodig.

Sorry dan BCS!