Uitschrijven van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleven

Re: Uitschrijven van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:24

Elise88 schreef:
marin16 schreef:
Het zou wel handig zijn, dan kan ik eindelijk mijn naam in een "normalere" naam veranderen

Je kunt op dit moment toch ook je Boktnaam veranderen (eenmalig)? - is wel offtopic -

Ik wil een gebruikersnaam hebben die al bezet is, maar waarschijnlijk is deze non-actief op het forum.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:54

luxx schreef:
het kán wel een soort... Bloos
je kunt je mail-adres veranderen in je profiel en dan niet activeren, je krijgt dan 'dit profiel bestaat niet' te zien als je zo'n account opzoekt.
je berichten blijven dan natuurlijk wel staan maar zijn niet meer via je profiel op te zoeken.

Dit is nuttige info voor mensen!

Alleen kan je ook gewoon je profiel leeghalen als je er geen zin meer aan hebt. Dat ben ik meerdere malen tegen gekomen in topics.
Maak je een opmerking over iemands profiel en opeens is het leeg! Want wat in het profiel stond klopte van geen kant met de vraag in het topic!
( bv wat moet ik doen als mijn zwarte hengst er van door gaat, terwijl uit het profiel blijkt dat je een manege ruiter van 12 bent...ik noem maar wat.)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:23

Het zou wel handig zijn als het kon, je eigen van bokt verwijderen. Lachen
Jammer van die gaten die er dan komen, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:56

Als je het wil, is bokt het ook verplicht Knipoog

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:30

marin16 schreef:
Ik wil een gebruikersnaam hebben die al bezet is, maar waarschijnlijk is deze non-actief op het forum.

Hier nog iemand. Ze noemen mij al sinds mijn 7e "Plientje". En zo heb ik mij toendertijd dan ook ingelogt. Maar na de registratie ging er wat mis en ik heb mij nooit op dat account kunnen inloggen. Nu zit ik vast aan een jonge naam omdat ik deze niet kan veranderen in Plientje. En gewoon "Paulien" kan ook niet meer omdat die al bestaat. Net al zowat 50 andere versies van de naam Paulien.
En als ik in de ledenlijst kijk heeft zeker de helft nooit gepost.
Het zou wel fijn zijn dat, als daar tijd voor is, die leden toch eens nader onder de loep worden genomen en die misschien verwijdert kunnen worden.
Snap dat het veel tijd in beslag neemt.

Verder vind ik de optie om mensen uit te schrijven maar de posts als "Gast" te laten staan de beste. Er is alleen nog niet echt antwoord gegeven waarom dat geen optie is.
Dus mods: Neemt dat teveel tijd in beslag, kan het systeem dat niet aan?

Edit: Hier een link van het profiel waar ik het over heb. Al zie ik net dat deze uit ´05 komt terwijl ik me volgens mij in ´01 of ´02 heb aangemeld. Wat wel inhoud dat die ondertussen weg is. Maargoed, hier is het hetzelfde verhaal: http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36142

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:48

Ik heb zojuist met een jurist in opleiding gesproken, en wanneer er niet in de voorwaarden bij regristratie staat dat je account deel van de site is en je er geen rechten aan kunt ontlenen zou je account gewoon verwijderd moeten worden...

Voorwaarden:
Citaat:
Door het betreden van "Bokt.nl" (inbegrepen "wij", "ons", "onze", "Bokt.nl", "http://www.bokt.nl/forums"), ga je automatisch akkoord met de volgende voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met één van de voorwaardes, betreed/gebruik "Bokt.nl" dan niet langer. We hebben het recht om deze voorwaardes op ieder moment te wijzigen en zullen je daar zoveel mogelijk van op de hoogte houden. Het is echter wel aan te bevelen op regelmatige basis zelf de voorwaarden te controleren op wijzigingen. Als je niet akkoord gaat met één van de wijzigingen, maak dan niet langer gebruik van "Bokt.nl". Als je gebruik blijft maken van "Bokt.nl", ga je automatisch akkoord met de wijzigingen.

Onze forums werken door middel van phpBB (inbegrepen "zij", "hen", "hun", "phpBB software", "www.phpbb.com", "phpBB Group", "phpBB Teams"), dit is een forum pakket vrijgegven onder de "General Public License" (of "GPL") en kan gedownload worden vanop http://www.phpbb.com. De phpBB software vergemakkelijkt alleen discussies via het internet en GPL verbiedt hen in wat wij toestaan en/of als toelaatbare inhoud en/of gedrag verbieden. Voor meer informatie omtrend phpBB, zie: http://www.phpbb.com/.

Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georiënteerde of andere inhoud die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Bokt.nl" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente ban en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internet provider. Je IP adres wordt bij iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Bokt.nl" het recht heeft om op ieder moment je een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat je informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit aan derden doorgegeven zonder je instemming, noch "Bokt.nl" als phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forum hack toch openbaar gemaakt zijn.

Ik zie dit dus nergens staan, zou dus moeten betekenen dat je account op aanvraag verwijderd moet kunnen worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:50

plien4tarzan schreef:
Nu zit ik vast aan een jonge naam omdat ik deze niet kan veranderen in Plientje. En gewoon "Paulien" kan ook niet meer omdat die al bestaat. Net al zowat 50 andere versies van de naam Paulien.
En als ik in de ledenlijst kijk heeft zeker de helft nooit gepost.

Als jij een naam ziet waarbij het account al langere tijd niet gebruikt is kun je een mod pb'en met de vraag of die naam voor jou vrij kan komen.
Bij mij is dat ook netjes gebeurd na een pb richting Eline Lachen

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:10

Ik vind ook dat je jezelf van bokt moet kunnen verwijderen, of de mogelijkheid te hebben sommige posts die je in het verleden heb geplaats te verwijderen.
Ik heb ook nog posts uit mijn begintijd op bokt waar ik niet trots op ben maar welke nog steeds via internet te vinden zijn. De drempel is te hoog om hier een mod in te schakelen, maar ik zou ze toch graag verwijderen.
verder denk ik dat hier ook nog veel jeugdigen op bokt zitten die de consequenties van wat ze op bokt zetten niet goed kunnen inschatten.
Daarbij vind ik sowieso dat alle posts na een jaar wel kunnen worden verwijderd, op enkele topics na die voor de BvT nog veel waarde hebben, Ik zie de meerwaarde hier niet echt van.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:17

Goed, dus ik begrijp dat je gewoon kan vragen om je account te verwijderen en dat het beheer dat verzoek moet inwilligen?

Dan wordt het tijd dat daar dan regels voor komen.
Gaten kan je dan als gast laten opvullen, of verwijdert account, dat zoekt iemand maar uit die daar verstand van heeft.
Al zou je maar op verzoek een bestaand account wijzigen in een bokt naam voor gestopte accounts...
b.v Amondi in Stop123
Nijn in Stop124
( als je aangeeft te willen stoppen)
Dan ben je al een heel eind beter bezig met de regels voor de privacy!

Plus er komen weer namen vrij die een ander kan gebruiken!

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:45

Maar dan kan je door te kijken naar quotes alsnog zien wie wie is. Gewoon gast zou dan beter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:05

Marchador schreef:
Jammer van die gaten die er dan komen, maar toch.
.

D'r vallen helemaal geen gaten

je kan ook de optie "Account verwijderen en berichten behouden" kiezen...Vallen dr geen gaten alleen je naam wordt zwart oftwel je bent een gast.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:09

Okee dan heb ik dat verkeerd begrepen of verkeerd gelezen Lachen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:19

Ik ben voor! Ik wil ook verwijderd worden! Haha!

Dus bij deze: verwijder mij! En mijn berichten! Want daar heb ik recht op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:56

Volgens mij was er ook zo'n site waar je een oproep in kon dienen.
Kan per PB worden opgevraagt.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:04

Nijn geeft het al aan: op het moment dat je een gebruikersnaam wil die bezet is door iemand die nog nooit actief is geweest en/of al geruime tijd niet meer actief is, kun je contact opnemen met één van de moderators of mij om te kijken of je die naam kan gebruiken.

Wat betreft het verwijderen van posts en/of gebruikers, in de regels staat daar het volgende over:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Berichten_op_Bokt
Citaat:
Berichten die je op Bokt geplaatst hebt kun je niet zelf verwijderen. Op het moment dat je toch spijt hebt gekregen van iets dat je op Bokt hebt geplaatst, of problemen hebt naar aanleiding van informatie die op Bokt staat, kun je contact opnemen met de moderators. In de Help lees je daar meer over. Als je, doordat kwaadwillenden je berichten volgen en/of misbruiken, niet meer op een normale manier gebruik kunt maken van de Bokt forums, kan je contact opnemen met de beheerders. In overleg kunnen we dan kijken of we een passende oplossing kunnen vinden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:06

Eline heb je ook mijn post gelezen m.b.t. de voorwaarden?

Marijeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:10

Ik snap niet waarom je jezelf zou willen verwijderen?

Als je een bericht typt dan sta je daar toch achter? Je gaat hier toch niet grote onzin neerzetten waar je niet achter staat? En als je dat wel doet met je voor de consequenties opdraaien.
En als je je echt doodschaamt voor wat je in je verleden hebt getypt dan maak je je profiel leeg, pas je je emailadres aan en neem je een nieuw account.. Knipoog

Dat van die namen kan ik me indenken.. Ik wilde ook gewoon Marije, maarja die was al bezet..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:14

Marijeh schreef:
En als je je echt doodschaamt voor wat je in je verleden hebt getypt dan maak je je profiel leeg, pas je je emailadres aan en neem je een nieuw account.. Knipoog
Maar niet voordat je toestemming hebt gevraagd én gekregen van de moderators Knipoog , een schaduwaccount is namelijk in principe niet toegestaan Lachen .

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:18

ik ben vóór het verwijdren van berichten en profielen...
zeker omdat iedereen wel eens berichten plaatst waar ze later spijt van hebben... prive dingen of in het heetst van de discussie dingen roepen die kwetsen of zelfs laster kunnen zijn voor iemand anders...

ik zelf heb in zo'n situatie gezeten... in het heetst van de discussie (meerdere) berichten geplaatst waar ik nu ongeloofelijk veel spijt van heb... (gelukkig met een sisser afgelopen anders had mn toekomst er nu wel anders uitgezien ben ik bang..)

toendertijd heb ik bij bokt gesmeekt om mn berichten te verwijderen, omdat ik er spijt van had en ik het eigenlijk niet zo bedoeld had, maar door de discussie dus wel geplaatst had...
(iedereen kent het wel, felle discussie en je wordt steeds bozer....)

maar nee bokt was onverbiddelijk zij gingen geen berichten verwijderen...
nu ik bovenstaande stukjes lees en de wiki bokt pagina met regeltjes lees... kan ik dus wel gewoon eisen dat ze die berichten verwijderen....
(wat mij dus een hoop narigheid had kunnen schelen....)

ik ben nu toch wel een beetje in verwarring... waarom is bokt zo stug in het niet verwijderen van berichten of profielen...
zelfs als dat toekomst veranderend kan zijn voor bokkers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:23

Marijeh schreef:
Ik snap niet waarom je jezelf zou willen verwijderen?

Tegenwoordig is het heel normaal dat een werkgever de gegevens van een sollicitant natrekt
op internet....Met een druk op de knop kan hij dan zo je berichten geschiedenis nalezen
heel veel mensen beseffen dat niet. Hierdoor kan je nog wel eens in de problemen komen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:31

Zoals gezegd is accounts verwijderen vrijwel niet te doen omdat topics (het belangrijkste goed op Bokt) dan compleet onleesbaar worden. Een account verwijderen en berichten laten staan is ook geen optie aangezien er dan nog steeds quotes zijn met de originele naam. Daarnaast is de originele naam meestal niet zo'n probleem, berichten worden gevonden door de buitenwereld omdat iemand zijn/haar eigen naam of b.v. de naam van een handelaar noemt in een bericht.

Als mensen in de problemen komen door hun berichten (b.v. in een stomme bui roepen dat je afgelopen weekend als 15 jarige met drugs ge-experimenteerd hebt) dan zijn wij echt de vervelendste niet. Als dat topic op zo'n moment al weggezakt is wordt het waarschijnlijk helemaal verwijderd. Als het nog een actieve discussie is dan is de kans groot dat we jouw openingspost leeghalen of anonimiseren.

Die 'richtsnoeren' van het CBP zijn leuk maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Wat ze hebben gepubliceerd is hun interpretatie van de relevante wetgeving en de interpretatie van het CBP gaat heel wat verder dan mijns inziens bedoeld wordt. Een aantal dingen uit die richtsnoeren is in de praktijk gewoon niet haalbaar of verre van praktisch.

Maar goed, zoals al eerder gezegd; als je een goede reden hebt waarom je een bericht, een aantal berichten of je hele account weg wil hebben dan is dat over het algemeen goed bespreekbaar.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:33

Sexy_Back: ik weet niet wanneer je je verzoek hebt ingediend en bij wie, als je op dit moment nog problemen hebt met de posts kun je wat mij betreft alsnog een pb sturen.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:35

Ik ben juist tegen het verwijderen van accounts, het levert veel meer problemen op dan oplossingen...Denk idd aan de zwarte gaten en het quote probleem waar je naam dan wel blijft staan. Nee, als je wilt stoppen met bokt dan kan je zowat al je gegevens wissen behalve je berichten. Evt zou je je naam nog wel moeten kunnen wijzigen naar een standaard aanduiding voor mensen die weg zijn gegaan van bokt. Wel vind ik dat eigenlijk bij het aanmelden meteen groot moet komen te staan dat alles na te lezen is, en dat je op moet letten wat je neerzet. Dit heb ik, maar vast ook anderen, helaas pas op het forum zelf moeten ontdekken. (niet dat bokt daar veel aan kan doen, het feit dat je voor iedereen na te lopen bent is online altijd het geval, maar net die extra aanwijzing of tip)

En verder ben ik een van de optimistische bokkers die niet zou weten waarom je met zo'n leuk forum zou willen stoppen! Zijn er dingen gebeurd op het forum, verander je naam, plaats een topic met sorry en weet ik wat veel. Zet erin wat je kwijt wilt en begin met een schone lei...

Uitzonderingen altijd daar gelaten, die zullen er vast ook zijn

Bart, je was me net voor maar dat is idd een duidelijk stuk tekst Ja

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:38

tjee dat daar zo'n discussie van kan komen Tong uitsteken

Stel ik wil liever met een andere naam op bokt dan kan dat dus wel dat jullie deze bv op non actief stellen?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:41

Dan kan je je naam gewoon veranderen. Je kan geloof ik 1 of 2 keer je naam veranderen. Je berichten enz krijgen dan ook je nieuwe naam, ook je oude berichten. Staat uitgelegd in de wiki Knipoog