Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:@ superwoman: mij dus ook, want de kwaliteit van dit forum holt hard achteruit op deze manier. Ik zou echt graag willen dat de moddies weer een stuk strenger worden (en zelfcensuur is ook een groot goed imo), blijkbaar kan het gewoon niet anders
superwoman schreef:Wat me op valt is dat die reacties vaak van (zeer) jonge gebruikers zijn. Wat mij dan ook het meest raakt is dat ze idd hun mening willen geven, maar niet verder willen lezen om te leren. Terwijl juist zij zoveel kunnen leren.Ze kunnen immers nog niet alle ervaring heben met hun leeftijd.
Shadow0 schreef:Dat is mijn ervaring helaas juist helemaal niet. Veel reacties waarvoor ik misschien nog wel begrip op had kunnen brengen als het om een 14-jarige puber zou gaan,
Chiqa schreef:Trouwens, het is opvallend rustig in je topic Yamha
superwoman schreef:Chiqa schreef:Trouwens, het is opvallend rustig in je topic Yamha
Wees blij dat het geen klaagtopic is geworden....
Een imo goede oplossing is al gevonden. Zou fijn zijn als een moddie(s) kon reageren daarop.
Maya schreef:- Het probleem van niet het hele topic lezen is idd een lastige. Best is idd aanraden om wel wel eens bij te lezen, of, indien de user zo komt binnenvallen in een spinoffdiscussie. Er gewoon op vriendelijke, gezellige wijze op wijzen dat de discussie inmiddels iets veranderd is, en of ze in het vervolg de paar laatste pagina's ook willen lezen.
Shadow0 schreef:Maya schreef:- Het probleem van niet het hele topic lezen is idd een lastige. Best is idd aanraden om wel wel eens bij te lezen, of, indien de user zo komt binnenvallen in een spinoffdiscussie. Er gewoon op vriendelijke, gezellige wijze op wijzen dat de discussie inmiddels iets veranderd is, en of ze in het vervolg de paar laatste pagina's ook willen lezen.
Helaas werkt dat in het geheel nietIk heb het al verscheidene malen geprobeerd en echt pagina's lang volgehouden, maar uiteindelijk bloedt de discussie dood omdat de zinnige reacties zo ver uit elkaar komen te staan dat de mensen die er eerst tijd in hebben gestoken om met onderbouwde argumenten te komen het maar gewoon laten... .
Shadow0 schreef:Ik heb ook niet de indruk dat het opgepikt wordt - de meesten vinden dat ze gewoon hun mening mogen geven, ook al valt die als een baksteen in de discussie. Zij vinden niet dat ze gebonden zijn aan een soort van fatsoensregels over samen discussieren (en zo ingewikkeld zijn die niet. Wat mij betreft: luister naar elkaar, lees wat de ander schrijft.)
Shadow0 schreef:Het zou denk ik echt schelen als de mods duidelijker maken dat dat niet de bedoeling is, en misschien helpt het zelfs om soms berichten weg te halen met het verzoek eerst de discussie te lezen en dan te reageren. Want het is echt zo zonde, hele interessante discussies lopen gewoon stuk op een invasie van mensen die soms niets meer lezen dan de titel en eventueel de beginpost.
Shadow0 schreef:En tsja, het is lijkt mij redelijk om te verwachten dat mensen pagina 1 en 2 aan het begin en 1 of 2 pagina's aan het eind zo'n beetje doorlezen, maar als die laatste pagina's geheel worden ingenomen door reacties van mensen die dat niet hebben gedaan... dan vinden zelfs de mensen van goede wil geen interessante discussie meer.
Shadow0 schreef:Ik heb ook niet de indruk dat het opgepikt wordt - de meesten vinden dat ze gewoon hun mening mogen geven, ook al valt die als een baksteen in de discussie. Zij vinden niet dat ze gebonden zijn aan een soort van fatsoensregels over samen discussieren (en zo ingewikkeld zijn die niet. Wat mij betreft: luister naar elkaar, lees wat de ander schrijft.)
Shadow0 schreef:Het zou denk ik echt schelen als de mods duidelijker maken dat dat niet de bedoeling is, en misschien helpt het zelfs om soms berichten weg te halen met het verzoek eerst de discussie te lezen en dan te reageren. Want het is echt zo zonde, hele interessante discussies lopen gewoon stuk op een invasie van mensen die soms niets meer lezen dan de titel en eventueel de beginpost.