Bekend en 'onbekend'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bekend en 'onbekend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:04

Ik weet eigenlijk niet wie jullie onder "bekend" zien. Kan best zijn dat ik ze helemaal niet ken. De bekende die ik ken, zie ik nl niet op HAW en ik zit toch best lang op bokt.

Dan vind ik nog dat het übergrote deel van bokt vind dat ze goed kunnen rijden. Idd de reaktie, wat een goed team en wat heb je hem goed ontspannen aan het lopen, is dus 99% flauwekul. Ziet er meestal gewoon niet uit. Moet je dan reageren? Dan krijg je of geen reakties of slijmreakties. Maar nogmaals ik weet niet wie de bekenden zijn, zij die regelmatig foto's plaatsen? Dus die kom je steeds weer tegen? Misschien juist daardoor, de aanhouder wint.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:19

Mijn HAW topics beslaan meestal 3 pagina's. Ben ik daarmee bekend? Geen idee. Maar ik reageer zelf op bekende bokkers maar ook op onbekende bokkers. We willen allemaal graag reacties maar ik geef ze alleen als ik iets nieuws toe te voegen heb of als ik de combi echt vind spreken. Ik hou er niet van om in het herhaling te vallen. Knipoog Soms kijk ik alleen in de 'bekende' topics maar reageer niet. En ik help liever een 'onbekende' bokker met tips dan een 'bekende' die al een superhouding en/of super paard onder de kont heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:29

Ik ben het er mee eens. Helemaal.
Net zoals: Iemand die Z rijdt doet het altijd beter dan iemand die L rijdt..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:27

Ja maar wat wou je hier tegen doen? Ik reageer liever op een combinatie die me aanspreekt. En als dat toevallig van een Z ruiter is of van een bekende bokker, jammer dan Lachen .

Je kunt hier wel een discussie over starten dat het jammer is ect ect. Maar wat wouden jullie er dan aan doen? Voor dat soot dingen is geen oplossing, gewoon accepteren dat het zo is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:45

eknein schreef:
Ja maar wat wou je hier tegen doen? Ik reageer liever op een combinatie die me aanspreekt. En als dat toevallig van een Z ruiter is of van een bekende bokker, jammer dan Lachen .

Je kunt hier wel een discussie over starten dat het jammer is ect ect. Maar wat wouden jullie er dan aan doen? Voor dat soot dingen is geen oplossing, gewoon accepteren dat het zo is.

Het geeft toch ook niet dat jij liever reageert op een combi die je aanspreekt Lachen dat is logisch! Het gaat erom wat voor een commentaar er gegeven wordt Knipoog. Vaak wordt bij 'bekende' bokkers veel meer geslikt dan bij 'onbekende' bokkers Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:51

HAW is soms echt te erg voor woorden.
Man man, hoe sommigen afgekraakt worden, en dan krijgen ze geen eens zinnig commentaar. Koe

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:04

Ik denk wel dat die 'bekende' bokkers van nu hetzelfde proces hebben moeten doorstaan die de 'onbekende' bokkers van nu ook dooropen. En zoals Russel al zei: 'de aanhouder wint'.

Ik praat de afbreekreacties op HAW uiteraard niet goed en ik vind dat iedereen met respect behandeld moet worden. Maar aan het fenomeen dat de 'onbekende' bokker minder reacties krijgt dan de 'bekende' bokker valt weinig aan te doen volgens mij. Je kan mensen nu eenmaal niet verplichten om meer te reageren op de onbekendere bokker...

En persoonlijk denk ik ook dat er meer speelt dan enkel bekend of onbekend zijn.
Denk maar aan kwaliteit van foto's, de manier van aankondiging, ...

(Eigenlijk wel raar om in de termen van bekend en onbekend te spreken. Heb nooit op die manier geredeneerd maar kom Knipoog.)
Laatst bijgewerkt door lindake op 12-05-08 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:04

Ik persoonlijk snap sowieso niet dat mensen hun rijfoto's daar op zetten hoor. Haha! , je weet toch hoe ze met commentaar slingeren en als je foto's al dat kommentaar in zich hebben, dan vraag je er om. Een soort publiekelijke schandpaal waar je om vraagt aan genageld te worden... Clown

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:06

Eigenlijk wel jammer dat HAW inderdaad kan gezien worden als een publieke schandpaal...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:10

Ik doe vrijwel toch niks met het commentaar wat ze geven.
Ik zet mijn foto's daarop voor de leuk, en ik zie zelf wel wat mijn min punten zijn en daar ga ik mee aan het werk.
Maar om nou naar elke bokker te luisteren met wat ik moet veranderen? Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:13

Ergens is het ook wel logisch dat dit gebeurd... Ik kijk zelden op HAW, maar als ik er kijk is het vaak alleen bij 'bekende' bokkers of een leuke titel. Maar ik zit niet te wachten op de 100e onbekende middelmatige ruiter met een groen/paars/roze Anky/PK/ES dekje/setje. Kan banketstaaf klinken, maar is wel zo. Die foto's voegen voor mij niets toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:19

Dat heb ik dan toch weer niet Misser. Er zijn combinaties waar ik altijd meteen even het topic aanklik om te kijken hoe het ermee gaat, maar ik kijk ook vaak genoeg bij voor mij onbekende bokkers, als de titel me tenminste aanspreekt. Maar ik reageer wel meestal eerder op combinaties die ik 'ken'. Ja

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:05

Er zijn mensen die wél tips willen en eraan willen werken, deze moeten soms 'smeken' om een reactie. En dan vinden sommige bokkers dat ze niet zo moeten 'smeken', maar rustig moeten afwachten op een reactie, wat ze anders toch niet zouden krijgen.
Als ik een meisje van 12 jaar zie op een paard dat Z loopt (wat ze zelf niet gedaan heeft). Maar ze wordt super hoog de lucht in geprezen, hoe mooi die loopt en hoe fijn beeld het wel niet is en waar je haast geen commentaar op kan geven. Vind ik dat je beter iemand kan helpen die aan het begin is en er serieus aan wil werken om ook zo ver te komen. Nee, die topics bestaan meestal uit 1-2 blz. en die van het meisje van 12 jaar uit 5 blz Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:55

sarah_m schreef:
ja inderdaad! Zo zit er op horsetycoon.nl (zo wat heb ik daar lang niet op gezeten) een moderator die stephanie heet ofzo en die is ook veels te groot voor haar shet maar omdat ze 'bekend' is en L rijd zegt niemand er wat van..

HAHHAH, mag ik even lachen..
Ik vind het echt enorm komisch dat je zoiets zegt op een andere site, degene noemt met naam en toenaam en desbetreffende site...

Wel een beetje banketstaaf voor die stephanie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:05

Shirley_ schreef:
Er zijn mensen die wél tips willen en eraan willen werken, deze moeten soms 'smeken' om een reactie. En dan vinden sommige bokkers dat ze niet zo moeten 'smeken', maar rustig moeten afwachten op een reactie, wat ze anders toch niet zouden krijgen.
Als ik een meisje van 12 jaar zie op een paard dat Z loopt (wat ze zelf niet gedaan heeft). Maar ze wordt super hoog de lucht in geprezen, hoe mooi die loopt en hoe fijn beeld het wel niet is en waar je haast geen commentaar op kan geven. Vind ik dat je beter iemand kan helpen die aan het begin is en er serieus aan wil werken om ook zo ver te komen. Nee, die topics bestaan meestal uit 1-2 blz. en die van het meisje van 12 jaar uit 5 blz Nagelbijten / Gniffelen

naah ik gun het beide hoor..

Maar het is idd veel nuttiger om een beginner commentaar te geven...

Maargoed, het is nu eenmaal simpeler om iets te bedenken als ' wat ziet dat er goed uit' dan echt nuttig commentaar te geven en een beetje vriendelijk te verpakken Knipoog

Sowieso vind ik de grens tussen commentaar geven en afkraken een beetje verschoven..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-08 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:09

Ik ben het er ook mee eens.
Ik vind het eigelijk dom dat sommige bokkers andere zo hardt afkraken.
We hebben hier allemaal een gezamelijk liefde (paarden), ieders heeft zo zijn eige verhalen of wat dan ook, en op topics waar er niet achter mening of ervaring gevraagt wordt, vindt ik dat iedereen gewoon neutraal moet antwoorden, dus niet dat de ene de andere voorttrekt of iemand waar ze dan niet al te goed bevriend mee zijn af te blaffe.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:22

En ik zie ook altijd de zelfde mensen hard comentaar geven..
weer wat bekendere bokkers en heel bokt loopt er dan weer achter aan.. Waar blijft de eigen mening van bokkers?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:32

Menino schreef:
Sowieso vind ik de grens tussen commentaar geven en afkraken een beetje verschoven..

Verschoven? Sommige bokkers zien hem niet meer. Maar mensen.. komen we dit IRL ook niet tegen? Vriendjespolitiek en commentaar geven.. maar niet gelijk trekken met anderen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:44

Inderdaad we komen het ook IRL tegen. En het is inderdaad sneu dat mensen harde comentaar krijgen maar als je er positief mee omgaat dan komt het meestal wel goed. Ik zie heel wat topics die een beetje uit de hand lopen omdat de TS op haar teen getrapt is. En daardoor worden de reacties nog pittiger enz...

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:25

Het is zo dat sommige mensen die hier hoog rijden, heel veel pagina's reacties krijgen. Todat je de reacties zelf bekijkt ; Je hebt een mooi paard, mooie houding. Het voegt op het laatst helemaal niks meer toe. En je krijgt 10 keer dezelfde reacties.

Mijn HAW record is 14 reacties. Misschien dat ik de volgende keer maar een hele opvallende titel moet kiezen ofzo Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:52

Zqw39 schreef:
Het is zo dat sommige mensen die hier hoog rijden, heel veel pagina's reacties krijgen. Todat je de reacties zelf bekijkt ; Je hebt een mooi paard, mooie houding. Het voegt op het laatst helemaal niks meer toe. En je krijgt 10 keer dezelfde reacties.

Mijn HAW record is 14 reacties. Misschien dat ik de volgende keer maar een hele opvallende titel moet kiezen ofzo Lachen

of gewoon foto's op een veeel te klein paard of waarbij je met een slof rijd Knipoog
krijg je ook altjid bergen aan reactie's Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:41

Shirley_ schreef:

mijn ervaring is dat gefundeerde reacties met tips (ozwel RT-P als HAW) toch worden weggewuifd. De meeste ruiters willen inderdaad wel reacties, maar dan alleen in de trant van "wat ziet dat er geweldig uit". Dan houd ik snel op met tips geven Knipoog En dan zal ik omgetwijfeld veel mensen te kort doen, maar dat is dan maar zo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 02:00

Lielle, je hebt helemaal gelijk. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:04

Ik denk dat onbekende bokkers die bvb opmerkingen krijgen over hun lengte + rijstijl er meer aan hebben dan de bekende bokkers die alleen maar de hemel ingeprezen worden. Uiteindelijk zullen de onbekende bokkers degenen zijn die oprecht commentaar krijgen en zich kunnen verbeteren, de bekende bokkers die niet op de details en minpunten gewezen worden zullen deze dus ook niet (via bokt = snelle en makkelijke manier) verbeteren. Sowieso begrijp ik niet dat berichten als 'oh wat goed' en 'wat een mooie combi!' zonder verder rijtechnisch commentaar toegestaan zijn. Dit zijn 100% onliners die in principe niets toevoegen. Een bericht als ''Ziet er top uit! Máár dit en dat kan je nog aan werken, en let op dat je niet dit of dat doet.'' zie ik veel liever voorbij komen. Een leuke opmerking kan natuurlijk geen kwaad: is leuk om te krijgen en te geven. Maar ik vind wel dat er dan ook rijtechnisch commentaar moet worden gegeven, ookal gaat het maar om een piepklein detail: perfectioneren kan geen kwaad en dan moeten ook die kleine dingetjes meegenomen worden. Want uiteindelijk wil iedere ruiter hier op bokt beter worden en zijn of haar paard beter kunnen begeleiden, en dat lukt alleen als je op álles gewezen wordt. Mijn conclusie is dus dat de onbekende bokkers die wél oprechte (opbouwende!) kritiek krijgen meer zullen ontwikkelen en meer in een stijgende lijn terecht komen dan de bekende bokkers die alleen maar doodgegooid worden met complimenten. Complimenten zijn leuk, maar uiteindelijk heb je meer aan kritiek.