pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: pm's naar mods en wat ze ermee doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

Pling Pling Pling

Ik kan me voorstellen dat het voor de goedgelovigen van readers pijn doet dergelijke topics. Maar dat doet het bij de niet-gelovigen ook. Dus lijkt me het beste dat dergelijke topics (buiten HK) niet meer mogen. Gewoon een lijstje in Wiki van ALLE readers met verwijzing naar de pb boxen.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:41

tuurlijk moeten de readers verwezen worden... en niet de herrie schoppers...logisch ja... Slapen

en meteen ff trappen met het woord goedgelovige....
Waarom doet het bij niet gelovige pijn? Ik zie die niet uitgescholden worden...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:42

Dames...het vriendelijke verzoek on topic te blijven!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:43

runningkawa schreef:
Waarom doet het bij niet gelovige pijn? Ik zie die niet uitgescholden worden...

Dan kaats ik de bal maar even terug: lezen Kawa...lezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:45

Ik lees...maar jij blijkbaar niet....
maar qute maar waar die bijna elk bericht uit gescholden worden... zoals jij nu weer doet met goedgelovig (woordenboek; blind -lichtgelovig -naïef -onnozel )

edit; sorry mod...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:47

Moderatoropmerking:
Jacimatho schreef:
Dames...het vriendelijke verzoek on topic te blijven!

Respect in deze is het sleutelwoord....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:50

Blijkbaar heeft mijn opmerking hier geholpen; ik heb na dik 5 weken antwoord op mijn TEM.

Overigens ben ik het niet eens met een eerdere opmerking van (ik meen) Jacimatho over dat alles 'in de groep' gegooid moet worden en dat dit met 40 Mods wat langer kan duren (wat dus niet mag, maar goed). De Mod's hebben over hun 'eigen' forum een behoorlijke zeggenschap en hoeven in eerste instantie alleen met hun 'partner' te overleggen. Bij twijfel kan een 3e mening gevraagd worden, bijv. van een hoofdMod.
Ik zie dus nog steeds niet in dat dit zolang heeft moeten duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:52

Snappen we allemaal niet DD
Maar wel fijn dat jij je antwoord nu hebt Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:56

DUbbeldun, wie zegt dat dat niet hoeft? Dat hoeft wel om bijvoorbeeld de neutraliteit te waarborgen, omdat er nieuwe modjes zijn die begeleiding nodig hebben, omdat een zaak wat complexer is, noem maar op. Het is aan de teamleden zelf om te bepalen of overleg al dan niet nodig is Lachen .

Voor een OW is bijvoorbeeld een 'ja' nodig van ik dacht 4 of 5 medemods + een Hoofdmod, zoiets kan niet door één of twee mods geregeld worden, zou ook niet goed zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:58

Gwen schreef:
DUbbeldun, wie zegt dat dat niet hoeft? Dat hoeft wel om bijvoorbeeld de neutraliteit te waarborgen, omdat er nieuwe modjes zijn die begeleiding nodig hebben, omdat een zaak wat complexer is, noem maar op. Het is aan de teamleden zelf om te bepalen of overleg al dan niet nodig is Lachen ..
Een contradictie in terminus Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 11:59

We hebben geen schandpaal op het dorpsplein staan en nagelen ovetreders of botte gebruikers niet aan een boom om deze te bekogelen met rotte eieren.Iedereen heeft recht op privacy.

Een schandpaal is natuurlijk ook niet mogelijk.
Maar die laatste zin....... Iedereen heeft recht op privacy! Daar twijfel ik op dit moment aan.
Zoals jullie weten ben ik al 2,5 mnd bezig met de vraag of er een topic verwijderd kan worden, daar in dat topic mijn privacy behoorlijk geschend wordt, en mij daadwerkelijk schade berokkend.

Met diverse Mods ben ik bezig geweest, en ik kan precies merken wie er wel sociaal is en wie niet (sorry)

Gisteren nog heb ik prima heen en weer contact gehad met een mod (Amanda) keurig netjes!!

En ik las de opmerking dat bokkers niet meer hun eigen meinig willen neerzetten, of durven, tja, ik ben het daar wel mee eens. En niet alleen ik.
Nu ben ik nog maar een groentje in de ogen van sommige bokkers, ik ben immers nog geen jaar lid van bokt. Maar maakt mij dat dan dommer? Of geeft dat iemand een reden om me in een hoekje te plaatsen van niet serieus? Net nieuw?

Ik ben koppig, en ga gewoon door. Blijf pm's sturen. Alleen weet ik nu wel welke mod ik wel serieus moet nemen en welke niet.

Ben zelf ook mod op een ander Forum, maar daar gaat het toch iets anders, okay is wel minder groot. Ja bokt is de grootste.

Ik heb al diverse ideeen geopperd, maar krijg daar ook nooit antwoord op.

En ik ga niet op mijn knieeen smeken of ze hier alsjeblieft naar me willen luisteren.......

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:00

DubbelDun schreef:
Blijkbaar heeft mijn opmerking hier geholpen; ik heb na dik 5 weken antwoord op mijn TEM.

Overigens ben ik het niet eens met een eerdere opmerking van (ik meen) Jacimatho over dat alles 'in de groep' gegooid moet worden en dat dit met 40 Mods wat langer kan duren (wat dus niet mag, maar goed). De Mod's hebben over hun 'eigen' forum een behoorlijke zeggenschap en hoeven in eerste instantie alleen met hun 'partner' te overleggen. Bij twijfel kan een 3e mening gevraagd worden, bijv. van een hoofdMod.
Ik zie dus nog steeds niet in dat dit zolang heeft moeten duren.

Dat is niet helemaal waar Knipoog
Zoiezo moet er bij een OW toestemming van een hoofdmod zijn óf van minimaal 3 andere mods. Dat is bij een overduidelijke OW. Bij dingen waar het allemaal niet zo duidelijk is, of er verschillende meningen zijn vind ik (en met mij meerdere mods) het prettig als er veel meer dan 3 verschillende reacties zijn. Er wordt dan soms pittig gediscussieerd. Blijven de meningen vervdeeld is de hoofdmod degene die de doorslag geeft.

Dat ik mod op WZ wil dus niet zeggen dat ik alle zeggenschap over WZ heb. Ja,een slotje bij een dubbeltopic bijvoorbeeld wel. Maar een discussietopic niet (mits de discussie geen discussie meer is, maar te fel is geworden Lachen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:04

Citaat:
En ik las de opmerking dat bokkers niet meer hun eigen meinig willen neerzetten, of durven, tja, ik ben het daar wel mee eens. En niet alleen ik.

Dit heb ik al zó vaak aangegeven...maar dat wordt maar niet geloofd denk ik.
Krijg in dit soort topics echt regelmatig pb's van mensen die zeggen, ben blij dat jij het aankaart.
Das toch te gek...!
maar ook daar wordt niet over gedacht hoe dat kan...of er dan toch iets niet fijn is met hoe er naar het team gekeken wordt....want zoiets komt toch niet zomaar?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:06

Dus is het altijd nuttig om het wel te zeggen en het aan te geven.
Want als we iets niet weten, kunnen we het ook niet veranderen als dat nodig is.

Meningen mogen altijd ge-uit worden, mits netjes verwoord en goed gefundeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:08

Maar is 1 keer aangeven niet genoeg?
Moet dat oneindig vaak?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:25

Kawa, moet er jou dan zo oneindig vaak uitgelegd worden waarom jouw eisen niet altijd (direct) kunnen worden ingewilligd of waarom zaken niet lopen zoals jij dat wenst?

Er zijn ab-so-luut zaken die voor verbetering vatbaar zijn, zoals dus bijvoorbeeld het adequater antwoord geven wanneer iemand antwoord vraagt via PM. Maar er zijn ook zaken die niet zo 1-2-3 aangepakt kunnen worden, dingen die al héél vaak uitgelegd zijn, maar jij op terug blíjft komen in ieder topic op FZ dat maar enigszins aan lijkt te sluiten. Dan blijf je dus iedere keer hetzelfde antwoord krijgen.

Nog afgezien van sommige technische onmogelijkheden blijft het Boktteam een team van mensen. Een team van een heel diverse samenstelling, met heel diverse kwaliteiten, waar meer en minder capabele mensen in zitten. Ook met een wisselende samenstelling omdat het vrijwilligerswerk betreft dat mensen niet voor eeuwig doen, waar dus geregeld nieuwe mensen inzitten die de dingen nog moeten leren. Waar bepaalde fouten dus bij herhaling gemaakt worden. En ja, als een bepaalde mod heel vaak bepaald werk laat zitten zou het een goed idee zijn als het beheer en het hoofdmodteam daar nog adequater op reageert, maar dan nog zie je op Bokt niet meteen resultaat en wordt iemand niet op staande voet 'ontslagen' omdat hij TeMs niet beantwoordt zoals Kawa en een onbekend aantal andere mensen die zich alleen bij jou lijken te melden dat wensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:28

Dat gebeurde dus ook van twee kanten. Ik blijf bij mijn eerdere tip: als steeds ruzie uitbreekt tussen twee "groepen anders denkenden" verbied dan het topic.

Het is trouwens nu wel duidelijk wat mods doen met de pb's en tems: naar goed overleg behandelen en beoordelen.

Dat de uitkomst van hun beoordeling niet past in ieders wens mag duidelijk zijn. Er zijn altijd twee kanten.

En mijn pb box staat ook altijd vol met aanhangers van mijn ideeën RK dus....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:39

slimmerik schreef:
Het is trouwens nu wel duidelijk wat mods doen met de pb's en tems: naar goed overleg behandelen en beoordelen. ..

Alleen doen ze er soms iets te lang over Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:41

Mij valt het ook vaak tegen.. dan PB ik met een aantal vragen, hiervan worden dan maar 1 a 2 vragen beantwoord. Vervolgens PB ik dan nóg een keer of ik ook antwoord kan krijgen op de andere vragen, en dan wordt ik doorgestuurd naar een mid waar weer hetzelfde gebeurd. Ik spreek nu niet van 1x, dit is al zeker 3x voorgekomen. Inmiddels doe ik dus ook geen moeite meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:42

laat ik maar heel verstandig niet te veel op je post ingaan gwen...
ver onder de maat voor een mid...en al helemaal geinterpreteerd via jouw gedacte...niet via mijn gedachte... bah...en bij bah, blijf ik erg netjes in verwoording...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:50

waar is jou steek bericht nu ineens weer heen slimmerik..te ow waardig?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:52

Ik heb al één keer een pm gestuurd, omdat het topic verplaatst was maar er niks gebeurd was.
Pm gestuurd met de uitleg, en heel vriendelijk geholpen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:11

runningkawa schreef:
laat ik maar heel verstandig niet te veel op je post ingaan gwen...
ver onder de maat voor een mid...en al helemaal geinterpreteerd via jouw gedacte...niet via mijn gedachte... bah...en bij bah, blijf ik erg netjes in verwoording...

Sorry Kawa, het is niet bedoeld als steek, maar ik begrijp dat dat wel zo overkomt Lachen . Het komt maar heel zelden voor dat ik fel word, maar ik heb echt het gevoel dat je niet inziet dat er altijd twee kanten aan het verhaal zitten.

Ik denk echt dat er nog een heleboel dingen voor verbetering vatbaar zijn, dat ben ik het zeker niet met je oneens, ik kan me dat gevoel van onmacht ook best voorstellen als het lijkt of er helemaal niets gebeurt, maar bij sommige dingen gaat dat niet zoals je dat zou willen, dat is echt al heel regelmatig uitgelegd Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:17

Hoe vaak moet ik jou dan uitleggen dat het er niet omgaat wat ik wil?
Maar dat ik spreek voor een fijner bokt.

topic na topic word er over geopend... de laatste weken door verschillende mensen.
Mensen die nooit eerder op FZ kwamen...gaat er dan geen belletje rinkelen?

Nee dan trap je naar RK...want die wil haar zin...ipv denken...goh...die signaleerde dat 2 jaar terug al... zou het dan echt een minder fijn stuk zijn voor de bokt leden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:21

Gwen schreef:
Ik denk echt dat er nog een heleboel dingen voor verbetering vatbaar zijn, dat ben ik het zeker niet met je oneens, ik kan me dat gevoel van onmacht ook best voorstellen als het lijkt of er helemaal niets gebeurt, maar bij sommige dingen gaat dat niet zoals je dat zou willen, dat is echt al heel regelmatig uitgelegd Lachen .

Die onmacht lijkt mij ook deels bij de Mod's te zitten Haha!
Punt is dus dat het al jaren wordt geroepen, maar dat er telkens op dezelfde manier op wordt gereageerd, maar nooit structureel iets aan wordt gedaan.
En misschien kan dat ook wel niet, maar zeg het dan eerlijk dat is dat iig duidelijk.
De wereld is niet perfect, waarom zou Bokt dat wel willen zijn Clown