Reclame PM.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Reclame PM.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:09

Jildau schreef:
Nouja ik vind dat wel raar overkomen. 'Mag ik een fotoshoot doen van jouw paard? Ik vind hem zo mooi! Owja je moet wel betalen.'

Maar dat was het bij mij niet, niks over paard, gewoon een reclame PB.
En ik zit daar inderdaad niet op te wachten, ik maak m'n eigen foto's wel en anders benader ik wel een prof. fotograaf. Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:08

Denk als iedereen die foto's maakt op heel bokt dit gaat doen dat je best wel een chaos krijgt.
Vind het ook wat raar...zou het alleen snappen als die fotograaf je paard heel graag wil fotograferen. Maar dan vind ik het nog raar daar dan toch geld voor te vragen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:20

als de fotograven dan eens aanbieden
"joh jij hebt gaaf paard (nu heb ik niet van die paarden dus gaat zoiezo niet over mij Vork )
..die zou ik graag eens willen fotograveren .. mag dat "je krijgt dan 1 foto omdat we jouw paard mogen gebruiken
dat ze dan zeggen mocht je meer foto's willen hebben
dan kan je die evt met korting krijgen
dat is dus als het gefotograveerde object voor andere doeleinden is gefotograveerd
is 1 ding

is het niet voor andere doeleinden te gebruiken
dan zou ik het niet op prijs stellen

dat zou namelijk net zoiets zijn als ik een paard zie
bv in het profiel van Esmeef met melody ,
met een bepaalde kleur en dan pm
ik heb een mooi hoofdstel te koop welke heel erg mooi op jouw paard zou staan
(zonder aanleiding van een vraag topic dus )
die mag je wel met korting kopen Haha!

lijkt me niet geheel de bedoeling Bloos

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:11

@EsmeeF: Ik geloof dat ik je wijze raad op ga volgen, maar ik kan het niet nalaten nog één ding te zeggen.

Ik vind het wel opvallend dat er niemand reageert op de vraag waarom je zou moeten weten wie de pb stuurt of op het feit dat als er betaald moet worden om de foto's in handen te krijgen, dat dus inweze op hetzelfde neerkomt als sowieso een vergoeding vragen... Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:35

kan me wel voorstellen dat als je een bepaalde opdracht hebt en daar een passend paard bij zoekt dat je contact opneemt met iemnd waarvan je denkt dat dat wel eens het type zou kunnen zijn
wat de opdrachtgever zoekt
en daar dan iig 1 uitvergroting oid als vergoeding tegen oversteld

als vergoeding voor de eigenaar vh paard dus .

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:33

Mocht ik reportages gratis weggeven omdat ik een paard graag op de foto zet, ga ik er al zowieso geen afdrukken bijgeven Knipoog. Een normale shoot kost bij mij nu ong. 45 euro en ik ga binnenkort met m'n tarieven omhoog. Als ik dat al laat vervallen en ik geef er nog afdrukken bij, dan maak ik verlies, want ik moet de afdrukken wel betalen. Dat zou al nooit mijn bedoeling zijn..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:49

en wat als je een opdracht krijgt van bv de penny
om een mooie stoere hengsten foto voor de middenplaat te leveren ?

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:19

Dan kan ik hem leveren, maar niet afgedrukt. Als de penny een foto van mij zou willen publiceren zou ik hem digitaal op moeten sturen en lijd ik daar dus geen verlies onder..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:25

nickyu schreef:
en wat als je een opdracht krijgt van bv de penny
om een mooie stoere hengsten foto voor de middenplaat te leveren ?

Als een opdrachtgever je deze opdracht geeft kun je er bijna altijd vanuit gaan dat deze opdracht naar al hun fotografen gaat. Laten we zeggen dat er 4 zijn. Dan is de kans dus dat de door jou gemaakte foto gebruikt wordt maar 25%.
De opdrachtgever koopt van de fotograaf dan uitsluitend de foto en vergoed niet de gemaakte reiskosten en de uren. Dat gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen. Als fotograaf leverd zo'n publicatie je helaas maar weinig op ten opzichte van wat je er allemaal voor moet doen.
De andere 3 die ook een foto hebben ingestuurd maken dus wel kosten maar worden er niet voor betaald.
Als je dan ook nog de betreffende eigenaar van het paard betaald in de vorm van gratis foto afdrukken dan moet de fotograaf dus feitenlijk betalen om een foto gepubliceerd te krijgen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:14

Het was niet EsmeeF die hier door TS bedoeld wordt Knipoog

En de pb's hebben het niet over het feit dat je zulke leuke paarden hebt, maar "oh je woont dichtbij, ik wil wel een shoot doen, moet je ook voor betalen" Echt, ongevraagde reclame terwijl je haar sterkte wenst in haar topic omdat haar moeder een hersenbloeding heeft gehad........ Zou denken dat ze wel wat anders aan haar hoofd heeft dan?