Irritant: dom 'heb je al gegoogled' advies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Irritant: dom 'heb je al gegoogled' advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:32

ik vind het ook vreselijk irritant als er topics worden geopend met écht een "domme" vraag...
als ik dan het trefwoord intyp bij google en de eerste hit is meteen die info waar de TS om vroeg, dan gaan bij mij de nekharen overeind staan...
sommige mensen zijn echt zó lui!!

Of reglementvragen "mag ik met mijn hengst starten"???? aarghhhhhh gebruik óf de zoekfunctie óf kijk gewoon even op de site van het KNHS....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:35

Maar is het eigenlijk gewoon niet beter om dat topic weg te klikken. Zich niet te erger en dus geen energie te verspillen aan deze 'domme'/'luie' mensen en gewoon verder gaan met bokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:39

Bij de reglementen geef ik vaak expres het artikel nummer Haha!
Kunnnen ze nog zelf verder zoeken...ipv dat ik ze zeg hoe het zit. Zelfs al weet ik het uit mijn hoofd.
Vindt het vaak jammer als mensen dat dan wel doen...dan denk ik, TS had zelf kunnen kijken...niet zo makkelijk voor maken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:41

lindake schreef:
Maar is het eigenlijk gewoon niet beter om dat topic weg te klikken. Zich niet te erger en dus geen energie te verspillen aan deze 'domme'/'luie' mensen en gewoon verder gaan met bokken?

Dan krijgen we de nog irritantere post: Helemaal niemand? Huilen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:44

Dan negeer je die ook Lachen.
En er zal vast wel iemand op reageren...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:39

lindake schreef:

Ja maar nu we het briljante plaatje van kawa tot onze beschikking hebben zijn deze topic ineens een stuk leuker geworden *LOL* Huilen van het lachen .

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:13

Sorry maar ik weet niet wat jullie met het briljante plaatje van Kawa bedoelen Bloos...
En als de topics zo leuk zijn, waarom deze dan nog iritant vinden Lachen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:15

arno8 schreef:
Niet iedereen is goed in googelen, maar daar kun je dan toch mee helpen? In plaats van de tip te geven kun je dan ook meteen de link geven naar datgene wat je zelf via google hebt gevonden.

zo doe ik het ook Ja

niet de tip geven, ook zelf even zoeken of het daadwerkelijk wat uithaald Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:22

lindake schreef:
Sorry maar ik weet niet wat jullie met het briljante plaatje van Kawa bedoelen Bloos...
En als de topics zo leuk zijn, waarom deze dan nog iritant vinden Lachen.

Kijk op pagina 2 van dit topic! Schijnheilig

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:22

lindake schreef:

Pling Topic doorlezen? Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:45

Thanks voor de tip (en om het niet ineens voor te schotelen Clown), ik had dat prentje al gezien maar ik kon niet onmiddelijk het verband leggen. Ik ben echt blond, maar nu ben ik weer mee Haha!.

@ Rinske: begrijp nu volkomen wat je bedoelt Lachen.

(Maar ik blijf er bij, als er een topic je ergert dan moet je er geen energie in steken (koppige ik). Als je die topics amusant vind dan natuurlijk wel *LOL* )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 04:12

arno8 schreef:
Heb er zelf gelukkig niet veel last van gehad, maar regelmatig zie je iemand een topic openen omdat hij een vraag heeft en vervolgens komt al snel de snuggere opmerking:

"Goh, heb je al op google gezocht?"

Mensen zijn toch niet dom? Als iemand genoeg hersencellen heeft om op bokt zelf een topic te kunnen openen, is hij ook slim genoeg om te googelen voordat hij een topic opent. Ik denk dat mensen die zoiets zeggen gewoon goedkoop aan meer posts willen komen.

Kan het niet worden verboden om zulk dom commentaar te geven?

Sommige mensen zijn inderdaad nog al dom om domme vragen te stellen , en via google vind je het gevraagde, ik zelf zoek ook heel vaak via google

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 06:10

Ach, ik vind het niet eens altijd domme vragen. Maar het valt me wel op dat veel mensen gewoon meteen een vraag hier posten ipv even zelf te zoeken...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:27

Yorghos schreef:
Ach, ik vind het niet eens altijd domme vragen. Maar het valt me wel op dat veel mensen gewoon meteen een vraag hier posten ipv even zelf te zoeken...

ja en dáárom geven mensen dus het advies / de vraag heb je al gegoogled Haha!
omdat die mensen dus waarschijnlijk wel weten dat het op google te vinden is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 14:49

Domme vragen bestaan niet zeggen ze, wel domme antwoorden.....Ben wel van mening dat de zoekfunctiie best wel vaker gebruikt kan worden op bokt....Staan soms wel erg veel dubbele topics.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:32

lindake schreef:

Heb je al gegoogled? Knipoog

Heb nog eens gekeken, en idd zijn er veel dingen die makkelijk te googelen zijn. Maar goed, nog steeds vind ik het in gevallen dat iets idd niet te googelen is een stomme opmerking. Ik heb er al een leuk antwoord op verzonnen:

Heb je al gegoogled dat het niet te googelen is?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:36

@arna8: Ik heb briljante plaatje van Kawa ingetypt en ik vind het niet (ik zie enkel brommers)! Ik kan echt niet googelen Huilen Clown.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:39

Ilzjuh schreef:
Het zou je verbazen hoe weinig mensen er op het idee komen om te Googelen. Clown

PRECIES! 9 van de 10 keer als ik zo'n topic aanklik en het betreffende onderwerp in de wiki, de zoekfunctie of in google intik heb ik het antwoord op de vraag al gevonden!

Moet ik nu een topic gaan openen omdat ik het irritant vind dat mensen een topic openen vóórdat ze gezocht hebben?? Koe
Man, wat een gezeur. Stel je voor dat de TS wél heeft gegoogled dan kan de TS dat zeggen en zullen er mensen komen met betere adviezen dan google..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:37

Inderdaad, de meeste mensen zijn te 'lui' om te googlen, die vinden het makkelijk op het op Bokt te vragen.
Knipoog

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:29

Klopt. Meestal vraag ik wel of ze al gegoogled hebben, maar geef daarbij ook een ander advies.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:54

Ik snap wel wat je bedoelt, maar aan de andere kant komt het heel vaak voor dat mensen iets vragen en als je het dan googled dan vind je het op de eerste pagina.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:01

Vaak zijn het ook kinderen...

Terwijl ze wel Bokt kunnen vinden, kunnen paardrijden en niet een kunnen googlen... Clown

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:09

Mando schreef:
Vaak zijn het ook kinderen...

Terwijl ze wel Bokt kunnen vinden, kunnen paardrijden en niet een kunnen googlen... Clown

of er wordt gedacht ik zit nu toch op bokt dus dan vraag ik het hier maar is ik zelf heb wel is gehad dat ik iets aan het zoeken was het niet kon vinden. Vervolgens een topic open en later gewoon via google ofzo info vondt. Dus ik heb mijn lesje wel geleerd en ga eerst goed zoeken voordat ik iets open.

Misschien is het niet alleen handig eerst te gaan zoeken als je een vraag over iets hebt maar ook als je tips wilt hebben als bijvoorbeeld ee vriendin ofzo in de problemen zit.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:13

ik irriteer me juist aan de mensen die niet googlen voor ze hier iets vragen. soms is iets heel makkelijk op internet te vinden...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:18

9 van de 10 topics waarin de TS iets wil weten zijn in een opwelling geopend, gemakzuchtig, zonder van te voren te gaan kijken met bijvoorbeeld de zoekfunctie op Bokt, de Wiki of inderdaad Google.

Ik reageer ook wel eens met "Kijk maar eens op Google, daar vind je 168.754 resultaten..."
Het is namelijk makkelijker voor sommigen onder ons dat een ander voor ze zoekt en ze dat op een presenteerblaadje aanbiedt dan eerst zelf eens wat meer moeite te doen en te gaan zoeken Knipoog