weinig commentaar op haw als je zonder cap rijd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: weinig commentaar op haw als je zonder cap rijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:15

Wat er ook vergeten wordt, is dat het voor omstanders niet echt een prettig gezicht is, om iemand met hersenletsel te zien... En als er dus omstanders bij zijn, lijkt het me toch niet helemaal meer je eigen probleem... En dát wordt nogal eens vergeten. Knipoog

@ Crossmonster: Goed idee van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:17

Ach, dan geef ik ten minste de ambulance broerders wat te doen!
Daar zijn ze voor.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:36

Emytje schreef:
Wat er ook vergeten wordt, is dat het voor omstanders niet echt een prettig gezicht is, om iemand met hersenletsel te zien... En als er dus omstanders bij zijn, lijkt het me toch niet helemaal meer je eigen probleem... En dát wordt nogal eens vergeten. Knipoog

@ Crossmonster: Goed idee van je!

Dan vooral maar alle auto's verbannen. En fietsen, en bromfietsen. Want laten we eerlijk zijn. Het gros van de hele nare ongelukkige gebeurt in het verkeer Ja
Waar de ambulance-mensen de ongelukkige slachtoffers met wat pech van het asfalt mogen schrapen.

Mensen: sommige dingen in het leven hebben nu eenmaal een zeker risico. Ik neem dat risico als ik naar buiten loop, aan het verkeer deelneem, van de trap loop, onder een ladder doorloop, op de tram wil stappen en op mijn paard stap.

Er zijn een aantal vormen van wettelijke bescherming: autogordel bijvoorbeeld. Maar voor zover ik weet is ABS of een airbag niet verplicht. Zoals het ook niet verplicht is dertig kilometer per uur te rijden op de snelweg (met geheid minder dodelijke ongelukken).

Het gaat niet om in welke mate je wel of geen ongeluk kunt krijgen. Het gaat om het verschil tussen 'bemoeizucht' en wettelijke verplichting. Die is er niet bij het dragen van een cap. Zo simpel is het.

En daarmee valt het al dan niet dragen van een cap juridisch tot het privé domein en mag ik zelf kiezen. En ik maak gebruik van die eigen keuze. Niet meer en niet minder.

Dat je vindt dat kinderen wel een cap moeten dragen. Of beginners. Ja daar kan ik best inkomen. Maar ook hier geldt weer: privé domein behoort tot de privé. En daarmee tot de verantwoordelijkheid van de wettelijke vertegenwoordigers. Ouders of voogd dus. Niet tot mijn plicht een voorbeeld te geven.

Zoals het ook aan de ouders is om dat wat kinderen op TV zien in perspectief te plaatsen en te voorzien van normen en waarden. Zoals het ook niet zo is dat 'om het goede voorbeeld te geven' diverse programma's dan maar niet uitgezonden worden.

En daar draait het om.
Niet om alle voorbeelden voor of tegen. Of de mate waarin in wel of niet eng kan vallen met een cap. Het draait om de wettelijke uitgangspunten die er op gebied van een cap niet zijn. En daarmee is er voor de cap-voorstanders in dit topic, geen enkele grond mij te verplichten een cap te dragen.

Hier laat ik het bij. Want dit is zo'n typische bokt welles-nietes-discussie. Ja Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:39

maar er word toch helemaal niet gesproken over het verplichten van het áltijd dragen van een cap?
Tuurlijk zijn ouders verantwoordelijk etc etc etc maar wilde je zelf vroeger ook niet altijd je grote voorbeeld nadoen??

Mijn punt (en volgens mij heb ik die vaker voorbij zien komen in dit topic, en dan niet alleen van mij) is of het een idee is om op de fotofora te verplichten een cap op te doen, je bent niet verplicht tot het plaatsen van foto's toch? en al die andere dagen dat je geen foto's maakt laat je hem lekker thuis.

maar we hebben hier al 1 mod die duidelijk tegen is en ben bang dat die niet de enige is dus zo'n regel kunnen we wel vergeten ben ik bang.

Om even terug te komen over die man met een slof-verbod: die heeft een ellelange wachtlijst en in het artikel stond dat er zelfs mensen bereid waren te verhuizen om hun paard daar op stal te krijgen.
Mij zal je er niet zien, ben van mening dat bij juist gebruik dat ding best moet kunnen, maar even ter info zeg maar.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:27

Ik ben geen mod van HAW en ik geef hier mijn mening. Niet het boktbeleid. Simpel.

Maar nee> ik maak toevallig foto's, zelden gepland. En soms zet ik ze op bokt en soms niet. En sterker nog. Tot voor kort hád ik geeneens een cap. Rij western weet je wel.

En voor mijn part zetten ze een waarschuwing neer dat mensen vooral een cap op moeten zetten als dat het boktbeleid is. Maar niemand kan mij verplichten om de cap op te zetten of alleen foto's met cap te plaatsen. Dat als uitgangspunt van boktbeleid nemen zou typisch Nederlands zijn. Roomser dan de paus.

Voedt je kinderen op, heb je dat probleem ook niet.

ander voorstel: HAW niet toegankelijk maken voor kinderen onder de 18. Geef ze hun eigen HAW maar Ja
Of wederom: voedt je kinderen zelf op Knipoog

Want jouw voorstel volgen betekent nog wel meer. Als je dat doortrekt krijg je een rare boktgemeenschap. Want we geven het goede voorbeeld voor kinderen. Nooit meer over pakweg sex of drug praten op bokt. Kids kunnen het lezen. Altijd keurig doen wat de gemiddelde norm is, want kids kunnen het lezen. Laten we ook maar geen meningsverschillen hebben tussen naturals en normals. Want dat geruzie is niet goed voor kinderen. Sorry: paard achter de wagen spannen in mijn optiek.
Laatst bijgewerkt door Anya op 16-03-08 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:30

Mijn mening: Wees blij!
Ik denk dat die discussie al zo ontzettend uitgekauwd is! En ik werd/word een beetje gek van iedereen op HAW die elkaar na aan het kauwen is/een topic met 10 pagina's over hetzelfde prutsmuts...

Ik vind mensen die geen cap dragen nog steeds niet zo slim... En ze moeten het vooral zelf weten, maar ik ga ook niet lief tegen ze doen als ze hun hoofdje gestoten hebben...
En de meesten nemen dat vast ook wel voor lief. Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:32

Probleem is dat ze zelf geen 6 pagina's willen met commentaar dat ze geen cap op hebben, ja mens denk ik dan zet dan gewoon een cap op voor de foto's !!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:37

crossmonster schreef:
Probleem is dat ze zelf geen 6 pagina's willen met commentaar dat ze geen cap op hebben, ja mens denk ik dan zet dan gewoon een cap op voor de foto's !!

Waarom zou ze die op moeten zetten? Mensen hoeven ook níet in de herhaling te vallen. Na 3 keer snap je het ook wel, maar mensen moeten blijkbaar hun mening nog even geven ondanks dat het al helemaal is uitgekauwd. En dát is zo zonde.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:51

Het is makkelijk zat, niet zeuren over dat je die reacties van "geen cap" krijgt, als je die niet wilt, zet je gewoon dat ding op voor de foto's , klaar

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:52

Ben ik het nog altijd niet mee eens. Als je hem niet op wilt zetten klaar. Een paar reacties oke..... (al vind ik die nog irritant) maar meerdere pagina's met alleen maar cap Verward Kom nou....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:53

sja ik blijf daar makkelijk in, je hebt het zelf in de hand. Wil je daar geen commentaar op, zet m dan op.

Bokt is bokt Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:54

Is zeker bokt ja, wordt alles toch tig keer herhaald ondanks dat het helemaal is uitgekauwd....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:57

crossmonster schreef:
sja ik blijf daar makkelijk in, je hebt het zelf in de hand. Wil je daar geen commentaar op, zet m dan op.

Bokt is bokt Knipoog

Oh maar dat mag wel hoor.. Vrij land. Je mag gelukkig alles stom vinden wat je wil.
Maar eerlijk gezegd lees ik het niet eens. Ik doe het nl. af als 'boktgeneuzel'.

En dat bedoel ik niet zo hard als het er staat voor de duidelijkheid. Ik doe er alleen heel bewust niets mee. Zoals ik mensen met expliciete adviezen over hoe ik mijn leven volgens hún normen zou moeten inrichten ook niet meer hoor. Omdat hun normen niet de mijne zijn Knipoog
Maar zij wel evenveel recht hebben hun normen van de daken te schreeuwen. Ze mogen ze alleen gelukkig in Nederland niet opleggen Haha!