Ban mensen met tenenkrommende taal- en spelfouten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Ban mensen met tenenkrommende taal- en spelfouten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:09

Ik vind een ban wel erg heftig hoor, ik heb namelijk een vorm van dyslexie en sommige dingen zie ik gewoon niet. MSN-taal enzo wordt al afgestraft en dat vind ik heel goed. Ik ben van mening dat mensen ervoor moeten zorgen dat hun teksten zo leesbaar zijn als die mensen ze typen kunnen maar het houdt ergens op.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:32

Ik vind een ban echt té ver gaan. Zo lang het geen MSN-taal is, waar zeur je dan over?!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:53

Ik vind het ook wel erg ver gaan. Spellingscontroles halen echt niet alle fouten eruit hoor. Iemand met dyslectie ziet sommige dingen gewoon niet en ziet dus ook niet als er ergens toch net nog een t achter een d hoort.
Het moet natuurlijk wel menselijk blijven en controleerbaar lijkt me.

Msn taal wordt wel afgestraft, terecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:56

Totaal niet mee eens
Ik zit vaak te bokken als ik erg moe ben (wat ik door ziekte nogal eens ben)
Dan zie ik niet of er deur of duer staat, als voorbeeld.
Iemand met dyslexie wordt dan geband?
net als mensen die niet weten, zoals ik, wanneer er dt gebruikt moet worden?

Het is een paardenforum, geen nederlands spellings forum.

ban dan eerder de mensen die hun knol belachelijk houden en verzorgen (ook niet mee eens hoor)
Want dat past beter bij de site

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:09

Ik vind een ban wel een beetje té ver gaan. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb zelf dyslexie, mijn spelling is ook niet grandioos, maar zou het niet leuk vinden om dan gelijk een ban te krijgen. Er zijn ook genoeg mensen die hun best doen om zo goed mogelijk te schrijven! Ja

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:13

Wat gemeen. Nagelbijten / Gniffelen
Iedereen maakt fouten, en dan wordt je daarvoor gebant?! Bloos!
Vooral valt het niet te onderscheiden, reken er maar op dat iedereen 'dislexie' in zijn onderschrift zet.

Have fun met de spelfouten eruit halen.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:19

Zou mooi voor mijn man zijn,zeg!!Als het aan jou ligt kan mijn man dan het www niet meer op Boos! .
Ik vind een ban wel een beetje heeeeeeel erg overdreven.Mijn zoon (8) krijgt op het moment speciale begleiding voor spellen en lezen,die zou volgens jou hier ook nooit iets neer mogen zetten.

Msn taal verbieden,ok!Maar imo discrimineer je een heleboel mensen met jou gedachten Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:24

Volgens mij heeft de TS het meer over mensen die niet de moeite nemen om hun verhaal leesbaar te maken. Dat heeft echt niet met spelfouten te maken Lachen.

Maar dat weet ik niet.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:06

De TS bedoelt volgensmij met haar verhaal deze soorten teksten:

Hlo k bn Tessa en kzit met een proleempje: mn ponie bokt heeel vel. Wt kan ik hieran doen? Alvst dankje!
of
hallo ik ben tessa en ik zit met een probleempje mijn pony bokt heel veel wat kan ik hieraan doen alvast bedankt
of
h@ll0 !K B€n TeSsA en !k ZiT M€t €eN Pr0blE€mPJ€ M!jn p0ny b0kT h€El V€el w@T KaN !K Hi€ra@N D0e|\| aLV@sT b€dAnKT

Alledrie deze zinnen vind ik geen dislectie.. Bij zin 1 is er heel snel getypt en tótaal niet gecontroleerd op spelfouten, bij 2 is er geen tijd genomen voor interpunctie en zin drie slaat gewoon helemaal nergens op Clown.

Ik ga nu niet verkondigen dat ik nooit spelfouten of fouten in de zinsopbouw maak, maar de zinnen hierboven zijn onnodig onleesbaar

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:56

Litterbox schreef:
Ik lees hier zo ontzettend veel tenenkrommende taal- en spelfouten dat ik wel kan Huilen . Daarnaast wekt het veel ergenis op en is het volgens mij vrij normaal dat iedereen op school lessen heeft gehad in spelling en zinsvorming.

Van mij part een hoop kritiek of wellicht is het al een uitgezogen onderwerp, maar ik ben voor bannen van users die niet normaal kunnen spellen.

Barst los!

.

Imo bedoeld Ts toch echt spelfouten,spelling en zinsvorming.Er zijn echt mensen die niet goed kunnen schrijven of een zin goed kunnen opbouwen.
Ts komt met het voorstel van eenban,wat imo echt zwaaroverdreven is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:25

Annemijn schreef:

Hlo k bn Tessa en kzit met een proleempje: mn ponie bokt heeel vel. Wt kan ik hieran doen? Alvst dankje!
of
hallo ik ben tessa en ik zit met een probleempje mijn pony bokt heel veel wat kan ik hieraan doen alvast bedankt
of
h@ll0 !K B€n TeSsA en !k ZiT M€t €eN Pr0blE€mPJ€ M!jn p0ny b0kT h€El V€el w@T KaN !K Hi€ra@N D0e|\| aLV@sT b€dAnKT

Alledrie deze zinnen vind ik geen dislectie.. Bij zin 1 is er heel snel getypt en tótaal niet gecontroleerd op spelfouten, bij 2 is er geen tijd genomen voor interpunctie en zin drie slaat gewoon helemaal nergens op Clown.

Ik ga nu niet verkondigen dat ik nooit spelfouten of fouten in de zinsopbouw maak, maar de zinnen hierboven zijn onnodig onleesbaar

ICckk SnnAapp Jeee Bed0ewlinG Clown

Ja, voor deze redenen moet getemt worden.
En dan misschien een OW. Maar een ban wordt meteen wel erg veel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:29

Ik vind eerlijk gezegd een ban alleen terecht als een gebruiker bijvoorbeeld al 2 OW's ervoor heeft gehad. Ik vind wel dat je iemand er eerst op moet aanspreken voor die gelijk geband wordt. Dus eerst één of 2 OW's en wil men dan nog niet luisteren dan een weekban ofzo. Wie niet horen wil moet maar voelen. Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 03:03

Voor spelfouten moet je geen ban krijgen want je doet niks verkeerd, en heb repect voor de mensen die spelfouten maken zij kunnen er niks aan doen, of andere mensen typen te snel.
Ik zelf maak ook vaak genoeg spel en typ fouten.
Ik heb namelijk zelf een zwager die niet goed kan lezen en schrijven, en dat is echt niet leuk voor hem

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 04:39

Litterbox schreef:
Ik las zojuist de huisregels van Geenstijl.nl en ik moet zeggen dat daar enkele regels stonden die ik wel toepasselijk vond...

Die van mijn onderwerp lijkt mij ook een heel goede reden om te bannen. Ik lees hier zo ontzettend veel tenenkrommende taal- en spelfouten dat ik wel kan Huilen . Daarnaast wekt het veel ergenis op en is het volgens mij vrij normaal dat iedereen op school lessen heeft gehad in spelling en zinsvorming.

Van mij part een hoop kritiek of wellicht is het al een uitgezogen onderwerp, maar ik ben voor bannen van users die niet normaal kunnen spellen.

Barst los!

Ps. Hiermee bedoel ik dus geen kleine tikfoutjes, maar meer zinnen zonder interpuncties, tootaal vout gespeldde worden en zinen waaruit duidelijk blijkt dat er gewoon geen moeite wordt genomen om de zinnen door te lezen voordat er op "Versturen" gedrukt.

ik ben voor het bannen van de erste de beste volgende wannebe juf
die hier over valt Vork

echt MSN of BREEZUHHH taal okee dat mag niet

verder zitten er hier ook kinderen van 9 jr oud

nee . sorie maar stront ziek word ik van die mensen die hun frustatie beter
op een school kwijt hadden gekund

mens was juf geworden
had je de gehele dag mogen verbetern

Annemijn schreef:

of
of

zin 2 zou wel eens heel erg goed van een disleect kunnen zijn ..

heb het 3 x gelezen voordat ik besefte waar het uberhaubt over ging ..

ik en velen met mij zitten hier voor onze lol

zie je een berichtje wat duidelijk reezuh of msn taal is
kan je gewoon temmen
die persoon word er dan op gewezen
blijft die het doen komt er een ow ect

sommige hier zijn geen disleect of hebben erbj concentratie problemen
of door moeheid of door iets anders

vind je wel heel erg kort door de bocht hoor ts

verder .. er is nog steeds een leraren te kort
dus wat let je Vork

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 05:40

mee eens Ja
Had lekker juf geworden ofzo Scheve mond

msn en breezertaal word zowiezo al bestraft Knipoog
moderaters letten hier echt wel op en diegene krijgt heus wel een waarschuwing aangezien het al een regel van bokt is
Diegene die daar niet mee ophoudt wordt dan vanzelf al geband Knipoog

Beetje jammer vind ik dit wel hoor...
Ik heb net vanavond aan een vriendin zitten te vertellen hoe verslavend bokt wel niet is en dat ze ook lid moet worden en dat ze daarvoor niet perse een paard en veel paardenverstand daarvoor hoeft te hebben...alleen de liefde is al goed genoeg Knipoog

ze zag het helemaal zitten en zal zich snel aanmelden! Haha!
MAAR deze dame is zwaar dyslecties!! heb haar wel verteld spellingscontrole te gebruiken en dat zal ze wel doen natuurlijk maar dan nog......, ze is ook mijn penvriendin en ze doet haar best maar er zitten echt best veel fouten tussen...
ze is ook nog eens cijferblind dus ja meekomen met dit soort dingen is heel moeilijk voor haar maar ik vind het juist dapper dat ze het doet!! En dan zou ze maar geband moeten worden? Verward
Nee beetje krom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:04

runningkawa schreef:
Totaal niet mee eens

ban dan eerder de mensen die hun knol belachelijk houden en verzorgen (ook niet mee eens hoor)

Het gaat om mensen die structureel onleesbaar schrijven, niet om mensen die af en toe een typ- of spelfout maken...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:08

sjongesjonge vind dat wel heel hatelijk hoor pffff

ben het wel ermee eens dat dyslectie al snel word geroepen,
mensen, met name kinderen, typen in msn-taal en zeggen dan , ja sorry siesleksie ja pff me hoela, gewoon te lui om nederlands te leren denk ik dan.

een klein percentage heeft echt dyslectie,
en daarvan controleren de meesten hun postst altijd nogmaals voor ze m versturen, toppie dus !!
kan me totaal niet ergeren aan spelfouten , ben zelf ook geen taalwonder.

om een ban vragen vind ik echt te belachelijk.

msn -taal gebruikers mogen wat mij betrefd wel aangepakt worden,maar dit gebeurt ook al netjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:13

Nouks schreef:
runningkawa schreef:
Totaal niet mee eens

Het gaat om mensen die structureel onleesbaar schrijven, niet om mensen die af en toe een typ- of spelfout maken...

Wat is af en toe?
Mezelf als voorbeeld, ik denk dat ik in elke tekst wel fouten heb. En die herken ik niet.
En zo zullen er vast meer zijn.
Dus dat maar afstraffen dan?

MSN en breezah taal mag nu ook niet.
Daar krijgt een gebruiker een waarschuwing voor en als die daar niets mee doet komt er ook een OW.
Nee niet meteen een ban...gelukkig niet zeg. Krijg je bij andere dingen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:18

runningkawa schreef:
Wat is af en toe?
Mezelf als voorbeeld, ik denk dat ik in elke tekst wel fouten heb. En die herken ik niet.
En zo zullen er vast meer zijn.
Dus dat maar afstraffen dan?

MSN en breezah taal mag nu ook niet.
Daar krijgt een gebruiker een waarschuwing voor en als die daar niets mee doet komt er ook een OW.
Nee niet meteen een ban...gelukkig niet zeg. Krijg je bij andere dingen ook niet.

Jij bent leesbaar, gebruikt leestekens, hoofdletters, drukt af en toe op enter, schrijft niet standaard "-uh" in plaats van "-en", gebruikt geen "0" in plaats van gewoon op de "o" te drukken en typt in ieder geval ongeveer hoe je ook zou praten (niet dat ik je heb horen praten, maar je snapt me, je zinsbouw klopt).

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:25

Ik vind bannen wel erg ver gaan!

ik ben zelf niet dyslecties maar heb wel altijd erg veel moeite met spelling gehad. en nu nog steeds.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:40

Gelukkig ben ik niet de enige die het overdreven vind Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:44

Nou, als ik zouw schreven zoals ik proat dan kenne veul mense min nie verstoan Tong uitsteken Clown

Maar de MSN taal enzo dat mag nu toch ook al niet?
Als er echt een niet te begrijpen berichtje staat mag je temmen Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:01

N0ouw ik vin da julliej alluhmal zeuruh iederen kan t0gh wel tiepfoutjuhs makuh

Geintje..
Ik vind een ban ook wel ver gaan. Een waarschuwing zou ik zeker wel op zijn plaats vinden, zinnen met punten, komma's en enters zijn lastig om te lezen. Je moet dan 20 keer lezen om te snappen wat die persoon bedoelt.
Dat is lastig, en zeker wel te verhelpen.
Maar waar je de grens zou moeten trekken weet ik eigenlijk niet. MSN en Breezah word al afgestraft begrijp ik?
Dat is in ieder geval iets wat ver van die grens afligt en waar zeker wel een ban voor gegeven mag worden Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:03

Litterbox schreef:
Ik las zojuist de huisregels van Geenstijl.nl en ik moet zeggen dat daar enkele regels stonden die ik wel toepasselijk vond...

Die van mijn onderwerp lijkt mij ook een heel goede reden om te bannen. Ik lees hier zo ontzettend veel tenenkrommende taal- en spelfouten dat ik wel kan Huilen . Daarnaast wekt het veel ergenis op en is het volgens mij vrij normaal dat iedereen op school lessen heeft gehad in spelling en zinsvorming.

Barst los!

Ps. Hiermee bedoel ik dus geen kleine tikfoutjes, maar meer zinnen zonder interpuncties, tootaal vout gespeldde worden en zinen waaruit duidelijk blijkt dat er gewoon geen moeite wordt genomen om de zinnen door te lezen voordat er op "Versturen" gedrukt.

misschien ook iedereen bannen die zich aan andere bokkers ergert??? Lachen Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:12

Daar heb je een raak punt Kiwiko...Bloos