"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:39

fijn dat de mods een foutje maken, jammer dat ze daarvoor bijna m'n hele topic moeten verwijderen Knipoog

Sizzle schreef:
Ook mijn bericht was verwijderd. Dat begrijp ik ook niet helemaal. Je mag wel zeggen dat iemand te groot is voor een pony, maar als ik zeg dat het een hele mooie combinatie vormt en dat ze qua formaat goed bij elkaar passen mag dat niet?

dit vind ik een hele goede opmerking en ik ben benieuwd naar het antwoord!!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:53

Ik vind het eerlijk gezegt ook een beetje vreemd dat zulk commentaar niet mag gegeven worden.
Bij iemand die gewoon een topic plaatst wordt zulke berichtjes verwijderd, maar als het een MOD is blijven ze staan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:55

En wat is volgens jullie dan de reden dat dat bericht is blijven staan?

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:55

Persoonlijk denk ik dat dat een beetje voor trekkerij is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:56

Dat is wel een behoorlijke insinuatie. Er ooit aan gedacht dat de mod dat bericht misschien niet heeft zien staan, erover heeft gelezen?

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:58

Lijkt me nogal sterk als er blz mee volstaan en dan er over heen lezen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:59

Maar het zou toch best gewoon kunnen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:04

je leest toch de reacties in je eigen topic?
dat je over 1 heen leest, oke, maar over een heel topic

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:05

Mas schreef:
je leest toch de reacties in je eigen topic?
dat je over 1 heen leest, oke, maar over een heel topic

Vind ik ook Ja

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:09

Even één ding dat volgens mij niemand hier nog genoemd heeft: WAAROM voegt een compliment niets toe aan het rijtechnische commentaar? Als je zegt dat het er super uitziet, realiseert de TS zich toch dat ze goed bezig is? Het komt er uiteindelijk toch wél op neer dat je áls je wilt reageren áltijd een verbeterpunt moet noemen... Nou kan ik er nog overheen komen als jullie complimenten geen rijtechnisch commentaar vinden...
MAAR het zal er dus op neer komen, dat mensen met weinig paardenkennis of ervaring, dus niet meer kunnen reageren in een HAW topic, want die wíllen vaak helemaal geen rijtechnisch commentaar geven, omdat ze denken dat ze daar zelf nog te weinig voor weten. En dat zal inderdaad vaak kloppen. Ik moet er niet aan denken dat sommige mensen die in het verleden reageerden op een HAW topic van mij of een willekeurige andere bokker, nu RIJTECHNISCH commentaar moeten gaan geven. Dat zal gaan betekenen dat de helft van de reacties kritiek gaan bevatten die compleet zinloos is, of misschien zelf totaal niet van toepassing. Ziek
Nu is het gewoon zo dat de mensen die dénken dat ze oprecht kunnen helpen met een opmerking of kritiek, het plaatsen en de mensen die denken dat ze dat niet kunnen, dat gewoon niet doen.
Daar is toch niets mis mee?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:10

Tieneke schreef:
Waarom zouden we het niet eens worden? Het doel van een topic op FZ is nog steeds om een oplossing te vinden. Dus stel anders eens iets voor. Hoe zou jij het allemaal concreet aanpakken op een eerlijke manier en volgens de regels?

Ik bedoel hiermee dat ik denk dat wij het niet met elkaar eens gaan worden dat er (alleen) rijtechnisch commentaar geplaatst moet worden. Cayenne zegt ergens 'Omdat die complimenten dus niets bijdragen aan rijtechnisch commentaar', sorry, ik wil niet arrogant overkomen, maar het meeste commentaar in die topics draagt heel weinig bij. Zoals ik al zei, rijtechnisch commentaar krijg ik graag van mijn instructrice, als ik zie dat hier topics staan waar tig keer in staat dat iemand rechtop moet gaan zitten, of zijn tenen niet naar buiten moet draaien, of iets anders moet doen........ daar heb je toch ook niks aan?
Naar mijn idee sla je dan de plank een beetje mis met zo'n subforum, zoals ik het opvat zou HAW moeten zijn voor 'aan het werk foto's' van je paard en ITP voor alle andere leuke plaatjes van je paard. Waarom zou je vooraf al willen gaan sturen op het te geven commentaar?
Bokt is er toch voor ontspanning, leuk als iemand er ook nog wat van opsteekt, maar het plezier staat toch voorop? Als mensen zich storen aan het teveel uitdelen van complimentjes of wat dan ook scrollen ze wel door naar het volgende topic, en dan staat zo'n topic in no time op pagina 5, prima toch?
Even off topic, ik stoor me soms enorm aan allerlei sex-topics of i.d., dan kijk ik daar dus gewoon niet in, ik ga er dan maar van uit dat er mensen zijn die dat wel spannend vinden. Maar wat betreft HAW of ITP denk ik dat iemand die foto's plaatst omdat hij of zij zo vreselijk trots op zijn paard is het leuker vind als er 100 keer staat wat een verschrikkelijk leuk dier het is dan dat er 50 keer staat dat hij wel leuk is, maar te diep loopt......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:06

ThisIsMe schreef:
Maar wat betreft HAW of ITP denk ik dat iemand die foto's plaatst omdat hij of zij zo vreselijk trots op zijn paard is het leuker vind als er 100 keer staat wat een verschrikkelijk leuk dier het is dan dat er 50 keer staat dat hij wel leuk is, maar te diep loopt......

Zeker als het gaat om foto's van een paard dat je nog maar net hebt en waarbij het rijtechnische gedeelte nog niet 100% kan zijn als je er pas voor de 3e of 4e keer op zit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:18

Neonlight schreef:
Inderdaad Nielsd en Cayenne.
Ik wil als eerste even op [HAW] Welkom op Horses at Work - gewijzigd 5 juni 2006 wijzen, en dan met name de richtlijnen en de motivatie en toelichting.
HAW is nog altijd niet voor reacties als "mooi paard". Bovendien zijn oneliners niet toegestaan. De reacties die verwijderd waren waren ook oneliners (oke, sommige hadden "mooi paard, gefeliciteerd" op 2 regels gezet, maar dit beschouwen we ook als one-liner), en bovendien voldeden de reacties niet aan de richtlijnen van HAW.
Wil de TS een topic waar deze reacties gegeven worden, dan moet ze ander soort foto's maken en op ITP posten. HAW is hier gewoon niet voor bedoelt.

Dit topic staat vol met oneliners en reacties als: leuke shet, prachtige foto's en is pas na 12 pagina's op slot gegaan omdat de foto's het niet meer deden.

[HAW] Alfje, 23-jarige minishet eindelijk zadelmak!

Topic is aangemaakt na de nieuwe regels en topicstarter was toendertijd nog mod of in ieder geval mid en is meer dan voldoende bekeken door mods.

Blijft vreemd die verschillen in aanpak Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:34

En toch vind ik het niet relevant om er een topic van 2006 bij te halen. En al helemaal niet omdat zowel TS als behandelende mod geen mod meer zijn. En ook al niet omdat ondertussen 6 sticky's/mededelingen op HAW bijgeplaatst zijn over de manier van modden, wat er verwacht wordt en hoe het op HAW werkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:46

Niet relevant? mwah.. misschien niet, ik denk eigenlijk van wel maargoed.
Blijft staan dat er nu een topic van een mod loopt waar hetzelfde gebeurt
en er vervolgens niets mee gedaan wordt...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:50

Ik heb al eerder gezegd dat je daar gewoon een pb'tje over kan sturen naar de mod die in dat topic modereert. Maar als niemand dat wilt doen, kan je niet van de mod verwachten dat die plots een ingeving krijgt van: "Goh! Misschien staat daar toevallig een bericht van een mod waar ik overgekeken heb!"

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:59

Kun je dan wel van gebruikers verwachten dat zij élk berichtje moeten gaan melden?
Ik krijg meer en meer een kleuterklas idee, waarbij je bij elke overtreding naar
de 'juf of meester' moet rennen... Zoals ik al zei: je leest toch de berichten in
je eigen topic? Als je dan een hele pagina vol berichten ziet die volgens de regels
niet de bedoeling zijn hoor je daar als mod en zeker als je ook nog TS bent toch zelf iets aan te doen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:05

Tientallen herhalingen over het bijv. niet dragen van een cap wordt als hinderlijk ervaren en voegt dus niets extra toe. Dan vind ik ook dat het zoveelste (zelfde) compliment niet echt iets toevoegd.
De regels moeten wel voor iedereen gelijk zijn, daar ben ik het wel mee eens, maar tientalen berichten als:"mooi paard, veel plezier en succes samen" mogen van mij ook wel verwijderd worden. Als ik een paard echt mooi vind, en ik het een fijne combinatie vind, stuur ik gerust een PB hoor Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:07

Mas, dan moet je niet verwachten dat de mod alles ziet. Als je er niet aan wilt meehelpen door het hun gewoon te wijzen, dan loop je ook de kans dat ze iets niet zien.
En je laatste regel begrijp ik niet goed? Als je mod en ts tegelijk bent, mag je niet modden in dat topic en kan je er niets tegen doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:09

Tieneke schreef:
En toch vind ik het niet relevant om er een topic van 2006 bij te halen. En al helemaal niet omdat zowel TS als behandelende mod geen mod meer zijn. En ook al niet omdat ondertussen 6 sticky's/mededelingen op HAW bijgeplaatst zijn over de manier van modden, wat er verwacht wordt en hoe het op HAW werkt.

Als ik wil kan ik een hele hoop voorbeeldtopics hier neerzetten, maar dit was de opvallendste en ik weet dat Sjoert er tegen kan.
Bovendien is dit een topic waarin genoeg mods hebben gereageerd en die hebben allemaal niet gezien dat er zulke posts instonden?
En je verwacht dat wij als gebruikers dan de mods dat gaan aanwijzen?

Ook in de topics van nu kan je genoeg voorbeelden vinden.
Er zal weinig op getemd worden omdat de gebruikers zich er over het algemeen niet aan storen, denk dat dat al genoeg reden is om er niet zo moeilijk over te doen. Knipoog

De meeste gebruikers hebben meer moeite met eerlijk rijtechnisch commentaar en zien liever berichtjes zoals: mooi paardje en fantastisch, dat zal wel nooit veranderen en is voor mij ook de reden waarom ik zelden op HAW een bericht plaats.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:16

Maar als je zoiets ziet in een topic en je vindt het niet juist, waarom dan niet een pbtje naar de mod sturen, maar wel op openbaar Bokt erover beginnen?
En het HAW-beleid is gewoon op die tijd veranderd en strenger geworden. Ook is het nu zo (toen misschien ook al, weet ik niet) dat mods alleen op hun eigen fora mogen modden en dan krijg je dus dat het kan zijn dat er gemod moet worden in een topic, terwijl andere mods gewoon meeposten.

En nee, ik verwacht niet dat gebruikers dat aanwijzen om mods te helpen. Maar ik vind het wel zo netjes om, als je met een bepaalde beslissing een probleem hebt, dat persoonlijk met die mod te bespreken.

Bij dit soort topics krijg ik vaak doorheen de discussie een anti-mod gevoel bij de posts. Terwijl het toch ook gewoon anders kan. Het TeM-knopje indrukken kost 0.0 moeite en je helpt mods ermee. Maar dat doen sommigen niet graag, maar hebben het er dan wel plots op FZ over Verward Persoonlijk vind ik dat gewoon niet netjes.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:17

Ik ben helemaal niet anti-mod, maar ik begrijp dat de gebruikers ook niet een pbtje krijgen maar dat hun topic half leeg gehaald wordt als er verkeerde berichtjes instaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:24

sjaantje schreef:
Even één ding dat volgens mij niemand hier nog genoemd heeft: WAAROM voegt een compliment niets toe aan het rijtechnische commentaar?
Een compliment kan wel degelijk iets toevoegen zeker als het enigzins onderbouwd wordt.
"ziet er goed uit, vooral je aanleuning" is natuurlijk iets heel anders dan "mooi paardje"

ThePast03 schreef:
Dit topic staat vol met oneliners en reacties als: leuke shet, prachtige foto's en is pas na 12 pagina's op slot gegaan omdat de foto's het niet meer deden.

[HAW] Alfje, 23-jarige minishet eindelijk zadelmak!

Topic is aangemaakt na de nieuwe regels en topicstarter was toendertijd nog mod of in ieder geval mid en is meer dan voldoende bekeken door mods.

Blijft vreemd die verschillen in aanpak Knipoog
Dat is wel een hele oude koe om uit de sloot te vissen.
Je kunt in die tussentijd ook andere topics vinden die niet van een mod zijn en waar ook dingen blijven staan.

Mas schreef:
Kun je dan wel van gebruikers verwachten dat zij élk berichtje moeten gaan melden?
Ik krijg meer en meer een kleuterklas idee, waarbij je bij elke overtreding naar
de 'juf of meester' moet rennen... Zoals ik al zei: je leest toch de berichten in
je eigen topic? Als je dan een hele pagina vol berichten ziet die volgens de regels
niet de bedoeling zijn hoor je daar als mod en zeker als je ook nog TS bent toch zelf iets aan te doen?
Nu worden berichten ook gemeld. Zie niet in waarom berichten van een mod niet getemd kunnen worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:25

ThePast03, waarom is dat nodig als dat al in het topic staat met een dikke groene kader eromheen?

En wat stel jij dan concreet voor? Wat moet er dan gedaan worden volgens jou voor het weghalen van die berichten, voor het tegen te gaan dat dezelfde reactie 101x geplaatst wordt ed? Wat moet er dan concreet anders en hoe moet dat dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:27

Tieneke schreef:
[*olduser*], waarom is dat nodig als dat al in het topic staat met een dikke groene kader eromheen?

En wat stel jij dan concreet voor? Wat moet er dan gedaan worden volgens jou voor het weghalen van die berichten, voor het tegen te gaan dat dezelfde reactie 101x geplaatst wordt ed? Wat moet er dan concreet anders en hoe moet dat dan?

Heb ik al eerder gezegd. Keer op keer blijkt dat gebruikers toch graag van dit soort berichten achterlaten dus doe er niet moeilijk over en sta het gewoon toe.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.