Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikenindi schreef:maar t gaat hier om t algemene beleid op bokt. dat je in t algemeen niet kunt zeggen als je iets vind dat niet kan, want dat je dan een ow krijgt, terwijl je in andere gevallen waarin een ow (in mijn ogen!) wel gepast is die niet wordt gegeven... het aangehaalde topic is maar een voorbeeld, en daar hoeft niet weer opnieuw een discussie over te worden gevoerd...
Ann schreef:Het doel (welzijn van een paard in dit geval) heiligt niet de middelen in mijn ogen. Wat voor meningen er ook worden gegeven, ze behoren altijd binnen de regels van het forum te vallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend aanvoelt als men het idee heeft dat er niets met de goedbedoelde adviezen wordt gedaan. Maar dat betekent niet dat er daardoor maar steeds heftiger mag worden gereageerd. Waar is dan het einde?
ikenindi schreef:maar t gaat hier om t algemene beleid op bokt. dat je in t algemeen niet kunt zeggen als je iets vind dat niet kan, want dat je dan een ow krijgt, terwijl je in andere gevallen waarin een ow (in mijn ogen!) wel gepast is die niet wordt gegeven... het aangehaalde topic is maar een voorbeeld, en daar hoeft niet weer opnieuw een discussie over te worden gevoerd...
Apple schreef:Je weet niet of dit komt door de pittige reacties of dat dit komt door de gematigde reacties met voorstellen voor alternatieven.
Dat is geheel je eigen invulling.
runningkawa schreef:ikenindi schreef:maar t gaat hier om t algemene beleid op bokt. dat je in t algemeen niet kunt zeggen als je iets vind dat niet kan, want dat je dan een ow krijgt, terwijl je in andere gevallen waarin een ow (in mijn ogen!) wel gepast is die niet wordt gegeven... het aangehaalde topic is maar een voorbeeld, en daar hoeft niet weer opnieuw een discussie over te worden gevoerd...
Of er een ow gegeven wordt weet je vaak niet
Een eerste OW is niet te zien op de FZ lijst...ook niet als een eerdere verlopen is
Apple schreef:Nagini, was dit toevallig in het Ctrl-V topic in de SK?
Daar hebben we op een gegeven moment flink veel OW's moeten geven voor het plaatsen van MSN gesprekken, ja, iedereen die we toen zagen met een MSN gesprek heeft een OW gehad. Alleen: een eerste OW komt niet op FZ dus dat weet je dan ook niet.
Toen ondanks bijsturingen alsnog er MSN gesprekken geplaatst werden is uiteindelijk het topic op slot gegaan.
runningkawa schreef:kan zeggen dat er in 2001 heel wat andere regels waren en ook anders nageleefd en gemod werden...
ikenindi schreef:maar met de regels heb je ingestemd toen je lid werd. sorry dat ik je nu tegenspreek, maar dat is iets wat je van te voren wist en waar iedereen zich aan dient te houden...
edit: dat ging dus over dat je zei dat je moeite had met de regels van dit forum;)
Liezel1 schreef:het wel of niet uitdelen van een OW, ligt dat ook niet aan het aantal moddies??
ik bedoel: als jouw post daar staat en die overtreedt de regels dan krijg je daar een OW voor... maar de post die 5 blz ervoor staat niet, omdat daar niet op getemt is en omdat die niet in het oog springt...
daar ontstaat volgens mij de discrepantie...
wellicht hebben de moddies geen tijd om als een "detective" alle 300 blz van het topic door te spitten op ongeoorloofde posts.. net zoals gebruikers geen tijd hebben 300 blz door te spitten voor een mod-opmerking?
Het is maar een idee... zou het hieraan kunnen liggen?
dan is het probleem met het aanstellen van een berg nieuwe moddies wellicht opgelost?
Apple schreef:Als je zegt "dit vind ik dierenkwelling" dan kan dat op Bokt. Als je zegt: 'je bent een dierenmishandelaar' dan kan dat niet op Bokt.
Daar zit het verschil.
Runningkawa: in 2001 had bokt veel minder leden als dat er nu zijn, veel minder topics, veel mensen hadden het gevoel dat ze de meeste posters op het forum wel kenden. Iemand hoefde maar een half woord te typen en iedereen wist gelijk hoe de situatie was of hoe het bedoelt was. Met het enorme aantal posts tegenwoordig is dat echt niet meer te vergelijken.
Apple schreef:Meer mods lijkt me geen oplossing. Het TeM systeem is niet voor niets in het leven geroepen.
En inderdaad, vooral in de HK en SK kan het dus voorkomen dat in een topic van 300 bladzijde iemand een OW krijgt voor iets op bladzijde 300, terwijl iemand die 2 dagen eerder hetzelfde deed op 270 daar mee weg komt.
Net zoals dat niet iedereen die 10 kilometer te hard rijdt een bekeuring krijgt.
Jiehaaa, door rood rijden is een feit. Hoe een paard wordt gehouden is nog altijd afhankelijk van eigen referentiekader/inzichten. Wat vroeger acceptabel was is dat nu bijvoorbeeld niet.